YLE: Kristillisten kolujen suosio kasvaa vauhdilla - "Meillä saa laulaa Enkeli taivaan"
Suomessa on tällä hetkellä 17 kristillistä koulua ja joihinkin joutuu jopa jonottamaan paikkaa. Tämä nähdään erityisesti vastalauseena sille että liberaalia ideologiaa on alettu tuputtamaan liikaa tavallisissa kouluissa. Esim ei edes suvivirttä saa laulaa ja lapset pakotetaan vastaamaan että mies voi synnyttää, sukupuolia ei ole kaksi jne.
Lisäksi niiden etuina on usein pienemmät luokkakoot ja parempi yhteisöllisyys, ehkä raha löytyy enemmän kun kristilliset järjestöt avustavat.
Nähdäänköhän Suomessa tulevaisuudessa suurempi ilmiö näiden kanssa kun liberaalit yrittää liikaa tuputtaa omaa ideologiaa tavallisiin kouluihin?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.
Minä laitoin jo lapseni kristilliseen kouluun, vaikka minä tai puolisoni emme millään tavalla ole uskonnollisia. Yksi syy oli se, että oppilaita on paljon vähemmän kuin "tavallisessa" koulussa ja olen satavarma, että kristillisessä koulussa opetetaan terveitä arvoja. En halua, että lastani aivopestään jollain prideöyhötyksellä.
Nykyajan vanhemmuutta jossa kasvatus on ulkoistettu kouluun. Koulu ei ole aivopessyt meidän lapsia koska heidät on kasvatettu.
Tämä!
Miksi hankkia lapsia jos ei edes niiden kasvatus kiinnosta.
Persujen hapatusta. Miten yle edes kehtaa antaa äänen näille???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa esim valtiotieteiden ja kasvatustieden tohtoria ,prof Puolimatkaa niin saatte oikeaa tietoa. Turha puhua jos puuttuu taustatiedot
jatkot!
Puolimatka on kreationisti, uskoo 6000v "vanhaan" maahan.
Puolimatkan tietämys ja näkemykset nykyisestä sekauaalikasvatukseata kannattaa silti tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi lapsiani mihinkään uskontoa tuputtavaan kouluun. Minusta ne pitäisi kieltää tai ainakin ottaa niiltä julkinen rahoitus pois.
Tyypillistä satanismia. Kielletään lain avulla "väärät" mielipiteet, suljetaan "väärinajattelijat" leireille, kaikki keinot käyttöön.
Eivätkö kaikki uskonnot ole silloin "satanismia".
Vierailija kirjoitti:
"Kristilliset koulut ovat yhä suositumpia opinahjoja. Niiden oppilasmäärät ovat jo vuosia olleet selvässä kasvussa: tällä hetkellä niissä opiskelee noin 2 850 oppilasta."
Miksi tehdään uutisia porukasta, jota on vähemmän kuin homoseksuaaleja? Onko tässä jotain vaikuttamisyritystä mukana?
Koska he ovat parempia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Määrästä päätellen enemmänkin KD:n prosenttijengiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.
Minä laitoin jo lapseni kristilliseen kouluun, vaikka minä tai puolisoni emme millään tavalla ole uskonnollisia. Yksi syy oli se, että oppilaita on paljon vähemmän kuin "tavallisessa" koulussa ja olen satavarma, että kristillisessä koulussa opetetaan terveitä arvoja. En halua, että lastani aivopestään jollain prideöyhötyksellä.
Nykyajan vanhemmuutta jossa kasvatus on ulkoistettu kouluun. Koulu ei ole aivopessyt meidän lapsia koska heidät on kasvatettu.
Tämä!
Miksi hankkia lapsia jos ei edes niiden kasvatus kiinnosta.
Eikö Jumala antanutkaan lapsille vapaata tahtoa, vaan vain aikuisille?
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa alkaa näkyä median kautta merkkejä siitä että normaalit keskitien kulkijat alkavat kyllästyä wokeiluun. Tämä on yksi merkki siitä.
Ääriwoket jäävät auttamatta yhteiskunnan reunalle räksyttämään väsyneitä valheitaan.
Ja tätä murrosta ei wokeilijat pysty pysäyttämään. Koska se perustuu totuuteen, ei valheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa alkaa näkyä median kautta merkkejä siitä että normaalit keskitien kulkijat alkavat kyllästyä wokeiluun. Tämä on yksi merkki siitä.
Ääriwoket jäävät auttamatta yhteiskunnan reunalle räksyttämään väsyneitä valheitaan.
Ja tätä murrosta ei wokeilijat pysty pysäyttämään. Koska se perustuu totuuteen, ei valheisiin.
Maa moniarvoistuu ja yhtenäiskultturi lakkaa olemasta. Ei kukaan jää monikulttuurisessa yhteiskunnassa reunalle räksyttämään, vaan jokainen löytää oman paikkansa.
Menneisyyteen haikaileva porukkakin muuttuu joka sukupolven aikana, konservatiiveja tulee aina olemaan: ihmiset, jotka suuntautuvat mielummin sisäänpäin ja eivät ole avoimia muutokselle. Sitten on uuteenpäin kurkottavat, avoimemmat ja uteliaat yksilöt, jotka haluavat muutosta. Heitäkin on aina ollut ja aina tulee olemaan.
Uskonto tulee muuttumaan ja kristinuskokin muuttuu lopulta Rooman uskontojen kaltaiseksi myytiksi. Uusia uskontoja tulee, vanhat katoaa. Aina tulee olemaan ihmisiä jotka tarvitsevat uskonnon tuomat raamit elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi
Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin.
Kristilliset arvot omaava koulu ja monikulttuurisuus ei pois sulje toisiaan. Asun itse tällaisen koulun vieressä ja melko värikästä porukkaa
Joo varmasti voi olla monia etnisiä taustoja, kristinusko on globaalia. En haluakaan sanoa, että kristinusko olisi rasistinen automaattisesti. Kristilliset tavat siellä kuitenkin yhdistää, ja sitä kautta ei ole monikulttuurinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maa moniarvoistuu ja yhtenäiskultturi lakkaa olemasta. Ei kukaan jää monikulttuurisessa yhteiskunnassa reunalle räksyttämään, vaan jokainen löytää oman paikkansa.
Menneisyyteen haikaileva porukkakin muuttuu joka sukupolven aikana, konservatiiveja tulee aina olemaan: ihmiset, jotka suuntautuvat mielummin sisäänpäin ja eivät ole avoimia muutokselle. Sitten on uuteenpäin kurkottavat, avoimemmat ja uteliaat yksilöt, jotka haluavat muutosta. Heitäkin on
Aina on ihmisiä jotka ratkaisevat oman päänsä ongelmia väkivalllalla muita kohtaan. Kääntäväy sitten kaunopuheisesti syyn siitä muiden tai yhteiskunnassa vallitsevien arvojen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, ettet voi hallita lastasi ja sensuroida tiedonsaantia. Lapsesi kyllä löytää tietonsa aiheesta, mutta ei sinulta :)
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa myös sanotaan ettei näissä yritetä käännyttää ketään kristilliseksi tai mitenkään aivopestä, mutta erona on että kristilliset arvot ovat sallittuja toisin kuin tavallisissa kouluissa. Eli tavallaan vastaavat ala-asteita sellaisena kuin ne olivat vielä 90-luvulla kun tavallisissakin kouluissa oli kristilliset arvot sallittuja.
Ei tietenkään "käännytetä" ja noudatetaan ihan normaalia opetussuunnitelmaa(lakikin sen vaatiin). Ollaan hyvin tyytyväisiä kouluun ja opettajiin ja kaikkeen toimintaan siellä. Vaikka ei mitään tosiuskovaisia ollakaan. Myös lapsi hyvin tyytyväinen. Eikä lainkaan kiusaamisilmiötä! Ei ainakaan ole korviini kantautunut. Hienosti opetetaan tapoja ja myös muita huomioivaa käytöskulttuuria. Ja todellakin, saa laulaa suvivirttä kevätjuhlissa. 🕊
Vierailija kirjoitti:
Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi
Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin.
No ehkä se käytäntö sitten lopulta kertoo minne lapsesi laitat. Minullakin oli joskus ruusuiset kuvat monikulttuurisuudesta, mutta sitten kun lapseni oli kunnan päiväkodissa jossa hänen ryhmässään ei ollut yhtäkään suomenkielistä lasta ja lapseni tuli rankasti kiusatuksi, uudet kengät rikottiin ja vaatteet tahrattiin, niin ajatukset muuttui. Eskarin jälkeen laitettiin hänet yksityiskouluun, jossa ei ole ainuttakaan vieraskielistä. Lapsesta tuli jälleen oma iloinen ja sosiaalinen itsensä.
Ystäväni lapsi oli koulussa missä oli paljon monikulttuurisia lapsia ja hänen oppiminen kärsi siitä paljon. Seura teki lopulta kaltaisekseen ja hetken aikaa pyöri katujengissä, kunnes tuli järkiinsä ja rakastui suomalaiseen lukiotyttöön. Nyt näyttää hyvältä ja tulevaisuus valoisalta, vaikka ei sitä heikkoa koulumenestystä oikein voi paikata.
Lapsen kasvuympäristöllä on valtava merkitys. Se merkkaa koko elämän suunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrästä päätellen enemmänkin KD:n prosenttijengiä...
Älä kuulet viitsi persu
Niin miksiköhän ihmiset ei halua lapsiaan muslimi katujengien hallitsemien mokutuskouluihin hakattavaksi ja ryöstettäväksi, onpa jännä tosiaan.
Ylelläkään ei taaskaan sanottu ääneen missä se ongelma oikeasti on, vaan yritettiin pikemminkin maalata näitä ihmisiä hulluiksi.
Kristillinen koulu jees.
Mut meneekö yli toisesta laidasta. Vai mistä kyse: 'lapsille ei tule seksuaalisia ajatuksia'. Mun lapset on tavallisessa koulussa, ja luulen, heillä ei ole seksuaalisia ajatuksia sen enempää tai vähempää kuin kristillisen koulun oppilaillakaan.
Ystäväni lapset ovat Suomessa kristillisessä koulussa (ovat kristitty perhe). Ystäväni on valkoihoinen, miehensä mustaihoinen ja lapset maitokahvin värisiä, jos näin saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
"Kristilliset koulut ovat yhä suositumpia opinahjoja. Niiden oppilasmäärät ovat jo vuosia olleet selvässä kasvussa: tällä hetkellä niissä opiskelee noin 2 850 oppilasta."
Miksi tehdään uutisia porukasta, jota on vähemmän kuin homoseksuaaleja? Onko tässä jotain vaikuttamisyritystä mukana?
Pääasia, että wokeja, mokuja ja kuunsirppiuskontoisia harmittaa.
AP on saatanan lähettiläs.
Kristilliset arvot = liberaalit arvot.
Jos olet liberaaleja arvoja vastaan olet saatanan joukoissa.
Kristillisyys = WOKE.