Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
361/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta mitenkään kantaa ruokaan tai syömisiin, niin en kyllä olisi viitsinyt mummona (edes nimettömänä) tulla tänne julistamaan, että minä ja mieheni olemme kasvattajana ihan perseestä. Oma tytär alkaa vänkyttänään ja haastamaan riitaa ruokapöydässä. Pojasta olemme puolestaan kasvattaneet vastuuttoman vässykän, joka jää mamman ja isukin sohvalle loisimaan, sen sijaan, että hoitaisi lastaan ja lähtisi selvittämään asiat selviksi vaimonsa kanssa. 

Vierailija
362/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Eilen oli pitkäperjantai, idiootti. Silloin syödään pääsiäisateria.

Pääsiäisateria syödään PÄÄSIÄISSUNNUNTAINA, SIVISTYMÄTÖN MOUKKA!

AP puhui kylläkin pitkäperjantain ateriasta. Mutta eiköhän tuo pitkäperjantaikin kuulu pääsiäiseen eli pääsiäisen aikaan syödään varmaankin useampana päivänä pääsiäisaterioita eikä pelkästään pääsiäissunnuntaina?

Eli miksi just se lammasateria piti väkisin syödä perjantaina???

Luetun ymmärtäminen. 

Pitkäperjantai sopi ap. lasten perheille syödä päsiäisateria parhaiten, koska muina päivinä olivat menossa toisen isovanhemman luokse. 

Ja myös ap. oli suunnitelmissa mennä viikonloppuna siivoamaan mökille, miehensä kanssa. Näin ap. kertoi kommentissa.  

Eli pitkäperjantai oli ainoa päivä syödä pääsiäisateria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuu maailman onnellisin kansa.

Vierailija
364/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta mitenkään kantaa ruokaan tai syömisiin, niin en kyllä olisi viitsinyt mummona (edes nimettömänä) tulla tänne julistamaan, että minä ja mieheni olemme kasvattajana ihan perseestä. Oma tytär alkaa vänkyttänään ja haastamaan riitaa ruokapöydässä. Pojasta olemme puolestaan kasvattaneet vastuuttoman vässykän, joka jää mamman ja isukin sohvalle loisimaan, sen sijaan, että hoitaisi lastaan ja lähtisi selvittämään asiat selviksi vaimonsa kanssa. 

Laittaisin pojan niskapersotteella mäelle hoitamaan isän tehtävät. 

Vierailija
365/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso iso Halaus!

Ei ole ratkaisua minulla.

Tulen uskonnollisesta perheestä ja kuulostaa samalle mitä meillä, mikä on oikea tapa viettää pääsiäistä tai ylipään elää.

Äidilleni kaikki on mustavalkoista kuten se Raamatussa lukee. Vaikeaa oli kunnes päätin katkaista välit koska en tullut hyväksytyksi sellaisena kuin olen vaikka Raamatussa niin sanotaan kuinka tulee toimia: hyväksyä toinen sellaisena kuin on ja vain Jumalalla oikeus tuomita.

Itsekin uskonnollisesta perheestä ja enpä koe että olisi saanut olla oma itseni ja näinollen hyväksytty sellaisenaan. Että olisi autettu kasvamaan omaksi itsekseni eikä jonkin vanhempieni mielen mukaiseksi. Uskovaiset ovat hyvin tekopyhää sakkia. Itse en halua olla missään tekemisissä enään uskontojen kanssa. Koko touhu on naivia,tekopyhää sekä alhaisen älykkyyden ilmentymää.

Jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen niin eikö se silloin tarkoita sitä että ihminen on hyvä sellaisenaan kuin on? Kuka toinen ihminen on toista tuomitsemaan ja sanomaan että on oikean/vääränlainen? tällöinhän tämä arvostelija toimii jumalan tahdon vastaisesti, koska ei ihmisellä ole oikeus kyseenalaistaa Jumalan luomistyötä.

Näin lapsellisesti ratakiskosta vääntäen..

Vierailija
366/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkaus on, en tuo vauvaani enään tänne jos arvot erilaiset.On selvä halventava uhkaus.Lapsen mmmoa ,vanhempaa ihmistä kohtaan.

Ei se mikään uhkaus ole vaan toteamus. 

Aikuiselta ihmiseltä. 

Lapsellista käytöstä, kuin 5v. 

Vierailija
367/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kuuluu tälle  miniälle mitä kukin syö? Taitaa olla näitä vih hörhöjä jotka yrittävät tuputtaa  omia mielipiteitään.

Vierailija
368/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkaus on, en tuo vauvaani enään tänne jos arvot erilaiset.On selvä halventava uhkaus.Lapsen mmmoa ,vanhempaa ihmistä kohtaan.

Ei se mikään uhkaus ole vaan toteamus. 

Aikuiselta ihmiseltä. 

Lapsellista käytöstä, kuin 5v. 

Millä lailla lapsellista? Hän toteaa että jos arvomaailma on tuollainen, hän ei voi lastaan sinne viedä. 

Vierailija
369/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä ei ole oikea paikka tuoda näkemyksiään esille. Yhtä paheksuttavia kommentteja ovat näiden true lihansyöjien kommentit "ah, ihanaa kärsinyttä lammasta", joilla kiusaavat niitä, jotka ovat vegaaneja/kasvissyöjiä. Ja kyllä, itse olen kasvissyöjänä kuullut monesti tällaista pään aukomista etenkin vähän vanhemmilta miespuolisilta. Jokainen ottaa mitä ottaa, syö omaa annostaan ja kommentoi omaa annostaan kehuen, koska se nyt on vaan kohteliasta. 

Ai taas pitää vegaani ja kasvisääliöille antaa periksi.  Minä en suostu vegaanien ja kasvissyöjien pillin mukaan menemään. Laita ruuaksi sitä mitä suurin osa syö, otan vain oikeat allergiat huomioon 

Lapselleni, kun järjestän kaverisynttärit niin huomioin allergiat. Onneksi hänen parhaisiin kav

Niin voi, kuten myös sekasyöjänkin. Tuon lainaamani seka(seko)syöjän uhoaminen oli vaan junttia.

Vierailija
370/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia miniöitä kasvaa?no tämä sukupolvi onkin sekaisin.Miten on lapsen oikeus tavata mummoaan?

Vierailija
371/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuollaisia miniöitä kasvaa?no tämä sukupolvi onkin sekaisin.Miten on lapsen oikeus tavata mummoaan?

Ei sellaista okeutta ole. Vanhempi päättää ketkä ovat lapselle tervettä seuraa.

Vierailija
372/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia huonokäytöksisiä ihmisiä mahtuu maailmaan. Mutta eipä ole sekään hyvää käytöstä, että arvostellaan ja pilkataan jonkun kasvissyöntiä ja vegaaniutta. Tätäkin on paljon!

Vierailija
373/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniöiden uhkailut ja kiristykset, etteivät enään isovanhemmat näe lastenlastaan, ovat huvittavia ja lapsellisia, kun he omalla käytöksellään todistavat vallankäyttönsä ja unohtavat, kun sillä isällä on samat oikeudet lapseen, kuin äidillä. 

Vierailija
374/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samanlaisessa paikassa, kun mummon tyttär ja poikakin. En sanoisi heitäkään kovin hyväkäytöksiseksi kasvatetuiksi. 

Vierailija
375/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista okeutta ole. Vanhempi päättää ketkä ovat lapselle tervettä seuraa.

Joo, nimenomaan lapsen vanhemmat. Eikä suinkaan äiti yksin. 

Vierailija
376/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniöiden uhkailut ja kiristykset, etteivät enään isovanhemmat näe lastenlastaan, ovat huvittavia ja lapsellisia, kun he omalla käytöksellään todistavat vallankäyttönsä ja unohtavat, kun sillä isällä on samat oikeudet lapseen, kuin äidillä. 

No isi jäi pukkaamaan mummon ja vaarin sohvalle. Eipä paljon lapsi kiinnostellut.

Vierailija
377/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Minusta on todella naurettavaa tehdä miljoona ruokaa jne kun ihan hyvin voi tarjota vain ruokaa joka käy kaikille.

Joo, sitä liharuokaa.

Vierailija
378/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttäreni liittyi tähän kuoroon." Mut hei, eihän omassa tyttärensä mitään, vaan se kamala miniä.

"Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene."  Jaaa vuoden isä palkinnon saa...

Vierailija
379/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kuuluu tälle  miniälle mitä kukin syö? Taitaa olla näitä vih hörhöjä jotka yrittävät tuputtaa  omia mielipiteitään.

Kyllä niitä mielipiteitä tuputtaa sekasyöjätkin. Öyh öyh, lihaa pöytään eikä mitään pupunruokaa! Miten joku voi elää tuollaisella, hyi h**vetti en ole mikään lehmä, saatko kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet, eikö tuo ole ihan mautonta, viherpiipertäjä, viherhörhö jne. Kuulostaako tutulta? Monelle vegaanille ja  kasvisruokaa syövälle kyllä.

Vierailija
380/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eria asia kuin kasvissyöjä. Ei voi verrata toisiinsa. Ap. oli ottanut kaikki huomioon. Oli syötävää jokaiselle.

Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä.

Totta. Olisi vain jättänyt ne vegaaniset ruuat laittamatta, koska kyse ei ole allergiasta vaan syömishäiriöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi