Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näissä työkkärin teatteripuheluissa on ideana?

Vierailija
20.03.2024 |

Kiltisti olen raportoinut niille hakemani työpaikat ja tänään tuli puhelu että "kuulumisia soittelen, mitenkäs se työnhaku etenee? Mitä paikkoja olet hakenut?" Kysyin että ai ettekö te näe niitä tekemiäni ilmoituksia sieltä järjestelmästä niin se meni hämilleen ja oli että "no siis joo näen mutta en minä noita nyt alkanut avaamaan". Wtf? Mitään muuta asiaa sillä ei ollut, kertaili siinä vielä jotain perustietoja jotka on jo käyty läpi moneen kertaan ja lopetti puhelun. Ja tästä näille maksetaan? 

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että teille soitto on iso harmi, ei tarkoita sitä, että se olisi sitä kaikille.

Minulle vaikeassa pakkoraossa se, että sai elävän virkailijan kanssa puhelimessa solmun auki ja ryhtyä setvimään asiaa, joka olisi ollut monimutkainen tai täysin piiloon jäävä muuten, oli käänteentekevä.

Sietäkää niitä puheluita älkääkä aina triggeröitykö tuollaisiksi luolaihmisiksi. Kukaan ei syytä teitä mistään, kukaan ei uhkaa teitä millään. Puhelut seulovat esiin kaltaisiani tapauksia, jotka eivät muutoin tulisi ilmi.

Miksi et pystynyt oma-aloitteisesti itse ottamaan yhteyttä virkailijaan? Mulle on ainakin joka välissä ilmoitettu kaikki suorat yhteydenottotavat. Kuntakokeilussa olen. 

Vierailija
22/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomeille töitä ja 4000€ palkka. Työttömät kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä puhelinaikaa ei muuten voi edes sopia? Mulle on joka kerta soitettu ihan yllättäen, kun olen ollut parhaillaan suihkussa tai paskalla tai vastaavaa.

Koska ilmoittautuessasi työttömäksi ymmärrät sen, että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Soittajana voi olla myös työnantaja.

Vierailija
24/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oli nyt oikein huolella panostanut provoviestiinsä, ja heti ainakin 14 palstalaista meni hänen ansaansa. Propsit siitä.

Vierailija
25/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka työkkärissä on noin 2600 e/kk brutto.

Vierailija
26/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ehkä tomertuu ja menee (kokopäivä)töihin, kun joutuu muuten koko ajan puolustamaan olemassaoloaan työkkäriin ja Kelaan. Se on monelle jopa isoimpia työn motivaatiotekijöitä. Noin muutenhan saman saa sohvalla makaamalla.

Totta kyllä että mieluummin kävisin missä tahansa edellisessä työpaikassani jos ei tarvitsisi työkkärin löysässä hirressä roikkua. Niillä vaan ei ole töitä tarjolla. Mistä on tullut käsitys että maataan sohvalla? Työttömänähän on enemmän energiaa vapaa- aikana, harrastuksiin, matkusteluun ym. Ja tiedoksi vaan, saan ansiosidonnaista noin 2000e/ kk kun palkkani oli noin 4000e/ kk eli päiväraha on puolet vähemmän. Mutta kun ottaa huomioon verotuksen, työmatkat ynnä muut niin ihan mukava on vapaalla olla. 

Vierailija
27/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä puhelinaikaa ei muuten voi edes sopia? Mulle on joka kerta soitettu ihan yllättäen, kun olen ollut parhaillaan suihkussa tai paskalla tai vastaavaa.

Koska ilmoittautuessasi työttömäksi ymmärrät sen, että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Soittajana voi olla myös työnantaja.

Työtönkö ei saa enää käydä edes paskalla?

Vierailija
28/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kaikissa jutuissa on sama idea. Saada se työtön jollakin karenssiin tai 9 euron orjaksi.

Vierailija
29/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64-vuotias eikä kukaan todellakaan palkkaa minua vakituiseksi kokopäivätyöhön.

kaikki muut tajuaa tämän mutta työvoimatoimisto ei.

Olen kohta 62 enkä aiokaan töitä hakea enkä mielellään minnekään lähde. Eläkkeelle luistellaan sujuvasti. Yli 40 vuotta raskaitakin hommia saa riittää. Minusta työkkäri kyllä ymmärtää. Heille pitää kyllä esittää hiukan surkeaa ja huolestunutta. Eihän työtön saa olla aktiivinen ja iloinen olostaan. Sanotaan mitä he haluavat kuulla niin hyvin menee.

Vierailija
30/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64-vuotias eikä kukaan todellakaan palkkaa minua vakituiseksi kokopäivätyöhön.

kaikki muut tajuaa tämän mutta työvoimatoimisto ei.

Minä 60v ja työnhakuni lähinnä naurettavaa. Te-toimiston mielestä minulla todella hyvät mahdollisuudet saada kaikki hakemani työpaikat. Ensimmäistäkin vastausta hakemuksiin odotellessa.

Vierailija
31/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tulee mieleen Venäjän presidentinvaalit. Turhia spektaakkeleja.

Vierailija
32/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusantekoa se vain on. Työttömille pitää luoda painetta hakeutua töihin.

Kaikilöa ei ole hyvää paineensietokykyä. Ne, joilla ei ole masentuvat, ahdistuvat, katkeroituvat loppuelämäksi eivätkä ikinä mene töihin. Heikoimmat tekevät itsarin.  Ne, joilla on hyvä paineensietokyky niin heihin se ei vaikuta suuntaan jos toiseenkaan ollenkaan.

Vierailija
33/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka työkkärissä on noin 2600 e/kk brutto.

No ei siitä koneella istumisesta enempää pidä maksaakaan. Uh niin kiire että. Vuoronumerot ei vaihdu tiuhaan. Kun asiakas lähtee huoneesta "kirjataan" seuraavat 10 min. 

Vierailija
34/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf?

Mihin on hävinnyt vanha kunnon "Mitä hittoa" tai "mitä vitt**!

Jokapaikkaan vaan tungetaan anlismeja!

Vierailija
35/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että teille soitto on iso harmi, ei tarkoita sitä, että se olisi sitä kaikille.

Minulle vaikeassa pakkoraossa se, että sai elävän virkailijan kanssa puhelimessa solmun auki ja ryhtyä setvimään asiaa, joka olisi ollut monimutkainen tai täysin piiloon jäävä muuten, oli käänteentekevä.

Sietäkää niitä puheluita älkääkä aina triggeröitykö tuollaisiksi luolaihmisiksi. Kukaan ei syytä teitä mistään, kukaan ei uhkaa teitä millään. Puhelut seulovat esiin kaltaisiani tapauksia, jotka eivät muutoin tulisi ilmi.

Miksi et pystynyt oma-aloitteisesti itse ottamaan yhteyttä virkailijaan? Mulle on ainakin joka välissä ilmoitettu kaikki suorat yhteydenottotavat. Kuntakokeilussa olen. 

Meillä voi lähettää yhden viestin.

Tai jättää keskulsen kautta soittopyynnön.

Eli mitään aktiivisita yhreyttä ei virkailijaan saa.

Vierailija
36/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin soitti joku työkkäriksi esittäytnyt ja olisi kysellyt sitä sun tätä, vaikka olen ollut viimeksi työttömänä vuonna 2006.

Käskin sen suksia kuuseen.

Vierailija
37/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa käydä ja ihan vapaasti. Aiemmin jopa kyttäsivät passin leimoja, sekin jäi kun ei enää leimailla joka reissuilla niitä. Me ollaan oltu parikin kuukautta reissussa ja sanottu että laitelkaa meiliä tai viestiä, ei olla puhelimen orjia. Hyvin on sujunut varsinkin viime aikoina.

Vierailija
38/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei virastoaikana. Klo 16 jälkeen voi mennä huoletta, soittelijoiden työaika on silloin jo päättynyt.

Vierailija
39/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatelkaa, hallitus meinaa vielä lisätä puhelujen määrää, oliko se tyyliin yksi puhelu kuukaudessa jokaiselle työttömälle. Työvoimaa tähän sirkukseen ei toki ole eikä varmaan tulekaan. 

Ja ajattele tämä koko uudistus oli Marinin hallituksen aikaan saama, nyt kun jää työttömäksi soittelevat yhtenään. Ja tiedän monia, itseni mukaan lukien, ettei homma toimi kun ilmoitat paikat mitkä olet hakenut ja tulee että ilmoitus että onnistui, sitten tuleekin kohta lappu missä ilmoitetaan ettet ole hakenut paikkoja, joka kuukausi pitää soitella ja laittaa lista sähköpostilla uudestaan. Onneksi nykyinen hallitus lopettaa koko typerän systeemin 

Vierailija
40/177 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kanssa sovittiin, tyyliin kymmenen ja kahdentoista välillä. Olihan se tuokin ärsyttävää puhelimen kyttäilyä, mutta ainakin tiesi, ettei lähde just silloin kauppaan tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi