Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näissä työkkärin teatteripuheluissa on ideana?

Vierailija
20.03.2024 |

Kiltisti olen raportoinut niille hakemani työpaikat ja tänään tuli puhelu että "kuulumisia soittelen, mitenkäs se työnhaku etenee? Mitä paikkoja olet hakenut?" Kysyin että ai ettekö te näe niitä tekemiäni ilmoituksia sieltä järjestelmästä niin se meni hämilleen ja oli että "no siis joo näen mutta en minä noita nyt alkanut avaamaan". Wtf? Mitään muuta asiaa sillä ei ollut, kertaili siinä vielä jotain perustietoja jotka on jo käyty läpi moneen kertaan ja lopetti puhelun. Ja tästä näille maksetaan? 

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatelkaa, hallitus meinaa vielä lisätä puhelujen määrää, oliko se tyyliin yksi puhelu kuukaudessa jokaiselle työttömälle. Työvoimaa tähän sirkukseen ei toki ole eikä varmaan tulekaan. 

Ja ajattele tämä koko uudistus oli Marinin hallituksen aikaan saama, nyt kun jää työttömäksi soittelevat yhtenään. Ja tiedän monia, itseni mukaan lukien, ettei homma toimi kun ilmoitat paikat mitkä olet hakenut ja tulee että ilmoitus että onnistui, sitten tuleekin kohta lappu missä ilmoitetaan ettet ole hakenut paikkoja, joka kuukausi pitää soitella ja laittaa lista sähköpostilla uudestaan. Onneksi nykyinen hallitus lopettaa koko typerän systeemin 

Sipilän hallitus kehitti tämän työnhaku systeemin  mutta laki ei kerennyt voimaan 2016 vuoden alusta työttömyysturva muuttui velvoittavaksi eli täytyi hakea työpaikkoja ja työvoimatoimisto kyseli haettuja työpaikkoja ja jos ei ollut hakenut,niin leipoivat karenssin.tämä jo voimassa ollut työnhaku velvollisuus näytti unohtuneen kun korvattiin tämä nykyinen ja täysin järjetön ja satoja miljoonia maksava työnhaku malli  -se lainausmerkeissä pohjoismainen.nyt työnantajat hukkuvat työhakemuksiin ja tästä on puhuttu eduskunnassa ja tullut myös radiossa ja telvisiossa.

Vierailija
122/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorvattiin  tämä nykyinen täysin järjetön työnhaku malli..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen joutunut laittamaan viestiä ja pyytämään yhteydenottoa. Se työllistymissuunnitelma on kolme kuukautta voimassa ja palvelimen omilta sivuilta häipyy kolmen kuukauden jälkeen ne kohdat, mihin kirjataan haetut työpaikat. Missään ei ole ohjetta siitä, pitääkö työttömän itsensä pyytää suunnitelman päivittämistä vai soittavatko sieltä päin vai mitä ihmettä. Kolme kuukautta sitten olin paniikissa että ne katkaisevat työnhaun, ja soittelin palvelunumeroon. Sieltä täti vaan totesi lakonisesti että olet tehnyt kaiken oikein ja sinähän olet kuntakokeilussa, joten kyllä he ottavat yhteyttä. Kun puolitoista viikkoa oli mennyt yli ajan, niin laitoin sitten sivuston kautta yhteydenottopyynnön, ja sieltä soitettiin viikon(!) päästä. Ja kyseltiin samat liirumlaarumit mitkä aiemminkin. Nyt tuli puoli vuotta täyteen työnhakua ja taas sama juttu. Ei ne ota sieltä päin yhteyttä. Laitoin maanantaina yhteydenottopyynnön ja vastauksessa oli että soittavat 3.4 "mennessä". Ei ole vielä soittoa kuulunut. Yllättäin. 

Vierailija
124/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen joutunut laittamaan viestiä ja pyytämään yhteydenottoa. Se työllistymissuunnitelma on kolme kuukautta voimassa ja palvelimen omilta sivuilta häipyy kolmen kuukauden jälkeen ne kohdat, mihin kirjataan haetut työpaikat. Missään ei ole ohjetta siitä, pitääkö työttömän itsensä pyytää suunnitelman päivittämistä vai soittavatko sieltä päin vai mitä ihmettä. Kolme kuukautta sitten olin paniikissa että ne katkaisevat työnhaun, ja soittelin palvelunumeroon. Sieltä täti vaan totesi lakonisesti että olet tehnyt kaiken oikein ja sinähän olet kuntakokeilussa, joten kyllä he ottavat yhteyttä. Kun puolitoista viikkoa oli mennyt yli ajan, niin laitoin sitten sivuston kautta yhteydenottopyynnön, ja sieltä soitettiin viikon(!) päästä. Ja kyseltiin samat liirumlaarumit mitkä aiemminkin. Nyt tuli puoli vuotta täyteen työnhakua ja taas sama juttu. Ei ne ota sieltä päin yhteyttä. Laitoin maanantaina yhteydenottopyynnön ja vastauksessa oli ett

Kohta tulee soittoa kerran kuussa kun "pohjoismainen" malli tulee voimaan. Ihan varmasti on olemassa työvoimakin siihen. Koska eihän osaajapuolue nyt höpöjä puhuisi, eihän? 

Vierailija
125/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se työtöntä rassaa kun ei vastikkeettomat massit kolahda tilille joka kuukausi tekemättä yhtään mitään ja että joku ainakin yrittää valvoa että ei jäätäisi loppuiäksi yhteiskunnan turvaverkkoon painolastiksi.

Vierailija
126/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan mukava se täti, mikä sieltä soittelee

En minä ainakaan näe sitä minään ongelmana. Kunhan rupatellaan siinä sitten niitä näitä. Ihan kiva kun joku soittaa välillä 

Vierailija
127/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut kyllä surullinen ketju luettavaksi. Kaikenlaisia käsittämättömiä olettamisia te-palveluiden perusluonteesta ja tarkoituksesta. Tietääkö teistä monikaan, miksi teille soitellaan? Tiedättekö edes, mitä asiakkuutenne tarkoittaa? Yleensä, jos ihminen käynnistää asiakkuuden, se tarkoittaa yhteydenpitoa: miksi te-palvelut olisivat tässä jokin poikkeus? Heidän tehtävänsä on tukea työnhakuanne siten, miten lakiin on kirjattu. Kyse ei ole täten "mielivaltaisesta kiusanteosta", vaan tehtävästä jota heidän kuuluu suorittaa siksi, koska olette sen itse asiakkuudellanne toimeksiantaneet. Jos ei te-palvelut ja soitot kiinnosta: niin lopettakaa asiakkuus. Niin yksinkertaista se on.

Tätäkin enemmän surettaa kuitenkin reaktionne muiden positiivisiin kokemuksiin. Auta armias, jos joku on te-palveluiden ansiosta löytänyt elämälleen ja uralleen uutta suuntaa: voi sitä alapeukkujen määrää! Tulkitsen, ettei tähän ole kuin kolme vaihtoehtoa: joko olette tällaiselle henkilölle kateellisia, pidätte häntä valehtelijana, tai olette katkeria että heillä menee paremmin kuin teillä. Kaikkia ei toki voi auttaa: se pätee myös työllistämiseen ja sen tukemiseen. Miltäs se tuntuu, jos kuulutte tähän - onneksi vähemmistöiseen - väestönosaan? Itse näkisin, että täälläkin monilla tilanne menisi parempaan suuntaan jo pelkästä asennemuutoksesta. Lopettaisitte näkemästä kyseistä virkaa tekevät pelkkänä uhkana tai aikasyöppönä, ja kuuntelisitte sen heidän asiansa. Esittäisitte työllistymistänne edistymistä tukevia kysymyksiä. Vaan ei, täältä saa sen kuvan, että soitot koetaan pakkopullana jotka on vain siedettävä. Silloin tosiaan herää kysymys, että olisitteko onnellisempia, kun vain päättäisitte asiakkuuden, kun kerran koette sen niin elämäänne haittaavana ärsytyksenä, jolla ei ole mitään tarkoitusta. Silloin jäisi niille te-virkailijoille enemmän aikaa auttaa niitä, ketkä aidosti haluavat tukea ja hyötyvät siitä, kun teidät vetelät pummit voisi tyystin jättää homehtumaan omiin oloihinne.

Vierailija
128/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan näytellä mukana ja sanoa se, mitä ne haluaa kuulla. Eihän niistä mitään apua ollut työnhaussa, päinvastoin. Sain kutsun te-tston tapaamiseen, mutta juuri samaan aikaan olin tuolloin löytänyt osa-aikatyötä. Yritin vaihtaa tapaamisaikaa, mutta se ei onnistunut. Selitin tilanteen silloiselle pomolle joka onneksi ymmärsi. Sitten menin kuuntelemaan te-tädin jorinaa tunnin ajaksi, koska HÄNELLÄ oli siihen varattuna silloin aikaa. Äärimmäisen turhauttavaa sirkusta.

Vierailija
129/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma virkailijana kertoi/paljasti turhautuneena, että nykyinen kohta pari vuotta voimassa ollut palvelumalli on täysin hanurista. Kuulema samalla tavalla täytyy "palvella" työnhakijaa, oli kyseessä sitten johtotehtävissä 15 vuotta pörssiyhtiössä ollut henkilö tai peruskoulun kesken jättänyt 19-vuotias. Ei resurssit kohdennut hyvin tällä tavalla.

Vierailija
130/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatelkaa, hallitus meinaa vielä lisätä puhelujen määrää, oliko se tyyliin yksi puhelu kuukaudessa jokaiselle työttömälle. Työvoimaa tähän sirkukseen ei toki ole eikä varmaan tulekaan. 

No siihenhän palkataan lisää väkeä. Siirtyvät sitten ensi vuoden alussa kuntien palkkalistoille.

Vierailija
131/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut kyllä surullinen ketju luettavaksi. Kaikenlaisia käsittämättömiä olettamisia te-palveluiden perusluonteesta ja tarkoituksesta. Tietääkö teistä monikaan, miksi teille soitellaan? Tiedättekö edes, mitä asiakkuutenne tarkoittaa? Yleensä, jos ihminen käynnistää asiakkuuden, se tarkoittaa yhteydenpitoa: miksi te-palvelut olisivat tässä jokin poikkeus? Heidän tehtävänsä on tukea työnhakuanne siten, miten lakiin on kirjattu. Kyse ei ole täten "mielivaltaisesta kiusanteosta", vaan tehtävästä jota heidän kuuluu suorittaa siksi, koska olette sen itse asiakkuudellanne toimeksiantaneet. Jos ei te-palvelut ja soitot kiinnosta: niin lopettakaa asiakkuus. Niin yksinkertaista se on.

Tätäkin enemmän surettaa kuitenkin reaktionne muiden positiivisiin kokemuksiin. Auta armias, jos joku on te-palveluiden ansiosta löytänyt elämälleen ja uralleen uutta suuntaa: voi sitä alapeukkujen määrää! Tulkitsen, ettei tähän ole kuin kolme vaihtoeh

Sulla ei selkeästi ole minkään maailman kokemusta te palveluista 😄.

Vierailija
132/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten jotkut sitten kertovat, että eivät ole vuosiin saaneet soittoa Työkkäristä? Onko he sitten sellaisia "toivottomia tapauksia"?

Niin kyllä näitäkin on. Ei haittaa varmaan asianomaista, mutta jotenkin tuntuu, että kaikkia ei patisteta pupukursseille samalla innolla. Eikä kaikille järjestetä karenssi ansoja samalla innolla. Viranomaiset eivät kihtele kansalaisia tasq-arvoisesri ja huom! Se väärinkohdeltu rikosten kohde voi olla vaikka valkoinen hetero nainen. 

Vierailija
133/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat töitä niin varmaan haet niitä ilman pakkoraportointiakin. Jos ei ole voimassaolevaa raportointisuunnitelmaa niin ei niitä hakuja myöskään tarvitse mihinkään kirjata.

Vierailija
134/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa tosiaan mitään järkeä ole. Aivan kuin olisi kuunnellut nauhoitettua puhetta, varmaan jatkossa voisikin lähettää linkin mistä nauhoitteen voisi kuunnella.

Vierailija
135/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 64-vuotias eikä kukaan todellakaan palkkaa minua vakituiseksi kokopäivätyöhön.

kaikki muut tajuaa tämän mutta työvoimatoimisto ei.

Minä 60v ja työnhakuni lähinnä naurettavaa. Te-toimiston mielestä minulla todella hyvät mahdollisuudet saada kaikki hakemani työpaikat. Ensimmäistäkin vastausta hakemuksiin odotellessa.

Minun täytyy tähän vastata sen verran, että joskus (myönnetään, varmasti vain joskus) lähellä eläkeikää oleminen voi olla myös etu, jos vaan hakijan ja työnantajan intressit kohtaa. Itse olen palkannut osa-aikatöihin varsin mielelläni iäkkäämpiäkin ihmisiä, olettaen että kunto kestää. Tällöin on match syntynyt siitä, että henkilö itse on ilmaissut halunsa ottaa viimeiset vuodet työelämässä hieman kevyemmin, ja samalla olen itse saanut työntekijän, joka tiettävästi tulee jatkamaan tehtävässä ainakin eläkeikään asti, jolloin ko. paikkakunnan osalta rekrytointitarve on helppo ennustaa. Tosin monet ovat jatkaneet osa-aikaisina myös eläkkeelle jäätyään, ja tämähän on aina vaan plussaa. Toki elämässä voi käydä kaikenlaista, mutta sehän ei ikää katso. Mielestäni on vaan mukavaa, kun porukassa on eri ikäisiä ihmisiä erilaisilla taustoilla.

Vierailija
136/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyöpaikkalaiset vain pitävät huolen  siitä, että heidän suojatyöpaikkansa säilyy tekemällä esimiehen antaman minimityövelvoitteen, johon kuuluu olla olevinaan kiinnostuneita asiakkaistaan.

Vierailija
137/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla ei selkeästi ole minkään maailman kokemusta te palveluista"

No, ei varmaan sitten niin. Oisinkohan laput silmillä sitten tehnyt kyseistä työtä, ja meistä kahdesta sinä lienet olet se asiantuntija yläpeukkujesi perusteella vrt. minun alapeukkuni. Tai sitten tuokin viestisi lähinnä alleviivasi ajatustani, miten joillain työttömillä on rakenteellinen asenneongelma työnhakuun ja te-palveluihin. Ei onneksi kaikilla: itse asiassa todella isolla enemmistöllä asenne on se mitä pitääkin, ja he ymmärtävät työnhakijan velvollisuudet ja työttömyysetuuden vastikkeellisuuden, pyrkien tosissaan edistämään työllistymistään ottaen siihen kaiken saatavissa olevan tuen mielellään vastaan. Tällä palstalla tuo ratio jotenkin kuitenkin vääristyy. Arvelen, että tänne ovatkin pesiytyneet ennen kaikkea ne sellaiset henkilöt, jotka muissakin elämän osa-alueissa ovat päästäneet otteensa lipeämään, ja viha on sen mukaista.

Vierailija
138/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon selostanut innoissani mun työllistymissuunnitelmia, niin ne toppuuttelee, että älä nyt vaan mene mihinkään. Että ensin jotain kuntoutusta ja eläkettä suositeltiin. Kävin lääkärissä ihmettelemässä, että ei kai nää nyt oikeesti voi pakottaa mua eläkkeelle. Tutkittiin ja testailtiin.

No, en ookaan ihan kunnossa. Totta. 

Vierailija
139/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa tilanteessa voisi sanoa että "no jos sä luet ne ilmoitukset sieltä järjestelmästä niin ei tuhlata kummankaan aikaa enempää? Ja jos sen jälkeen tulee lisäkysyttävää soita uudestaan." Ja sitten lopettaa puhelun. Vai tuleeko siitäkin jotain sanktioita? Typeräähän tuo on, että joutuu samat asiat sanomaan uudestaan vaan sen takia, että työkkärin työntekijä ei ole itse viitsinyt tehdä työtään kunnolla ja lukea niitä päivityksiä järjestelmässä.

Vierailija
140/177 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voi vaan ruksia ettei ole kännykkää. Miksi työttömällä selllaiseen olisi varaa? Hoidetaan etanapostilla jos on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi