Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..
-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.
-Ei ole edes halaillut
-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.
-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut
-Huono itsetunto, pelkuri
-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia
-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon
-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään
Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.
Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi muka tehdä jos tutkinto on semmoinen, että et oikeasti osaa mitään hyödyllistä? Olen oikeasti hyvin vihainen itselleni, että en ajatellut tätä syvemmin silloin 20-vuotiaana..
AP
Se on vaan sinun päässäsi. Älä alenna itseäsi tarpeettomasti. Katso mallihakemuksia ja cv:tä netistä. Yhteiskuntatieteellisellä alalla aiempi työkokemus ratkaisee, ei tutkinto. Ja jos ei nappaa, niin ehdit vielä opiskelemaan jotain spesifimpää alaa. Olet nuori. Kääri hihat ja ala hommiin!!
T. VTM
Oletko masentunut/kärsinyt masennuksesta?
Opiskele lähihoitajaksi -> tapaat paljon naisia, opit sosiaalisia taitoja, saat varmasti töitä. 31-vuotiaana olet uudistunut mies!
"Kaikilla on se ensimmäinen kerta. Jos ei uskalla ottaa riskiä, silloin ihminen on epäkypsä ja sellaiseksi myös jää. Oikeassa ihmissuhteessa jokainen joutuu näyttämään haavoittuvuutensa. Sen välttelely rahan avulla on suoraan sanottuna säälittävää."
Tällaista logiikkaa ja epäjohdonmukaisuutta ei voi miesaivoilla ymmärtää. Mitä tässä oikein tarkoitettiinkaan?
"Hahaha! Huorissa käyvät lähinnä ne miehet, joilla vientiä kyllä riittää ja monilla heistä on vielä oma vaimo."
Niin millainen vaimo? Eipä kovin tasokas vaimo voi olla, kun h*orissa pitää käydä siinä sivussa. Ja miksi ihmeessä mies kävisi huorissa, jos vientiä riittäisi muutenkin eikä tarvitsisi seksistä maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Että oikein 28-vuotiaasta tuntuu tuolta.
Arvaa miltä tuntuu, kun 60-vuotiaana ymmärtää saman?
Ei ole enää oikeaa mahdollisuutta aloittaa uudestaan, toisin kuin sinulla.
Vanhainkodissa sentään on seuraa.
Pilluhommia ei kannata turhaan glorifioida, vaikka siinä jotain hyvänolon hormoneja pulputtaakin. Ja itsetunto tietenkin kohenee jos vientiä on kunnolla. Noin muuten elo naisten kanssa voi olla hyvinkin raskasta. Nykyinen työelämäkin on paikoin yhtä kärsimystä avokonttorissa tyhjänpäiväisyyksiä näpytellen. Tulotaso on tietenkin työtöntä parempi ja ihmiskontaktia siellä väkisinkin saa. Minkälaista on sitten toinen juttu ja yhteisöstä sekä kokijasta riippuvaista.
Kaikkinensa tämä nykyelo kaikkine mausteineen on osalle hyvin hapokasta. Itse olen vähän kuin sinä, mutta touhunnut kaikenlaista, paikoin jopa railakkaan raisujakin juttuja. Kolmenkympin hujakoilla alkoi kuitenkin kaikki jotenkin tökkimään ja aloin pikkuhiljaa erakoitumaan ja miettimään syviä keloja. Nyt tässä mietin että mitä sitä lopulla elämällä oikein tekisi. Työmahdollisuudet ammattialalla ovat kaventuneet, kun cv ei ole niin kummoinen, mutta muutenkin tähtään jotain ihan muuta.
Oikeaoppisen elämän lokero on monille hyvin pieni, mutta itse olen jo jonkun aikaa kokenut sen todella etovaksi. Tähän on johtanut osaltaan omat mielenterveyshaasteet sekä osaltaan aivan sekopäiseksi muuttunut maailma. Erilaisia pienlokeroita on vähän siellä ja täällä, mutta eivät nekään niin älyttömästi vedä puoleensa, vaikka ihan hyvää menoa ja pöhinää niissä toisinaan on.
Nyt lähinnä hengittelen syvään ja meditoin. Ehkä liekki johonkin vielä kunnolla roihahtaa. Jos ei niin ihan ok elämää tämä on näinkin. Hyvää toivotan sinulle ja muillekin haahuilijoille!
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi muka tehdä jos tutkinto on semmoinen, että et oikeasti osaa mitään hyödyllistä? Olen oikeasti hyvin vihainen itselleni, että en ajatellut tätä syvemmin silloin 20-vuotiaana..
AP
Voin lohduttaa ettet todellakaan ole ainut joka on opiskellut ns. turhan yliopistotutkinnon. Minäkin. Alalla riittää kyllä töitä ja sain niitä heti valmistumisen jälkeen itsekin, mutta heti ensimmäisellä viikolla minulle oli selvää, etten halua niitä töitä tehdä. En sovi siihen työhön ollenkaan. Toki harmittaa koulutukseen käytetyt vuodet mutta hyvä asia on, ettei ole pakko jäädä siihen alaan kiinni vaan voi hakea muitakin töitä ja kouluttautua toiselle alalle. Itse aion tehdä niin ja tällä kertaa osaan valita alan paremmin, sellaisen johon on oikeasti intohimoa. Ja mikä parasta, lyhyempi koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi -> tapaat paljon naisia, opit sosiaalisia taitoja, saat varmasti töitä. 31-vuotiaana olet uudistunut mies!
Varmasti tapaa naisia, mutta saako ketään suhteeseen tai pillua, onkin toinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat hyvältä ihmiseltä ja tyypiltä.
Mitä haluaisit eniten muuttaa? Millaisen elämän haluaisit? Älä yritä muuttaa itseäsi sinänsä, mutta muuta asioita joita teet ja niiden tapaa.
Enpä näe tilannettasi ollenkaan toivottomana. Vaikka mitä voi tapahtua.
Ihmisten kanssa ois kyllä hyvä osata olla. Sitä voinee teoriatasollakin jossakin määrin harjoitella.
Kyllä sitä tosiasiaan voi harjoitella. Itselläni on yksi nuori sukulaispoika, joka oli myös jumittunut koneelle, eikä tehnyt mitään muuta. Ei seurustellut, eikä ollut kavereita. Masennuskin hänellä diagnosoitiin.
Mä aloin häntä sitten patistamaan liikkeelle kanssani. Vein ajelulle, museoihin, sukuloimaan jne. Kyllä hän alussa oli tosi jumissa ja oikea
Ei, parisuhde ei tuo mitään "energisyyttä". On se ihmeellistä miten miehet ovat aina roikkumassa siinä ajatuksessa, että naisen pitäisi tuoda tarkoitus tyhjään elämään. Kun vain saisi jostain naisen (äidin), niin tämä laittaisi miehen elämän järjestykseen.
Kannattaa varmasti aloittaa sillä että rupeat nussimaan säännöllisesti, sitten treenaat hyvän kropan ja hommaat arvostetun yliopistotutkinnon. Tässä välissä hankit vielä sitten arvostettuja harrastuksia. Näin helppoa se on!
Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..
AP
Vierailija kirjoitti:No sinä olet sitä ihmissakkia, joille muissa on aina vika. Syyttäisit jokaista kiusattuakin siitä, että häntä on kiusattu.
No sä oot sellainen sekopää että et ymmärrä että joku ei halua vastata puhelimeen ja nähdä ihmisiä tai tutustua kehenkään. Se on heille täysi nautinto olla ihmisvapaita.
Miksi et vaan voi antaa ihmisten olla rauhassa? Anna ap:n olla rauhassa. Hän on puhdas nyt, eikä tarvitse muita ihmisiä tahraamaan hänen sinuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tapaa naisia, mutta saako ketään suhteeseen tai pillua, onkin toinen asia.
Mun tuntemat mieslähärit saa paljonkin pillua, johtunee sosiaalisista taidoista.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikilla on se ensimmäinen kerta. Jos ei uskalla ottaa riskiä, silloin ihminen on epäkypsä ja sellaiseksi myös jää. Oikeassa ihmissuhteessa jokainen joutuu näyttämään haavoittuvuutensa. Sen välttelely rahan avulla on suoraan sanottuna säälittävää."
Tällaista logiikkaa ja epäjohdonmukaisuutta ei voi miesaivoilla ymmärtää. Mitä tässä oikein tarkoitettiinkaan?
Joo, aika monelle miehelle tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää. Onneksi suurin osa miehistä on normaaleja.
Se on vaan fakta, että jokaista miestä masentaa ja kiukuttaakin sekä aiheuttaa sisäisiä paineita ja aggressioita päähän, jollei saa pillua. Se, miten kukin sitä ilmentää ja käsittelee on eri juttu. Moni hukkaa työhön ja harrastuksiin aggressionsa ja kiukkunsa ja ilmentää täten masennustaan ja turhautumistaan, loput masentelevat lamaantumalla ja surullisin osa menee lataamon kautta. Jos jollain on tarpeeksi rahaa käydä huorissa ja hän pysyy sillä kasassa ja tasapainoisempana ja elämäänsä tyytyväisempänä ihmisenä niin se hänelle suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..
AP
Ja mikä estää sitä, että lähdet uudelleen opiskelemaan jotain, josta olisi enemmän hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aika monelle miehelle tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää. Onneksi suurin osa miehistä on normaaleja.
Itse asiassa tuo logiikka ei normaaleille miehille avaudu.
Vierailija kirjoitti:
No sinä olet sitä ihmissakkia, joille muissa on aina vika. Syyttäisit jokaista kiusattuakin siitä, että häntä on kiusattu.
Minä olen ihmissakkisi Jeesus. Olen ulostuskipposi ja kaikkein pimeimmät kuvitelmasi.
"Etkö sinä tajua, ettei hän edes aio käydä huorissa? Eivät syrjäytyneet miehet missään huorissa käy. Jotkut harvemmat heistä voivat käydä sen poikuutensa menettämässä ja se siinä."
Niinhän hän itse vastasi, ettei uskalla käydä. Siis uskalla. Ja vastaukseni oli lähinnä tuolle, joka ap:ta yllyttää h*oriin, niin kuin se olisi joku vastaus yhtään mihinkään. Kas kun ei kannusta samalla ottamaan rumat tatskat ja huumeita vetämään. Ei mihinkään tuollaisiin alhaisiin juttuihin kannata alkaa sekoilemaan jonkun toisen neuvosta.
Eli myönnät että et osaa perustella.