Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (435)
Toimitustapaa ei voi itse valita, mutta onko mahdollista hylätä, jos ostaja on valinnut "toimitus oven taakse"?
En halua lähettää tuotetta, joka mahdollisesti varastetaan.
Kadonneen lähetyksen korvaussummaksi Vintedissä mainitaan 20 € eli toisin sanoen, mitään tuota arvokkaampaa ei kannata toimittaa oven taakse, kun sieltähän sen voi joku ohikulkija viedä.
:(
Aivan ihmeellistä touhua Vintedissä. Ihmiset tykkäilevät ja tykkäilevät, mutta vaikka hintaa alentaa, ei mikään liiku ellei myy aivan naurettavilla summilla vaivannäköön nähden. (Pois lukien Marimekko.)
Käsittämättömintä ovat tinkijät - "varaisitko viisi päivää ja möisitkö puoleen hintaan", kun tuote on juuri lisätty ja suosittu. Nyt hyvä ihminen Vinted kiinni ja laitat senkin rahan säästöön, kun se palkka/tukiraha sitten tulee.
Aikamoinen ajankuva kyllä. Eipä tarvitse ihmetellä suomalaisten talousongelmia, konkurssissa niin maa kuin kansalaiset, kun lisää turhaa pitää saada.
En ymmärrä, kenellä on interessiä pestä, suoristella, kuvata, mittailla, kirjoittaa, syynätä, teippirullata, kyttäillä, viesteillä, pakkailla ja käydä postittamassa, jotta saa ehkä myytyä hiluilla kuukauden kuluttua.
Jos tarjouksia hyväksyy, ne jäävät lähes aina käyttämättä. Ilmeisesti todella monelle on harrastus tykkäillä muiden vaatteista...
Viime vuonna tilaamani paketti Puolasta on edelleen matkalla.
Tiedoissa lukee vain toimitus viivästyy.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Viime vuonna tilaamani paketti Puolasta on edelleen matkalla.
Tiedoissa lukee vain toimitus viivästyy.
Mulla on ihan Suomen sisällä ostajalle menossa oleva paketti viivästynyt jo parin viikon verran.
Yritin myydä vaatteita. Liian hankalaa, poistin sovelluksen. En osta mitään käytettyä koska syyhy, luteet ja paperitoukat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti.
Minulla ei ole tuollaista kyllä sattunut kertaakaan.
Olen itse myynyt vaatteita ja ostanut.
Pyyntö: laittakaa ilmoituksiinne vaatteiden materiaalitiedot. Olen halunnut ostaa neuletakin ja lopulta muutaman hyvän täyttä villaa olevan ostinkin. Selasin kuitenkin kymmeniä tai satoja ilmoituksia, joiden joukossa oli monia kiinnostavan näköisiä, mutta koska niissä ei ollut mitään tietoa materiaaleista, hyppäsin yli. Muutaman kerran olen kysynyt jostain vaatteesta materiaalitiedot viestillä, mutta kun tarjontaa on niin paljon, en yleensä viitsi enkä jaksa. Luulisin kuormittavan myyjääkin, jos jokainen kiinnostunut erikseen viestillä kysyy - on helpompi laittaa ilmoitukseen näkyviin.
Ihmiset myyvät kyllä todella huonokuntoista ja puutteellista tavaraa. Jokaisessa tilaamassani tuotteessa on ollut jotain sellaista vikaa, mitä on piiloteltu ilmoituksessa. Turhauttavaa selvitellä sitten niitä tahroja, reikiä, hajuja ja puuttuvia osia.
Olen ostanut ja myynyt paljon erilaista tavaraa. Kaikki on ollut ok, ei mitään ongelmia. Halpaan hintatasoon kannattaa varautua, mutta se on halpa sitten myös ostettaessa. Nopeuteen kannattaa panostaa, hintaan tinkivaraa tarpeeksi. Nopeus on valttia myös postittaessa. Pienesti harmittaa, kun postitan yleensä seuraavana päivänä, mutta jo kerrasta menetin "nopean postittajan"-merkin, kun olin kipeä, enkä päässyt postiin. Itse en tosin edes katso moisia merkkejä ja aina olen tavarani saanut kohtuuajassa tai nopeasti.
Itseäni ärsyttää kun alle 5e tuotteista tarjotaan tyyliin 2-3e eli yli puolet vähemmän. En tee bisnesmielessä vintedissä kauppaa, mutta haluan edes vähän takaisin kaikesta vaivasta ja joku pari euroa ei riitä edes polttoainekuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää kun alle 5e tuotteista tarjotaan tyyliin 2-3e eli yli puolet vähemmän. En tee bisnesmielessä vintedissä kauppaa, mutta haluan edes vähän takaisin kaikesta vaivasta ja joku pari euroa ei riitä edes polttoainekuluihin.
Ja lisään, että näitä tarjouksia tulee tyyliin kymmenen ensimmäisen kymmenen minuutin aikana. Ymmärtäisin, että jos on kuukauden ollut myymättä, mutta että heti vaan alhainen tarjous.
Nämä suodatinpussi kauppiaat vituttaa aivan suunnattomasti"ilmaisine toimituksineen" nämä myyjät kierrän kaukaa.
Toivottavasti ensi vuonna tulisi maakohtainen filtteri niin saisi enemmän ostettua toisilta suomalaisilta.