Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Kristillisten kolujen suosio kasvaa vauhdilla - "Meillä saa laulaa Enkeli taivaan"

Vierailija
01.04.2024 |

Suomessa on tällä hetkellä 17 kristillistä koulua ja joihinkin joutuu jopa jonottamaan paikkaa. Tämä nähdään erityisesti vastalauseena sille että liberaalia ideologiaa on alettu tuputtamaan liikaa tavallisissa kouluissa. Esim ei edes suvivirttä saa laulaa ja lapset pakotetaan vastaamaan että mies voi synnyttää, sukupuolia ei ole kaksi jne.

Lisäksi niiden etuina on usein pienemmät luokkakoot ja parempi yhteisöllisyys, ehkä raha löytyy enemmän kun kristilliset järjestöt avustavat.

Nähdäänköhän Suomessa tulevaisuudessa suurempi ilmiö näiden kanssa kun liberaalit yrittää liikaa tuputtaa omaa ideologiaa tavallisiin kouluihin?

https://yle.fi/a/74-20079306

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.

Vierailija
2/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtumassa murros asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa myös sanotaan ettei näissä yritetä käännyttää ketään kristilliseksi tai mitenkään aivopestä, mutta erona on että kristilliset arvot ovat sallittuja toisin kuin tavallisissa kouluissa. Eli tavallaan vastaavat ala-asteita sellaisena kuin ne olivat vielä 90-luvulla kun tavallisissakin kouluissa oli kristilliset arvot sallittuja.

Vierailija
4/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin amerikkalainen suunta tällä maalla.

Vierailija
5/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurisia kouluja, joista puuttuu muslimit. Eli täydellisiä.

Vierailija
6/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei saisi laulaa näitä missä tahansa? En ole ymmärtänyt vaikka en ole edes kristitty. Minä veisaan virsiäkin kotonani enkä ole traumatisoitunut.

Vierailija
7/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kristillinen voi olla liberaali? Jeesuskin oli.

Vierailija
8/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla syy on lähinnä se, että lähikoulu on evakossa kilometrien päässä. 

Kristillistä sanomaa lähinnä siedetään. 

Vierailija
9/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen kouluun laittaisin ehdottomasti omatkin lapset jos saan lapsia tulevaisuudessa.

Miksi? 

Vierailija
10/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kristillinen voi olla liberaali? Jeesuskin oli.

Perustele.

Vierailija
11/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä 1970-luvun normaali koulu tulossa muotiin. Kristillisyys, opetus hyvästä ja pahasta, kuri, luokalta puuttuu tietty häiritsevä ryhmä kokonaan. Veikkaampa että näiden koulujen oppimistulokset ovat ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
12/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä 1970-luvun normaali koulu tulossa muotiin. Kristillisyys, opetus hyvästä ja pahasta, kuri, luokalta puuttuu tietty häiritsevä ryhmä kokonaan. Veikkaampa että näiden koulujen oppimistulokset ovat ihan omaa luokkaansa.

Wokeilu pilasi tavalliset koulut. Seuraukset ilmiselviä.

Vierailija
13/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi 

Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin. 

Vierailija
14/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on hengellinen kirja. Kirjoittaja kertoo ihmisestä, ja siitä että "jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen".

Jos ei joku ymmärtänyt niin, jokainen ihminen on oman elämänsä Jumala.

Vierailija
15/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä. 

Vierailija
16/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi 

Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin. 

Joo eiheterolapsellasi on varmasti paljon paremmat oltavat monikulttuurisessa (=puolet luokasta muslimeja) koulussa...

Vierailija
17/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ovat katoava luonnonvara. Pitäisikö perustaa niille suojeluohjelma?

Vierailija
18/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ja olen uskova.

Vierailija
19/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä. 

Kerran he ovat jo akateemisia niin peruskoulu on muuttunut rajusti siitä mitä sinun lapsesi kävivät.

Vierailija
20/218 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokeilu pilasi tavalliset koulut. Seuraukset ilmiselviä.

Mitä nyt taas? Vai wokeilu onko tietotekniikan harkitsematon pakkotuonti kouluihin wokeilua? Tai se, että luokkakoot on paisuttettu, eikä jakotunteihin ole varaa, wokeilua? Onko lukutaidon heikkeneminen, ja sitä kautta oppimisen vaikeutuminen wokeilua? Onko se wokeilua, ettei lapsia enää kuriteta entiseen malliin tai häpäistä hiljaiseksi wokeilua? 

Nämä asiat ovat haasteita nykykoulussa, ei mikään ihmeen muotisana wokeilu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan