Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vegaanit ovat fanaattisia. Saman tyyppisiä ihmisiä kuten uskovaiset.
Se että myrkytetään pellot jotta saavat ruokansa on sivuseikka. Ilmeisesti eläinrakkaus ei riitä hyönteisiin.
Jos kiinnostaa niin voi perehtyä Quarnin historiaan.
Työkaverini kehui viimeviikolla kuinka tyttärensä oli tehnyt Quarn pihvejä. Ilmeisesti tytär ei tiennyt mit suuhunsa laitto, homesientä.
Siellä on tapahtunut aiemmin vaikka mitä. Tuo oli vain sitten miniälle viimeinen niitti. Joskus se vain mitta tulee täyteen.
Minulle se tuli anoppilassa lopulta siitä, että meidän koira haukkui (siis vain haukkui sisään tulevaa) miehen siskon miestä, joka alkoi huutaa ja riehua, että tappaa koko rakin ja yritti potkia koiraa jne.
Koira ei siis mennyt lähelle, ei ollut aggressiivinen, on 7-kiloinen ja jo 10-vuotias ja näkee heikosti ja siksi se haukkuu pelästyessään. Se lopetti myös heti kun otin sen syliin.
Koko miehen lapsuudenperhe suuttui minulle ja mies möllötti mykkänä kuten aina lapsuudenkodissaan vaikla siellä käyttäydyttäisiin miten törkeästi.
Keksitty tarina mutta olisin itse tehnyt ihan vaan kasvis-/vegaaniruokaa. Muilla aterioilla sitten itse syönyt lihaa. Ei sen isompi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat fanaattisia. Saman tyyppisiä ihmisiä kuten uskovaiset.
Se että myrkytetään pellot jotta saavat ruokansa on sivuseikka. Ilmeisesti eläinrakkaus ei riitä hyönteisiin.
Jos kiinnostaa niin voi perehtyä Quarnin historiaan.
Työkaverini kehui viimeviikolla kuinka tyttärensä oli tehnyt Quarn pihvejä. Ilmeisesti tytär ei tiennyt mit suuhunsa laitto, homesientä.
Mutta ne eläimet syö niitä samoja myrkytettyjä rehuja... Ja jopa hormonipitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Ihan turha tehdä asioista vaikeita.
Eli anopin pitäisi alistua miniän tahtoon omassa kodissaan?
Näkisin asian niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kivasti oli laitettu vegaanillekin omat ruuat ja huomioitu. Arvostan sitä. Itse en syö lihaa kuin harvoin mutta se johtuu siitä, että vatsa menee tukkoon lihasta.
Mietin myös sitäkin, miksi miniä päättää tuleeko lapsesta vegaani. Eikö sen pitäisi olla jokaisen oma päätös? Toki kasvispainoitteisesti pitäisi kaikkien syödä.
Miniä ei
No eihän nyt ruokavalio voi tuhota koko avioliittoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Ihan turha tehdä asioista vaikeita.
Eli anopin pitäisi alistua miniän tahtoon omassa kodissaan?
Näkisin asian niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kivasti oli laitettu vegaanillekin omat ruuat ja huomioitu. Arvostan sitä. Itse en syö lihaa kuin harvoin mutta se johtuu siitä, että vatsa menee tukkoon lihasta.
Mietin myös sitäkin, miksi miniä päättää tuleeko lapsesta vegaani. Eikö sen pitäisi olla jokaisen oma päätös? Toki kasvispainoitteisesti pitäisi k
Tökerö mies voi.
Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.
Vierailija kirjoitti:
Voivatko nämä tiukan linjan vegaanit syödä ollenkaan töissä tai juhlissa toisten seurassa tai kaverien kanssa ilman, että puuttuvat lihansyöjien ruokiin? Voipa tulla aika haastavia tilanteita vielä elämässä vastaan, jos vegaani ei voi samassa pöydässä lihansyöjien kanssa ideologiansa vuoksi syödä. Ruokarauha kaikille syöjille!
Voivatko nämä tiukan linjan sekasyöjät (suolakurkut ainoana kasviksena lautasella) syödä vegaanin/kasvissyöjän seurassa ilman, että kommentoi tämän "pupunruokaa" tai muistaa öyhöttää sitä kuinka ihminen on sekasyöjä ja lihaa kuuluu syödä, että pysyy terveenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vegaanit saa vapaasti kaivella jääkaapin vihanneslaatikkoa. Siellä on tomaattia, kurkkua, salaattia, parsakaalia, sipulia, porkkanaa ja perunaa aina. Löytyy myös kauramaitoa ja öljyä.
Itse teen tavallista ruokaa peruselintarvikkeista. Pääruokana kalaa, kanaa ja myös sikaa ja sikanautaa. Kananmunaakin syödään tietenkin. Maitoa laitan perunamuusiin ja kahviin.
Minä en myöskään aio kenenkään syömishäiriöitä ylläpitämään. Jokainen syököön kotonaan mitä haluaa. Jos meillä itse kokkaa pastaa ja pestoa, niin ihan ok. Kaikenlaista löytyy kaapista, mutta enemmistön ja tämän kokin päätöksillä mennään.
Tomaattia, kurkkua ja sipulia ei säilytetä jääkaapissa.
Meillä on vihanneslaatikossa sopiva lämpötila myös tomaatille ja kurkulle. Osta sinäkin uusi jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivatko nämä tiukan linjan vegaanit syödä ollenkaan töissä tai juhlissa toisten seurassa tai kaverien kanssa ilman, että puuttuvat lihansyöjien ruokiin? Voipa tulla aika haastavia tilanteita vielä elämässä vastaan, jos vegaani ei voi samassa pöydässä lihansyöjien kanssa ideologiansa vuoksi syödä. Ruokarauha kaikille syöjille!
Voivatko nämä tiukan linjan sekasyöjät (suolakurkut ainoana kasviksena lautasella) syödä vegaanin/kasvissyöjän seurassa ilman, että kommentoi tämän "pupunruokaa" tai muistaa öyhöttää sitä kuinka ihminen on sekasyöjä ja lihaa kuuluu syödä, että pysyy terveenä?
Ja unohtaa viimein ne Afrikan nälkää näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työkaveri, joka söi vain keitettyä punajuurta ja oli siis vegaani. Hän oli myös kova vapettamaan.
Olen itse sekäsyöjä, mutta emme kumpikaan kommentoineet toistemme ruokia. Tosin itse söin usein myös lounasruokalassa, jonka seisovasta pöydästä sain monipuolisemmin kasviksia kuin tämä työkaverini (kalan/kanan lisäksi).
Usein nämä mummot ovat täysin hämmästyneitä kun miniälle viimein riittää.
Sitä ennen on kuitenkin yleensä riittänyt jo vuosia erilaista arvostelua, sekaantumista, paasaamista yms.
Tässäkin siihen viittaa se, että perheen tytär puolusti miniää.
sitten vaan yks kaunis päivä miniälle riittää ja sitten anoppi ihmettelee miksi se miniä on hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työkaveri, joka söi vain keitettyä punajuurta ja oli siis vegaani. Hän oli myös kova vapettamaan.
Olen itse sekäsyöjä, mutta emme kumpikaan kommentoineet toistemme ruokia. Tosin
Ok? Hyvä, että ette kommentoineet toistenne ruokia. Itse olen pescovegetaristi, mutta pääasiassa syön kasvisruokaa ja olen kyllä saanut kuulla kaikenlaista miksi en syö joulukinkkua, miksi en syö makaronilaatikkoa, jossa jauhelihaa, miksi syön vaan pupunruokaa ja miksi miksi miksi... Moni myös ihan törkeää veetuilua. Jos kutsun meille ihmisiä syömään, niin meillä et tule saamaan härän sisäfilettä tai jouluisin sitä sikakinkkua.
Kansainvälisellä päätöksellä vastakkainasetellaan ihmisiä. Korona, ilmastokriisi ja sen seurauksena ei lihaa jne.
Riitely heikentää sukujen ,perheiden yhtenäisyyttä ja tekee ihmisistä mitä tekee.
Agenda on pitkän suunnittelun tulosta ja perustuu valheeseen.
Miniä ahdistui lihan näkemisestä eikä halua altistaa vauvaa lihalle. Kotonaan välttelevät eläinperäisiä tuotteita täysin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on tapahtunut aiemmin vaikka mitä. Tuo oli vain sitten miniälle viimeinen niitti. Joskus se vain mitta tulee täyteen.
Minulle se tuli anoppilassa lopulta siitä, että meidän koira haukkui (siis vain haukkui sisään tulevaa) miehen siskon miestä, joka alkoi huutaa ja riehua, että tappaa koko rakin ja yritti potkia koiraa jne.
Koira ei siis mennyt lähelle, ei ollut aggressiivinen, on 7-kiloinen ja jo 10-vuotias ja näkee heikosti ja siksi se haukkuu pelästyessään. Se lopetti myös heti kun otin sen syliin.
Koko miehen lapsuudenperhe suuttui minulle ja mies möllötti mykkänä kuten aina lapsuudenkodissaan vaikla siellä käyttäydyttäisiin miten törkeästi.
Huhhuh. Aika sekopääsakkia.
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä mummot ovat täysin hämmästyneitä kun miniälle viimein riittää.
Sitä ennen on kuitenkin yleensä riittänyt jo vuosia erilaista arvostelua, sekaantumista, paasaamista yms.
Tässäkin siihen viittaa se, että perheen tytär puolusti miniää.
sitten vaan yks kaunis päivä miniälle riittää ja sitten anoppi ihmettelee miksi se miniä on hankala.
Se mäkättäjä voi myös olla junttura appiukko. Minun appeni oli ihan jäätävä nalkuttaja ja kaikki mitä joku teki toisin kuin hän käynnisti sen mäkätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.
Totta, esim. maitopropagandaa on tyrkytetty kouluissa vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälisellä päätöksellä vastakkainasetellaan ihmisiä. Korona, ilmastokriisi ja sen seurauksena ei lihaa jne.
Riitely heikentää sukujen ,perheiden yhtenäisyyttä ja tekee ihmisistä mitä tekee.
Agenda on pitkän suunnittelun tulosta ja perustuu valheeseen.
Vai agenda... Taidat olla persu?
Aika pakkopullaa taitaa pääsiäisateriat olla. Miksi kutsua ketään syömään jos ei oikeasti huvita?