Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (411)
Vintedin pitäisi lisätä myös automaattinen palaute ostajalle, koska sitä palautetta saa erittäin nihkeästi vaikka hoitaisi oman osuutensa hyvin ja asiallisesti.
Tällä hetkellä trendinä on nolla palautetta ostoista, ja ostoja on kymmeniä. Pahimpia ovat myyjät, jotka vastaavat saamaansa arvosteluun, mutta eivät vaivaudu klikkaamaan ostajalle arvostelua samalla vaivalla.
Asiasta tekee oudon varsinkin se, että Vinted alustana nimenomaan palkitsee aktiivisuudesta esim. tuotteiden parempana näkyvyytenä. Palautteen anto on aktiivisuutta, samalla myös oma profiili tulee esiin ostajan palaute sivulla, jota joku saattaa klikata ja mahdollisesti jopa ostaa tuotteita.
Kuten missä tahansa myynnissä, ostaja palaa useimmiten ostoksille kun myyntitapahtuma suoritetaan loppuun. Itselle jääneet mieleen myyjät joilla tuhansia myyntejä ja silti vaivautuvat jättämään arvostelun myös ostajalle. Se kyllä yleensä näkyy myös muussa toiminnassa kuten nopeassa postituksessa, hyvässä pakkaamisessa yms.
Eivät turhaan sano, että suomalaiset eivät ole myyntihenkisiä, koska siltä näyttää ihan simppeleissäkin kaupoissa.
Päättivät nostaa postimaksuja sitten oikein kertaheitolla reippaasti. Olisin ostanut matkalaukan (suomalaiselta myyjältä) mutta postimaksut olisi olleet Vintedin mukaan n.115 euroa eli ainut mitä tarjoaa heidän systeemi yhtään isommille paketeille on UPS Home joka maksoi muutama viikko sitten vielä Suomen sisäisissä kuljetuksissa 10-20 euroa. Haluavat ilmeisesti päästä eroon kaikesta ison tavaran kaupasta, ei siinä ole muuta selitystä. Moni myyjä ei varmaan edes huomaa että miten huimat postarit on omalla tuotteella ja ihmettelevät ku ei matkalaukku taikka muu iso tuote mene kaupaksi. Laitoin aspaan viestiä mutta ei sen aspan ukko yhtään tajunnut mistä puhuin: tuli ihan semmonen copy paste vakivaustaus sieltä ..........
Rekisteröidyin Vinted-palveluun ostaakseni uudenveroisia liikuntavaatteita ja -kenkiä. Kaksi onnistunutta ostoa tein jo suomalaisten myyjien kanssa.
Uutena käyttäjänä ihmetytti puolalaisten suuri osuus kaupittelijoista. Kun katselin Salomonin tuotteiden tarjontaa, niin silmään pisti myytävien tuotteiden ikä. Eli 15 vuotta vanhoja vaatteita ja kenkiä myytiin uutena tai uudenveroisina ja usein vielä laputkin paikoillaan. Mistä ihmeestä nuo puolaiset tällaista museotavaraa haalivat, ja vielä ihan kovaan hintaan sitä myytäväksi tarjoavat? Suomessa tuon ikäiset vaatteet olisivat jo aikoja sitten poistuneet kierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin myyjän roolissa ihmettelen suuresti sitä, että väki kyllä merkitsee 2-5 euron tavaraa suosisiksi, mutta tarjouksiin asti ei oikein mikään jalostu. Ostajat voisi miettiä sitäkin, että turhauttaa kyllä myyjää tämmöinen tapa. Jos kerran luetun kirjan saa ostettua 3 eurolla ja saman saisi kirjakaupasta 24 -27 euron hintaan Niin yhtälö ei oikein itselleni avaudu.
Mä ainakin odottelen, tuleeko myyjältä jotain muuta mielenkiintoista myyntiin. Mieluummin samaan pakettiin useampi tuote kuin erikseen lähetettynä.
En kyllä itse myyjänä ole tajunnut ärsyyntyä tästä. Enemmän ärsyttäis lähetellä jatkuvasti jotain parin euron paketteja joista ostaja kuitenkin maksaa päälle kolme euroa postikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Päättivät nostaa postimaksuja sitten oikein kertaheitolla reippaasti. Olisin ostanut matkalaukan (suomalaiselta myyjältä) mutta postimaksut olisi olleet Vintedin mukaan n.115 euroa eli ainut mitä tarjoaa heidän systeemi yhtään isommille paketeille on UPS Home joka maksoi muutama viikko sitten vielä Suomen sisäisissä kuljetuksissa 10-20 euroa. Haluavat ilmeisesti päästä eroon kaikesta ison tavaran kaupasta, ei siinä ole muuta selitystä. Moni myyjä ei varmaan edes huomaa että miten huimat postarit on omalla tuotteella ja ihmettelevät ku ei matkalaukku taikka muu iso tuote mene kaupaksi. Laitoin aspaan viestiä mutta ei sen aspan ukko yhtään tajunnut mistä puhuin: tuli ihan semmonen copy paste vakivaustaus sieltä ..........
Tämä on ihan järjetöntä tosiaan. Eikä se edes koske välttämättä isokokoisia tuotteita, vaan postikulut riippuvat näköjään pelkästään tuotekategoriasta. Tietyille tuotekategorioille on tarjolla vain tuo UPS, joka nykyään tosiaan Suomessa halvimmillaan 115 euroa. Eikä siihen pysty vaikuttamaan vaikka olisi kuinka pieni tuote kyseessä.
Ja itse asiassa vaatteidenkin myynti on jossain määrin ongelmallista. Pakettivaihtoehtoina ilmoitusta laatiessa on kirjekuori, kenkälaatikko ja muuttolaatikko, mutta itse asiassa kaikissa on samat maksimimitat, vain maksimipaino vaihtelee. Muuttolaatikkokin saa olla maksimissaan jotain tyyliin 30x40 cm, mikä on ihan naurettava. Eli jotain talvitakkiakin on käytännössä mahdoton myydä.
Tämä ongelma on suomalaisilla. Oli se tori tai Fase niin tingintä vaiheessa vaan kadotaan. Saatikka annettaisiin vasta tarjous. Kaikella kunnioituksella tästä porukasta 80prod on naisia.
Lakkaa sitten myymästä, ja tee sitä parempaa tekemistä. Arvostelut, on ihan
Asiakkaiden turvaksi, että tietää millaisen myyjän kanssa on tekemisissä.
Aika ylimielistä...minulla on parempaakin tekemistä...hohhoijaa
Vuoden verran olen myynyt ja tasaisesti on paketteja tullut lähetettyä, vähintään kaksi viikossa. Nyt on alkanut olemaan ostajia jotka hakee paketin vasta viimeisenä nouto päivänä eivätkä kuittaa sitä vaan pitää odottaa, että rahat siirtyvät automaattisesti.
Naiset!!
Älkää laittako profiiliin omaa kuvaanne, ja harkitkaa mitä kuvaatte päällänne. Myöskään nimimerkiksi kannattaa laittaa jotain muuta kuin etunimi-sukunimi.
Naisten vaatemyyntikuvia katselee ja tallettaa joukko miehiä.
Maailmalla on jo ongelma, että vinted-naisten osoitetietoja jaetaan. Suojelkaa itseänne!
Vierailija kirjoitti:
Vuoden verran olen myynyt ja tasaisesti on paketteja tullut lähetettyä, vähintään kaksi viikossa. Nyt on alkanut olemaan ostajia jotka hakee paketin vasta viimeisenä nouto päivänä eivätkä kuittaa sitä vaan pitää odottaa, että rahat siirtyvät automaattisesti.
Ei kannata laittaa talouttaan vinted-kauppojen varaan niin että laskujen maksu tai muu riippuu siitä noutaako ostaja paketin milloin tai kuittaako ostaja tuotetta heti tai ei ollenkaan.
Jos olet myynyt paljon niin sinulla on varmaan kokemusta tästä ja ehkä osaat neuvoa minua. Lähetin juuri ensimmäisen pakettini ja hieman järkytyin kun pakettiin lätkäistiin lähettäjän osoitetiedot ! Eihän tämä ole mitään anonyymiä kaupantekoa. Saako noita lähettäjän tietoja mitenkään pois ? Vintedin ohjeista ei ole tähän mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet myynyt paljon niin sinulla on varmaan kokemusta tästä ja ehkä osaat neuvoa minua. Lähetin juuri ensimmäisen pakettini ja hieman järkytyin kun pakettiin lätkäistiin lähettäjän osoitetiedot ! Eihän tämä ole mitään anonyymiä kaupantekoa. Saako noita lähettäjän tietoja mitenkään pois ? Vintedin ohjeista ei ole tähän mitään apua.
No pakkohan ne tiedot on paketissa olla jos vastaanottaja ei pakettia haekaan.
Näkeekö myyjä ketkä on lisänneet tuotteen suosikkeihin?
Ilmeisesti tulee ainakin ilmoitus, kun eräs myyjä laittoi minulle viestiä, että "olenko kiinnostunut" tms. pian sen jälkeen kun olin tykkäyksen laitanut. Mutta jääkö myyjälle näkyviin kohteen tykkäyslistaa, jota voi tarkastella myöhemminkin?
Vuoden alusta tähän päivään myynnit 3859€.
Myynyt kodin sisustustavaraa, vaatteita, kirjoja, astioita.
Olen todella tyytyväinen Vintediin myyjänä.
Ostajana joutunut huomaamaan että mikä on hyväkuntoinen ja puhdas, on eri käsite eri ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö myyjä ketkä on lisänneet tuotteen suosikkeihin?
Ilmeisesti tulee ainakin ilmoitus, kun eräs myyjä laittoi minulle viestiä, että "olenko kiinnostunut" tms. pian sen jälkeen kun olin tykkäyksen laitanut. Mutta jääkö myyjälle näkyviin kohteen tykkäyslistaa, jota voi tarkastella myöhemminkin?
On siellä se lista.
Ainakaan ulkomaalaisille ei viitsi laitella tykkäyksiä, heti pamahtaa viesti perään.
Ja ilmeisesti nuoremmat likat päivystää. Jos mä klikkaan 2 euron tuotteen suosiksi ja postit on 3,55 niin ei se minuutin perästä tuleva 10 sentin hinnanpudotus siinä auta jos mä odottelen tuleeko muutakin myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin ettei ole pakko laittaa 100% oikeaa osoitetta, kun ei ne kirjeenä postilaatikkoon tule. En ole kokeillut, mutta tuskin haittaa jos jättää vaikka talon numeron pois. Profiilin asetuksista voi muuttaa.
Mielenkiintoista on, että jos vintedissä ostaa vaikka puolalaiselta myyjältä, niin siinä ei näy mitään osoitetietoja. Paketissa ja sovelluksessa lukee vain jotain Posti Hub.
Vierailija kirjoitti:
Naiset!!
Älkää laittako profiiliin omaa kuvaanne, ja harkitkaa mitä kuvaatte päällänne. Myöskään nimimerkiksi kannattaa laittaa jotain muuta kuin etunimi-sukunimi.
Maailmalla on jo ongelma, että vinted-naisten osoitetietoja jaetaan. Suojelkaa itseänne!
Just just.. stalkkereille on tänä päivänä helpompiakin uhreja esim. Insta-beibet, jotka kuvaa itteään non-stop, joka kuvakulmista, jakaa sijaintiaan jatkuvasti ja juoksee noissa julkkisten tyrkkytapahtumissa kuvaten sen ketä paikalla ja sen missä näitä tapahtumia järjestetään. Ei tosiaan julkisesti kannata osotetietojaan jakaa missään, mutta jos haluu saada myytyä on parempi antaa luotettava kuva itsestään.
Mua henk.koht epäilyttää ostajat jouden nimimerkki täysin eri mitä lopulta nimi osotetietojen mukaan on, kun se selviää kaupanteon yhteydessä kuitenkin. Itse tykkään kuvata vaatteet aina henkarissa seinää vasten, koska jos kuvaisin vaatteet itseni päällä välittäisin viestiä, että tämä vaate on ollut päälläni ja tykkään mieluummin sanattomasti välittää viestiä vähän käytetystä. Tätä kutsutaan mielikuvamarkkinoinniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset!!
Just just.. stalkkereille on tänä päivänä helpompiakin uhreja esim. Insta-beibet, jotka kuvaa itteään non-stop, joka kuvakulmista, jakaa sijaintiaan jatkuvasti ja juoksee noissa julkkisten tyrkkytapahtumissa kuvaten sen ketä paikalla ja sen missä näitä tapahtumia järjestetään. Ei tosiaan julkisesti kannata osotetietojaan jakaa missään, mutta jos haluu saada myytyä on parempi antaa luotettava kuva itsestään.
Mua henk.koht epäilyttää ostajat jouden nimimerkki täysin eri mitä lopulta nimi osotetietojen mukaan on, kun se
Aivan eri asia joku instagram stalkkerointi. Siellä ei nää kenenkään numeroa ja osoitetta toisin kuin vintedissä.
Lisäksi naiset yleensä tietää, että julkiseen instatiliin voi tulla miesseuraajia. Sen sijaan monelle naiselle voi tulla yllätyksenä, että heidän myyntikuviaan katselee lähinnä miehet.
Tiedän tällaisen sivuston, jossa miehet jakelee ja arvostelee naisten Tori ja Vinted kuvia.
Iltasanomissa oli vasta juttua vintedin vaaroista.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011482999.html
Nimimerkin käyttö on täysin normaalia ja suositeltavaa. Nettikirppis paikoista esim. Huuton.net oli tyypillistä käyttää nimimerkkiä. Etu- ja sukunimeä käyttävät oli outoja.
Vintedin pimeä puoli
Mitä noi postimaksuvapaat viikonloput on?