Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana parisuhde, erilliset kodit, mä olen alkanut kaivata enemmän mut mies ei

Vierailija
02.04.2024 |

Ollaan eletty tätä kivaa elämää pari vuotta. Ollaan yhdessä viikonloput ja joskus viikollakin ollaan öitä toisen luona. Asutaan aika lähekkäin. Suhde on aivan valtavan hyvä ja iloa tuottava. Tulen nähdyksi ja kohdatuksi ja rakastetuksi sellaisena kuin olen.

Ollaan kumpikin aika introvertteja, mut mies jopa hieman erakko luonteeltaan. Siksi omat kodit. Mut mä olen alkanut kaivata häntä elämääni enemmän. Siis suoraan sanottuna riudun ikävästä ja itkettää usein. 

Mulla on hyvä harrastus ja ystäviä ja hyvä oma elämä, en istu himassa illat pitkät yksin miettimässä miestä. Mut tää ikävän tunne jäytää mua kuitenkin kaiken aikaa. 

Ottaa todella paljon päähän että tää on kehittynyt tällaiseksi. Viimeiset puoli vuotta on mennyt näin. Olen odotellut että menisi ohi. Mä en ymmärrä miks tää on muuttunut tällaiseksi yhtäkkiä. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Täytin vasta 44, voisko hittolainen olla jo jotain hormonien tekosia. 

En mä edes tiedä miksi avauduin. Tai no, siksi, kun tuntuu niin pahalta..! 😢

Kommentit (267)

Vierailija
101/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmiset ole oikeita toisilleen, jos heillä ei ole samanlaiset toiveet ja suunnitelmat tulevaisuuden suhteen. Jos olisivat, ei tällaisiakaan asioita tarvitsisi koskaan miettiä ollenkaan. 

Vierailija
102/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee sellainen olo, että tässä asiassa kyse ei ole pelkästään vain ekstroverttien ja introverttien eroista vaan myös romantikkojen ja epäromantikkojen. Koska itse olen introvertti mutta myös todella epäromanttinen tyyppi. Enkä sano tätä pahalla mutta teidän puheet tosirakkaudesta ja palavista tunteista lähinnä aiheuttaa ällötystä. Onneksi olen löytänyt kumppanin joka on myös tällainen, en pystyisi olemaan miehen kanssa joka kokoajan roikkuu kiinni, vaatii yhdessä asumista ja alkaisi syyttää minua pettämisestä tai siitä ettei suhteemme muka ole aito.

Epävakaa mies joka on teennäinen ei nyt ole kenellekään sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vakipano. Viikolla ehtii olla muita panoja ja pelata Tindereitä.

Vierailija
104/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa parisuhde millanen vaan, niin naista ei näköjään saa pidettyä tyytyväisenä.

Mitä sä höpötät? Nainen haluaa muuttaa yhteen. Mies ei halua.

Vierailija
105/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisten tilastojen mukaan 40-50 vuotiaiden miesten pettämistodennköisyys on erillissuhteissa yli viisinkertainen avo/avioliitossa oleviin verrattuna. Ja apsta tuntuu jo pahalta. Ap taitaa olla vain vakipano. Ei muuta. Valitettavasti.

Vierailija
106/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että mies ei halua sitoutua vakavammin ja saattaa pitää naista jonkinlaisena hätävarana. Ei tässä selityksi sen kummemmin kaivata. Jos mies tykkää tosissaan naisesta, niin tekee kaikkensa pitääkseen naisen. 

Vierailija
107/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössähän olette jo kaiken vapaa-aikanne yhdessä, jos teette täyttä työviikkoa. Nyt todennäköisesti panostatte vielä tapaamisiin. Jos muutatte yhteen, olette samalla sohvalla omien puhelimienne kimpussa. 

Vierailija
108/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuskysymys: miksi mies ei halua sitoutua?

Vierailija
109/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössähän olette jo kaiken vapaa-aikanne yhdessä, jos teette täyttä työviikkoa. Nyt todennäköisesti panostatte vielä tapaamisiin. Jos muutatte yhteen, olette samalla sohvalla omien puhelimienne kimpussa. 

Mistä noin päättelet? Tiedän kyllä sarjapettäjiä jotka tosiaan ovat jatkuvasti puhelimensa kimpussa mutta ei nyt välitetä muutoin heistä.

Vierailija
110/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti nainen ja todellakin väsyn myös rakkaan ihmisen kanssa. Oikeastaan paljon väsynkin, jos tunteet leiskuaa. 

Ihme hourintaa tämä, ettei rakkautta muka ole, jos ei ole 24/7 toisen kyljessä kiinni. 

Vierailija
111/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti nainen ja todellakin väsyn myös rakkaan ihmisen kanssa. Oikeastaan paljon väsynkin, jos tunteet leiskuaa. 

Ihme hourintaa tämä, ettei rakkautta muka ole, jos ei ole 24/7 toisen kyljessä kiinni. 

Kuka on sanonut 24/7?

Vierailija
112/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 50+ on omat asunnot ja jo 10 vuotta onnellisesti yhdessä. Mies välillä puhuu yhteen muuttamisesta, minä en enää halua alkaa passata ketään, enkä olla kenenkään arvioinnin alla. Oli sen verran huonot kokemukset ensimmäisestä avioliitosta.

Vierailija
113/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 50+ on omat asunnot ja jo 10 vuotta onnellisesti yhdessä. Mies välillä puhuu yhteen muuttamisesta, minä en enää halua alkaa passata ketään, enkä olla kenenkään arvioinnin alla. Oli sen verran huonot kokemukset ensimmäisestä avioliitosta.

Kannattaisi hoitaa traumat kuntoon.

Vierailija
114/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisten tilastojen mukaan 40-50 vuotiaiden miesten pettämistodennköisyys on erillissuhteissa yli viisinkertainen avo/avioliitossa oleviin verrattuna. Ja apsta tuntuu jo pahalta. Ap taitaa olla vain vakipano. Ei muuta. Valitettavasti.

Eli ihminen ei voi pysyä uskollisena, ellei häntä kahlitse jonnekin. Ihanaa "tosirakkautta".

Vierailija
115/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihminen ei voi pysyä uskollisena, ellei häntä kahlitse jonnekin. Ihanaa "tosirakkautta".

Eli yhdessä asuminen on kahlitsemista 😅 

Vierailija
116/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää on, että mies ei halua sitoutua vakavammin ja saattaa pitää naista jonkinlaisena hätävarana. Ei tässä selityksi sen kummemmin kaivata. Jos mies tykkää tosissaan naisesta, niin tekee kaikkensa pitääkseen naisen. 

Kuulostaa petetyksi tulleen puheelta. Jonkun joka vaatii että pystyy pitämään helposti kumppaniaan silmällä.

Vierailija
117/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen intro. Asumme yhdessä. Ei olla koko ajan yhdessä. Älä liioittele.

Vierailija
118/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kertoo vain sinusta. Kiintymyssuhdetraumoja kenties? 

Vierailija
119/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin introvertti ja väsyn liiasta yhdessäolosta ihmisten kanssa, vaikka kuinka nautin heidän seurastaan. Parisuhteessa tämä tunne väistyy taka-alalle rakastumisvaiheessa eli nimenomaan silloin ensimmäisinä vuosina, jolloin toista ajattelee ja kaipaa jatkuvasti ja omat rajat jollain lailla hälvenevät sen yhden ihmisen kanssa, vaikka kaikkien muiden seura väsyttääkin liian suurina annoksina. Kun rakastumisvaiheeseen liittyvä hormonimyrsky menee ohi ja tilalle astuu normaali rakkaus ja kumppanuus, tarve omalle tilalle palautuu taas ja yksinolon tarpeeni lisääntyy. Riippuu ihan miehen luonteesta, miten tämä kuvio toimii - jos hänkin tykkää puuhailla kotona omiaan eikä kaipaa jatkuvasti viihdyttämistä, saman katon alla pärjää kyllä. Jatkuvaa seurassa olemista en vaan jaksa eikä se ole millään lailla kiinni siitä, rakastanko toista. Tässä auttaa kyllä, jos kumpikin on luonteeltaan samanlaisia.

Mutta. En silti lähtökohtaisesti itsekään haluaisi suhdetta jossa tiedän, että mies ei halua koskaan yhteistä kotia. Suhde on parhaimmillaan silloin, kun jaetaan yhteinen arki, mutta molemmille on silti siinä riittävästi tilaa.

Vierailija
120/267 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 44 ja itkeskelet jonkun miehen perään, vika on hormoneissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi