Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Hei miten olette pakanneet pienet asiat? Itselläni olisi myytäväksi postikortteja, postimerkkejä ja muuta normikirjekuoreen mahtuvaa asiaa, mutta pelkässä kirjekuoressa lähettäminen vähän epäilyttää.
Moi.
Itse teen postikorttien, tarrojen, lehtien yms. Ohuiden tavaroiden kanssa niin, että leikkaan pahvista neljä tuotteen kokoista pahvipalaa ja teippaan ne yhteen. Näin se ei ainakaan helposti taitu. Koon olen yrittänyt pitää minimissään noin A5 kokoisena, joka tapauksessa Vaikka kyseessä olisi pieni tarra. Sitten vaan postiin. Ei sillä paketin koolla ole väliä. Vaikka tämäkin on ns. Alle 3cm se menee silti noudettavaksi pakettiautomaatista ja kulkee seurattavana pakettina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee ihan mahdottomaksi tuon tinkimisen kanssa. Alle viiden euron tai jopa tyyliin kolmen euron tuotteista tingitään. Jos hylkää tarjouksen, tulee uusia perään. Ei hyvää päivää..
Ei auta ku sietää tota, jos haluu myydä. Mulla kaupoista n. 40% on tingattuja. Loppujen lopuks mulle on se ja sama mitä asiakas maksaa, jos haluun tavarasta tosissani eroon. Sitten on tuotteita, joiden hintaa en alenna. Jossain vaiheessa tinkijät kyllästyy. Ei kannata painaa "älä hyväksy" nappia niin eivät pysty tekemään uutta tarjousta.
Puolalaiset ei tunnu kyllästyvän. Eka tarjoaa puolet tuotteen alkuperäisestä hinnasta ja sitten kun sen hylkää alkaa nostamaan aina 10 sentillä. Yleensä viikon hylättyjen tarjousten jälkeen alkavat haukkumaan 🙄 Olisi hyvä, jos saisi laitettua niin ettei myy kuin Suomeen.
Onko teillä näkynyt nyt ostajan chatissa palkki, jonne pitäisi laittaa paketista kuvia? Ihmettelen, kun kaikissa tuotteissa, vaikka olisi rikkoontuva, ei tule sitä. Onko se edes Vintedin vai huijaus? En tykkää sallia kameraani ja valokuvia Vintedille erikseen.
Pyyntö laittaa kuvia on myös sen tilalla, mistä ennen sai katsottua lähetysohjeet eli paketin mitat. Ne kuitenkin vaihtelee senkin mukaan, mikä firma ostajan paketin toimittaa. Ja muutenkin ne joskus haluaa aa tarkistaa.
Sähköpostissa kauan ei mittoja näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
En käy juuri enää koskaan normi kirpputoreilla. Surullist kai mutta vintedistä löytää paremmin.
Samoin Sellpystä. Niin no Toristakin vielä. Huuto.nettiä kaipaan onko se enää hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimiposti esim sarjakuvalehdelle 4€, pyynti 2€!
Onko postit nousseet noin paljon?
Vai onko myyjä valinnut keskikokoisen paketin, kun Vinted sitä usein ehdottaa, vaikka mahtuisi pieneenkin.
Tilasin ensimmäistä kertaa ulkomailta ja taisi olla virhe. Yli viikko mennyt kun paketti lähetetty enkä löydä koodilla mitään, väittää ettei sitä ole olemassa. Pari päivää sitten aloin saamaan Italiasta puheluita, tulee monta päivässä, sattumaako että alkoivat just nyt? Normaalisti en tuollaisia saa. Suomesta tilaukset onnistuneet hyvin. Tori on nykyään aivan kuollut enkä löydä sieltä enää mitään joten siirryin Vintediin. Ostan lähes kaiken käytettynä.
Joo näköjään, nyt tuli ilmoitus että ostaja hyväksynyt kauppa valmis ja voi mennä jopa 2 päivää maksun siirtymisessä minulle. Huhuhh.