Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..

Vierailija
19.03.2024 |

-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.

-Ei ole edes halaillut

-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.

-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut

-Huono itsetunto, pelkuri

-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia

-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon

-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään

Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.

Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..

Kommentit (505)

Vierailija
121/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..

AP

Ja mikä estää sitä, että lähdet uudelleen opiskelemaan jotain, josta olisi enemmän hyötyä?

En olisi enää ensikertalainen ja niin paljon aikaa on mennyt työelämästä hukkaan, että harmittaisi taas mennä koulun penkille.

AP

Tällä hetkelläkö aikasi ei mene hukkaan? Tai niinä seuraavina vuosina, jotka istut harmittelemassa?

Vierailija
122/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ongelmana se, että en ole opsikellut mitään hyödyllisiä aineita VTM tutkinnossani, ei kansantaloustieteitä, oikeustieteitä. Vain avoimesta olen lukenut taloustieteen kokonaisuuden, mutta mitä hyötyä siitä on kun kansantaloustieteilijät ja KTMät voittavat aina? Aineeni oli valtio-oppi ja hallinto. Enkä verkostoitunut kiitos ujouteni ja koronapandemian..

AP

Ja mikä estää sitä, että lähdet uudelleen opiskelemaan jotain, josta olisi enemmän hyötyä?

En olisi enää ensikertalainen ja niin paljon aikaa on mennyt työelämästä hukkaan, että harmittaisi taas mennä koulun penkille.

AP

Tekosyitä. Sulla on ratkaisu, mutta et

Olen jo hakenut hanttihommia, mutta harmittaa todella paljon kun heitin niin monta vuotta hukkaan.

Et ole hukannut vielä mitään. Osa valmistuu vasta yli 30-vuotiaana ammattiinsa. Sulla on vielä moooonta vuotta jäljellä työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta tuntuu, että käytät ujoutta tekosyynä ja piiloudut sen taakse. Kuten muistakin luonteenpiirteistä, tuosta voi harjoitella eroon tai ainakin sille mallille, että se lakkaa hallitsemasta sun elämää.

Pitää vaan ottaa vastuu asiasta ja alkaa tehdä asialle jotain. Vielä ei ole myöhäistä, mutta älä viivyttele enempää.

Vierailija
124/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös komppaan klubitaloa jos sellainen löytyy lähistöltä. Sieltä voisit saada sitä vetoapua jota kaipaat ja seuraa muista ihmisistä. 

Itse en pidä sitä hirveänä asiana että olet vielä seksissä ja läheisyydessä kokematon. Luulen että se on nykyään aika yleistä. 

Kyllä,kyllä. Miehenä on kurjaa, että kokemattomia miehiä on joka nurkat täynnä, mutta mietipä niitä saantimahdollisuuksia siltä kantilta, että olisitko itse valmis antamaan hänelle pillua? Älä ota tätä loukkauksena, äläkä suutu. En tarkoita, että sinun täytyisi se tehdä tai, etttä sinulla pitäisi olla velvollisuus siihen. En tiedä ymmärsitkö mitä tarkoitin.

Vierailija
125/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat maunolta suihin ja ahteriin niin neitsyys on korkattu. 

Vierailija
126/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Opiskelin itse kolmekymppisenä amistutkinnon joka takasi varamasti töitä. Samalla luokalla oli muitakin sun ikäisiä ja vanhempia yliopiston keskeyttäneitä tyyppejä, jotka halusi käytännön töitä.

Opiskelu oli tuttua ja valmistuivat nopeasti.

Vierailija
127/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki ap:lle on, että vaikka meille annetaan ymmärtää, että elämässä ja maailmassa pärjää vain ulospäinsuuntautuneet, avoimet, fiksut ym. ihmiset, niin ei se ihan niin ole. Itse olen sisäänpäinkääntynyt ja arka, ja on ollut huikeaa ymmärtää, että maailmassa on paljon samanlaisia ihmisiä, ketkä eivät pintaliidosta ja pöhinästä perusta. Olen nainen, ja usein olen kokenut viehättäväksi nimenomaan ujot miehet, keitä seurani näyttää vähän jännittävän. Itsevarmat "tykkään matkustelusta ja suklaasta"-ihmiset olen kiertänyt kaukaa. Jollekulle sä voit olla just sitä, mitä se toinen on aina etsinyt.

Mitä töihin tulee, niin ehdotan, että kokeile hakea vaikka tulevaksi kesäksi jotain työtä, mihin ei tarvitse koulutusta. Postinjakoa, siivousta, tehdastyötä, mitä vain. Kesätyö on lyhyt aika, joten ei ole niin justiinsa miten se menee. Asiakaspalvelutyötä ehkä välttäisin (kaupankassat ym.), mutta tämä voi johtua ihan omista preferensseistäni. Hyvällä tuurilla pääset tutustumaan työkavereihin, ainakin työpaikalla. Oman alan ulkopuolelle voi päästä työkkärin kautta työkokeiluun tai saada palkkatukea, jos on muuten vaikea päästä minnekään ja on joku tietty paikka mielessä, mihin haluaisit.

Lisäksi mä tutustuisin erilaisiin nuorille apua tarjoaviin ryhmiin, yhdistyksiin ym, esim. Nyyti ry, Hyvän mielen talo, näitä on pilvin pimein. Oon käynyt joissakin noista ja niissä on tosi matala kynnys. Nyyti tarjoaa esim. chatteja netissä, jos ei halua lähteä mihinkään paikan päälle.

Sä oot hyvä ja arvokas ihminen. Näytä niille, mihin sä pystyt.

Vierailija
128/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija

Tässä tulee toinen haasta minulle eteen. Olen katsonut tällaisia datanpyörittely ilmoituksia ja monesti hakevat juuri KTMää tai tilastotieteilijää tai tietokäsittelytieteilijää tällaisiin hommiin. Sitten en uskalla hakea..

Hei, tässä on sun ongelman ydin. Tutkinnossa ei ole vikaa, mutta et voi saada sellaista työtä, mitä et hae. Eivät listaa vtm:ää ilmoituksessa, kun se ei tule heille mieleen. Sun tehtäväksi jää hakea ja osoittaa, että miten pystyisit vastaamaan heidän tarpeisiinsa. 

Jos tuntuu et osaaminen ei riitä, niin pysähdy miettimään, mitä se on se osaaminen, jota sinulta puuttuu ja miten sitä voisit itsellesi kehittää.

Oon itse vtm, puhun kokemuksesta. Kukaan ei halua vtm:ää valmiiksi, mutta tosi moni kyllä hyötyisi sellaisesta. Mikä jättää työnhakijan työlääseen, mutta ei todellakaan mahdottomaan tilanteeseen.

Vierailija
129/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tullaan siihen tilanteeseen, että naisille tilanne olisi monta kertaluokkaa helpompi ratkaista, joten naisille voi olla vaikeaa tai mahdotonta asettua tässä miehen asemaan. Tässä asiassa täytyy olla rehellinen, mutta ei miesten kannattattaisi silti heittää kirvestä kaivoon. 

Naiset menevät eteenpäin, miehet jäävät itkemään ja syyttelemään naisia. 

Vierailija
130/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkälti samalainen kunnes avasin viinapullon korkin. Viina muutti miestä.

Kiitos viinalle että en ole kuin sinä enää. Lyhyessä ajassa puhelin on täynnä täysin tuntemattomien ihmisten numeroita ja ne soittelee ja haluaa tavata. Ota viinaa ja tapaa ihmisiä.

Viinalla sanot aina joo kaikkeen ja sinusta tulee joomies. Huomaat liittyneesi erilaisiin seuroihin ja kalenterisi on niin paljon tapahtumia että sulle soitellaan jälkikäteen että missä oot ja haetaanko sut jne.

Mielenkiintoisin vaihe on viinasta eroon pääseminen vuosikymmenen ryyppäämisen jälkeen. Se entinen hiljainen sinä on tuhottu. Jäljellä on päivittäin viinan voimalla lörpöttelevä turhanlässyttäjä.

Persoonallisuus muuttui puheliaaksi ja niin puheliaaksi ettet saa suutas kiinni millään. Suusta tulvii vain täysin jonninjoutavoo paskoo. Muutoksen piti tapahtua, että puhelias sinuus ottaa vallan ja ne seurat. Ai ae että ne seurat m

Kuulostaa kamalalta tripiltä toisen ulottuvuuden sinuuteen.

Ei kannata avata korkkia, jos se tuollaiseen lopulta kuljettaa. Sehän voi viedä vaikka linnaan ja liikenneonnettomuuteen...

Vierailija
131/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta tuntuu, että käytät ujoutta tekosyynä ja piiloudut sen taakse. Kuten muistakin luonteenpiirteistä, tuosta voi harjoitella eroon tai ainakin sille mallille, että se lakkaa hallitsemasta sun elämää.

Pitää vaan ottaa vastuu asiasta ja alkaa tehdä asialle jotain. Vielä ei ole myöhäistä, mutta älä viivyttele enempää.

Olen täysin tietoinen tästä ja sanoinkin jo, että olen täysi pelkuri, joka siirtää kaikki asiat päivä kerralla eteenpäin. 

AP

Vierailija
132/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on elänyt 28 vuotiaaksi asti vertaillen itseään mediassa ja somessa näkyviin parisuhteisiin, miehiin ja naisiin, kun ei ole mitään realistisia parisuhteita ympärillä, niin ne ajatukset siitä mitä pitäisi olla ja osata on varmaan melko vääristyneet. 

Miksi luulet, että tuo koskee juuri miehiä? Enemmän tämä on naisten juttu. Miehillä on jo lähtökohtaisesti realistisempi suhtautuminen asiaan ja matalammat odotukset ja vaatimukset.

Perustele.

Naisena elämänkokemus on alusta alkaen niin erilaista kuin miehillä, ettei siinä synny ymmärrästä, vaikka kuinka perustelisi.

Eli myönnät että et osaa perustella.

Ei auttausi, vaikka kirjan kirjottaisin. Voit tietysti itse lukea aiheesta kirjallisuutta tai muita artikkeleita. En tiedä, ymmärtäisitkö sittenkään, että on eri asia syntyä naispuoliseksi ja elää naispuolisena kuin syntyä miespuoliseksi ja elää miespuolisena.

Vierailija
133/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuntuu, että olen taantunut jonkin verran siitä kun aloitin aikoinaan opinnot..

AP

Vierailija
134/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen internettiä oli kirjasto, tosin käyn siellä vieläkin. Mutta aikaa vievät kirjat on viime vuosina jääneet väliin.

Vierailija
135/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuntuu, että olen taantunut jonkin verran siitä kun aloitin aikoinaan opinnot..

AP

Älä jää siihen jumiin! Missä olet hyvä, mitä osaat, mitä haluaisit oppia? Jätät näihin nyt järjestelmällisesti vastaamatta 

Vierailija
136/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tullaan siihen tilanteeseen, että naisille tilanne olisi monta kertaluokkaa helpompi ratkaista, joten naisille voi olla vaikeaa tai mahdotonta asettua tässä miehen asemaan. Tässä asiassa täytyy olla rehellinen, mutta ei miesten kannattattaisi silti heittää kirvestä kaivoon. 

Minä en syytellyt naisia, enkä itkenyt vaan totesin vaan, että miehillä on näissä asioissa vaikeampaa ja huonommat lähtökohdat sukupuolensa perusteella kuin naisilla. Ei se niin mene, että kaikki miehet vaan jäisivät syyttelemään naisia, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Huomaathan, että painotin, että kirvestä ei kannata heittää kaivoon. Se olisi pahinta, mitä voi tehdä. Töitä hänen kannattaa aina hakea ja pyrkiä harrastamaan jotain, jossa näkee muita ihmisiä.

Vierailija
137/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkikseen. Siellä on ihmisiä monilla eri taustoilla. Sieltä löytyy kaverit, puoliso, merkitys elämälle ja hyvä palkka turvattu loppuiäksi. 

Vierailija
138/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on elänyt 28 vuotiaaksi asti vertaillen itseään mediassa ja somessa näkyviin parisuhteisiin, miehiin ja naisiin, kun ei ole mitään realistisia parisuhteita ympärillä, niin ne ajatukset siitä mitä pitäisi olla ja osata on varmaan melko vääristyneet. 

Miksi luulet, että tuo koskee juuri miehiä? Enemmän tämä on naisten juttu. Miehillä on jo lähtökohtaisesti realistisempi suhtautuminen asiaan ja matalammat odotukset ja vaatimukset.

Perustele.

Naisena elämänkokemus on alusta alkaen niin erilaista kuin miehillä, ettei siinä synny ymmärrästä, vaikka kuinka perustelisi.

Eli myönnät että et osaa

Sieltä kunnon marttyyrimaista miesselittämistä taas. Kyllä elämäsi on vaikeaa.

Vierailija
139/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-vuotias on ihan nuori vielä. Itse tein tuon iän jälkeen kaksi eri uraa, ihan eri aloilta vielä, toiseen opiskelinkin 2-3 vuotta. Vaikka mitä ehtii tehdä. 

Mutta se, että jos on rikosrekisteriä, estää monia asioita. Voi kun nykynuoret tämän ymmärtäisivät, siinä sulkee itse itseltään portteja. Samaten jos pilaa jossain yhteisössä täydellisesti maineensa, on sitä vaikea saada takaisin. Maisemanvaihdos on silloin hyvä vaihtoehto.

Vierailija
140/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en syytellyt naisia, enkä itkenyt vaan totesin vaan, että miehillä on näissä asioissa vaikeampaa ja huonommat lähtökohdat sukupuolensa perusteella kuin naisilla. Ei se niin mene, että kaikki miehet vaan jäisivät syyttelemään naisia, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Huomaathan, että painotin, että kirvestä ei kannata heittää kaivoon. Se olisi pahinta, mitä voi tehdä. Töitä hänen kannattaa aina hakea ja pyrkiä harrastamaan jotain,

Älä viitsi. Keskity enemmän omaan tekemiseen, äläkä syytä naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän