Raiskattiinko minut?
Olin baarissa ja eräs mies alkoi piirittää minua jossain vaiheessa iltaa. Olin kännissä ja loppuillasta muistan vain välähdyksiä. Narikasta, taksista, miehen kotoa, sen sängystä. En tiedä kumpi riisui. Kun heräsin, mies oli lauennut päälleni.
Tästä on muutama kuukausi. En aio tehdä rikosilmoitusta mutta haluaisin vain ymmärtää käytöstäni tuon illan jälkeen. Olen tehnyt asioita, joita en ehkä oikeasti tekisi (holtitonta seksikäyttäytymistä jne.)
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska te miehet ymmärrätte jättää ne humalaiset akat sinne katuojaan?
kotiin tuodessa niistä seuraa vain hankaluuksia ja keksittyjä raiskaussyytteitä jälkikäteen.
eikä tarvitse edes seksiä harrastaa, kun nainen ei kerran muista mitään, niin oletus on tietenkin, että on tullut raiskatuksi ja se riittää jo miehen maineen pilaamiseen.
Jaa. Mun mielessä miehen maineen pilaa jo ihan vaan se, että raahaa kotiinsa kännisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kotiin tuodessa niistä seuraa vain hankaluuksia ja keksittyjä raiskaussyytteitä jälkikäteen.
eikä tarvitse edes seksiä harrastaa, kun nainen ei kerran muista mitään, niin oletus on tietenkin, että on tullut raiskatuksi ja se riittää jo miehen maineen pilaamiseen.
Jaa. Mun mielessä miehen maineen pilaa jo ihan vaan se, että raahaa kotiinsa kännisiä naisia.
ja kuten tuossa ensimmäisessä viestissä lukikin: jättäkää ne känniset akat sinne katuojaan oksentamaan. niitä ei kannata päästää kotiisi.
Ei rasikattu. Sinä annoit pilluasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Känniseksi ei ole raiskaus. Raiskaus on seksiin pakottamista.
Olet väärässä. Ja miehet, sisäistäkää tämä!
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20
Joka on sukupuoliyhteydessä sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Henkilön osallistumista sukupuoliyhteyteen ei ole pidettävä vapaaehtoisena, jos:
1) hän ei ole sanallisesti, käytöksellään tai muulla tavalla ilmaissut osallistuvansa siihen vapaaehtoisesti;
2) hänet on pakotettu sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkauksella; tai
3) hän ei ole voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan tiedottomuutensa, sairautensa, vammaisuutensa, pelkotilansa,
ennen vai jälkeen aktin?
Vierailija kirjoitti:
Sitähän me emme voi tietää.
Ap, joitko sinä itse itsesi noin känniin = onko se tyypillistä sinulle vai onko tämä piirittäjä terästänyt juomiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika paljon naiset puhuu töistä, taloudesta rahasta kun mainitsee esim. parisuhteen tai lapset jne. Tämä kertoo tän päivän suomalaisten naisten elämänarvoista. Raha on nro 1. Ei mikään ihme että seksin jälkeen aletaaan rahastaa oikeusteitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Känniseksi ei ole raiskaus. Raiskaus on seksiin pakottamista.
Olet väärässä. Ja miehet, sisäistäkää tämä!
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20
Joka on sukupuoliyhteydessä sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Henkilön osallistumista sukupuoliyhteyteen ei ole pidettävä vapaaehtoisena, jos:
1) hän ei ole sanallisesti, käytöksellään tai muulla tavalla ilmaissut osallistuvansa siihen vapaaehtoisesti;
2) hänet on pakotettu sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkauksella; tai
3) hän ei ole voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan tiedottomuutensa,
ennen vai jälkeen aktin?
Ymmärtänet, että hän ei voi muodostaa suostumustaan ennen kuin hän on selvinnyt ja toennut, joten, jos seksi tapahtui ennen selviämistä, se on teknisesti rais kaus, vaikka suostumus syntyisi jälkikäteen. On ihan mahdollista, ettei suostumusta synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika paljon naiset puhuu töistä, taloudesta rahasta kun mainitsee esim. parisuhteen tai lapset jne. Tämä kertoo tän päivän suomalaisten naisten elämänarvoista. Raha on nro 1. Ei mikään ihme että seksin jälkeen aletaaan rahastaa oikeusteitse.
Suomessa ei voi rahastaa oikeusteitse. Kiristäminen toki voi olla tuottoisaa, mutta silloin kannattaa miehen mennä poliisin puheille.
Taas yksi tapaus, joka ei hallitse tekemisiään ja yrittää sitten vierittää syyn muiden harteille.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tapaus, joka ei hallitse tekemisiään ja yrittää sitten vierittää syyn muiden harteille.
Tässä on kaksi asiaa.
Yksi: Ap ja hänen toimintansa.
Kaksi: Häntä piirittäneen miehen toiminta.
Ihan turha alkaa läksyttää ap:ta tapahtuneesta, jos oma käsityskyky ei riitä edes kokonaisuuden hahmottamiseen.
Kehenkään ei kuitenkaan ole oikeutta kohdistaa rikosta, on hän itse kuinka edesauttava tilanteen syntymisessä tahansa.
Mistä ap tietää ettei itse raiskannut miestä jos ei muista ehtoosta mitään? Se että akti tapahtui ei ole itsessään todiste suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää ettei itse raiskannut miestä jos ei muista ehtoosta mitään? Se että akti tapahtui ei ole itsessään todiste suuntaan tai toiseen.
Se, että ap:lla on raiskauksen uhrin oireita, kertoo omaa tarinaansa. Se on tässä tärkeintä, koska niiden hoitamattomuudella on suuri hinta yhteiskunnalle sekä yksilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kaksi asiaa.
Ihan turha alkaa läksyttää ap:ta tapahtuneesta, jos oma käsityskyky ei riitä edes kokonaisuuden hahmottamiseen.
Kehenkään ei kuitenkaan ole oikeutta kohdistaa rikosta, on hän itse kuinka edesauttava tilanteen syntymisessä tahansa.
Tarttis vissiin olla jotain todisteita tapahtuneesta rikoksesta? No vitsi vitsi. Lyhdyt ja talikot vaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kaksi asiaa.
Tarttis vissiin olla jotain todisteita tapahtuneesta rikoksesta? No vitsi vitsi. Lyhdyt ja talikot vaan esiin.
Itse en ainakaan näe olennaisimpana oikeudenkäyntiä - tällä palstalla tai ihan oikeassa käräjäoikeudessa, vaikka rikos onkin tapahtunut, jos ympäripäissään olevaan ihmiseen on yhdytty.
Ap pyysi vertaistukea ja jotain apua tilanteen käsittelyyn. Ja vit**ilua sataa joka suunnasta. Ihan oikeasti, koittakaa skarpata edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Hyi aina näitä.
Mä en kanssa tykkää tollaisista naisista yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän me emme voi tietää.
No sillä ei ole mitään merkitystä. Sattuuhan sitä. Jos mies ja nainen on ympärikännissä ensin sekstailleet muttei kuitenkaan yhdyntää ja nainen sattuu sammumaan humalatilan takia ja mies vielä kiimassa, niin ei se nyt ole mikään ihme jos sattuisikin vähän naista vielä painamaan. Toki se voi olla väärin, mutta tuollaisessa tilassa kumpikin niin luonto tekee tehtävänsä.