YLE: Kristillisten kolujen suosio kasvaa vauhdilla - "Meillä saa laulaa Enkeli taivaan"
Suomessa on tällä hetkellä 17 kristillistä koulua ja joihinkin joutuu jopa jonottamaan paikkaa. Tämä nähdään erityisesti vastalauseena sille että liberaalia ideologiaa on alettu tuputtamaan liikaa tavallisissa kouluissa. Esim ei edes suvivirttä saa laulaa ja lapset pakotetaan vastaamaan että mies voi synnyttää, sukupuolia ei ole kaksi jne.
Lisäksi niiden etuina on usein pienemmät luokkakoot ja parempi yhteisöllisyys, ehkä raha löytyy enemmän kun kristilliset järjestöt avustavat.
Nähdäänköhän Suomessa tulevaisuudessa suurempi ilmiö näiden kanssa kun liberaalit yrittää liikaa tuputtaa omaa ideologiaa tavallisiin kouluihin?
Kommentit (218)
"Kristilliset koulut ovat yhä suositumpia opinahjoja. Niiden oppilasmäärät ovat jo vuosia olleet selvässä kasvussa: tällä hetkellä niissä opiskelee noin 2 850 oppilasta."
Miksi tehdään uutisia porukasta, jota on vähemmän kuin homoseksuaaleja? Onko tässä jotain vaikuttamisyritystä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli aprillipäivä.
Tänään maanantaina 1.4. on aprillipäivä.
Niinpäs onkin, olet ihan oikeassa. Annettakoon tämä kämmäys mulle anteeksi, olen kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään kuulostaa kummalliselta, että Suvivirren laulaminen on niin tärkeää, että koulu päätetään sen perusteella. Kai se on vaan sitä, että taidan olla jo liian vanha tähän maailmaan.
Kun tekstin ymmärtäminen on noinkin ylivoimaista kuin sinulla niin nykymuotoisessa peruskoulussa et olisi edes oppinut lukemaan.
Kuopuksen taviskoulussa on laulettu aina Suvivirsi, mutta viime keväänä myös "Nyt jumalalle kunnia"-säkeistön kera. Viestintä Wilmassa on muuttunut samalla aavistuksen nuivemmaksi koskien uskontoasioita, ts. hyvin toteavasti ilmaistaan asiat vrt. entinen lässyttäminen ja kiertely. Esim. kirkkoretken todettiin kuuluvan yleissivistykseen (josta olen samaa mieltä).
Kehyskunnassa tämä. Pidän tervetulleena linjana, vaikken kristitty olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisia kouluja, joista puuttuu muslimit. Eli täydellisiä.
vihapuhetta. laitoin nettivinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.
Minä laitoin jo lapseni kristilliseen kouluun, vaikka minä tai puolisoni emme millään tavalla ole uskonnollisia. Yksi syy oli se, että oppilaita on paljon vähemmän kuin "tavallisessa" koulussa ja olen satavarma, että kristillisessä koulussa opetetaan terveitä arvoja. En halua, että lastani aivopestään jollain prideöyhötyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuopuksen taviskoulussa on laulettu aina Suvivirsi, mutta viime keväänä myös "Nyt jumalalle kunnia"-säkeistön kera. Viestintä Wilmassa on muuttunut samalla aavistuksen nuivemmaksi koskien uskontoasioita, ts. hyvin toteavasti ilmaistaan asiat vrt. entinen lässyttäminen ja kiertely. Esim. kirkkoretken todettiin kuuluvan yleissivistykseen (josta olen samaa mieltä).
Kehyskunnassa tämä. Pidän tervetulleena linjana, vaikken kristitty olekaan.
ei ole allahin tahdon mukaista.
YLEn jeesustelukampanja osa 8765.
Kirkollisverosta pääsi eroamalla mutta YLE-vero pitää yhä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.
Minä laitoin jo lapseni kristilliseen kouluun, vaikka minä tai puolisoni emme millään tavalla ole uskonnollisia. Yksi syy oli se, että oppilaita on paljon vähemmän kuin "tavallisessa" koulussa ja olen satavarma, että kristillisessä koulussa opetetaan terveitä arvoja. En halua, että lastani aivopestään jollain prideöyhötyksellä.
Nykyajan vanhemmuutta jossa kasvatus on ulkoistettu kouluun. Koulu ei ole aivopessyt meidän lapsia koska heidät on kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli aprillipäivä.
Oletko tulevaisuudesta?
Suvivirren (sen keskiaikaisen teinilaulun) voisi laulaa alkuperäisillä sanoilla. Siinä mainitaan kukat ja mehiläiset. viini virtaa ja nymfit juoksentelevat nakuna kedolla. Ylistetty olkoon Bacchus!
Vierailija kirjoitti:
Suosioon voi vaikuttaa sekin, että näissä kouluissa ei ole ääs kakkosia. He nimittäin eivät ole kristittyjä.
Kyllä osa on.
Vanhan virsikirjan virsi 440 "Jo vääryys vallan saapi..." sopisi hyvin aamuhartausvirreksi. Siinä on kova viesti vallanpitäjille ja wokettajille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä.
Tulehan jo tähän päivään. Koulumaailma on muuttunut aika paljon siitä ajasta kun kakarasi olivat koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa kristilliseen kouluun ei roadmannit mene. Siksi siellä pysyy rauha.
Roadmannilaisuus on alisuorittajien ylisosiaalista riippuvuutta.
Pikkuhiljaa alkaa näkyä median kautta merkkejä siitä että normaalit keskitien kulkijat alkavat kyllästyä wokeiluun. Tämä on yksi merkki siitä.
Ääriwoket jäävät auttamatta yhteiskunnan reunalle räksyttämään väsyneitä valheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan vanhemmuutta jossa kasvatus on ulkoistettu kouluun. Koulu ei ole aivopessyt meidän lapsia koska heidät on kasvatettu.
Niin koska tranzuilu ja prideily kuuluu sinunkin kasvatukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi
Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin.
Kristilliset arvot omaava koulu ja monikulttuurisuus ei pois sulje toisiaan. Asun itse tällaisen koulun vieressä ja melko värikästä porukkaa siellä pihalla juoksentelee, on afrikkalaistaustaisia, aasialaisia jne.
Minun tytär on kristillisessä koulussa, olen ollut tyytyväinen. Koulun yhteydessä on kristillinen päiväkoti jossa tyttöni aloitti 3-vuotiaana. Koulussa on yhteisöllistä toimintaa ja hyvät arvot.
Tänään maanantaina 1.4. on aprillipäivä.