Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä ikäluokkaa oleva nainen, jolla ei ollut edes mahdollisuutta valita vapaaehtoista asepalvelua. Toisaalta opiskelin nuorena ammatin, josta varmasti olisi apua myös kriisitilanteessa, vaikka en asetta osaakaan käyttää. Lisäksi minulla on puoliso ja poika, jotka ovat velvollisuutensa hoitaneet kunnialla.

Koko pitkän ikäni olen kuunnellut poliitikkojen puheita siitä, miten naisten työuria tulisi pidentää. Mitenkähän tähän yhtälöön sopisi vielä 6 - 12 kk pakollinen maanpuolustusvelvollisuus? Lisätäänkö siinä kohtaa miehille pakollinen perhevapaa, että nainen pääsee nopeammin takaisin töihin synnytettyään uuden tulevan maanpuolustusvelvollisen?

En sano sitä, etteikö naisille olisi hyödyllistä saada jonkinlaista maanpuolustuskoulutusta, tai ainakin paremmin tietoa mitä mahdollisuuksia sillä puolen on tarjota.

Moni nainen tykkää näköjään uhrata elämänsä ja kehonsa yhteiskunnalle ja muille ihmisille niin kovin monella tapaa. Minä ajattelin vetää rajat johonkin. Asevelvollisuus kaikille vapaaehtoiseksi.

Vierailija
182/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuon armeijan pitäisi olla kaikille vapaaehtoinen. Lisäksi siltä ajalta pitäisi maksaa palkkaa niille jotka sen käyvät. Ei ole mitään järkevää syytä orjuuttaa ihmisiä tuottamattomaan ja täysin typerään toimintaan korvauksetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää niin sanotut miehet kotiin, synnyttämää, imettämään ja valvomaan öisin jälkikasvun kanssa.

Suomessa hoito -ja hoivavastuu yksityisesti ja yleisesti yhteiskunnassa on naisilla lapsista aikuisista ja vanhuksista. Milloin miehet alkaa ottamaan tämän vastuun? 

Ei koskaan. Nyt he haluavat, että naiset tekevät myös heidänkin työt

Vierailija
184/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää niin sanotut miehet kotiin, synnyttämää, imettämään ja valvomaan öisin jälkikasvun kanssa.

Suomessa hoito -ja hoivavastuu yksityisesti ja yleisesti yhteiskunnassa on naisilla lapsista aikuisista ja vanhuksista. Milloin miehet alkaa ottamaan tämän vastuun? 

Nyt nainen oli tuhma yhyyy, yhyyy, yhyy

Tämäkö on esimerkki miehestä, joka 

A) puolustaa meitä vihollisia vastaan

B) on miehekäs puoliso naiselle

C) on kunnollinen isä lapsille?

Vierailija
185/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö sitä linkkiä lakimuutoksen? Minä en löydä.

Vierailija
186/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänpäs tytöt nyt tuon suon yli, että heilahtaa!