Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Aloitin myynnin 1 4. ja kuukaudessa olen myynyt yhdeksän tuotetta. Näistä olen saanut 265€.
Myytävänä on vaatteita ja kenkiä, mitkä eivät ole menneet kaupaksi kivijalkakirpparilla.
Ostanut olen myös, kaikki ovat olleet juuri sitä mitä on luvattu. Yhtään huijausviestiä en ole saanut.
Molempiin suuntiin on vaatetta mennyt.
Mutta nyt mulla on rahasaatavia siellä jumissa: siellä on se suosita kaverille -nappi niin suosittelin ja kaveri näkyy siellä laittaneenkin tuotteita myyntiin mutta mitään kuponkia en ole saanut vaikka piti tulla 5 € etuseteli. Kupongit näyttävät tyhjää ja nuo kaverin tuotteet ovat jo useamman päivän kuitenkin olleet siellä ja hänen profiilinsa näkyy siinä minun suosittelemani -kohdassa kuitenkin. Hämärää.
Sitten toinen kauppa myös on kesken, myyjä möi viallista tuotetta ja tein siitä normaalisti sen minulla on ongelma -maininnan ja sovittiinkin myyjän kanssa juttu niin että hän ottaa tuotteen takaisin jonka myös palautin ja myyjä haki postista. Tuotteen seurannan kohdalla lukee että minun pitäisi saada hyvitys viimeistään 30.4. klo 20 eikä nyt eilisen illan aikana tai tänäänkään ole mitään rahaa tullut mistään omaan saldooni eikä myöskään googlepaylle kun sattumalta juurikin tuon kyseisen tuotteen maksoin puoliksi molemmista.
Ärsyttävää kun suosikeissani on monen kympin tuote jonka voisin ostaa näitä kumpaakin rahaa käyttäen mutta nyt se saattaa mennä kun en viitsi koko summaa omasta rahasta laittaa kun tuon suosittelusetelin lunastamiseenkin täytyy olla väh. 15 € tuote niin tämä suosikkini ylittäisi reippaasti tuon.
Ostin Erittäin hyvässä kunnossa olevan Newbien yöpuvun vauvalle, jossa oli maininta, että tuote on vain vähän haalistunut uudesta. Tuotteen saapuessa se oli reilusti haalistunut (myyntikuva ei vastannut todellisuutta) ja yöpuvussa oli myös pientä tahraa. Vinted ei suostunut rahoja palauttamaan tai että olisin lähettänyt tuotteen takaisin myyjälle, sillä en saanut taltioitua vikoja riittävällä tasolla. Puhelimen kamera lisäsi kuviin kontrastia, joten haalistumista oli todella hankala saada taltioitua ja tahrat näkyy kuvissa, vaikka pieniä olivatkin, mutta näitä ei jostain syystä huomioitu.
Myyjä sanoi, kun laitoin hänelle kuvat, että anteeksi en huomannut tahroja ja että voisi tehdä hyvityksen MobilePaylla, mutta katosi tämän jälkeen täysin linjoilta.
Olisin voinut maksaa ehkä puolet kyseisen tuotteen hinnasta, jos olisin nähnyt kunnon etukäteen (toisaalta en olisi varmaan ollenkaan ostanut, jos olisin sen etukäteen nähnyt). Jäi harmittamaan. Ja pohdituttaa haluanko enää jatkossa ostaa tätä kautta ollenkaan.
Tuo qr-koodi-kohta on vähän outo. Olen siis myyjänä. Pitääkö qr-koodista ottaa kuva ja lähettää johonkin? Pitääkö qr-koodi sovelluksessa laittaa oman korttinsa tiedot sinne? Miksi? Kuullosti oudolta.
Poistin koko Vinted sovelluksen, vaikka olin menestyksellä myynyt monta tuotetta. Syynä huijausmeili, että yksi tuote on myyty. Hoksasin kyllä heti, että on huijaus, kun viesti oli erilainen kuin muut, mutta pakkohan niiden huijareiden on se mun sp-osoite jostain napata. En hyväksy, että Vinted profiilin perusteella sellaisia huijausviestejä.
Olen tehnyt 12 onnistunutta kauppaa, mutta nyt näyttäisivät ongelmat alkavan. Ostaja ei ole hakenut pakettia Postista, ja lähetys kai palautuu minulle? Pitääkö minun maksaa Postikle, että saan tavarani takaisin? Turhaa vaivaa ja turhia kuluja pakkaamisesta tulee kuitenkin.
Taidan poistaa minäkin tilini.
Olen tehnyt reilut 2000 myyntiä. Toimii hyvin Keski-Euroopassa akselilla Saksa-Ranska-Belgia-Espanja-Italia ja on paljon erilaisia toimitusvaihtoehtoja. Suomi on melko laihassa ryppäässä ostovoiman suhteen.
QR koodi on huijaus, älä klikkaa. Oikeasti myydystä tuotteesta tulee viesti sähköpostiin ja selkeät ohjeet sovellukseen.
Ostajana on vain hyviä kokemuksia. Tuotteet ovat olleet juuri sen kuntoisia, kuin on luvattukin. En osta mitään kallista vaan maksan max 4e posteineen ja tällä hinnalla olen saanut uudenveroisiakin tuotteita. Paljon parempi paikka, kuin kaupungin kirpputori, joka hinnoittelee tuotteet yläkanttiin. Se toimii siis täysin hinnoittelupalveluna.
Olen ostanut ja myynyt paljon. Suomen hinnat on ihan hulluja, joten tosi vähän Suomen sisällä olen kauppaa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ostajana on vain hyviä kokemuksia. Tuotteet ovat olleet juuri sen kuntoisia, kuin on luvattukin. En osta mitään kallista vaan maksan max 4e posteineen ja tällä hinnalla olen saanut uudenveroisiakin tuotteita. Paljon parempi paikka, kuin kaupungin kirpputori, joka hinnoittelee tuotteet yläkanttiin. Se toimii siis täysin hinnoittelupalveluna.
Itse olen törmännyt kyllä suomalaisten ihan hulluun hinnoitteluun Vintedissäkin. Joku käytetty vauvojen Newbien pyjama 10€!? Uutenakaan maksa niin paljon, jos on alessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen törmännyt kyllä suomalaisten ihan hulluun hinnoitteluun Vintedissäkin. Joku käytetty vauvojen Newbien pyjama 10€!? Uutenakaan maksa niin paljon, jos on alessa...
Osa suomalaisista myyjistä kieltämättä pyytää ihan liikaa, mutta kyllä sieltä niitä edullisiakin löytyy.
Tavaraa menee jos myy lähes ilmaiseksi. Jotkut ostajat eivät hae pakettia ajoissa, saati ilmoittaisivat saaneensa tuotteen. Muuten Ok sovellus.
Just tuollaiset ostajat pilaavat tuonkin kauppapaikan!
Olen tehnyt n.100kaupppaa Vintedissä sekä ostajana että myyjänä.
Sen olen laittanut merkille,että suomalaiset ovat vähiten aktiivisia hyväksymään tilauksia ja laittamaan palautteita. Myyjänä ei ole kiva odotella rahoja kun parilla näppäilyllä ostaja saisi heti rahat siirrettyä myyjäpuolelle.
Jos taas olen ostajapuolella ja kuten sovellukseen kuuluu tinkiminen on sallittua jättävät suomalaiset usein reagoimatta tinkimiseen kokonaan, vaikka sen voisi sitten hylätäkkin.
Et mun mielestä suomalaiset vois pikkasen petrata vuorovaikutuspuolta tuolla sovelluksessa. Hinnat on kumminkin monella sellaisia että tinkivaraa selkeästi on.
Sovellus on kukko erinomainen ja yleensä kaikki mitä olen sieltä etsinyt olen löytänyt ja myyn vaan omia käytettyjä tavaroita, tyyliin haluan eroon niistä, joten laitan hinnat sellaiseksi että saan myytyä parissa päivässä tai viimeistään parissa viikossa.
Meneekö siellä hyvin kaupaksi myös kalliimmat tuotteet eli esim. jos pyydän kengistä 100-150 €? Onko riski, että tavara päätyy ostajalle, joka ei maksa mitään?
Olen käyttänyt Vintedia satunnaisesti, mutta nyt muuton myötä laitoin useamman tuotteen myyntiin. Max. 5€ hinta, lasten, omia ja miehen vaatteita ja kenkiä. Viime viikolla useampi paketti haettu ja yksi ostaja valittaa tuotteesta. Olin katsonut tarkasti läpi enkä ollut huomannut. Ei siis mitenkään tuote ollut pilalla, vaan pieni virhe jota en ollut huomannut. Paniikissa laitoin että tuote hyvitetään kokonaisuudessaan. Ostaja laittoi huonon palautteen. Harmittaa ihan hirveästi. Sai siis ilmaiseksi (tai postien hinnalla?) tuotteen jossa täysin huomaamaton virhe ja sitten vielä huonot arvostelut päälle.
Ostan itsekin paljon lasten vaatteita, ja aina ne ei ole sitä mitä ehkä odotan, mutta jos maksan esim. 3€ merkkituotteesta, en ikinä kehtaisi siitä valittaa tai laittaa huonoa palautetta.
Latasin kesän alussa myyntiin noin 30 tuotetta, uusia, kerran luettuja pokkareita, käyttämättömiä laukkuja ja merkkikenkiä, pellavamekkoja. Sain kaupaksi muutaman kirjan, yhden nahkalaukun ja uudet lenkkarit. Muita oli merkitty suosikeiksi, mutta eivät menneet kaupaksi edes muutamalla eurolla. Sain kiitosta ostajilta hyvistä tuotteista ja nopeasta toimituksesta.
Mielestäni tarjontaa on niin valtavasti, että omat hukkuvat sinne muiden joukkoon. Pitää olla joku hittituote eikä hinta saa olla muutamaa euroa enempää. Liian halvalla menee, ne hinnat ovat hyviä vain ostajille. Ihan näppärä systeemi, mutta luovuin sitten kokonaan leikistä, vaikka ne harvat myynnit sujuivat niin kuin pitikin. Tarkkana saa myös olla, jotain huijausyrityksiä minullekin tuli sähköpostiin. Pitää vain tietää, miten sovellus toimii.
Kävin sitten oikealla kirpparilla myymässä, moninkertaisesti tienasin joka tuotteesta verrattuna Vintediin ja lähes kaikki meni kaupaksi.
Olen myynyt 4 tuotetta ja kaupat sujuivat hyvin. Joka vaiheesta tulee Vintediltä viesti järjestelmään sekä sähköpostiin.
3 ostajaa kuittasi järjestelmään paketin saaduksi, ja näistä kaupoista rahat tulivat tilille seuraavana päivänä kun olin käynyt siirtämässä saldon.
1 ostaja haki paketin mutta ei reagoinut mitenkään, siitä maksu sitten viipyi muutaman päivän, kun tuli automaattisesti koska ostaja ei itse reagoinut.
Siitäkin kun ostaja hakipaketin Postista, tuli ilmoitus s-postiin.
Vintedin puolelta systeemi on tosi hyvä ja kattava.
Kalliita tuotteita en ole uskaltanut laittaa, koska ainahan on se mahdollisuus että ostaja ei olekaan rehellinen ja alkaa reklamoimaan tuotteesta aiheetta, pitää tuotteen ja valittaa, ei palauta jne jolloin myyjä ei saa maksua ja menettää tuotteen.