Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri käski aloittamaan laihdutuskuurin, koska olen alipainoinen. Hän sanoi, että laihdutuskuuri kääntyy lopulta lihomiseksi. 😕

Vierailija
10.04.2024 |

Olen ollut lapsesta asti tällainen sirpakka keijukainen. Terveyteni on hyvä ja oloni energinen. Minua on jopa patteripupuksi sanottu, kun liikun ja touhuan niin paljon. Toisaalta ihmisten lihoessa olen saanut yhä enemmän kommentointia hoikkuudestani ja esimerkiksi viihteellä yöelämässä sillä saa kiusaksi asti miesten huomiota. Joskus olen miettinyt, että miksi minun pitää olla yökerhon ainoa normaalipainoinen nainen...

Työpaikan lääkärintarkastuksessa lääkäri sanoi, että saisin kerryttää painoa lisää useamman kilon. Hän vinkkasi, että painon saa pysyvästi ylöspäin, kun ensin antaa elimistölle ärsytyssignaalia laihduttamalla. Kuulemma kaikki laihduttajat lihovat lopulta lihavammaksi kuin mitä olivat ennen laihdutusta ja se toimii myös hoikilla.

Olin kyllä todella hölmistynyt että näinkö asia todella menee? Mihinhän se perustuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki laihduttajat liho. Ja koska olet jo laiha, ei sun pidä laihduttaa.

Vierailija
2/5 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa vielä että missä mahtaa kyseinen lääkäri toimia?

Vierailija
4/5 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sellainen "isoluinen", joka on mielestään alipainoinen verrattuna jäätävään läskiin? Ehkä lääkäri yritti tällä tavalla saada sinut laihduttamaan normaalipainoon, kun ei halunnut jäädä väittelemään siitä miten läski oikeasti olet.

Vierailija
5/5 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi on oikeassa asiatasolla. Ihmiskeho on pitkän kehityksensä aikana sopeutunut ravinnon epäsäännölliseen ja epävarmaan saantiin, joten se varastoi todella herkästi ylimääräisen energian rasvakudoksiin niukempien kausien varalle. "Nälkäkuuri" kertoo elinmistölle sen, että ravintoa on saatavilla elinympäristöstä niukemmin.

Kalorivajaus saa elinmistön optimoimaan omaa kulutustaan ja säästämään siten energiaa. Ihminen himoitsee nälkäisenä ja laihduttaessaan runsaskalorisia, runsasrasvaisia ja paljon hiilihydraatteja & sokereita sisältäviä ruokia, jotta laihtumista ei pääsisi tapahtumaan. Syöty ruoka varastoituu alentuneen aktiivisuuden, energiankulutuksen, ruokahalun lisääntymisen ja aineenvaihdunnan muutoksien seurauksena myös helpommin rasvakudoksiin. Korkea rasvaprosentti ja kehon energia-aineenvaihdunnnan tapa on koko ihmisen historian aikana auttanut ihmistä selviytymään ja saamaan enemmän jälkeläisiä kuin toiset. Ihmiskeho on kehittynyt toimimaan näin.

"Kuulemma kaikki laihduttajat lihovat lopulta lihavammaksi kuin mitä olivat ennen laihdutusta ja se toimii myös hoikilla."

Mmonet ihmiset onnistuvat kyllä pysyvässä elämäntapamuutoksessa ja normaalipainon saavuttamisessa, sekä siinä pitäytymisessä, joten tämä ei pidä paikkaansa.

Olen lääkärisi kanssa eri mieltä siitä, onko pelkän rasvan kerryttäminen terveellinen tapa nostaa painoa. Jos olisin sinä, keskittyisin todella paljon mielummin lihasmassan kasvattamiseen kuin lihomiseen, jota rasvan kerääminen arkikielellä tarkoittaa. On riski, että sinusta tulee ns. "laiha läski", ja että kerrytät rasvaa sisäelinten ympärille, millä on monia terveysriskejä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi