Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillakin pitäisi olla asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti jokin vastaava, sotaan varautuva koulutus. Esimerkiksi sote-alan naiset voisivat saada lisäkoulutusta ja harjoituksia kenttäolosuhteissa.

Loppuisi ainakin kitinä tästä asiasta, ja voitaisiin keskittyä muihinkin tasa-arvokysymyksiin.

T. Nainen

Et taatusti ole nainen. 

Joillekin tulee aina yllätyksenä, että nainenkin voi ajaa tasa-arvoa, eikä tuijota vain omaa napaansa

Ohis, n

Mitä tasa-arvoa on opetella tulemaan lahdatuksi? Ota kirja käteen, siitä on huomattavasti enemmän hyötyä. 

Toisaalta vanhempasi saattaisivat kovastikin tykätä sinun arkkusi ostamisesta. Otetaanko tammea vai

Mitä tasa-arvoa siinä sitten on että vain miehiä pakotetaan tohon lahdatuiksi tulemiseen??

Vierailija
82/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jokaisen lapsen kanssa 3 v kotona. Ihan typerää ja vastuutonta siis, olisi pitänyt olla rynkyn kanssa pusikossa tai ainakin työelämässä se aika. Meni melkein 8 vuotta kotiäitinä "lepäillessä". Senkin jälkeen tein vuosia osa-aikatöitä, että ehdin hakea ekaluokkalaiset iltapäivisin ja kuskata koko porukkaa harrastuksiin. Nyt on melkoinen eläkekertymän pudotus edessä, eikä se urakaan varmasti ole siinä kohdassa, missä voisi olla. Omasta puolestani olen parhaani antanut yhteiskunnan eteen. Anteeksi, etten ole maksanut enempää veroja. Jos 50-vuotiaita naisia halutaan armeijaan, niin joudun ilmoittamaan etten vieläkään pääse. Minusta tulee mummo ja olen luvannut olla vauvan hoitajana töiden jälkeen, että tytär pääsee jatkamaan opintojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sukupolviin ole lahdattu ketään, joten sillä on kenenkään teistä turha leijua. Jonkun on sodan aikana hoidettava lapset, sairaat, vammautuneet, vammaiset ja vanhukset sekä yhteiskunnan muu normaali ja epänormaali toiminta. Naiset ovat kaikessa siinä parempia ja arvokkaampia. Se on pojat vain biologiaa.

Vierailija
84/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin este naisten asevelvollisuudelle on miehet. Miehet vastustavat naisten asevelvollisuutta, miehet valittavat siitä kun olosuhteita tai varusteita pitää muokata naisille sopiviksi, miehet kiusaavat naispuolisia palvelustovereitaan.

Vierailija
85/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jokaisen lapsen kanssa 3 v kotona. Ihan typerää ja vastuutonta siis, olisi pitänyt olla rynkyn kanssa pusikossa tai ainakin työelämässä se aika. Meni melkein 8 vuotta kotiäitinä "lepäillessä". Senkin jälkeen tein vuosia osa-aikatöitä, että ehdin hakea ekaluokkalaiset iltapäivisin ja kuskata koko porukkaa harrastuksiin. Nyt on melkoinen eläkekertymän pudotus edessä, eikä se urakaan varmasti ole siinä kohdassa, missä voisi olla. Omasta puolestani olen parhaani antanut yhteiskunnan eteen. Anteeksi, etten ole maksanut enempää veroja. Jos 50-vuotiaita naisia halutaan armeijaan, niin joudun ilmoittamaan etten vieläkään pääse. Minusta tulee mummo ja olen luvannut olla vauvan hoitajana töiden jälkeen, että tytär pääsee jatkamaan opintojaan.

Ei ketään määrätä varusmiespalvelukseen retroaktiivisesti. Kutsuntakirjeet lähetettäisiin 18 vuotta täyttäneille. Sinne mitään mummoja kaivata armeijaan.

Vierailija
86/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miestenkään ole pakko käydä armeijaa.

Mihin tämä väite perustuu? Miesten täytyy suorittaa armeija jollain tavalla ja jos väität , että kannattaa valehdellajoku vamma niin silti se on

suoritus joka rasittaa henkistä pääomaa.

Vierailija
87/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävin este naisten asevelvollisuudelle on miehet. Miehet vastustavat naisten asevelvollisuutta, miehet valittavat siitä kun olosuhteita tai varusteita pitää muokata naisille sopiviksi, miehet kiusaavat naispuolisia palvelustovereitaan.

Edelleenkään tämä ei ole totta. 

Miehistä huomattavasti suurempi osa haluaa muuttaa järjestelmää tasa-arvoiseksi kuin naisista.

Älkäähän valehdelko, kun siitä jää nykyään niin helposti kiinni vielä.

Vierailija
88/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naiset hoitaisivat sekä lastenteon että asevelvollisuuden ja mahdollisen sodan aikana sekä kotirintaman että sotarintaman 🤔.

😂

Vierailija
89/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään määrätä varusmiespalvelukseen retroaktiivisesti. Kutsuntakirjeet lähetettäisiin 18 vuotta täyttäneille. Sinne mitää

Kirjeet vaan kaikille sitten! Tasa-arvosta pojat täällä itkee, niin tämähän on IKÄSYRJINTÄÄ! Olen 50-v nainen ja haluan kyllä oman kirjeeni, jos niitä naisille jaetaan. Paljon paremmin joudan kuin monet nuoremmat.

Siinä menee pojilta hernerokat väärään kurkkuun, kun meikämamma tulee ja pistää tuvan järjestykseen!!!

Vierailija
90/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä väite perustuu? Miesten täytyy suorittaa armeija jollain tavalla ja jos väität , että kannattaa valehdellajoku vamma niin silti se on

Palstajonnen ei tarvitse kuin ilmaantua kutsuntoihin niin se on vapautus ensisilmäyksellä.

Vierailija
91/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään määrätä varusmiespalvelukseen retroaktiivisesti. Kutsuntakirjeet läh

Kova on uho kun tietää, ettei koskaan joudu mihinkään tuollaiseen oikeasti... Säälittävää.

Vierailija
92/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstajonnen ei tarvitse kuin ilmaantua kutsuntoihin niin se on vapautus ensisilmäyksellä.

Minusta tuli palstajonne vasta armeijan jälkeen.

Vierailija
93/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset hoitaisivat sekä lastenteon että asevelvollisuuden ja mahdollisen sodan aikana sekä kotirintaman että sotarintaman 🤔.

😂

Eihän naiset enää juurikaan synnytä! Valtaosa (73 %) alle 35 v  lapsettomia.

Vierailija
94/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on jo kuukautisvelvoite, vaihdevuosivelvoite, pms-velvoite ja naiset stressaantuvat helpommin kuin jotkut miehet.

Kaiken lisäksi miehet kuolee nuorempana kuin naiset.

Vierailija
95/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. sinä voit vapaasti valita noita kaikkia ihania asioita. Siinä on se ero. 

Toivottavasti ei synny poikavauvaa seksistimummon hoidettavaksi.

Vierailija
96/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Eihän naiset enää juurikaan synnytä! Valtaosa (73 %) alle 35 v  lapsettomia.

Ja:

Sen sijaan 35 vuotta täyttäneillä naisilla synnytykset ovat lisääntyneet, ja synnyttäneiden osuus on kasvanut kaksi prosenttiyksikköä.

Lasten saamisen siirtyminen myöhemmälle iälle on nähty tilastoissa jo pitkään, mutta nyt se näkyy jo väestötutkimuksissakin. Se on mielenkiintoista, sanoo THL:n tutkimuspäällikkö Reija Klemetti.

Vierailija
97/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asevelvollisuus ei tietenkään koskisi jos nainen on raskaana taikka jos on lapsia.

Vierailija
98/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole palstapojilla mitään käsitystä siitä, mihin kaikkeen vanhemmat naiset ovat elämänsä aikana joutuneet/ päässeet. Yksi asepalvelus on pikku juttu ja lyhyt aika elämässä. Sotaan ja rintamalle joutuminen on tietysti aivan eri luokan asia, mutta se varmasti koskettaa kaikkia muitakin.

Vierailija
99/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että oikeasti ap:n kaltaiset eivät halua sukupuolten tasa-arvoa, vaan kostaa naisille sen että he ovat naisia.

Vierailija
100/186 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole palstapojilla mitään käsitystä siitä, mihin kaikkeen vanhemmat naiset ovat elämänsä aikana joutuneet/ päässeet. Yksi asepalvelus on pikku juttu ja lyhyt aika elämässä. Sotaan ja rintamalle joutuminen on tietysti aivan eri luokan asia, mutta se varmasti koskettaa kaikkia muitakin.

Suomimies ei joudu kokemaan ikinä samaa kuolemanvaaraa ja kipua kuin nainen kantaessaan lasta ja synnyttäessään. Moni vaihtaisi mielellään metsäretkiin ja sotkun munkkeihin.