Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
441/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan kunnollinen tarina, vasta sitten on provoilun aika. Tämä tarinasi on sysipaska.

Valitettavasti tuollaisia vihervassarinpaskoja on oikeasti olemassa! Olen tavannut!

Vihervassaripaskoja? Itse olen "vihervassari", mutta minulla on sentään käytöstavat toisin kuin ap:n miniällä. Olen myös itse saanut kuulla vaikka mitä pään aukomista kasvisruokavaliostani. Minusta etenkin punaisen lihan syöminen on huono juttu, mutta en koskaan mainitsisi tästä kenenkään ruokapöydässä, ellei joku ala ensin puuttumaan minun lautasen sisältööni.

Vierailija
442/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan kunnollinen tarina, vasta sitten on provoilun aika. Tämä tarinasi on sysipaska.

Valitettavasti tuollaisia vihervassarinpaskoja on oikeasti olemassa! Olen tavannut!

Vihervassaripaskoja? Itse olen "vihervassari", mutta minulla on sentään käytöstavat toisin kuin ap:n miniällä. Olen myös itse saanut kuulla vaikka mitä pään aukomista kasvisruokavaliostani. Minusta etenkin punaisen lihan syöminen on huono juttu, mutta en koskaan mainitsisi tästä kenenkään ruokapöydässä, ellei joku ala ensin puuttumaan minun lautasen sisältööni.

*lautasen sisältööN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.

Totta, esim. maitopropagandaa on tyrkytetty kouluissa vuosikymmenet.

Minusta tämä on niin väsynyt argumentti. Hyvähän se nyt on ilman maitoa, kun lähikauppa pursuilee leipää, lihaa, tofua, ympäri maailman tuotuja kasviksia ympäri vuoden. Ei tarvitse mennä kun pari sukupolvea taaksepäin, niin oli toisin. Ehkäpä se maito oli ihan hyvä lisä sen perunan ja ruskean kastikkeen viereen.

Vierailija
444/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopestyjä idealisteja on nuorisossa kun lobataan koulussakin.

Totta, esim. maitopropagandaa on tyrkytetty kouluissa vuosikymmenet.

Oman historian tuntemus ja yleissivitys. Suomi on harvoja maita maailmassa, jossa edes tarjotaan maksuton kouluruokailu ja vielä v. 2024 tarvikkeiden kustannukset ovat alle euron per ateria. 

Ja maidolla oli tärkeä rooli proteiinin lähteenä, koska maito on halpaa ja siitä ollaan omavaraisia. Suomihan oli lähes kehitysmaa, vielä 50-60-luvulla saakka, joka vaurastui hyvinvointivaltioksi ja nykyisin kaupan hyllyt notkuvat eri proteiini-tuotteista ja on mistä valita, myös käyhillä, kun sossu jakaa rahaa, mutta näin ei ollut esim. 50v sitten. Se siitä propagandasta, jos tietoa on. 

Vierailija
445/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus tekee kipeää.

Vierailija
446/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kannattaa lopettaa keskustelu hyvin napakasti, jos tuollainen keskustelu alkaa. Sinun talo, sinun säännöt. Käytöstavat on perusedellytys. Tulee kylään sitten, kun ne on hallussa - tai sitten suostuu harjoittelemaan ja ottamaan oppia vastaan. 

Vierailija
447/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olisi joo voinut laittaa vaimonsa kuriin ja sanoa, että nyt suu kiinni! Jos ei onnistu, saa halutessaan lähteä, mutta ilman autoa ja vauvaa.

Sanoisin saman toiste päin, jos poika olisi alkanut keekoilemaan ja pilaamaan muiden yhteistä hetkeä. Tässä se oli miniä."

Hah hah.

Todennäköisesti siellä nuoressa kodissa heräillään öisin vauvaa syöttämään ja hoivailemaan. Ei taatusti olisi isukki huolinut vauvaa yökaverikseen.

Anopin poika näki tilaisuutensa nukkua pari päivää ja yötä kunnolla mamman helmoissa sillä tekosyyllä, että väsyneellä vauvan äidillä keitti ruokapöytäkinassa vähän yli.

Siis oliko perheen miesväen pakko alkaa jankata - ei se miniä nyt siinä yksinään riidellyt. Ehkäpä oli jo provosoitu ivailemalla niitä "pupun ruokia".

- Olen itse kokenut tuota huomauttelua syömisestäni niin paljon anoppilassa, etten ollenkaan usko, etteikö avau

Oletpa naurettava! Yhden mummon kertomus ei muka ole uskottava, mutta sadat anoppienhaukkumisketjut täynnä paskaa on?!? 

Huonolle käytökselle näkyy mammelit keksivän mitä oudompia selityksiä.

Vierailija
448/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nämä mummot ovat täysin hämmästyneitä kun miniälle viimein riittää.

Sitä ennen on kuitenkin yleensä riittänyt jo vuosia erilaista arvostelua, sekaantumista, paasaamista yms.

Tässäkin siihen viittaa se, että perheen tytär puolusti miniää.

sitten vaan yks kaunis päivä miniälle riittää ja sitten anoppi ihmettelee miksi se miniä on hankala.

Just joo, olipa todella uskottava satu. Eiköhän se mene ennemminkin niin, että mummo on saanut kuunnella tuota vegaanivouhaamista loputtomiin, eikä mikään riitä. Miniälle on tehty omat ruoat ja silti pitää uikuttaa. Paska miniä.

Vierailija
449/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani mutta ymmärrän että he kantaa syvää huolta eläimistä ja ihmiskunnan tulevaisuudesta. Tuore äiti todennäköisesti myös suorastaan ahdistuu juuri lapsensa puolesta. Tunteet pinnassa. Miehensä ja appi olivat noloja. Ihme että sivistynyt ihminen ylipäätään on moisen miehen ottanut.

Tuo riehuva sekopää ei kyllä ole sivistynyttä ihmistä nähnytkään. Sivistynyt ihminen olisi kiittänyt ruoasta ja pitänyt mölyt mahassaan. Kuitenkin kohta ollaan vailla lastenhoitoapua ja rahaa, niin voisi edes joskus vähän käyttäytyä.

Vierailija
450/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos mies arvioisi tuohon tyyliin anoppinsa ruokia, niin puoliso tuskin hyrisisi vieressä tukemassa... paitsi jos tämä mies olisi väkivaltainen umpinarsisti."

Eihän miniä ruokaa arvostellut, vaan julkitoi suuren luokan tunteensa eläinten kärsimyksestä ja maapallon tuhoutumisesta. Ei sitä olisi kannattanut ottaa loukkauksena. Siitä olisi voinut tulla hyvä ja pohtiva keskustelu, eikä mikään sivistymätön huutokilpailu.

Älä viitsi valehdella - miniä riehuu ja mekastaa oma ideologiaansa, ja se on aina muiden vika. Mikä sua vaivaa?

Yritän avata silmiä pohtimaan, onko tilannetta ja miniää nyt tulkittu oikein ja nähdäänkö tämä tapaus yksisilmäisesti.

Toivottavasti olet yhtä "armollisesti" puolustamassa kaikkia säälittömästi tuomittuja anoppeja. Täältä kun löytyy satoja anoppienhaukkumisketjuja täynnä mitä oudompia syytöksiä. Jostain syystä siellä ei näy teitä "nähdäänpä molemmat puolet asioista" -tyyppejä.... Miksikään?

Vierailija
451/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kaikki näyttää niin mustavalkoiselta. Kun ikää tulee, niin tunnistaa jo harmaan sävyjä. 

Vierailija
452/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän epäkunnioittavaa käytöstä. Sinä laitoit kaikille kaikkea ja sitten tullaan pöytään arvostelemaan. Ihmiset ovat niin moukkia nykyään. 

Vierailija
453/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kaikki näyttää niin mustavalkoiselta. Kun ikää tulee, niin tunnistaa jo harmaan sävyjä. 

Huono selitys todella törkeälle käytökselle. 

Vierailija
454/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun menisikin kaikilla noin..ihan täysiä puupäitä löytyy jopa poliitikkotasolta. Kuka heidät sinne äänesti/junaili?

Vierailija
455/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani voi tuoda omat ruohonsa pöytään. Jos minulle alkaisi joku vegaani veetuilemaan lihan syönnistäni vieläpä omassa kodissani niin tulisi äkkilähtö, eikä toiste tarvisi vierailla. Onneksi miniä älysi häipyä itse. 

Vierailija
456/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä vaikuttaa tahtonaiselta. Sellaiselta, joka komentaa muita. Hän käyttäytyi sopimattomasti ja hänen täytyy pyytää anteeksi. Kerro suoraan hänelle, että pahoitit mielesi, koska näit paljon vaivaa...

Vierailija
457/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaan vaan ruokatreffit, ei koskaan kotona.

Vierailija
458/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi tuoda omat ruohonsa pöytään. Jos minulle alkaisi joku vegaani veetuilemaan lihan syönnistäni vieläpä omassa kodissani niin tulisi äkkilähtö, eikä toiste tarvisi vierailla. Onneksi miniä älysi häipyä itse. 

"Omat ruohonsa"? Taas tyypillistä vegaanien pilkkaamista. Kyllä, ap:n miniä toimi törpösti, mutta oikeassahan hän oli. Kenenkään ruokapöytään ei silti mennä negatiivisesti arvostelemaan. Koskee ihan kaikkia.

Itse kasvissyöjänä minulle on tyrkytetty kiusallaan lihaa esim. joulupöydässä... Naureskeltu miksen nyt muka voisi maistaa jne. Sairasta tämäkin.

Vierailija
459/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kasvispainotteisesti, mutta tiedän etten kuole siihen jos syön vähän eläinkunnan tuotteita - päinvastoin.

Tiedän että syön terveellisemmin kuin esim. vege-eineksiä syövät.

Ymmärrän kyllä, että vegaaneissakin on niitä, jotka valmistavat ateriansa tuoreista kasviksista ja syövät siten aika terveellisesti ja loput vitamiinit purkista.

Vierailija
460/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten häiritsi tuo, että vauvasta tulee myös vegaani miniän mukaan. Siksi ajattelin provoksi.

Tuntemani vegaanit eivät tuputa ideologiaansa lapsilleen vaan antaa heidän tehdä omat valintansa, kun ikää on tarpeeksi. Eli saavat aivan vapaasti nauttia myös eläinperäistä ravintoa.

Mummon poika voi tietysti Itse sekasyöjänä vaikuttaa lapsensa ravitsemukseen. Jos vaimo ei taivu tähän, voi toki erota ja lapsi saa silloin 50% ajasta eläinperäistäkin ravintoa, kun on isällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme