Mikä näissä työkkärin teatteripuheluissa on ideana?
Kiltisti olen raportoinut niille hakemani työpaikat ja tänään tuli puhelu että "kuulumisia soittelen, mitenkäs se työnhaku etenee? Mitä paikkoja olet hakenut?" Kysyin että ai ettekö te näe niitä tekemiäni ilmoituksia sieltä järjestelmästä niin se meni hämilleen ja oli että "no siis joo näen mutta en minä noita nyt alkanut avaamaan". Wtf? Mitään muuta asiaa sillä ei ollut, kertaili siinä vielä jotain perustietoja jotka on jo käyty läpi moneen kertaan ja lopetti puhelun. Ja tästä näille maksetaan?
Kommentit (177)
Pistää vihaksi kaikkien heikommassa asemassa olevien kyykyttäminen ja tarkoituksenmukainen kiusaaminen. Missä on ihmisten empatia ja myötäelämisen taito?
Ne tarkistaa, että olet puhelimen ääressä odottelemassa soittoa työnantajalta.
Teatterialan koulutus siis. Tekevät minimin että saavat pitää oman työnsä. Eivät oikeasti auta tai rekrytoi.
kokemus ei työtön, hyvin palkattu ilmoittautui sinne ja katsoi mitä löytyy. Ei mitään vuodessa. Ei yhtään työtarjousta. Pari mainosta messuista. Olipa kokeilu. Voisivat lopettaa tuon teatterin ja viraston.
kauemmin sitten pääsi tyvoimatoimistossa juttelemaan tunniksi uranvaihdosta. Virkailija valitti koko tunnin että ei ole resursseja, ei yhtään neuvoa tunnin aikana.
eli työssäkäyvä ei saa sieltä mitään. Työtön saa päivärahan. Työpaikat jaetaan suhteilla ja muualla.
säöstövinkki, lopettakaa nuo toimistot
Olen 60 vuotias ja minulle työkkäri on soittanut vuoden verran vaihtelevasti. Välillä rimpautellaan kahden viikon välein. Välillä ei kuulu mitään kolmeen kuukauteen. Joskus nämä pakkohaku"kupongit" eivät avautuneet ja soittelin sitten itse perään, että tahtoo hakea paikkoja. (heh heh).
Nyt on kuntapuolen ns. omavirkailija vaihtunut jo kolme kertaa. Jotkut ovat neutraaleja, jotkut uhkaavat laittaa vuodeksi sinne kaupungin pajalle pelleilemään.
Jos nyt aivan tosissaan katsotaan tilannetta, niin kukaan ei halua palkata minua. Yli 40 vuotta työelämässä olen olllut ja kettuuntunut.
Auttasivat nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 vuotias ja minulle työkkäri on soittanut vuoden verran vaihtelevasti. Välillä rimpautellaan kahden viikon välein. Välillä ei kuulu mitään kolmeen kuukauteen. Joskus nämä pakkohaku"kupongit" eivät avautuneet ja soittelin sitten itse perään, että tahtoo hakea paikkoja. (heh heh).
Nyt on kuntapuolen ns. omavirkailija vaihtunut jo kolme kertaa. Jotkut ovat neutraaleja, jotkut uhkaavat laittaa vuodeksi sinne kaupungin pajalle pelleilemään.
Jos nyt aivan tosissaan katsotaan tilannetta, niin kukaan ei halua palkata minua. Yli 40 vuotta työelämässä olen olllut ja kettuuntunut.
Auttasivat nuoria.
Joo, eräs sukulaismies on samassa tilanteessa kuin sinäkin ja on se kieltämättä hänellekin ikävää, kun 40v. työura takan, tottunut oleen itsenäinen, "oman itsensä herra", niin yhtäkkiä onkin moisen holhouksen alla.
Yhtäkkiä huomaa painivansa "venkula-sarjassa", jalkapanta vain puuttuu. Se on monesta nöyryyttävääkin. Ja jos tähän leikkiin ei nöyränä suostu niin "itsellesi teet siinä vain vahinkoa"
Se on ihmisen luonteesta kiinni, miten tästä selviää. Kaikkien luonteella ei vain taivu näihin työkkärin pelleilyihin varsinkin jos sitä työuraa ja elämää on enemmän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että teille soitto on iso harmi, ei tarkoita sitä, että se olisi sitä kaikille.
Minulle vaikeassa pakkoraossa se, että sai elävän virkailijan kanssa puhelimessa solmun auki ja ryhtyä setvimään asiaa, joka olisi ollut monimutkainen tai täysin piiloon jäävä muuten, oli käänteentekevä.
Sietäkää niitä puheluita älkääkä aina triggeröitykö tuollaisiksi luolaihmisiksi. Kukaan ei syytä teitä mistään, kukaan ei uhkaa teitä millään. Puhelut seulovat esiin kaltaisiani tapauksia, jotka eivät muutoin tulisi ilmi.
Sun kaltaisten 👵🏻vitun luusereiden takia meitä normaaleja työhön kykeneviä työttömiä kyykytetään 👵🏻saatana!
:D. No, en ole luuseri. Lisäksi se, mitä avusta seurasi, saisi sinut kateudesta vihreäksi.
Uskokaa pois, puhelut eivät ole vain pahasta, vaikka joitakin epäluuloisuushäiriöisiä ja joitakin laiskoja aaseja ei siinä oman tuhnun hajussa saisi mikään häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että teille soitto on iso harmi, ei tarkoita sitä, että se olisi sitä kaikille.
Minulle vaikeassa pakkoraossa se, että sai elävän virkailijan kanssa puhelimessa solmun auki ja ryhtyä setvimään asiaa, joka olisi ollut monimutkainen tai täysin piiloon jäävä muuten, oli käänteentekevä.
Sietäkää niitä puheluita älkääkä aina triggeröitykö tuollaisiksi luolaihmisiksi. Kukaan ei syytä teitä mistään, kukaan ei uhkaa teitä millään. Puhelut seulovat esiin kaltaisiani tapauksia, jotka eivät muutoin tulisi ilmi.
Sun kaltaisten 👵🏻vitun luusereiden takia meitä normaaleja työhön kykeneviä työttömiä kyykytetään 👵🏻saatana!
:D. No, en ole luuseri. Lisäksi se, mitä avusta seurasi, saisi sinut kateudesta vihreäksi.
Uskokaa pois, puhelut eivät ole vain pahasta
Eräs tuttavani sai työkkärin kautta työpsykologin palveluja, joka kirjoitti hänelle saatekirjeen terveyskeskuslääkärille ja neurologille. Neurologiset tutkimukset käynnistyi ennätysajassa johtuen työpsykologin kirjeestä. Eli kannattaa hyödyntää esim työpsykologeja jos haluaa nopeuttaa pääsyä esim. neurologille tai psykiatrille.
Kyllä täällä meillä on ilmoitettu aika, milloin soittavat.
Mutta ihan turhanpäiväisiä soittoja.
Myös haastattelut turhanpäiväisiä, ehdottavat ehkä yhtä kurssia jonne pitäisi mennä autolla ja autoa ei ole.
En ole työtön, sivusta seurannut
Vierailija kirjoitti:
Wtf?
Mihin on hävinnyt vanha kunnon "Mitä hittoa" tai "mitä vitt**!
Jokapaikkaan vaan tungetaan anlismeja!
Nämä olivat ainoat ajatuksesi aiheesta? Ton jälkimmäisen jos kirjoitat tänne niinkuin se sanotaan niin viesti häviää sen siliän tien "tarkistukseen". Koska olen aikuinen, en ala pelailla pisteillä ja asteriskeilla.
Ilmottakaa sinne työkkäriin että ette omista puhelinta. Ite tein näin ja ei oo yli vuoteen tullu yhtäkään yhteydenottoa eikä ees mitään haettuja paikkoja tartte enää ilmotella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomeille töitä ja 4000€ palkka. Työttömät kiittää.
Palkka työkkärissä on noin 2600 e/kk brutto.
Kelpais mulle, helppoa työtä ne tekee.
Olen saanut oikein hyvää palvelua juuri noissa soitoissa. Olen päässyt kertomaan omat kuulumiseni hausta ja saanut tukea ja neuvoja miten toimia. Minusta niistä yhteydenotoista on ollut apua ja jää tunne, että asioistani välitetään ja minua kuunnellaan. Ihan toista kuin vain täyttäisi ne muutamat haut ja ketään ei kiinnostaisi saanko töitä vai en. Haluan työllistyä ja vaihdan ehkä hiukan alaa, koska se tuntuu välttämättömältä. Olen suoraan sanonut myös, etten kyllä hae johonkin osa-aika-kiertävään työhön tai provisiopalkalle omalle alalleni, koska on mielekkäämpää vaikka sitten vaihtaa ihan toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut oikein hyvää palvelua juuri noissa soitoissa. Olen päässyt kertomaan omat kuulumiseni hausta ja saanut tukea ja neuvoja miten toimia. Minusta niistä yhteydenotoista on ollut apua ja jää tunne, että asioistani välitetään ja minua kuunnellaan. Ihan toista kuin vain täyttäisi ne muutamat haut ja ketään ei kiinnostaisi saanko töitä vai en. Haluan työllistyä ja vaihdan ehkä hiukan alaa, koska se tuntuu välttämättömältä. Olen suoraan sanonut myös, etten kyllä hae johonkin osa-aika-kiertävään työhön tai provisiopalkalle omalle alalleni, koska on mielekkäämpää vaikka sitten vaihtaa ihan toisaalle.
Jaahas, työkkärin täti saapui paikalle astroturffaamaan.
Luin ensin, että työkkärin teatterilipuissa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä puhelinaikaa ei muuten voi edes sopia? Mulle on joka kerta soitettu ihan yllättäen, kun olen ollut parhaillaan suihkussa tai paskalla tai vastaavaa.
Kyllä minulle tuli tekstari ihan ajoissa ja päivää aiemmin vielä toinen ja soittoaika tunnin tarkkuudella. Mukavahan se oli nuoren naisen kanssa jutustella. Todettiin että eipä niitä hommia nyt liikoja ole tarjolla ja terveyskin on siinä ja siinä joten se yksi työnhaku kuussa on ok. Nämä soittojutut on määrätty ja jokaiselle niiden pitää soittaa joskus. Minulle on soitettu kolme kertaa kymmen vuoden aikana ja kaksi kertaa olen ollut töissä. Edellisen kerran virkailija sai minulle hommattua laajat terveystarkastukset ja tutkimukset vaikka vain selkävaivoja vain on. Terveystalon tarkastukset jatkuu edelleen. Enpä ihmettele jos tulee kalliiksi kun yksityiset pääsee touhuamaan
Heh, mulle on soitettu kolme kertaa kahden ja puolen kuukauden aikana ja lähetetty lisäksi viestejä. Ja tämä siitäkin huolimatta että työkkärin arvion mukaan en korkeakoulutettuna tarvitse erityistä ohjausta työnhaussa. Että vähän näkyy olevan vaihtelua käytännöissä.
Olet ilmeisesti uusi työtön. Käytäntö on soittaa silloin usein. Myöhemmin kolmen kuukauden välein, sillon tarkistetaan suunnitelma ja laitetaan uudet hakuvelvoitteet. Eli rasti ruutuun hommaa on tämä.
Mä poistaisin kunnista tämän pitkäaikaistyöttömistä maksettavan valtion sakkomaksun. Käytäntö on aivan älytön. Fokus ohjautuu kunnissa sakkomaksun välttämiseen, ei siihen mikä olisi työttömän itsensä kannalta mielekkäintä työllistymiseen tähtäävää toimintaa. Tulee näitä kuntouttavaan tunkemisia tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä poistaisin kunnista tämän pitkäaikaistyöttömistä maksettavan valtion sakkomaksun. Käytäntö on aivan älytön. Fokus ohjautuu kunnissa sakkomaksun välttämiseen, ei siihen mikä olisi työttömän itsensä kannalta mielekkäintä työllistymiseen tähtäävää toimintaa. Tulee näitä kuntouttavaan tunkemisia tms.
Asiaa! Ei siellä ole mitään väliä, mihin ihminen tuupataan, siis pitkäaikaistyötön, kunhan saadaan se sakkomaksu veke. Kaupunkini pajalla on aivan älyttömiä paikkoja, joista ilmoittelevat, ja soittavat, että niihin pitäs mennä mitättömillä tunneilla ja korvauksella. Ammattimies olen ja 43 vuotta työuraa takan. Nyt ollut 2 vuotta työttömänä, mutta en ole taloudellisesti pulassa. Ikäni säästäny, mutta suolarahoja kysyn KELA:sta. Nyt aikoivat laittaa minut mm. imuroimaan sohvia, lajittelemaan nappeja ja repimään vanhoja kirjoja.
Ketä tämä auttaa!?
Siellä tuntuu olevan vähän kaikenlaista viheltäjää soittelemassa noita puheluita. Kovinkaan moni niistä ei tiedä asioista sen enempää kuin työtön itsekään, mutta joku vaikutelma pitää antaa että tehdään jotain.
TE-toimiston ihmiset ovat siellä töissä kuten muissakin työpaikoissa ja tekevät mitä toimenkuva vaatii. Eivät he ole henkilökohtaisesti vastuussa työstään. Itsekin työttömäksi jouduttuani hain sieltä töitä, mutta hävisin entisille somistajille ja personal trainereille yms. Viimeksi papille.
Nyt työllistyneenä olen iloinen, että se nakki ei napsahtanut. Luulisin, että todella kuormittavaa työtä, pienehköllä palkalla.
Harmi kun tuo "toimisto" on olemassa pelkän byrokratian pyörittämiseen, tai sitten ettei sen rinnalla ole koneistoa, joka oikeasti avustaisi työpaikan saannissa. Voisi kuvitella, että jotkut työnhakijat vielä nykyäänkin tarvitsisivat hiukan kädestapitoapuja työpaikan saantiin.