Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (411)

Vierailija
401/411 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan yrittänyt ilmiantaa käyttäjiä tai asiattomia ilmoituksia? Aika usein tulee bumerangina bottiviesti, että eivät tee mitään. Ihan vitsi koko vinted ylläpito. 

Vai onko joku keksinyt taikasanat millä on onnistunut raportissa?

Joskus olen täyttänyt lomekkeen ja valittanut eteenpäin, mutta sekin näyttäisi olevan tuuripeliä kuka siellä käsittelee asiaa.

Siellä on miehiä ylläpidossa tarkastamassa raportteja, niin siksi asiattomuudet ei poistu, epäilisin näin.

Vierailija
402/411 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut usein Vintedistä ja ollut iloinen miten nopeasti myyjät laittaneet tavaran tulemaan. N y t on 2 myyjää jotka jättäneet postituksen viimeiseen päivään (tänään). Miksi hillota tavaroita kun sehän tekee heille hallaa vaan.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/411 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ostanut usein Vintedistä ja ollut iloinen miten nopeasti myyjät laittaneet tavaran tulemaan. N y t on 2 myyjää jotka jättäneet postituksen viimeiseen päivään (tänään). Miksi hillota tavaroita kun sehän tekee heille hallaa vaan.. 

Minä postitan aina viimeistään seuraavana päivänä kun kaupat on tehty. On taas ollut sitä ongelmaa ettei ostajat nouda paketteja ennen kuin on ihan pakko. Ärsyttävää kun haluaisi hoitaa kaupat heti ja saada rahat, mutta ostajat vitkuttelee. 

Vierailija
404/411 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole aikaa postittaa seuraavana päivänä. Sääntöjen mukaan kun toimii, pitäisi riittää. 

Vierailija
405/411 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuotteen Vintedistä ja tarvitsin vielä toisen samanlaisen. Sellainen löytyi, tein tarjouksen samalla hinnalla kuin mitä maksoin viikkoa aiemmin siitä ekasta. Myyjä hylkäsi tarjouksen ja esti minut :D Miten voi jollain mennä noin tunteisiin ihan normaali nettikirppisasia, hintatarjous? Ja vielä ihan käypä hinta kun juuri edellisviikolla oli toteutunut kauppa sillä hinnalla. Olen tehnyt melkein 300 kauppaa ja 90% niissä olen ollut myyjänä. Eipä ole käynyt mielessäkään estää jotakuta, joka tuotteestani olisi kiinnostunut vaikkakin pyyntihintaa halvemmalla.

Vierailija
406/411 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt ja ostanut paljon tuotteita. Hintojen pitää olla alakanttiin että menee kaupaksi. Ostajan turva ei kuitenkaan toimi. Tein reklamaation uutena myydystä kellosta eikä myyjän tarvinnut edes vastata mitenkään reklamaatiooni. Kello ei lähtenyt käyntiin lainkaan ensin eli oli viallinen. En halunnut olla hankala, totesin että sitä on käytetty tai se on niin vanha että sisällä oleva patteri on käynyt tyhjiin. Jouduin viemään kellon kellosepälle 12€ pariston vaihtoon, josta kelloseppä kyllä antoi rahat takaisin koska kello ei edelleenkään toiminut vaan pysähtyi 30s-30min välein. Kello seppä totesi että kello on viraton ja turha yrittää korjata koska voi olla vaikka 10 vuotta vanha. Jouduin maksamaan, koska kelloon on tehty muutoksia!! Vaihdettu paristo!! Lisäksi tuotteen olisi pitänyt olla saman näköinen pakkausta myöten ilmeisesti että palautus olisi ollut mahdollinen. Eli tuote oli avattu niin palautus ei olisi siksikään ilmeisesti ollut ok koska myyjä ei olisi voinut sitä enää uutena myydä. Kellon hinta oli posteineen 7.60€ josta myyjä sai vain 4,5€ ja ostajan turva vei hinnan 5,3€, loput oli postikuluja. 

En olisi mitenkään voinut pakkauksen päältä jo olettaa että tuote on viallinen, yksi teippi oli avattu mutta tuote näytti moitteettomalta. Eli oli mahdollisesti palautettu pakkaukseensa käytön jälkeen tai ollut koko ajan käyttämätön. Vintedin tiimi ei hyväksynyt palautusta vaikka yritin moneen kertaan eikä myyjän tosiaan tarvinnut vastata mitään mihinkään vaan ainoastaan minun todistaa että kello on siinä kunnossa missä se on vastaanotettu. Se on siis myyjän turva, ei ostajan turva. 

En suosittele
407/411 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni osti Vintedistä urheilutopin, joka myytiin uutena, vain kerran sovitettuna. Hinta  oli korkea/uudenveroinen. Todellisuudessa topista on kulunut lähes kaikki pesumerkinnät pois, joten uudenveroinen toppi jäi haaveeksi.

Olenkohan ymmärtänyt oikein: kaupan saa perua, mutta näemmä ostajalle kuuluu Vintedin sopimusehtojen mukaan molemmat postikulut (lähetys + palautus). Myyjälle annetaan mahdollisuus maksaa postikuluja, mutta selväähän se on, että tällainen myyjä ei niitä maksa. Tässäkin tapauksessa kuvauksen ja tuotteen ero on niin suuri, että Vinted suositteli kaupan sovittelua / hyvitystä.

Jos ostaja joutuu maksamaan reklamaatiotapauksessa, postituskulut, ostajan suoja on heikko, eikä ohjaa myyjiä toimimaan moraalisesti oikein. Tällaisenaan palvelu ei mielestäni ole käyttämisen arvoinen, enkä ainakaan itse ota käyttöön.

Vierailija
408/411 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta tein tilin Vintediin. Olen yrittänyt ostaa useamman tuotteen, mutta melkein kaikki myyjät ovat peruneet kaupat. Yksi vaivautui selittämään, että oli jo heittänyt tuotteen pois. Yhden sain siis ostettua, se tuli Suomesta ja nopeasti.

Vierailija
409/411 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ärrälle jättää vinted paketteja?

Vierailija
410/411 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut vinteissä ilmaiset postikulut ainakin kodin tuotteissa, oletteko huomanneet?

Vierailija
411/411 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vasta tein tilin Vintediin. Olen yrittänyt ostaa useamman tuotteen, mutta melkein kaikki myyjät ovat peruneet kaupat. Yksi vaivautui selittämään, että oli jo heittänyt tuotteen pois. Yhden sain siis ostettua, se tuli Suomesta ja nopeasti.

Ei kannata sieltä puolasta tilata. tilasin kerran ja monet on sanoneet että tulee hajustettuina. Joo en uskonut ja mekko haisi voimakkaalle hajuvedelle. :D lisäksi siihen tuli pesun jälkeen reikä(?!). Ihmettelen miksei vinted voi tehdä rajausta, että näkyisi vain suomalaiset myyjät, onko niin vaikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän