Raiskattiinko minut?
Olin baarissa ja eräs mies alkoi piirittää minua jossain vaiheessa iltaa. Olin kännissä ja loppuillasta muistan vain välähdyksiä. Narikasta, taksista, miehen kotoa, sen sängystä. En tiedä kumpi riisui. Kun heräsin, mies oli lauennut päälleni.
Tästä on muutama kuukausi. En aio tehdä rikosilmoitusta mutta haluaisin vain ymmärtää käytöstäni tuon illan jälkeen. Olen tehnyt asioita, joita en ehkä oikeasti tekisi (holtitonta seksikäyttäytymistä jne.)
Kommentit (165)
Tee rikosilmoitus poliisille. Tsemppiä
Ikävä juttu, että olit niin humalassa, ettet muista tapahtumia.
Niin voi käydä, jos juo liikaa.
Kerroit, ettet muutenkaan hallitse seksuaalista käytöstäsi. Ymmärsinkö oikein? Olet ollut suhteissa ja nyt sinkkuna et jotenkin hallitse käytöstäsi. Eli kyseessä ei ollutkaan yksi kännisekoilu?
Älä kuitenkaan syytä miestä, kun et yhtään tiedä, mitä olet itse tehnyt.
Onneksi et tullut raskaaksi, etkä ilmeisesti saanut tautia. Nyt vaan eteenpäin.
Mutta hakeudu jonnekin saamaan apua tuohon "holtittomaan seksuaalisuuteesi". Sinun kannattaa tutustua itseesi ja miettiä, millainen seksuaalisuus on sinulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ollut kovin kännissä ja oli aamulla ajokunnossa, koska vei minut kotiin.
Mistä alapeukut? En ole tekemässä rikosilmoitusta niin kuin sanoin, mutta tajusin vain, että tuon jälkeen käytökseni on ollut outoa ja välinpitämätöntä.
Mistä tiedät, kuinka kännissä mies oli, jos olit itse ihan tillin tallin? Se, että vie sinut autolla, ei kerro mitään. Krapulainen voi tuntea itsensä selväksi, vaikka promilleja olisi yli törkeän.
Käytöksesi voi olla outoa ja välinpitämätöntä syystä, että havahduit holtittomuuteesi alkoholinkäytössä ja seksiasioissa. Aloitko kenties epäillä, että aiemminkin on voinut käydä näin, etkä muista sitä? Miten mies suhtautui sinuun aamulla? Luulisin, ettei sinua ole raiskattu. Morkkis saa aikaan kuvitelmat. Se yksi kirjoitus voi kuvata tilannettasi ja tapahtui keskeytetty yhdyntä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarina totta, niin kyseessä raiskaus. Puolustelijat selvästi miehiä, joiden mielestä humalassa olevan ja estelevän naisen hyväksikäyttö tuttua.
Mitäs jos ap onkin vaan hokenut, että "nussi mua, nussi mua, anna mulle kullia". Mistä tiedät, että ap olisi mitään estellyt, kun se ei itsekään tiedä sitä?
Ajatusraiskauskin on kriminalisoitava! Eli mies voi ajatella raiskaavansa ja se on rangaistava.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kännipano. Ap tulvinut märkyyttään kuin Imatran koski kun portit avataan ja ollut kuin villitamma kevätlaitumella kiimassaan. Krapulamorkkis.
Jep. Mun kaveri oli aikoinaan poliisin hommissa ja kertoi just näistä naisista. Kiimaisena annetaan ravintolaillan jälkeen vakoa, kun selvin päin ei seksiä saada. Sitten morkkiksessa tehdään rikosilmoitus raiskauksesta. Onneksi monet miehet pitävät kiinni oikeuksistaan ja ovat valmiita lähtemään oikeuteen asian kanssa. Moni nainen peruikin puheensa siinä vaiheessa, kun alettiin puhumaan oikeuteen menosta.
Ap, olet oikeaa vaimomateriaalia!
Kuinkahan moni mies on juonut itsensä niin känniin että on huomannut seuraavana aamuna heräännensä sellaisen naisen vierestä johon ei selvinpäin koskisi edes metrin mittaisella tikulla ja että ei muista kännisekoilustaan mitään. Veikkaan että nykyisen raiskausmääritelmän mukaan moni mies voisi pitää itseään raiskattuna.
En voi muuta kuin tuntea sääliä niitä oikeudenpalvelijoita kohtaan jotka joutuvat näitä kännisekoiluja selvittelemään. Kaikki täysjärkiset suhtautuvat vähintään varauksella kännisekoilijoitten kertomuksiin. Varsinkin jos molemmat osapuolet, väitetty uhri ja tekijä, ovat olleet humalassa, kuka pystyy varmuudella sanomaan mitä oikeasti tapahtui jos siihen ei kykene osapuoletkaan.
No ja sitten?
nautinto se vaan oli
Kari67
No kai se pitäisi perseessä tuntea.
Jos nainen on muistamattomassa kännissä tai sammunut, ei sitä panna, on vähintäänkin hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoni oli huono. Haluaisin ehkä vain vertaistukea tuohon, että holtiton käytökseni saattaisi johtua tuosta illasta.
Eli olen jotenkin menettänyt itsekunnioitukseni. Jos seksissä minulla on ollut periaatteita, niitä ei ikään kuin enää ole.
Ap
Minulla on PTSD seksuaaliväkivallasta.
Kehosi muistaa kaiken, vaikka mielesi ei muistakaan. Minulla lähti elämä ihan lapasesta sen jälkeen. En jaksanut enää välittää sitoumuksista ja vastuista töissä, masennuin jne.
Yksi ihan virallisesti listattu oire seksuaaliväkivallan kokemisen seurauksista on yliseksuaalisuus. Itsellenikin tuli sellainen vaihe. Yritä olla toteuttamatta niitä ajatuksia tai hoida seksi yksin niin pääset vähemmällä häpeällä ja pidät itsesi turvassa.
Ota yhteys esim. Raiskaustukikeskus Tukinaiseen niin saat ammattitaitoista apua. Sinut on raiskattu ja olet kokenut vääryyttä. Sen käsittely ei ole ihan yksiviivaista eikä helppoa, mutta on mahdollista kuitenkin.
Halaus <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarina totta, niin kyseessä raiskaus. Puolustelijat selvästi miehiä, joiden mielestä humalassa olevan ja estelevän naisen hyväksikäyttö tuttua.
Mitäs jos ap onkin vaan hokenut, että "nussi mua, nussi mua, anna mulle kullia". Mistä tiedät, että ap olisi mitään estellyt, kun se ei itsekään tiedä sitä?
Alkoholi on viheliäinen aine, kun se saa ihmiset tap*amaan, rais'*aamaan, pettämään, valehtelemaan, unohtamaan arvonsa, toteuttamaan typerät aikeensa jne.
Niin. Ei se sinänsä muuta rais*austa muuksi, vaikka tekijä olisi humalssa. Muutenhan kannattaisi vaan vetää riittävän vahva känni niin pääsisi aina juridisesta vastuusta. Jos ap:n sisällä on oltu, se nyt vaan on rais*aus, koska ap:lla ei ole ollut mahdollista muodostaa suostumusta.
Sinällään paska homma, että alkoholin alainen tila on saanut toisen rais*aamaan ja toisen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Känniseksi ei ole raiskaus. Raiskaus on seksiin pakottamista.
Olet väärässä. Ja miehet, sisäistäkää tämä!
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20
Joka on sukupuoliyhteydessä sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Henkilön osallistumista sukupuoliyhteyteen ei ole pidettävä vapaaehtoisena, jos:
1) hän ei ole sanallisesti, käytöksellään tai muulla tavalla ilmaissut osallistuvansa siihen vapaaehtoisesti;
2) hänet on pakotettu sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkauksella; tai
3) hän ei ole voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan tiedottomuutensa, sairautensa, vammaisuutensa, pelkotilansa, voimakkaan päihtymistilansa, heikentyneen tajunnantilansa, tilanteen äkillisyyden, erityisen valta-aseman vakavan väärinkäytön tai muun näihin rinnastettavan syyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kännipano. Ap tulvinut märkyyttään kuin Imatran koski kun portit avataan ja ollut kuin villitamma kevätlaitumella kiimassaan. Krapulamorkkis.
Jep. Mun kaveri oli aikoinaan poliisin hommissa ja kertoi just näistä naisista. Kiimaisena annetaan ravintolaillan jälkeen vakoa, kun selvin päin ei seksiä saada. Sitten morkkiksessa tehdään rikosilmoitus raiskauksesta. Onneksi monet miehet pitävät kiinni oikeuksistaan ja ovat valmiita lähtemään oikeuteen asian kanssa. Moni nainen peruikin puheensa siinä vaiheessa, kun alettiin puhumaan oikeuteen menosta.
Epävakaat tekevät sitä, että selftrashaavat itseään irtoseksillä, johon eivät pysty selvin päin. Jokainen nainen saa seksiä selvänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Ja miehet, sisäistäkää tämä!
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20
Joka on sukupuoliyhteydessä sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Henkilön osallistumista sukupuoliyhteyteen ei ole pidettävä vapaaehtoisena, jos:
1) hän ei ole sanallisesti, käytöksellään tai muulla tavalla ilmaissut osallistuvansa siihen vapaaehtoisesti;
2) hänet on pakotettu sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkauksella; tai
3) hän ei ole voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan tiedottomuutensa, sairautensa, vammaisuutensa, pelkotilansa,
Ihan vapaasti voi alapeukuttaa Suomen laille, mutta noin se vaan on. Meinaatko, että ihminen ei joudu vastuuseen, jos kännissä varastaa? Kännissä tuuppaa toisen ihmisen junan alle? Kännissä ottaa käyttöönsä auton, joka ei ole hänen? Mutta kännissä voisi ilman jälkiseuraamuksia ra iskata toisen?
koska te miehet ymmärrätte jättää ne humalaiset akat sinne katuojaan?
kotiin tuodessa niistä seuraa vain hankaluuksia ja keksittyjä raiskaussyytteitä jälkikäteen.
tyypillisin raiskaus on se, kun baarista vierasta munaa hakenut jakorasia saa sitä mitä hakikin ja sitten jää pettämisestä kiinni miehelleen. siinä kohtaa tarina muuttuukin raiskaukseksi.
Ap, sinun ei kannata takertua siihen, menisikö juttu läpi oikeudessa vai ei. Sinä koet, että sinut on rais kattu (minunkin mielestäni on) ja mielesi ja kehosi toimii sen kannalta, sanoisi tuomari mitä tahansa. Kaiva netistä tietoa seurauksista ja hoidosta ja hakeudu ammattilaisen puheille.
Itse käytin yksityistä seksuaaliväkivaltaan erikoistunutta terapeuttia. Julkinen on mitä on. Sitten on ne yleishyödylliset tahot, jotka tarjoavat vastikkeetonta apua.