Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..

Vierailija
19.03.2024 |

-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.

-Ei ole edes halaillut

-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.

-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut

-Huono itsetunto, pelkuri

-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia

-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon

-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään

Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.

Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..

Kommentit (505)

Vierailija
101/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pahassa jamassa, mutta pystyisit selvästi parempaan akateemisen tutkinnon ja elämänhallinnan perusteella.

Ehdotan, että hävität tietokoneet, kännykät ja televisiot. Näin on pakko lähteä ulos tekemään jotain. Tee jotain, ei ole väliä mitä. Yritä löytää jotain jossa on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa.

Itse nuorena olin samankaltaisessa tilassa, mutta en ihan noin vakavassa. Työelämä pakotti elämään ihmisten kanssa. Tee sama joko työn tai harrastusten kautta. Mene aktiivisesti sinne missä vituttaa ja pelottaa eniten. Ei haittaa vaikka epäonnistuisit jossain.

Kun teet kaikkea jännittävää lisää ja lisää, jännitys helpottaa koko ajan enemmän ja enemmän. Pitää vain mennä sinne minne ei halua.

Vierailija
102/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..

AP

Ja mikä estää sitä, että lähdet uudelleen opiskelemaan jotain, josta olisi enemmän hyötyä?

En olisi enää ensikertalainen ja niin paljon aikaa on mennyt työelämästä hukkaan, että harmittaisi taas mennä koulun penkille.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat töitä. Loppu hoituu sillä

Vierailija
104/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..

AP

Ja mikä estää sitä, että lähdet uudelleen opiskelemaan jotain, josta olisi enemmän hyötyä?

En olisi enää ensikertalainen ja niin paljon aikaa on mennyt työelämästä hukkaan, että harmittaisi taas mennä koulun penkille.

AP

Tekosyitä. Sulla on ratkaisu, mutta et vain halua tehdä sen eteen mitään.

Vierailija
105/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset miehet ovat AP:n kaltaisia luusereita? Ottakaa mallia brittimiehistä ja norjalaisista! Ne on herrasMIEHIÄ!

-N37

Ne iäkkäinä kaljuuntuvat kesamanaamaiset, hevoshampaiset, sammaskieliset, pitkähäntäiset pihtisormekkaat luumiehet.

Tahtovat laittaa kaljugeeniset vellinsä sinuun.

Vierailija
106/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tämän nyt oikeasti ihan tosissani: olet hyvin nuori vielä. Sinulla on elämä edessäpäin.

Itse olin 10 vuotta masentuneena. Se tuntui hukkaan heitetyltä ajalta ja juurikin siltä että kaikki muut ovat "edellä" ja kokeneet niin paljon kun minä olen vain seissyt paikoillani. Lopulta tajusin, että en vaihtaisi noitakaan vuosia pois, koska niiden takia olen nyt mitä olen. Olin 32-vuotias kun valmistuin ammattikorkeasta. Olin 35-vuotias kun sain elämäni ensimmäisen "kunnon" työpaikan ja siitä lähtien töitä on riittänyt. Kuulostaa varmasti uskomattomalta mutta totta se on. Minulla on ihana aviomies ja lapsia enkä voisi olla onnellisempi. Meillä on oma talo, mitä en olisi voinut ikinä uskoa. 

Muutos ei tapahdu yhdessä yössä. Minä olin nuorena äärettömän ujo. Harjoittelu poisti pahimmat pelot ja lopulta opin paljon taitoja kun seurasin mitä sosiaaliset ekstrovertit tekevät. Koronan takia taannuin hieman ja ensimmäiset kerrat kun näin kavereita pitkän ajan jälkeen niin lähinnä tärisin ja möläyttelin kaikkea noloa, vaikka nämä olivat siis hyviä ystäviäni. Eli kehittyminen on mahdollista, se on totuttelukysymys.

Jos et ole tyytyväinen ammattisi niin opiskele uusi. Siinä opiskellessa on hyvä samalla luoda suhteita työelämään, jos löytää hyvän kesätyöpaikan/harjoittelupaikan. Itse mietin uutta ammattia näin nelikymppisenä mutta en halua ainakaan vielä luopua työstäni. Mieheni tarina on monella tapaa samanlainen, paitsi hän hyppäsi satunnaisista osa-aikatöistä suoraan yrittäjäksi ja tienaa ihan hyvän elannon.

Pointtinani on se, että toivoa on ja kaikki on mahdollista elämässä. Se että et ole tyytyväinen elämääsi on hyvä juttu! Ota siitä motivaatiota muuttaa elämääsi sellaiseksi mitä haluat. En tarkoita että sinun pitäisi olla joku toinen, vaan että pääsisit elämään sitä elämää mistä voit nauttia, mitä OIKEASTI haluat. Toisaalta pitää ymmärtää, että kukaan muu ei tee näitä muutoksia puolestasi. Vain sinä pystyt siihen, kirjaimellisesti. 

Vierailija
107/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

VTM on ihan hyvä taustatutkinto. Hankala se on työnhaussa, koska pitää itse osata perustella ja näyttää se osaamisensa. Mutta positiivisena asiana: VTM voidaan palkata ihan tosi monenlaisiin tehtäviin.

Minkälaista työtä haluaisit tehdä/ mikä sopisi sulle? Tykkäätkö pyöritellä numeroita, kirjoitatko mielummin? Kuulostaa siltä, että ainakaan esiintyminen ei ehkä ole suosikkisi. Miten joku datan pyörittely valtionhallinnossa? 

Vierailija
108/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Tekosyitä. Sulla on ratkaisu, mutta et vain halua tehdä sen eteen mitään.

Olen jo hakenut hanttihommia, mutta harmittaa todella paljon kun heitin niin monta vuotta hukkaan. 

Vierailija
109/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Käyppä opiskelemassa itsellesi sellainen ammatti missä on huomattavasti parempi työllisyys kuin nykyisellä koulutuksellasi. Ei tarvitse olla edes yliopisto tasoa.. AMK riittää. Lisäksi saat varmasti hyväksiluettua paljon kursseja. Opiskellessa yrität tutustua uusiin ihmisiin ja lopulta pääset oikeaan työelämään kiinni. Lukupäätä näyttäisi kuitenkin olevan, koska olet jo valmistunut. Hävittäväähän sinulla ei ole.

Vierailija
110/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi muka tehdä jos tutkinto on semmoinen, että et oikeasti osaa mitään hyödyllistä? Olen oikeasti hyvin vihainen itselleni, että en ajatellut tätä syvemmin silloin 20-vuotiaana..

AP

Voithan sinä miettiä uudelleen. Hanki vaikka jokin ammattitutkinto alalta, missä on pulaa työntekijöistä. Minä olen akateemisesti koulutettu ja harkitsen alanvaihtoa johonkin ammattikoulutasoiseen työhön.

Vierailija
111/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nykyään suurin osa yliopistokoulutuksista (ja varmaan muistakin) on oikeasti aika turhia. Joten älä syyllistä itseäsi, meitä on samassa tilanteessa monta. Itse olen ympäristötieteiden maisteri ja silläkään tutkinnolla ei saa oikein mistään töitä kun ollaan vaan opeteltu teoriaa, mutta ei käytäntöä.

Vierailija
112/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:No sinä olet sitä ihmissakkia, joille muissa on aina vika. Syyttäisit jokaista kiusattuakin siitä, että häntä on kiusattu.

No sä oot sellainen sekopää että et ymmärrä että joku ei halua vastata puhelimeen ja nähdä ihmisiä tai tutustua kehenkään. Se on heille täysi nautinto olla ihmisvapaita. 

Miksi et vaan voi antaa ihmisten olla rauhassa? Anna ap:n olla rauhassa. Hän on puhdas nyt, eikä tarvitse muita ihmisiä tahraamaan hänen sinuuttaan.

Huomaatko,ettei hän ole tilanteeseensa tyytyväinen? Huomaatko kuka puhuu luusereista ja paremmista ulkomaalaisista miehistä? Huomaatko edes olevasi sekopää? Jos sinä et halua vastata puhelimeen niin se on sinun asiasi. Millä lailla tämä mies nauttii tilanteestaan? Kaikki eivät ole kaltaisiasi ihmisvihaajia.

Vierailija
113/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäiseksi aloittaisin tuon nettiaddiktion purkamisesta. Ihan jo niin, että aikataulutat kuinka kauan sallit itsesi roikkua netissä päivittäin. Pakotat itsesi sen sijaan harrastuksiin, ammatillisiin verkostoitumistilaisuuksiin, jne.

Vierailija
114/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Sulla on jo hyvä tutkinto! Saattaa vallan hyvin riittää täydentää sitä jollain täsmäosaamisella. Mut ensin pitää saada kiinni siitä, mikä sua innostaa, mitä haluaisit oppia, millainen työ sulle sopisi. 

Vierailija
115/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös komppaan klubitaloa jos sellainen löytyy lähistöltä. Sieltä voisit saada sitä vetoapua jota kaipaat ja seuraa muista ihmisistä. 

Itse en pidä sitä hirveänä asiana että olet vielä seksissä ja läheisyydessä kokematon. Luulen että se on nykyään aika yleistä. 

Vierailija
116/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

VTM on ihan hyvä taustatutkinto. Hankala se on työnhaussa, koska pitää itse osata perustella ja näyttää se osaamisensa. Mutta positiivisena asiana: VTM voidaan palkata ihan tosi monenlaisiin tehtäviin.

Minkälaista työtä haluaisit tehdä/ mikä sopisi sulle? Tykkäätkö pyöritellä numeroita, kirjoitatko mielummin? Kuulostaa siltä, että ainakaan esiintyminen ei ehkä ole suosikkisi. Miten joku datan pyörittely valtionhallinnossa? 

Tässä tulee toinen haasta minulle eteen. Olen katsonut tällaisia datanpyörittely ilmoituksia ja monesti hakevat juuri KTMää tai tilastotieteilijää tai tietokäsittelytieteilijää tällaisiin hommiin. Sitten en uskalla hakea..

AP

Vierailija
117/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi -> tapaat paljon naisia, opit sosiaalisia taitoja, saat varmasti töitä. 31-vuotiaana olet uudistunut mies!

Varmasti tapaa naisia, mutta saako ketään suhteeseen tai pillua, onkin toinen asia.

Mun tuntemat mieslähärit saa paljonkin pillua, johtunee sosiaalisista taidoista.

Haluan kertoa tässä välissä että pillu ei ole vörttii.

Älkää menkö lankaan ja lähtekö mihinkään luonnonvoimien juttuihin. Ap, pysy puhtaana.

Seksi ei ole vörttii. Kyseessä on suuri huijaus.

Vierailija
118/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä silti, että olet jäänyt niin sanotusti äidin helmoihin. Äitin pitäisi olla sanomassa mitä pitää tehdä ja olla kädestä pitämässä, että onnistut. 

Nouse omille siiville nyt, poika.

Vierailija
119/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tullaan siihen tilanteeseen, että naisille tilanne olisi monta kertaluokkaa helpompi ratkaista, joten naisille voi olla vaikeaa tai mahdotonta asettua tässä miehen asemaan. Tässä asiassa täytyy olla rehellinen, mutta ei miesten kannattattaisi silti heittää kirvestä kaivoon. 

Vierailija
120/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku neurologinen ongelma, miksi normaali elämä on ollut niin vaikeaa? Autismin kirjo, erityisherkkyys tms, että normaalit asiat vie kehon ylikierroksille ja tuntuu niin ikävältä, ettei niitä halua tehdä, vaan ennemmin vetäytyy? Vai traumatausta, josta samat seuraukset? 

Jos sulla on yhtään ylimääräistä rahaa, niin psykoterapia, jossa terapeutti antaa sulle pieniä tehtäviä elämän avaamiseksi. Parempi, jos terapeutti, jolla kokemusta psykofyysisestä terapiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi