Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lailliset velvoitteet naisille ja miehille. Naisena en voi hyväksyä miesten sorsimista tässä asiassa, vaikka itse hyödynkin siitä. En voi myöskään hyväksyä rusinat pullasta -tyylistä ajattelua kummaltakaan sukupuolelta.

Naisten velvoittaminen synnyttämään olisi suuri vääryys. Tämä nykyinen menokin on väärin, että vain miehet velvoitetaan tappajiksi.

Oikein on oikein ja väärin on väärin.

Olen ihan samaa mieltä. Miehet pitää saada synnyttämään! En itse aio hankkia lapsia, ennen kuin tämä tasa-arvoasia on ratkaistu.

Hemmetti, unohdin laissa määritetyn velvollisuuden porsia.

Vierailija
42/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me naiset hoidetaan jo kaikki velvollisuudet, joihin teistä miehistä ei ole. Emme tarvitse yhtään enempää.

Jaa eipä oo kukaan mun velvollisuuksia hoitanu ikinä, ei kukaan muu mies eikä nainen, vaan ite on ollu pakko hoitaa.

M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta  kun miehet nimenomaan eivät halua naisia Suomessa varusmiespalvelukseen. Ei ole tiloja eikä kouluttajia, maksaa liikaa.

Sinne väkisin tunkevia naisia kohdellaan huonosti. Miksi?

Tuo on täyttä paskapuhetta. Varsinkin keski-ikäiset naiset, varmaan kaikkein etuoikeutetuin ihmisryhmä ikinä, haluaa kaikkein eniten pitää kiinni perinteisestä, syrjivästä, järjestelmästä.

Ei kiinnosta vittuakaan omaan poikaan kohdistuva syrjintä näitä voimaantuneita Kareneita.

Miehet nimenomaan ovat olleet uudistamassa järjestelmää tasa-arvoisempaan suuntaan.ja nuoret miehet ja naiset kannattavatkin huomattavasti tasa-arvoisempia velvollisuuksia.

Oletko miettinyt ettei keski-ikäisiä naisia innosta armeijaan meneminen siksi

JÄLLEEN KERRAN! NE LIIKENNE MERKIT VAIHDETTIIN KOSKA NE YHTENÄISTETTIIN KOKO EUROOPASSA! EI LIITY MIHINKÄÄN GENDERIDEOLOGIAAN MITENKÄÄN!

Vierailija
44/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta  kun miehet nimenomaan eivät halua naisia Suomessa varusmiespalvelukseen. Ei ole tiloja eikä kouluttajia, maksaa liikaa.

Tuo on täyttä paskapuhetta. Varsinkin keski-ikäiset naiset, varmaan kaikkein etuoikeutetuin ihmisryhmä ikinä, haluaa kaikkein eniten pitää kiinni perinteisestä, syrjivästä, järjestelmästä.

Ei kiinnosta vittuakaan omaan poikaan kohdistuva syrjintä näitä voimaantuneita Kareneita.

Miehet nimenomaan ovat olleet uudistamassa järjestelmää tasa-arvoisempaan suuntaan.ja nuoret miehet ja naiset kannattavatkin huomattavasti tasa-arvoisempia velvollisuuksia.

Oletko miettinyt ettei keski-ikäisiä naisia innosta armeijaan meneminen siksi että heillä on siinä vaiheessa lapsia ja muita ve

Ei kukaan ole heitä laittamassa armeijaan. Palvelus tehdään 18-29 vuotiaana niin kuin miehetkin. Jos olet vanhempi kuin 29 niin vältyt siltä.

Vierailija
45/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me naiset hoidetaan jo kaikki velvollisuudet, joihin teistä miehistä ei ole. Emme tarvitse yhtään enempää.

Jaa eipä oo kukaan mun velvollisuuksia hoitanu ikinä, ei kukaan muu mies eikä nainen, vaan ite on ollu pakko hoitaa.

M45

Sut on hoidettu lapsesta keski-ikäiseksi mieheksi ja hoidetaan hautaan asti lähinnä naisten vapaaehtoisella tai matalasti palkatulla työllä. Joten lopeta ininäsi. Olet saanut jo enemmän kuin ansaitsisif.

Vierailija
46/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt ettei keski

JÄLLEEN KERRAN! NE LIIKENNE MERKIT VAIHDETTIIN KOSKA NE YHTENÄISTETTIIN KOKO EUROOPASSA! EI LIITY MIHINKÄÄN GENDERIDEOLOGIAAN MITENKÄÄN!

ELÄ HUUVA!

Vierailija
47/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lailliset velvoitteet naisille ja miehille. Naisena en voi hyväksyä miesten sorsimista tässä asiassa, vaikka itse hyödynkin siitä. En voi myöskään hyväksyä rusinat pullasta -tyylistä ajattelua kummaltakaan sukupuolelta.

Naisten velvoittaminen synnyttämään olisi suuri vääryys. Tämä nykyinen menokin on väärin, että vain miehet velvoitetaan tappajiksi.

Olen ihan samaa mieltä. Miehet pitää saada synnyttämään! En itse aio hankkia lapsia, ennen kuin tämä tasa-arvoasia on ratkaistu.

Kukaan ei pakota yhtäkään naista synnyttämään tässä maassa yhtä ainoaa lasta. 

Yritäpä vähän enemmän nyt...

Häh? Kyllä muuten pakottaa. Ei sieltä synnytyksestä voi jäädä äiti pois, vaikka kuinka pelottaisi ja henkikin voi lähteä.

Vierailija
48/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Sut on hoidettu lapsesta keski-ikäiseksi mieheksi ja hoidetaan hautaan asti lähinnä naisten vapaaehtoisella tai matalasti palkatulla työllä. Joten lopeta ininäsi. Olet saanut jo enemmän kuin ansaitsisif.

Kukaa mitää hoitanu. Vauvanaki vaihoin vaipat ite.

Vierailija
49/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kyllä muuten pakottaa. Ei

Taidat olla vähä tyhmä.

Vierailija
50/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat vetelä loissukupuoli, joka olettaa miesten tekevän kaiken heidän puolestaan. Naiset tulisi laittaa armeijaan siinä missä miehetkin.

Vierailija
51/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille olisi hyvä olla jossain vaiheessa joku joitain armeijan juttuja opettava koulutus , jossa

kuitenkin voisi nukkua kotona. Eli vaikka maanantaina 9-15 kaivettaisiin poteroa . Tiistaina ammuskeltaisiin. Keskiviikkona sulkeiset. Torstaina  sotilastaktiikkaa ja perjantaina marssi metsässä. Tätä noin puoli vuotta.

Vierailija
52/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Kyllä äiti vaihtoi vaipat ja antoi tissiä, poju. Hoitajatäti syötti lusikalla ja opettajatäti opetti aakkoset jne. Älä nyt viitsi.

Vierailija
53/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat vetelä loissukupuoli, joka olettaa miesten tekevän kaiken heidän puolestaan. Naiset tulisi laittaa armeijaan siinä missä miehetkin.

Sinä olet kirjaimellisesti ollut äitisi loinen.

Vierailija
54/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt ettei keski-ikäisiä naisia innosta armeijaan meneminen siksi

Ei armeijassa sentään henki mene. Maanpuolustusvelvollisuus koskee joka tapauksessa kaikkia, ei täältä mihinkään pääse karkuun. Eikä sekään olisi reilua, että naiset sekä käy armeijan, että synnyttää. Miehet ei kuitenkaan koskaan synnytä. Eli pitäisikö armeijan käyneiden naisten saada sitten jotain lisäetuuksia jos ja kun tekevät lapsia? Vai miten tämä eriarvoisuus kompensoidaan? Ja mistä saadaan rahaa naisten laittamiseen armeijaan kun rahat on muutenkin suomelta loppu?

Vierailija
55/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren sodan syttyessä, on myös naisten tartuttava aseisiin, mikäli eivät tahdo tulla murhatuiksi raiskauksen säestämänä.

Naisia tulisikin kouluttamaan käyttämään tulivoimaa.

Vierailija
56/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Kyllä äiti vaihtoi vaipat ja antoi tissiä, poju. Hoitajatäti syötti lusikalla ja opettajatäti opetti aakkoset jne. Älä nyt viitsi.

Mitä sinä satuilet. 

Vierailija
57/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisillakin pitäisi olla asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti jokin vastaava, sotaan varautuva koulutus. Esimerkiksi sote-alan naiset voisivat saada lisäkoulutusta ja harjoituksia kenttäolosuhteissa.

Loppuisi ainakin kitinä tästä asiasta, ja voitaisiin keskittyä muihinkin tasa-arvokysymyksiin.

T. Nainen

Et taatusti ole nainen. 

Vierailija
58/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Ei, en ole tyhmä. Mies voi jäädä pois lapsensa elämästä siittämisen jälkeen, nainen ei voi. Naisesta tulee äiti. Suomessa yhden vanhemman perheitä on neljäsosa perheistä, ei mikään pieni joukko siis.

Vierailija
59/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisillakin pitäisi olla asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti jokin vastaava, sotaan varautuva koulutus. Esimerkiksi sote-alan naiset voisivat saada lisäkoulutusta ja harjoituksia kenttäolosuhteissa.

Loppuisi ainakin kitinä tästä asiasta, ja voitaisiin keskittyä muihinkin tasa-arvokysymyksiin.

T. Nainen

Olen samaa mieltä. Menisin mielelläni oppimaan, kuinka toimitaan luonnonkatastrofissa ym kriiseissä, ensiaputaitoja, erätaitoja ym. On aivan älytöntä, ettei koko ikäluokkaa oteta mukaan varautumiseen.

Vierailija
60/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdetään mielessä, että varusmiespalvelus ei ole itsessään se juttu, vaan kyse on sodasta, joka on tarkoitus voittaa. Koulutetaan siis ne, jotka siihen parhaiten pystyvät.