Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
461/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin naisvaltaiselle alalle niin löydät töistä sinkkunaisen.

Itse olen 40v. mies hoitoalalla ja vientiä riittäisi. Yhtään ei tunnu haittaavan että tienaan vain 3 tonttua kuussa.

Sen sijaan työttömät tai päihde tai mt ongelmaiset miehet ei naista löydä.

Ei löydä ei, tiedostan sen enemmän kuin hyvin mielisairaana miehenä, muttei tänä päivänä löydä enää moni kunnollinen työssäkäyvä mieskään. Tosin on monin verroin todennäköisempää, että narkkarilla tai juopolla on edes jotain vipinää kuin mt-miehillä. En tarkoita silti, että he olisivat yleisesti mitenkään haluttuja naisten keskuudessa.

Mun miehelläni on mt-diagnoosi, kakkostyypin bipo II (lääkkeetön). Yhteistä matkaa parikymmentä vuotta, ja rakkautta riittää edelleen. Edes vaiikeina aikoina hän ei ole koskaan kohdellut minua huonosti. Vuodet ovat helpottaneet paljon, elämä on nykyään leppoisaa ja mukavaa, molemmilla. Olen ymmärtänyt, että nykyiseen deittikulttuuriin kuuluu olla kylmä ja julma, mutta toivon, että se vielä muuttuu. Ne perusasiat, mitä useimmat ihmiset elämältään lopulta toivovat, eivät muutu.

Vierailija
462/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein sekoilet? Ne teidän kuvittelemat "alfat" on niitä, joille me naiset nauretaan kippurassa. Ovat yleensä feikkejä mieshoroja, jotka ovat täysin eläimen tasolla viettiensä vietävissä eikä äo riitä normaaliin kanssakäymiseen. Saako ne pillua? Saa. Niitä on naisten hyvä käyttää irtoseksiin, koska ne eivät jää roikkumaan ja tod näk seksi on edes keskinkertaista. 

Parisuhteeseen suurin osa naisista haluaa beta-miehen. Itse ainakin. Pehmeämmän, älykkäämmän, sivistyneemmän. Joka ottaa vastuun lapsista ja kodista. Seisoo rinnalla tasavertaisena eikä juokse helpon, tyhjän tyydytyksen perässä aivottomana eläimenä. 

Oliko sullakin sitten nuorena seksiä näiden hauskojen ja komeiden alfamieshorojen kanssa? 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla miehillä on tarve päästä panemaan. Todella monet miehet eivät pääse ja se on sekä inhimillinen, että yhteiskunnallinen tragedia, eikä kosketa inhimillisenä tragedianakaan pelkästään niitä miehiä vaan myös heidän läheisiään. 

Vierailija
464/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kun molempaa sukupuolta on jotakuinkin tasan, pariutuminen on tismalleen yhtä vaikeaa miehelle kun naiselle: kun nainen löytää hyvän suhteen, samalla mies löytää.

Syvä huokaus.. Et selvästi ymmärrä matematiikkaa kovin hyvin, jos pidät tuota esimerkkiäsi osoituksena siitä, että pariutuminen on yhtä helppoa/vaikeata kaikille. 

Uudet tilastot kertovat muuten, että suurempi osuus naisista saa lapsia miehiin verrattuna. Miten tämä on mahdollista, sillä silloin kun nainen saa lapsen, niin samalla saa myös mies? Kun tajuat yksinkertaisen vastauksen tähän, niin silloin ymmärrät myös mikä kaikki tuossa viestissäsi oli pielessä.

Koska se ei varmaan vieläkään tajua, niin väännetään rautalangasta: monet miehet siittää lapsia monelle eri naiselle. Nuorissa ikäluokissa varsinkin seksi/naiset jakaantuu todella epätasaisesti miesten kesken.

Suurin piirtein se on kai niin, että 20% miehistä saa 80% seksistä, ja on yhä suurempi joukko nuoria miehiä, jotka ei pääse ollenkaan parisuhteeseen, kun joillain on paljon niitä. miehistä ikäluokassa 18-29 v. on paljon suurempi osa aina sinkkuja kuin naisista -> parisuhteeseen pääseminen on tosiaan vaikeampaa miehille.

Vierailija
465/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v. mies hoitoalalla ja vientiä riittäisi. Yhtään ei tunnu haittaavan että tienaan vain 3 tonttua kuussa.

Ei löydä ei, tiedostan sen enemmän kuin hyvin mielisairaana miehenä, muttei tänä päivänä löydä enää moni kunnollinen työssäkäyvä mieskään. Tosin on monin verroin todennäköisempää, että narkkarilla tai juopolla on edes jotain vipinää kuin mt-miehillä. En tarkoita silti, että he olisivat yleisesti mitenkään haluttuja naisten keskuudessa.

Mun miehelläni on mt-diagnoosi, kakkostyypin bipo II (lääkkeetön). Yhteistä matkaa parikymmentä vuotta, ja rakkautta riittää edelleen. Edes vaiikeina aikoina hän ei ole k

P.o. masennusvoittoinen bipo II

Vierailija
466/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Et siis kuitenkaan ole aloittaja, niinkö?

Veikkaan että minua on sekotettu sekä sinuun, että aloittajaan ja on myös määritelty vastaavasti. Oma keissi on että naisihailjoista, ketkä muuten sanovat hämmästyttäviäkin sanoja suoraan tai sitten saa kuulla kolmansien kautta, ei ole koskaan ollut puutetta koska luonne, ulkonäkö ja taidot. Sen sijaan en ole hyödyntänyt tätä tilannetta, vaan seurannut mielenkiinnolla ihmisten holtitonta sekoilua josta vielä myöhemmällä iällä ylpeilevät sen sijaan että myöntäisivät luonteenheikkoutensa ja kehottaisivat nuorempiaan parempiin valintoihin. Minäkin täällä ihan hupina tässä sivussa, mutta kommenttini perustuvat kyllä omiin, tuttavien sekä pitkäaikaisten kumppanien havaintoihin ja paljastuksiin itsestään ja ystävättäristään. Lisäksi kaikenlaiset tilastot tukevat käsityksiä. 

Olisi olemassa täydentäviä ja tarkentavia käsitteitä mitä olisi hyödyllistä käyttää näissä keskusteluissa, mutta ehkä niitä kannattaa käyttää sopivammilla alustoilla missä ei ole yhtä paljon ärähtäjiä kun kalikat kajahtaa.

Ei, en ole tämän ketjun aloittaja. Hyppäsin mukaan muutaman sivun jälkeen ja heitin hieman kärjistettyjä tekstejä sekaan, jotta saisin vähän viihdykettä omaan työpäivään. Se on toki sanottava, että näissä mun provosoivissa viesteissä on tiettyä totuutta (mun mielestäni) mukana, mutta se valittu tyyli oli kieli poskessa väännettyä. 

Tavallaan ulkopuoliseksi itsenikin koen, koska minullakaan ei ole koskaan ollut pulaa naisista, joten ei ole ns. omaa lehmää ojassa tässä asiassa. 

Vierailija
467/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni on mt-diagnoosi, kakkostyypin bipo II (lääkkeetön). Yhteistä matkaa parikymmentä vuotta, ja rakkautta riittää edelleen. Edes vaiikeina aikoina hän ei ole k

Ajat ovat muuttuneet monissa asioissa kylmempään ja tylympään suuntaan ja poikkeus vahvistaa säännön. 

Vierailija
468/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei itse ole henkisesti kehittynyt sieltä teinin tasolta, ei voi ymmärtää, että naiset yleensä ovat. Eikä se teininä ihailtu Dingo tosiaan ole enää toivemies.

Nämä henkisesti keskenkasvuiset miehet on jääneet ihailemaan niitä povipommikuvia aikuisiälläkin.

Ei olekaan, kun sitä Dingomiestä ei saatu sitoutettua perheprojektiin. Kyllä se Dingomies silti niissä fantasioissa (tai pikkujouluissa) on se ykköskohde naisen himoille eikä oma betavätys.

Ei ole. Kyllä ne joita joskus nuorena katseli nykyään lähinnä naurattavat. Ei sellainen enää mitenkään kelpaisi. Jos palstajankkaajien sanoin asian muotoilee, niin heistä on tullut alhaisen tason miehiä! 😁

Tämä "Dingomies" ei ole mikään kirjaimellisesti otettava Neuman, vaan sellainen karikatyyri niistä yleisesti naisten makuun olevista miehistä, jotka saavat esim. yökerhoissa eniten huomiota.

Vierailija
469/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on add ja masennuskausia. Ihana mies. Älykäs, huomaavainen, hellä, rakastava pitkälle koulutettu, todella hauska, introvertti ja kaikin puolin juuri hyvä. 

Vierailija
470/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen monia viestejä tähän ketjuun kirjoittanut mies. Useissa vastauksissa minut on naisten toimesta määritelty "pllua saamattomaksi inceliksi", mutta itse asiassa totuus on ihan toinen: minulla on pitkä ja onnellinen parisuhde sekä myös nuoruudessa paljon satunnaisseikkailuita. Tässä ketjussa kärjistän ja teen tämän ihan puhtaasti viihdearvon takia. Voinen jopa ottaa pitkälti henkilökohtaisena kunniana, että tämä ketju on kerännyt näinkin monta sivua näin lyhyessä ajassa. Etätöitä kun tekee ja projektissa on hommat jiirissä, niin voi vähän huvitella Vauvalla ;)

Se jätettäköön toistaiseksi kuitenkin arvoitukseksi, että kuinka paljon (jos yhtään) olen samaa mieltä kuin tekstini."

Kuuluiko kaikista noista naisista kovaääninen PUF! jos näytit niille neulaa 😄

Vaikka en blondimies olekaan, niin nyt täytyy kysyä tarkentava kysymys: mitä että?

Vierailija
471/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kun molempaa sukupuolta on jotakuinkin tasan, pariutuminen on tismalleen yhtä vaikeaa miehelle kun naiselle: kun nainen löytää hyvän suhteen, samalla mies löytää.

Syvä huokaus.. Et selvästi ymmärrä matematiikkaa kovin hyvin, jos pidät tuota esimerkkiäsi osoituksena siitä, että pariutuminen on yhtä helppoa/vaikeata kaikille. 

Uudet tilastot kertovat muuten, että suurempi osuus naisista saa lapsia miehiin verrattuna. Miten tämä on mahdollista, sillä silloin kun nainen saa lapsen, niin samalla saa myös mies? Kun tajuat yksinkertaisen vastauksen tähän, niin silloin ymmärrät myös mikä kaikki tuossa viestissäsi oli pielessä.

Koska se ei varmaan vieläkään tajua, niin väännetään rautalangasta: monet miehet siittää lapsia monelle eri naiselle. Nuorissa ikäluokissa varsinkin sek

Kannattaako naisille edes tosiasioista muistuttaa. Sama kuin huutaisi tyhjyyteen.

Vierailija
472/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on add ja masennuskausia. Ihana mies. Älykäs, huomaavainen, hellä, rakastava pitkälle koulutettu, todella hauska, introvertti ja kaikin puolin juuri hyvä. 

Eli ei ole mielisairas ollenkaan. Hän on myös onnistunut kouluttautumaan pitkälle. Ylivillkaus ja ajoittaiset masennuskaudet eivät ole mielisairaus. Puhuttaisiinko joskus asiasta, ei asian vierestä?

Vierailija
473/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni on mt-diagnoosi, kakkostyypin bipo II (lääkkeetön). Yhteistä matkaa parikymmentä vuotta, ja rakkautta riit

Ajat ovat muuttuneet monissa asioissa kylmempään ja tylympään suuntaan ja poikkeus vahvistaa säännön. 

Me ollaan pari ajalta ennen nykyistä tylyyttä ja lyhytjänteisyyttä. Tyttären sukupolvea (20+) seuraillessa, nuoret etsivät kumppania ihan oudoilla kriteereillä, deittisovellusten katalogista, valtavasta valikoimasta, hätiköiden. Kovin vähän tilaa sellainen ilmeisesti jättää muille kuin ihan täydellisille, ehkä siitä nämä tasopuheetkin. Näitäkään ei oltu vielä keksitty tai ainakaan vatvottu tälläkään palstalla silloin kun käytössä oli lähinnä vain tosielämä. 

Vierailija
474/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa on ikään kuin viallinen demo, jota voi kehittää haluamaansa suuntaan. 

Vierailija
475/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää valittajat aina on sitä mieltä, että nainen on tarinan pahis, jos nuorena ja naiivina uskoo niitten hamesankari-chadien kauniisiin sanoihin, hurmaamistaktiikoihin ja valheisiin ja menee ihastumaan? Ja sitten kun petettynä ja jätettynä oppii virheistään ja alkaa katsella toisen tyyppisiä miehiä niin väärin tehty sekin. 

Aika harva nainen edes mihinkään ihmeen chadiin törmää elämänsä aikana. 

No heh heh!

Vierailija
476/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi mutta vastaan tähän:

"Biologiastahan ne halut tulevat. Eikä sille mies mitään voi. Sen mitä mies voi, on huolehtia ehkäisystä. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi miehiä syytetään heidän biologisista haluistaan paritteluun. Onneksi nykyään on deittiappeja ja monia eri ehkäisykeinoja, joten näiden biologisten viettien toteuttaminen on tehty paljon palon helpommaksi kuin ennen muinoin :)"

Miksi miehet eivät sitten ymmärrä että biologiasta ne naisenkin halut kumpuavat? Kuka ottaa ö-luokan miehen, jos voi saada paremmankin. 

No sitähän tässä on yritetty vuosikausia kertoa teille naisille, että tasoteoria pitää paikkaansa. Yläpeukut nyt vahvistavat sen, että myös naiset tämän allekirjoittavat.

Ei kun se menikin niin, että silloin kuin se siitä on argumentoinnissa hyötyä naisille, niin he nyökyttelevät tasoteorian tahtiin, mutta toisella kertaa kun tasoteoria olisi heidän argumentointiaan vastaan, naiset kieltävät raivokkaasti sen olemassa olon. 

Vierailija
477/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi mutta vastaan tähän:

"Biologiastahan ne halut tulevat. Eikä sille mies mitään voi. Sen mitä mies voi, on huolehtia ehkäisystä. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi miehiä syytetään heidän biologisista haluistaan paritteluun. Onneksi nykyään on deittiappeja ja monia eri ehkäisykeinoja, joten näiden biologisten viettien toteuttaminen on tehty paljon palon helpommaksi kuin ennen muinoin :)"

Miksi miehet eivät sitten ymmärrä että biologiasta ne naisenkin halut kumpuavat? Kuka ottaa ö-luokan miehen, jos voi saada paremmankin. 

Väärä väite. Kyllä miehet sen ymmärtää poikkeuksia lukuunottamatta. 

Alkuperäiset kysymykset kuuluivat "Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?"

Vastasit ensimmäiseen kysymykseen itsestäänselvyyden - koska biologia. Hyvä.

Itsestäänselvyys vastaa toiseen kysymykseen - Suhteellista ja aikaan sidottua, mutta viimekädessä ei.

Tähän keskustelu voidaankin päättää niiden kysymysten suhteen. Silti keskustelu saa mielellään jatkua jotta ilmiöitä ja niihin kytkeytyvää ymmärrettäisiin paremmin sekä naisten tavat tulisivat selkeämmin esille.

Vierailija
478/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesmaun muuttumisesta sen verran, että itse näen sen enemmän elämänvaiheena myös miesten kohdalla. Eivät miehet parikymppisenä vielä ajattele olisiko nainen hyvä äiti ja kumppani, vaan valitsevat naisensa oman miesmakunsa mukaisena, jos siihen kykenevät. Vasta kokemuksen kautta he ymmärtävät, että naisen pitää sopia yhteen monin tavoin, ennen kun homma toimii.

Jos ajattelisin kuten miehet tässä kertovat alfasta betaan -teoriassaan, niin olisin hyvin katkera mieheni ensimmäiselle tyttöystävälle/avovaimolle, joka on miehen kertoman mukaan aika jännä. Hän esimerkiksi sai raivareita ja onnistui riitelemään mun mieheni kanssa, joka on vakaa kuin kallio. Siis tällainen kauniin hullun naisen prototyyppi, koiraansakin kuulemma kohteli huonosti. Mieheni oli 17 tuohon aikaan eli lähes lapsi. Sen verran kuitenkin älliä päässä, ettei tuota katsellut kovin montaa kuukautta.

En nyt oikein käsitä tuota teoriaa, että minkä takia se ensimm

Miksi tätä ei ole kukaan kommentoinut? Minusta on aivan selvää, että teini ja parikymppinen ajattelee suhteesta eri tavalla kuin kolmekymppinen. Ja virheistä otetaan opiksi kuten myös minun mieheni teki. Ne nuoruuden suhteet ovat päättyneet hyvistä syistä ihan niin kuin erot muutenkin tapahtuvat.  = Siksi ettei sovita yhteen.

Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa yhdestäkään exästä. Emme vain sopineet yhteen. 

On tietysti joitakin ihmisiä, joita vanha suola janottaa, mutta aika harvinaista se kuitenkin on.

Vierailija
479/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne teidän kuvittelemat "alfat" on niitä, joille me naiset nauretaan kippurassa. Ovat yleensä feikkejä mieshoroja, jotka ovat täysin eläimen tasolla viettiensä vietävissä eikä äo riitä normaaliin kanssakäymiseen.

Ei alfa tarkoita mitään rintaa takovaa ihmisapinaa, ne on usein vain wannabe-alfoja.

Tyypillisiä alfoja on esim. isojen yhtiöiden toimitusjohtajat, jotka on yleensä hyvin älykkäitä. Lentokapteenit, nekin on usein alfoja, eikä mitään mieshoroja, vaan vastuuntuntoisia ja älykkäitä miehiä.

Vierailija
480/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä on tarve päästä panemaan. Todella monet miehet eivät pääse ja se on sekä inhimillinen, että yhteiskunnallinen tragedia, eikä kosketa inhimillisenä tragedianakaan pelkästään niitä miehiä vaan myös heidän läheisiään. 

Ehkäpä robotit ratkaisevat ongelman.