Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuren sodan syttyessä, on myös naisten tartuttava aseisiin, mikäli eivät tahdo tulla murhatuiksi raiskauksen säestämänä.

Naisia tulisikin kouluttamaan käyttämään tulivoimaa.

Tämä. 18-20 vuoden iässä jokaiselle naiselle ampuma-asekoulutusta. Puolustusvoimat säilyttäisi aseet rauhan aikana.

Vierailija
62/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat vetelä loissukupuoli, joka olettaa miesten tekevän kaiken heidän puolestaan. Naiset tulisi laittaa armeijaan siinä missä miehetkin.

Sinä olet kirjaimellisesti ollut äitisi loinen.

Mies on äidin loinen 9kk naiset on miesten loisia lopun elämän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuren sodan syttyessä, on myös naisten tartuttava aseisiin, mikäli eivät tahdo tulla murhatuiksi raiskauksen säestämänä.

Siis tappamaan miehiä? Käy kyllä. 

Enää tarttis vaan tietää, minkämaalaisia miehiä... Voisinhan minä tulla täräyttämään sinulta suolet pihalle. Ja maailma olisikin heti paljon parempi paikka. 

Vierailija
64/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lailliset velvoitteet naisille ja miehille. Naisena en voi hyväksyä miesten sorsimista tässä asiassa, vaikka itse hyödynkin siitä. En voi myöskään hyväksyä rusinat pullasta -tyylistä ajattelua kummaltakaan sukupuolelta.

Naisten velvoittaminen synnyttämään olisi suuri vääryys. Tämä nykyinen menokin on väärin, että vain miehet velvoitetaan tappajiksi.

Oikein on oikein ja väärin on väärin.

Olen ihan samaa mieltä. Miehet pitää saada synnyttämään! En itse aio hankkia lapsia, ennen kuin tämä tasa-arvoasia on ratkaistu.

Kukaan ei pakota yhtäkään naista synnyttämään tässä maassa yhtä ainoaa lasta. 

Yritäpä vähän enemmän nyt...

Häh? Kyllä muuten pakottaa. Ei

3 olen itse synnyttänyt ja ihan vapaaehtoisesti kaikki. Olen tietoinen lisääntymisbiologiasta. Olen vastuuni kantava, aikuinen nainen. Ihan omasta tahdosta lapseni hankkinut.

Synnytyspakkoa ei ole

Nainen voi vaikka eliminoida jälkeläisensä ihan laillisesti tässä maassa. Miehellä ei sitä vaihtoehtoa ole.

Vierailija
65/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa oleva nainen, jolla ei ollut edes mahdollisuutta valita vapaaehtoista asepalvelua. Toisaalta opiskelin nuorena ammatin, josta varmasti olisi apua myös kriisitilanteessa, vaikka en asetta osaakaan käyttää. Lisäksi minulla on puoliso ja poika, jotka ovat velvollisuutensa hoitaneet kunnialla.

Koko pitkän ikäni olen kuunnellut poliitikkojen puheita siitä, miten naisten työuria tulisi pidentää. Mitenkähän tähän yhtälöön sopisi vielä 6 - 12 kk pakollinen maanpuolustusvelvollisuus? Lisätäänkö siinä kohtaa miehille pakollinen perhevapaa, että nainen pääsee nopeammin takaisin töihin synnytettyään uuden tulevan maanpuolustusvelvollisen?

En sano sitä, etteikö naisille olisi hyödyllistä saada jonkinlaista maanpuolustuskoulutusta, tai ainakin paremmin tietoa mitä mahdollisuuksia sillä puolen on tarjota.

Vierailija
66/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin niinku on mennyt Ukrainassa ?

Vierailija
67/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIdetään mielessä, että varusmiespalvelus ei ole itsessään se juttu, vaan kyse on sodasta, joka on tarkoitus voittaa. Koulutetaan siis ne, jotka siihen parhaiten pystyvät. 

No, sitten tarvittaisiinkin naisia! Miehet mitään osaa, pelkkiä uuvatteja koko sakki. 

Vierailija
68/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillakin pitäisi olla asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti jokin vastaava, sotaan varautuva koulutus. Esimerkiksi sote-alan naiset voisivat saada lisäkoulutusta ja harjoituksia kenttäolosuhteissa.

Loppuisi ainakin kitinä tästä asiasta, ja voitaisiin keskittyä muihinkin tasa-arvokysymyksiin.

T. Nainen

Et taatusti ole nainen. 

Joillekin tulee aina yllätyksenä, että nainenkin voi ajaa tasa-arvoa, eikä tuijota vain omaa napaansa

Ohis, n

Vierailija
69/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus huutaa ressukkaa miestä?

Vierailija
70/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillakin pitäisi olla asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti jokin vastaava, sotaan varautuva koulutus. Esimerkiksi sote-alan naiset voisivat saada lisäkoulutusta ja harjoituksia kenttäolosuhteissa.

Loppuisi ainakin kitinä tästä asiasta, ja voitaisiin keskittyä muihinkin tasa-arvokysymyksiin.

T. Nainen

Olen samaa mieltä. Menisin mielelläni oppimaan, kuinka toimitaan luonnonkatastrofissa ym kriiseissä, ensiaputaitoja, erätaitoja ym. On aivan älytöntä, ettei koko ikäluokkaa oteta mukaan varautumiseen.

Nuorten naisten hommaa. Onneksi minä olen kohta jo kuusikymppinen, saa nuoremmat hoidella nää maanpuolustukset minunkin puolestani. 😚

Pyssy kätteen ja baanalle, naikkoset! Ette tarvitse enää piikkareita eikä glittermeikkejä. 😁

Vierailija
71/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIdetään mielessä, että varusmiespalvelus ei ole itsessään se juttu, vaan kyse on sodasta, joka on tarkoitus voittaa. Koulutetaan siis ne, jotka siihen parhaiten pystyvät. 

Ennen tuo toimi. Miehiä alistettiin tuolla ajatuksella, että se on heidän luonnollinen velvollisuutensa sukupuolensa perusteella. Mutta ajat ovat muuttuneet.

Toivon että uuden polven nuoret miehet eivät enää alistu. Kaikki tuki tasa-arvon puolesta taisteleville! Ei ole mikään miesten velvollisuus tapattaa itseään.

Vierailija
72/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikenlaisia kursseja järjestetään jo nyt tohon vaan ilmoitaudutte 

koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri

Vierailija
73/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Et taatusti ole nainen. 

Joillekin tulee aina yllätyksenä, että nainenkin voi ajaa tasa-arvoa, eikä tuijota vain omaa napaansa

Ohis, n

Mitä tasa-arvoa on opetella tulemaan lahdatuksi? Ota kirja käteen, siitä on huomattavasti enemmän hyötyä. 

Toisaalta vanhempasi saattaisivat kovastikin tykätä sinun arkkusi ostamisesta. Otetaanko tammea vai valkoiseksi verhottu? 

Vierailija
74/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä ikäluokkaa oleva nainen, jolla ei ollut edes mahdollisuutta valita vapaaehtoista asepalvelua. Toisaalta opiskelin nuorena ammatin, josta varmasti olisi apua myös kriisitilanteessa, vaikka en asetta osaakaan käyttää. Lisäksi minulla on puoliso ja poika, jotka ovat velvollisuutensa hoitaneet kunnialla.

Koko pitkän ikäni olen kuunnellut poliitikkojen puheita siitä, miten naisten työuria tulisi pidentää. Mitenkähän tähän yhtälöön sopisi vielä 6 - 12 kk pakollinen maanpuolustusvelvollisuus? Lisätäänkö siinä kohtaa miehille pakollinen perhevapaa, että nainen pääsee nopeammin takaisin töihin synnytettyään uuden tulevan maanpuolustusvelvollisen?

En sano sitä, etteikö naisille olisi hyödyllistä saada jonkinlaista maanpuolustuskoulutusta, tai ainakin paremmin tietoa mitä mahdollisuuksia sillä puolen on tarjota.

Suomessa yhä useampi alle 35-vuotias nainen on lapseton, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen Terve Suomi -tutkimus.

"Tutkimuksen mukaan 73 prosenttia 2034-vuotiaista naisista ei ole synnyttänyt. Synnyttämättömien määrä tässä ikäluokassa on kasvanut peräti kahdeksan prosenttiyksikköä vuodesta 2017."

Naiset ei nykyään juurikaan synnytä. Paljon on vapaamatkustajia. 

Vierailija
75/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miestenkään ole pakko käydä armeijaa.

Vierailija
76/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yhä useampi alle 35-vuotias n

Miehet ei juuri suorita asevelvollisuutta. Kolmannes ikäluokista on vapaamatkustajia.

Vierailija
77/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nammo Lapua on moninkertaistanut ammus, sekä kranaatti tuotantonsa.

Yhteistyötä tehdään mm. Italian kanssa.

Vierailija
78/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yhä useampi alle 35-vuotias n

Ja nyt kaikki mahot huutavat kurkku suorana. 😁😂

Vierailija
79/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta  kun miehet nimenomaan eivät halua naisia Suomessa varusmiespalvelukseen. Ei ole tiloja eikä kouluttajia, maksaa liikaa.

Sinne väkisin tunkevia naisia kohdellaan huonosti. Miksi?

Tuo on täyttä paskapuhetta. Varsinkin keski-ikäiset naiset, varmaan kaikkein etuoikeutetuin ihmisryhmä ikinä, haluaa kaikkein eniten pitää kiinni perinteisestä, syrjivästä, järjestelmästä.

Ei kiinnosta vittuakaan omaan poikaan kohdistuva syrjintä näitä voimaantuneita Kareneita.

Miehet nimenomaan ovat olleet uudistamassa järjestelmää tasa-arvoisempaan suuntaan.ja nuoret miehet ja naiset kannattavatkin huomattavasti tasa-arvoisempia velvollisuuksia.

Oletko miettinyt ettei keski-ikäisiä naisia innosta armeijaan meneminen siksi että heillä on siinä vaiheessa lapsia ja muita ve

Keski ikäiset naiset tyypillisesti töiden phella hoitavat lapsia tai lastemlaåsia javanhoja vamhempiaan, auttavat ystäviä, hoitavat siis perheenjäseniä ja muita, ja työpaikoillakin ottavat tentäviä. Kuinka joku voi kuvitella että juuri tuo väestönosa ei tee mitään? Tai saa kaikkea? Eihän ne saa edes omaa hengähdysaikaa.

Vierailija
80/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Et taatusti ole nainen. 

Ohis, n

Mitä tasa-arvoa on opetella tulemaan lahdatuksi? Ota kirja käteen, siitä on huomattavasti enemmän hyötyä. 

Toisaalta vanhempasi saattaisivat kovastikin tykätä sinun arkkusi ostamisesta. Otetaanko tammea vai

Sano yksikin hyvä syy, miksi poikani pitäis tulla "lahdatuksi" ennemmin kuin minun??? Kyllä mua oksettais itseäni ostaa sitä arkkua omalle pojalle ja olla itse turvassa.

Yksikin hyvä syy kelpaa. Anna tulla.

Jää odottelemaan. 

Ylltättävän moni "voimaantunut" mamma on sitä mieltä, että enemmin uhrataan lapsi kuin oma perse. Minun on vaikea ymmärtää tätä. 

Jos ja kun lapset opetetaan tässä yhteiskunnassa siihen, kaikki ovat saman arvoisia ja samat oikeudet ja velvollisuudet koskevat kaikkia, niin sitten sen on oltava niin.