Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.
Totta, esim. maitopropagandaa on tyrkytetty kouluissa vuosikymmenet.
Onneksi nykyään moni ymmärtää jo, että ihmisen ei tarvitse juoda lehmänmaitoa...
Teidän porukan kässärissä sitä löytyy vaikka minkälaista draamaa. Yhdessä ja yksin.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan kunnollinen tarina, vasta sitten on provoilun aika. Tämä tarinasi on sysipaska.
Valitettavasti tuollaisia vihervassarinpaskoja on oikeasti olemassa! Olen tavannut!
Vierailija kirjoitti:
Minä en laittaisi mitään juhlapöytiä kenellekkään. Kakkukahvit ainoastaan ja pientä suolapalaa. Kaikki saisi tehdä omat ruokansa tai mennä ravintolaan syömään.
Seuraavaksi en kokkaisi mitään vaan jakaisin ruokakaupan lahjakortin niille. Ei tarvitse pahoittaa mieltään ja pääsee vähemmällä vaivalla.
Mä en jakais lahjakortteja. Jos mun ruoka ja seura ei kelpaa, niin ostakoot omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.
Totta, esim. maitopropagandaa on tyrkytetty kouluissa vuosikymmenet.
Onneksi nykyään moni ymmärtää jo, että ihmisen ei tarvitse juoda lehmänmaitoa...
Katso mitä ravintoaineita on maidossa ja vedessä.
Sinut on kutsuttu syömään. Kutsujalla on tiedossa, että syöt vain tomaatteja ja juot vettä. Näin myös tapahtuu, saat tomaatteja ja vettä. Muille seurueen jäsenille tarjotaan mm.jänistä ja juomaksi puna/valkoviiniä valinnan mukaan.
Alatko räyhäämään, että jänis ahdistaa ja kukahan asehullu tuonkin pupu paran hengiltä kiduttanut ? Kun toinen seurueen jäsen ilmaisee oman mielipiteensä lisäät kierroksia, koska se on eriävä.
Ja tämä on ihan ok ?
Vierailija kirjoitti:
Sinut on kutsuttu syömään. Kutsujalla on tiedossa, että syöt vain tomaatteja ja juot vettä. Näin myös tapahtuu, saat tomaatteja ja vettä. Muille seurueen jäsenille tarjotaan mm.jänistä ja juomaksi puna/valkoviiniä valinnan mukaan.
Alatko räyhäämään, että jänis ahdistaa ja kukahan asehullu tuonkin pupu paran hengiltä kiduttanut ? Kun toinen seurueen jäsen ilmaisee oman mielipiteensä lisäät kierroksia, koska se on eriävä.
Ja tämä on ihan ok ?
Ap ei kerro mitä viherpiiperrysruohonsyöjäpupunheinäjne-mäkätystä ja miten pitkään se miniä on tätä ennen jo kuunnellut. Ja millä tunneskaalalla se anoppi on tähän uhri-itkuunsa lasketunut.
Nopealla analyysillä: pyllystä oleva miniä. Tytär hyvänä kakkosena. Faktoja joilla on elettävä eteenpäin.
"Olisi joo voinut laittaa vaimonsa kuriin ja sanoa, että nyt suu kiinni! Jos ei onnistu, saa halutessaan lähteä, mutta ilman autoa ja vauvaa.
Sanoisin saman toiste päin, jos poika olisi alkanut keekoilemaan ja pilaamaan muiden yhteistä hetkeä. Tässä se oli miniä."
Hah hah.
Todennäköisesti siellä nuoressa kodissa heräillään öisin vauvaa syöttämään ja hoivailemaan. Ei taatusti olisi isukki huolinut vauvaa yökaverikseen.
Anopin poika näki tilaisuutensa nukkua pari päivää ja yötä kunnolla mamman helmoissa sillä tekosyyllä, että väsyneellä vauvan äidillä keitti ruokapöytäkinassa vähän yli.
Siis oliko perheen miesväen pakko alkaa jankata - ei se miniä nyt siinä yksinään riidellyt. Ehkäpä oli jo provosoitu ivailemalla niitä "pupun ruokia".
- Olen itse kokenut tuota huomauttelua syömisestäni niin paljon anoppilassa, etten ollenkaan usko, etteikö avautuvan mummon kertomus olisi nyt hieman kaunisteltu totuus kauniin ja monipuolisen kattauksen varjosta. Minähän siis söin, mitä tarjottiin, mutta vähän ja kasvispainotteisesti, enkä juonut kahvia. Siitä kahvista jaksettiin huomauttaa joka tapaamisella vuosikymmenet.
Talossa talon tavalla. Ap ja miehensä syövät kaikkea, eli voivat tarjota vieraille mitä tahansa.
Jarkyttavan huonoa kaytosta vierailtasi. Jos olisin sina niin sanoisin etta tama oli viimeinen kerta kun laitat mitaan pitoja tuolle itsekkaalle porukalle. Sinulla on oikeus olla vihainen ja vaatia anteeksipyynto.
Miksi kukaan kasvissyoja yleensakin menee sekasyojien aterialle mukaan vain valittaakseen vaivalla valmistetuista tarjoomuksista, kun hyvin tietaa etta siella tulee olemaan lihaa? Pysyisi kotona niin ei tule paha mieli. Useimmat vegaanit osaavat kayttaytya ja antavat muiden rauhassa syoda mita haluavat saarnaamatta omasta vakaumuksestaan.
Hyvää tarkoittavaa, mutta epäkunnioittavaa paasausta ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on ihan ok ?
Ap ei kerro mitä viherpiiperrysruohonsyöjäpupunheinäjne-mäkätystä ja miten pitkään se miniä on tätä ennen jo kuunnellut. Ja millä tunneskaalalla se anoppi on tähän uhri-itkuunsa lasketunut.
Sinähän voit tähän keksiä minkälaista meno on ollut. Nyt tarinasi on jo hyvin idullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on ihan ok ?
Sinähän voit tähän keksiä minkälaista meno on ollut. Nyt tarinasi on jo hyvin idullaan.
Ei sitä tarvitse keksiä. siellä on lauma hyökännyt yhden ihmisen kimppuun.
Minä en käy enää anoppilassa. Juurikin siksi, että ihan kaikki se, mikä heistä on outoa (melkein kaikki on) aiheuttaa aivan tauotonta mäkätystä.
- pitää syödä juuri samalla tavalla
- päivärytmin pitää olla tismalleen sama
- saunoa saa vain samalla tavalla
- keskusteluaiheet on ne heidän määräämät: sää ja anopin ruoka
Punaisia vaatteita heille ovat: Kasvissyönti, Helsinki ja koulutus. Niistä mätkätetään tauotta, siis tauotta. Ja hehän eivät voi meillä edes syödä, koska olen kasvissyöjä, vaikka tarjolla olisi ihan tavallista sekaruokaa. Jopa ojat on meillä Helsingissä vääränlaisia. Enpä ole kyllä enää kyläänkään kutsunut, sen puoleen, koska jopa meidän häissämme appi mätkätti koko häiden ajan ruoasta (tarjosimme ravintolassa ihan mitä mieli teki tilata) ja anoppi valtti ja marisi muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on ihan ok ?
Sinähän voit tähän keksiä minkälaista meno on ollut. Nyt
Niin millaista mäkätystä siellä on kuulunut jo tätä ennen?
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy enää anoppilassa. Juurikin siksi, että ihan kaikki se, mikä heistä on outoa (melkein kaikki on) aiheuttaa aivan tauotonta mäkätystä.
Punaisia vaatteita heille ovat: Kasvissyönti, Helsinki ja koulutus. Niistä mätkätetään tauotta, siis tauotta. Ja hehän eivät voi meillä edes syödä, koska olen kasvissyöjä, vaikka tarjolla olisi ihan tavallista sekaruokaa. Jopa ojat on meillä Helsingissä vääränlaisia. Enpä ole kyllä enää kyläänkään kutsunut, sen puoleen, koska jopa meidän häissämme appi mätkätti koko häiden ajan ruoasta (tarjosimme ravintolassa ihan mitä mieli teki tilata) ja anoppi valtti ja marisi muuten vaan.
Tee kurjuudestasi uusi ketju ja pidättäydy aloittajan aiheessa. Puolusteletko miniää aiheen sivusta tuomillasi tarinoilla?
Blinien ja mädin kyytipoikana oli olutta. Vieras sanoi olutta moukkamaiseksi, samppanja olisi hienostuneempaa, emäntä haki samppanjalasin ja vesikannun, nappasi vajavan olutlasin ja tyhjensi altaaseen. Sisareni ehtii usein toimimaan ennen ajattelemista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Voin kuvitella hyvin miten tuo junttilauma on mäkättänyt ja mäkättänyt ennen tätä.