Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
181/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rahaa ja valtaa ei ole, uskonto on se keino millä kuka tahansa talliainen voi nostaa itsetuntonsa siihen asemaan, että voi kokea olevansa parempi kuin muut, ilkkua ja haukkua muita, pyrkiä kertomaan miten muiden pitäisi elää elämäänsä jne.

Eipä nämä uskovaiset ole KOSKAAN ollut puhumassa rauhasta, rakkaudesta, sovusta, ymmärryksestä, keskinäisestä kunnioituksesta yms.

Se on AINA haukkumista, ilkkumista, syrjään työntämistä, tuomitsemista, vihaa yms. Aina.

Sinulla on kyllä todella vääristynyt kuva (kristin)uskosta. 

Sen kuvan on ihan kristityt itse toimillaan saaneet aikaan. Esim Räsänen, Essayah...

Vierailija
182/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan? 

Siksi koska Herran sana on sama eilen, tänään ja huomenna. Muodit ja suuntaukset muuttuu, mutta se pysyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse ymmärrän, et vaan se itse seksuaalisuuden harjoittaminen on se synti

Ei taipumus, jolle ei itse voi mitään.

Vierailija
184/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kirkko toimii maallisen lainsäädännön puitteissa eikä kohtele eriarvoisesti pareja. Halu rakastaa ja sitoutua on kuitenkin hyvä asia, joten pitää vihkiä. Hengellisyys on tärkeää monille sateenkaari ihmisillekin. Kirkon tehtävä on ohjata ihmisiä hengellisiin arvoihin eikä ajaa pois.

Kirkon tehtävä on ohjata Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Tai siis olisi, jos siellä noudatettaisiin Raamatun sanaa. 

Vierailija
185/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan? 

Siksi koska Herran sana on sama eilen, tänään ja huomenna. Muodit ja suuntaukset muuttuu, mutta se pysyy. 

Eihän se kuulemma ole pysynyt. Kirjoituksia on ahkerasti muokattu, siitähän "Sensuroitu Raamattu" kirja ja monet muutkin ovat kirjoittaneet. Vasta myöhemmin sitä on alettu lukea jonain lukkoon lyötynä Jumalan sanana.

Vierailija
186/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous ei ole synnynnäistä. Jos ho mo / les bo  turvautuu Jumalaan, voi Jumala eheyttää tämän. Jos ei eheydy, silloin pitäisi elää selibaatissa, kuten ei avioliitossa olevat heterotkin.

Ihmisen seksuaalisuus tulee toteuttaa avioliitossa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Näin Jumala määrää. Raamattu, sekä Vanha että uusi Testamentti on selkeä tässä asiassa. 

Pelkkä taipumus ei ole syntiä, jos ei toteuta sitä, ja pidättäytyy ho mo ja les bo suhteista.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000004309604.html Homous on synnynnäistä, se on aivojen reaktio. Jumala loi homot sellaiseksi kuin ovat. Perehdypä vähän tutkimustuloksiin. 

Tällälaillako ihminen pistää omat himonsa ja syntinsä Jumalan syyksi?🤪

Vierailija
187/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous ei ole synnynnäistä. Jos ho mo / les bo  turvautuu Jumalaan, voi Jumala eheyttää tämän. Jos ei eheydy, silloin pitäisi elää selibaatissa, kuten ei avioliitossa olevat heterotkin.

Ihmisen seksuaalisuus tulee toteuttaa avioliitossa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Näin Jumala määrää. Raamattu, sekä Vanha että uusi Testamentti on selkeä tässä asiassa. 

Pelkkä taipumus ei ole syntiä, jos ei toteuta sitä, ja pidättäytyy ho mo ja les bo suhteista.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000004309604.html Homous on synnynnäistä, se on aivojen reaktio. Jumala loi homot sellaiseksi kuin ovat. Perehdypä vähän tutkimustuloksiin. 

Mihin hemmetin tutkimustuloksiin? 🤭

Vierailija
188/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kuulemma ole pysynyt. Kirjoituksia on ahkerasti muokattu, siitähän "Sensuroitu Raamattu" kirja ja monet muutkin ovat kirjoittaneet. Vasta myöhemmin sitä on alettu lukea jonain lukkoon lyötynä Jumalan sanana.

Jumala itse kyllä vartioitsee sanaansa, ettei sitä väännellä ihmisen mielen mukaan. 

Sillä jos opiskelee Raamattua, kuten minä olen tehnyt jo miltei 40 vuotta, ei Evankeliumin totuuden kirkkautta pysty himmentämään kukaan. 

Vierailija
189/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus vaan kehityshäiriö jonka takana traumat lapsuudessa.

Kun näkee naispareja kaupungilla käsi kädessä jossa toinen näyttää mieheltä eihän se normaalia ole.

Miksi se naisellinen haluaa naisen joka näyttää mieheltä kun oikeitakin miehiä on ? Miksi nainen haluaa näyttää mieheltä vaikka on nainen ?

Kyllä homoseksuaaleilla on nähty myös geneettisiä eroja heteroihin verrattaessa. 

Vierailija
190/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä asiasta Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä ja hän on perustellut asian loistavasti Raamatulla.

Lisäkommenttina kuitenkin vielä se, että homoseksuaalisuus valitaan, eikä se ole ominaisuus.

Miksi sitten ne "eheyttämishoidot" eivät toimi ja ovat lääketieteellisesti tuomittavia?

Vierailija
191/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rahaa ja valtaa ei ole, uskonto on se keino millä kuka tahansa talliainen voi nostaa itsetuntonsa siihen asemaan, että voi kokea olevansa parempi kuin muut, ilkkua ja haukkua muita, pyrkiä kertomaan miten muiden pitäisi elää elämäänsä jne.

Eipä nämä uskovaiset ole KOSKAAN ollut puhumassa rauhasta, rakkaudesta, sovusta, ymmärryksestä, keskinäisestä kunnioituksesta yms.

Se on AINA haukkumista, ilkkumista, syrjään työntämistä, tuomitsemista, vihaa yms. Aina.

Sinulla on kyllä todella vääristynyt kuva (kristin)uskosta. 

Sen kuvan on ihan kristityt itse toimillaan saaneet aikaan. Esim Räsänen, Essayah...

Nuo kd-naiset ovat omilla toimillaan osoittaneet, etteivät ole oikeita kristittyjä, valitettavasti. 

Jos olisivat, olisivat jättäneet köyhien riistäjähallituksen jo kauan aikaa sitten.

Ja Räsänenkin olisi eronnut kirkosta jo kauan sitten. Nytkin vasta empii kun on yhä pahempi avioliittolaki tulossa kirkkoon. 

Mikä heitä pidättää? Raha, ei voi olla mikään muu.

Räsäselläkin olisi kaikki mahdollisuudet palata takaisin lääkärin ammattiin. 

Vierailija
192/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus vaan kehityshäiriö jonka takana traumat lapsuudessa.

Kun näkee naispareja kaupungilla käsi kädessä jossa toinen näyttää mieheltä eihän se normaalia ole.

Miksi se naisellinen haluaa naisen joka näyttää mieheltä kun oikeitakin miehiä on ? Miksi nainen haluaa näyttää mieheltä vaikka on nainen ?

Kyllä homoseksuaaleilla on nähty myös geneettisiä eroja heteroihin verrattaessa. 

Linkkiä sinulla ei siis ole. 

Vierailija
193/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Vanha testamentti, Uusi testamentti, olisiko aika tehdä päivityksiä ja koota Uudempi testamentti? Totisesti. 

Tai ainakin ymmärtää, etteivät ole jumalan sanelemaa tekstiä, vaan oman aikakutensa paimentolaisten ajatuksia, jossa pohjana senaikainen ymmärrys maailmasta.

Vierailija
194/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksisessa kirkossa avioliitto on sakramentti. Uskon perustana ovat puolestaan Raamatun ilmoitus ja pyhä traditio eli perimäoppi. Nämä ovat muuttumaton peruskallio. Mulla itselläni on ystäviä ja tuttavia, jotka ovat homoseksuaaleja. Mun tehtävänä ei ole tuomita tai arvostella heitä, koska itsekin olen Jumalan edessä heikko ihminen.

N27

Vierailija
195/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä asiasta Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä ja hän on perustellut asian loistavasti Raamatulla.

Lisäkommenttina kuitenkin vielä se, että homoseksuaalisuus valitaan, eikä se ole ominaisuus.

Miksi sitten ne "eheyttämishoidot" eivät toimi ja ovat lääketieteellisesti tuomittavia?

Onko sinulla todisteita siitä, että ei toimi? 

Aikuisten maailmassa kun on niin, että jos jotain väittää, pitää olla todisteita. 

Vierailija
196/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä homoseksuaalisuuteen voi vaikuttaa sekä perimä että ympäristö tai vain toinen niistä, mutta Jumalan tekoa se ei ole vaan on syntiinlankeemuksen (perimä) ja/tai ihmisten syntien (ympäristö) seurausta. Sinällään siis vvääristymä Jumalan kuvassa ja korjaantuu ylösnousemuksessa. Mutta tästä eri näkemyksiä kristityilläkin. T. Se homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty 

Vierailija
197/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kirkko toimii maallisen lainsäädännön puitteissa eikä kohtele eriarvoisesti pareja. Halu rakastaa ja sitoutua on kuitenkin hyvä asia, joten pitää vihkiä. Hengellisyys on tärkeää monille sateenkaari ihmisillekin. Kirkon tehtävä on ohjata ihmisiä hengellisiin arvoihin eikä ajaa pois.

Silloin kirkko juuri kohteisikin epäreilusti homoseksuaaleja, jos ei kertoisi heille totuutta. Niin, kirkon tehtävä on ohjata hengellisiin arvoihin. Miksi sitten kannustat toimimaan toisin? 

Onko seksuaalinen suuntautuminen ainoa ja tärkein hengellinen arvo?

Vierailija
198/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinä ap. mitä minun pitää tehdä kun jumala on luonut minut pedofiiliksi? Ei ole minun omaa syytäni.

Pedofilialla voidaan tehdä toiselle ihmiselle pahaa. Homoseksuaalisuus ei satuta ketään.

Takuulla satuttaa. Heitä molempia, koska he toimivat Luojaansa ja itseään vastaan. 

Niin ja sitä toista ihmistä vastaan.

Se luonnotonta ja ällöttävää kaikille. 

Minun kaksi uroskoiraa nylkyttävät toisiaan, miten luonnotonta ja ällöttävää.

Vierailija
199/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää normaalia elämää. Ei sitä tarvitse jokaisen mielihalun mukaan käyttäytyä.

Vierailija
200/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon tehtävä on ohjata Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Tai siis olisi, jos siellä noudatettaisiin Raamatun sanaa. 

Silloin pitäisi tietää, mikä on jumalan tahto. Raamatunhan on voinut kirjoittaa kuka tahansa huijari. Ei sen oikeellisuudesta ole mitään todisteita.