Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Kristillisten kolujen suosio kasvaa vauhdilla - "Meillä saa laulaa Enkeli taivaan"

Vierailija
01.04.2024 |

Suomessa on tällä hetkellä 17 kristillistä koulua ja joihinkin joutuu jopa jonottamaan paikkaa. Tämä nähdään erityisesti vastalauseena sille että liberaalia ideologiaa on alettu tuputtamaan liikaa tavallisissa kouluissa. Esim ei edes suvivirttä saa laulaa ja lapset pakotetaan vastaamaan että mies voi synnyttää, sukupuolia ei ole kaksi jne.

Lisäksi niiden etuina on usein pienemmät luokkakoot ja parempi yhteisöllisyys, ehkä raha löytyy enemmän kun kristilliset järjestöt avustavat.

Nähdäänköhän Suomessa tulevaisuudessa suurempi ilmiö näiden kanssa kun liberaalit yrittää liikaa tuputtaa omaa ideologiaa tavallisiin kouluihin?

https://yle.fi/a/74-20079306

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLEn jeesustelukampanja osa 8765.

Kirkollisverosta pääsi eroamalla mutta YLE-vero pitää yhä maksaa.

Tervetullutta uutisointia. Kuunsirppiuskonnosta on kuultu jo tarpeeksi.

Vierailija
202/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele suosiota. Varmaan rauhallisempi meno kuin normi koulussa. Suomea on pakolla yritetty muuttaa joksikin ylisuvaitsevaksi maaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopuksen taviskoulussa on laulettu aina Suvivirsi, mutta viime keväänä myös "Nyt jumalalle kunnia"-säkeistön kera. Viestintä Wilmassa on muuttunut samalla aavistuksen nuivemmaksi koskien uskontoasioita, ts. hyvin toteavasti ilmaistaan asiat vrt. entinen lässyttäminen ja kiertely. Esim. kirkkoretken todettiin kuuluvan yleissivistykseen (josta olen samaa mieltä). 

Kehyskunnassa tämä. Pidän tervetulleena linjana, vaikken kristitty olekaan.

Mitähän sekovirsiä siellä on veisattu? Suvivirret ja enkelitaivaat sekaisin?

Vierailija
204/218 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi juurikaan ihmetellä kristillisten koulujen suosiota. En usko, että lapset siellä vie aseita kouluun.

Vierailija
205/218 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso peukku tälle

Vierailija
206/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikkoiset kohut luulisi taas lisäävän kristillisten koulujen suosiota. Saa vielä puhua ja esim laulaa normaalisti kuten Suomessa aina perinteisesti tehty.

Vierailija
207/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kristilliset koulut alkavat varmaan nykyään olla niitä perinteisiä kouluja kuten oli vielä 20-30v sitten. Vahavsti harkitsisin kyllä meidänkin lapsille.

Vierailija
208/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä. 

Kerran he ovat jo akateemisia niin peruskoulu on muuttunut rajusti siitä mitä sinun lapsesi kävivät.

Tämä.

Vierailija
209/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisissä kouluissa  kaivelee se, että niihin hakeutuu vapaiden suuntien porukkaa, evoluutionkiistäjiä eli kreationisteja.

Kreationismin nousu murentaa luonnontieteiden perustaa.

Toisaalta, niin tekee alati rapautuva peruskoulukin, oppimistulokset heikkenevät, rima laskee.

Ehkä mieluummin laittaisin lapseni kristittyyn kouluun, vaikka siellä bilsanopettaja olisikin hihhuli, jos yleinen opetuksen taso ja työrauha olisi parempi.

Vierailija
210/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava uutinen!

Vierailija
211/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä heille.

Noin se uskonvapaus toimii, ei sillä tavalla että uskonnottomille pakkosyötetään Jeesusta joka tuutista.

Vierailija
212/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, auttavatko enkelit pääsemään taivaan lisäksi hyviin kouluihin?

Vierailija
213/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä 1970-luvun normaali koulu tulossa muotiin. Kristillisyys, opetus hyvästä ja pahasta, kuri, luokalta puuttuu tietty häiritsevä ryhmä kokonaan. Veikkaampa että näiden koulujen oppimistulokset ovat ihan omaa luokkaansa.

Niin varmasti ovat, mutta asiasta ei saa luonnollisrsti puhua koska joku voi loukkaantua (woke).

Vierailija
214/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapahtumassa murros asiassa.

Ei ole kai tieteellisesti todistettu että ihmiset näkisivät unia.

No minä olen kyllä nähnyt unia, joista joku ei vielä, ainakaan sellaisenaan, ole toteutunut. Joku uni ei taas enää edes voi toteutua. 

Tähän ketjuun tavallaan liittyen olen nähnyt sellaisen unen että joissakin vaaleissa vast'edes kristillinen puolue saisi yli 15 % äänistä. 

Vierailija
215/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi 

Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin. 

Haluat siis lapset ympäristöön kohtaamaan nykymaailman jossa hänelle lipevin kielin tyrkytetään, jopa uhkailuilla pakottamaan pyrkien, tupakkaa, huumeita, viinaksia, houkutellaan rötöksiin yms. 

Vierailija
216/218 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni kävivät tavallisen peruskoulun mutta nyt tytär on jo sanonut, että jos hän saa lapsia, niin laittaa ne kristilliseen kouluun.

Ymmärrän täysin ja tulen tukemaan sitä. Koulumaailma on niin muuttunut. En itsekään enää laittaisi muuhun kuin kristilliseen kouluun.

Vierailija
217/218 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä 1970-luvun normaali koulu tulossa muotiin. Kristillisyys, opetus hyvästä ja pahasta, kuri, luokalta puuttuu tietty häiritsevä ryhmä kokonaan. Veikkaampa että näiden koulujen oppimistulokset ovat ihan omaa luokkaansa.

Niin ovatkin! 

Mummo, jonka poika ja miniä tekivät tämän hyvän päätöksen lastensa suhteen. 

Vierailija
218/218 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Jee! Perusarvot kunniaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä