Rautainfuusio - kokemuksia?
Ferritiini 19, mutta levottomat jalat vaivaa ja hiukset harvenee vauhdilla, joten suunnittelen infuusioon menoa.
Millainen itse tapahtuma on? Kauanko kestää? Sattuuko?
Miten isoa nousua voi odottaa?
Mitä muuta olisi hyvä tietää?
Ferritiinin laskun syy on selvillä, joten korjautunee kyllä, mutta pitäisin mielelläni loput hiukseni...
Kommentit (8)
Oletko provo? Infuusiossa on riskinsä eli vaikka maksaisit itse niin järkevä lääkäri antaisi sulle vain pilleripurkin käteen kun arvo on sentään 17.
Oletko provo? Infuusiossa on riskinsä eli vaikka maksaisit itse niin järkevä lääkäri antaisi sulle vain pilleripurkin käteen kun arvo on sentään 17.
Ei satu muuta kuin neulan laitto ( itselläni meni kolmannella yrityksellä, usein saaa helpommin). Oma ferritiini nousi 13->55, muutaman viikon oli outo olo, pää tuntui jotenkin pehmeältä, mutta sitten oli muutama kuukausi kirkasta aikaa. Ymmärsi minkälaista on kun ajatus kulkee ja on selkeä😊
Aivosumu on. taas palannut, infuusiosta reilu vuosi ja ferritiini oli viimeksi reilu 30, kuulemma riittävän hyvä. Ymmärrän kyllä, että noissa ei voi jatkuvasti käydä, ja olenkin tyytyväinen että sain edes hetkellisesti kokea hetken, että ajatus luisti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Lepoasentoon ja neula käsivarteen. Ensin suolaliuosta että suonet on auki ja puhdistuu, sitten rautaa, heti tulee lämmin olo, alkaa jaloista.. Lopuksi vielä nestettä että suonet puhdistuu. Se pissattaa sitten kun saa nestettä suoneen, muista juoda vaikka ei janottaskaan. Labra käynti on kk päästä.
Kävin infuusiossa pari kertaa. Ei se verikokeen ottamista enempää satu. Istuin mukavassa tuolissa, kun nestettä valutettiin suoneen. Olisiko ollut tunnin keikka, en muista. Ei sen kummempaa. Arvo oli 5, nyt se on 20. Ei minulle tullut mitään jälkituntemuksia. Jos on tylsää, niin kannattaa kuunnella vaikka äänikirjaa.
Ei sattunut yhtään. Itsellä oli hyvä hoitaja tipan laittamassa. Lääkeaineen tulo tuntui vähän kihelmöivältä, ei sekään sattunut. Pari päivää särki päätä, mutta levottomat jalat lähti ihan muutaman päivän sisällä parantumaan ja sain taas nukutuksi. Hiuksetkin kasvoi takas päähän ja kauppareissu ei enää vienyt voimia moneksi päiväksi.
Lääkäri sanoi mulle, että ferritiini pitää olla 60-70 kieppeillä, että oireet häviää. Mulla nousi yli sataan infuusion jälkeen. Kaks vuotta sen jälkeen on vakiintunut 65 kieppeille. Nyt alkaa taas olla aavistus levottomia jalkoja. Minulla ei toimi jostain syystä suun kautta otettuna rauta. Nostaa vain hemoglobiinia, mutta varastorauta ei nouse ollenkaan.
Ohhoh, mistähän tuli noin paljon välejä ;D Pahoittelen häiritsevän näköistä aloitusviestiä, en tiedä miten tässä onnistuin.
-ap