Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (411)

Vierailija
381/411 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

stalkkereille on tänä päivänä helpompiakin uhreja esim. Insta-beibet

Joitain miehiä kiinnostaa naisissa "tavallisuus", ja monella miehillä on fetissejä naisten vaatteita kohtaan. 

Instassa ei voi haistella naisten leggingsejä. Miehet siis ostaa noita naisten vaatteita runkkausmateriaaliksi ja päästäkseen kontaktiin naiseen, ja saadakseen yhteystietoja, sometilejä yms.

Vierailija
382/411 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan monelle naiselle voi tulla yllätyksenä, että heidän myyntikuviaan katselee lähinnä miehet. 

Sepä se. Yllätyksenä voi tulla monellekin naiselle, että jollain miehillä on fetissejä juuri heidän vaatteisiin. Se "viaton" urheilutoppi voi olla jonkun pervon suuri mielenkiinnon kohde.

Olen törmännyt tällaisiin pakkomielteisiin miehiin ja minä vannon, että te ette halua niitä teidän myynti-ilmoituksia ja muutakaan elämää kyyläämään. Niin sairaita autisteja ne miehet on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/411 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta mitä joku pervo tekee mun vaatteilla, jos on maksanut niistä. Ollu monenlaisia ostajia kyllä vuosien varrella. Transujakin

Vierailija
384/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta mitä joku pervo tekee mun vaatteilla, jos on maksanut niistä. Ollu monenlaisia ostajia kyllä vuosien varrella. Transujakin

Kyse ei ole vain siitä, että perverssit ostaa, vaan naisten kirppismyyntiä seksualisoidaan ja yksityistietoja on jaettu. Miehet tallettaa kuvia ja jakaa niitä eteenpäin. 

Ulkomailla oli siis ihan sivusto näille naisten kuville, jossa heitä arvosteltiin ja vertailtiin. 

Se on sinun asiasi jos tämä ei häiritse, mutta tätä sovellusta käyttää myös nuoret tytöt. Miten suhtautuisit jos teinityttäresi joutuisi kohteeksi? 

Vanhemmatkaan naiset ei toki ole suojassa, vaan olen nähnyt suomalaisella palstalla keski-ikäistenkin naisten kuvien kelpaavan näille.

Vierailija
385/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videolla siis vintedin vaaroista mitä jo on ulkomailla nähty. Samaa tapahtuu kyllä myös suomessa

Vierailija
386/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Vintedin käyttö on kielletty alaikäisiltä. Vahtikaa lapsianne. Lapsia ja teinejä kirjautuu tänä päivänä ties mihin sovelluksiin ja heitä pitää varottaa vaaroista, mut tuskin ensimmäiseks Vintedistä heitä kukaan lähtee ettimään.

Tori-kaupat mitkä myydään kotoa käsin nään potentiaalisesti paljon vaarallisemmiks. Mä oon myynyt vuosikaudet kamaa eri alustoilla, eikä oo ollut ongelmia edes noissa.

Kerran oli yks ihmetyyppi, joka ei tullukkaan hakemaa yhtä naisten pikkutoppia mun kotoa. Käytti koko nimeä (miehen nimi) saatto olla tekastu tai ei. Kaupantekoaikaan mieheltä tuli yks ilta kuva nahkahanskoista. Michael Penttilä oli noihin aikoihin vangittuna niin huokasin helpotuksesta eli se ei ainakaan ollu asialla. Kiusantekijöitä löytyy mut 99% niistä harmittomia. Noihin ei kannata siis jäädä vellomaan. 

Vierailija
387/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa aloittelijalle, pitääkö Vinted-lähetyksiin tosiaan tulostaa joku tarra? Vai miten vastaanottajan osoite merkitään? Joku sanoi, että paketin päälle riittää pelkkä koodi ja voi viedä lähetettäväksi. Eihän kaikilla tulostinta ole käytössä. Kiitos, jos joku jaksaa vastata asiallisesti. 

Vierailija
388/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjota pakettiin lähetyskoodi. Koodin saa helposti luotua Vintedissä. Mä yleensä kirjotan koodin paperille ja liimaan pakettiin ja sit vielä teippaan varmuudeks.

Vierailija
389/411 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis osotteita ei kirjoteta mihinkään.

Vierailija
390/411 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama ongelma, mutta chat gpt osasi auttaa. Eli voit valita mihin sähköpostiosoitteeseen appleid:n tämä piilotettu email osoite välittää sähköpostin, minulla välittää omaan henk koht postiini. Tosin, tämä vinted vahvistuskoodi meni roskapostiin mutta löytyi kuitenkin.

alla ohje:

Mistä löydät oikean sähköpostin, johon viestit ohjautuvat?

iPhone/iPad:

- Asetukset Apple ID (ylin kohta, oma nimi)

- iCloud Piilota sähköpostini / Hide My Email

- Näet listan palveluista (esim. Vinted)

Sieltä näkyy:

Relay-osoite (esim. fh38dj2@privaterelay.appleid.com)

Forward to oma oikea sähköpostisi

Vierailija
391/411 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään täällä ollut viime päivinä sellaisia ongelmia, että odottava saldo ei siirry varsinaiseen saldoon? Ulkomailla on kuulemma ollut sellaisia ongelmia. Väittävät, että kyse on maksuprosessorin ongelmista, mutta ostajan kannalta maksaminen kyllä onnistuu

Mietin vain, kun olisi tässä pari kalliimpaa pakettia lähetettävänä, että uskaltaako. Ulkomaisissa keskusteluissa jotkut veikkaavat kassavirtaongelmia. Tuli heti Vähänkäytetyn katastrofi mieleen, vaikka erilainen firma onkin. (Itse asiassa jo hiljattain Vintedin aggressiivisesta mainostuksesta tuli pienet Vähänkäytetty-vibat, loppuaikoina Youtubessa ei voinut kääntyäkään törmäämättä Vähiksen mainoksiin.)

Vierailija
392/411 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään ensimmäisen Vinted-ostoni. Postikuluiksi tuli nolla euroa. Miksiköhän? En löydä vastausta Vintedistä. Kyseessä oli yöpaita ja toimitus ovelle.

Vierailija
393/411 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään ensimmäisen Vinted-ostoni. Postikuluiksi tuli nolla euroa. Miksiköhän? En löydä vastausta Vintedistä. Kyseessä oli yöpaita ja toimitus ovelle.

Koska se oli ensimmäinen ostosi. Seuraavissa on sitten postikulut.

Vierailija
394/411 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin taloni ja olen tyhjentämässä kaappeja. Työkaveri suositteli Vintediä ja laitoin sinne pari tuotetta. Aika pian kaupaksi meni vain noin puoli vuotta käytetty toppatakki, joka oli ollut pesulassa ja laitoin suoraan pesulan pussista pakettiin ja ostajalle. Pian tuli ostajalta viesti, että takki on muka likainen ja että siinä on reikä. Lähetti pari kuvaa ja jotain pilkkuja näkyi, mutta ne eivät olleet siinä aiemmin. Mikähän juttu tämä oikein on? Osaako joku neuvoa? 

Mitä minun kannattaa tehdä. En ainakaan enää myy siellä mitään, vaan kippaan kuteet kaatopaikalle.  

Vierailija
395/411 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin ajattelematon mulkku että "kippaa kuteet kaatopaikalle". Jos et jatkossa halua enää myydä, niin lahjoita ehjät vaatteet eteenpäin. 

Vierailija
396/411 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ostin taas Vintedistä. Olen toiminut siellä lähinnä myyjänä. Nyt huomasin, että UPSin kautta toimitus ovelle halvempi kuin Postin tms. kautta lähimpään toimipisteeseen. Jännä juttu. En uskalla valita toimitusta ovelle, koska niin usein UPS kuskit jättäneet toimittamatta paketin jos ketään ei näy sillä sekuntilla pihassa kun auto tulee ja lähin UPSin noutopiste on kaukana kotoani.

Vierailija
397/411 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut kuvakaappausten lähetykset paketin noudosta ja lähetyskoodista vaan niin rahat palautui ostajalle, kun ei kuitannut tuotetta vastaanotetuksi! Poistoon meni appi, enkä voi suositella

Vierailija
398/411 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään täällä ollut viime päivinä sellaisia ongelmia, että odottava saldo ei siirry varsinaiseen saldoon? Ulkomailla on kuulemma ollut sellaisia ongelmia. Väittävät, että kyse on maksuprosessorin ongelmista, mutta ostajan kannalta maksaminen kyllä onnistuu

Mietin vain, kun olisi tässä pari kalliimpaa pakettia lähetettävänä, että uskaltaako. Ulkomaisissa keskusteluissa jotkut veikkaavat kassavirtaongelmia. Tuli heti Vähänkäytetyn katastrofi mieleen, vaikka erilainen firma onkin. (Itse asiassa jo hiljattain Vintedin aggressiivisesta mainostuksesta tuli pienet Vähänkäytetty-vibat, loppuaikoina Youtubessa ei voinut kääntyäkään törmäämättä Vähiksen mainoksiin.)

Pari päivää pykinyt rahat jossain jo.

Vierailija
399/411 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin mummoni vintedissä. Tienasin sillä muutaman mummonmarkan. Markassa on miljoonan alku eli ostin kahdella markalla ja myin neljällä markalla. Ostin neljällä markalla ja myin kahdeksalla markalla. Ostin kahdeksalla ja myin kuudellatoista markalla... Kun olin päässyt miljoonaan euroon siitä suli verotuksen ansiosta ensin puolet ja taas puolet... Kunnes olin jo miinuksella ja maksoin pois velkojani. Oli pakko tehdä onlyfans tili jotta sain velat maksettua. 

En enää koskaan mene nettikirppikselle

Vierailija
400/411 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan yrittänyt ilmiantaa käyttäjiä tai asiattomia ilmoituksia? Aika usein tulee bumerangina bottiviesti, että eivät tee mitään. Ihan vitsi koko vinted ylläpito. 

Vai onko joku keksinyt taikasanat millä on onnistunut raportissa?

Joskus olen täyttänyt lomekkeen ja valittanut eteenpäin, mutta sekin näyttäisi olevan tuuripeliä kuka siellä käsittelee asiaa.