Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
161/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä että uskovat pauhaavat jostain perheen merkityksestä ja siihen liittyvästä kutsumuksesta tässä yhteydessä. Sehän on heteroille sopivaa juttua. Ihan turha homoille on sellaista puhua, jos ei heillä ole mitään mahdollisuutta hetero suhteeseen tai perhe-elämään. Eihän se sillon merkitse mitään, jos se ei lähtökohtaisestikaan ole mahdollista. Eihän homot uhkaa kenenkään "perhearvoja" tai mahdollisuutta lisääntyä, vaan haluavat elää omaa elämäänsä tasa-vertaisesti.

Vierailija
162/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Vanha testamentti, Uusi testamentti, olisiko aika tehdä päivityksiä ja koota Uudempi testamentti? Totisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omia ristejäni ajatellen tuntuu usein siltä, kuinka omanlaisessaan kuplassa nykyajan suomalainen kristitty ihminen elää ja miten paljon Jeesuksen seuraajat ovat voineet historian saatossa (ja yhä) kärsiä uskostaan.

Kävittekö nyt vasta katsomassa Karmeliittasisaret-oopperan? Tositapahtumiin perustuvassa teoksessa kristitittyjä nunnia vainottiin ja lopulta heidät mestattiin uskonsa vuoksi Ranskan vallankumouksen aikoihin. Ja tuossa on vain yksi tapahtuma poimittuna historiasta. Raamatusta voi lukea, miten paljon myös esim. apostolit saivat kokea vaikeuksia, surua, tuskaa, kipua ja jopa marttyyrikuoleman.

https://oopperabaletti.fi/ohjelmisto/karmeliittasisaret/

Minun on tosiaan usein palattava tähän asiaan ja muistaa suhteellisuudentaju omienkin ristieni kohdalla. 

Vierailija
164/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tarkoittaa "konservatiivinen" kristitty. Kristitylle homoseksuaalisuus on ilman epäilystäkään synti, koska Raamattu sen sellaiseksi määrittelee.

Vanha Testamentti:

3. Mooseksen kirja 18:22, Jahven lausumana: "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko"

No aika harva homo työntää munaansa toisen miehen pilluun, joten mitään ongelmaa ei siis ole.

Vierailija
165/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä miksi homoseksuaalisuutta harjoittavat vaativat kristillistä avioliittoon vihkimistä tai siunaamista, kun mahdollisuus avioliiton solmimiseen maistraatissa on. Saati miksi ev.lut. kirkko muuttaa oppejaan ja tekee sen mahdolliseksi Raamatun vastaisesti. Eivät homoseksuaalisuutta harjoittavat vaadi muidenkaan uskontojen siunausta liitolleen esim islamin, eikä varmaan kukaan kokisi syrjintänä jos oppiinsa perustuen se ei olisi mahdollista kuten ei olekaan. T. Se homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty 

Vierailija
166/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee

iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.

Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!

PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi

Vierailija
167/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
168/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra

Vaikka provoat, niin haluan muistuttaa vakavasti, että pyhän hengen pilkka on ainoa synti, jota Jumala ei anna ihmiselle anteeksi. 

Vierailija
169/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus opetti näin: ei tämä sana kaikkiin sovellu vaan heille joille se on suotu" oikeasta onnellisesta avioliitosta.  Tästä voi päätellä ettei sitä kukaan voi väkisin ottaa.

Muut asiat lienevät olennaisia Jumalan valtakunnassa ja elämässäkin ennemmin kuin poikkeavien häpeä.

Mitä luulette tarkoittaneen "ulkopuolelle leirin".

Vierailija
170/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä että uskovat pauhaavat jostain perheen merkityksestä ja siihen liittyvästä kutsumuksesta tässä yhteydessä. Sehän on heteroille sopivaa juttua. Ihan turha homoille on sellaista puhua, jos ei heillä ole mitään mahdollisuutta hetero suhteeseen tai perhe-elämään. Eihän se sillon merkitse mitään, jos se ei lähtökohtaisestikaan ole mahdollista. Eihän homot uhkaa kenenkään "perhearvoja" tai mahdollisuutta lisääntyä, vaan haluavat elää omaa elämäänsä tasa-vertaisesti.

Eihän sillä muuten olekaan merkitystä. Mutta kristillinen avioliitto on selkeästi tarkoitettu miehen ja naisen välille. Homoseksuaalit saavat nykyään elää yhteiskunnassa ihan yhtä vapaasti pareina kuin heterotkin. En siis ihan tajunnut kirjoituksesi pointtia. Jos haluat siis lisäksi kristillisen avioliiton myös homopareille (?), niin miksi?

Vierailija
171/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdetään lukemaan tuosta 3 Moos 18 eteenpäin, niin huomataan, että samassa listassa, jossa kielletään miehen kanssa makaaminen, kielletään mm. hiusten leikkuu ohimoilta, parran reunan leikkuu, kuukautistilassa olevan naisen kanssa makaaminen, kielletään pukemasta ylleen vaate, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta... annetaan tarkat ohjeet uhrilihan syömiseen jne. 

Noudatatteko, konservatiivit, kaikkia näitä? Koko pitkää listaa? Jos noudatatte, niin silloin mun mielestä teillä on "oikeus" sanoa, että myös tuota yksittäistä homokohtaa pitää noudattaa. Jos ette noudata, niin aika tekopyhää ottaa listasta se yksi ainoa lyhyt kohta, ja ruveta siitä noin meuhkaamaan ja lyömään Raamatulla toisia päähän.

Ja on älyllistä epärehellisyyttä sanoa, että kaikki nuo muut on vanhentuneita sääntöjä. Jos ovat vanhentuneita, niin sitten on koko lista. Ei sieltä voi lähteä valikoimaan oman mielen mukaan. Se on koko setti tai ei mitään. Siitä vain sitten uhritelttaa rakentamaan, ja ihan ensimmäisenä sekoiteneuleet roskiin ja partaa kasvattamaan.

Vierailija
172/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähdetään lukemaan tuosta 3 Moos 18 eteenpäin, niin huomataan, että samassa listassa, jossa kielletään miehen kanssa makaaminen, kielletään mm. hiusten leikkuu ohimoilta, parran reunan leikkuu, kuukautistilassa olevan naisen kanssa makaaminen, kielletään pukemasta ylleen vaate, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta... annetaan tarkat ohjeet uhrilihan syömiseen jne. 

Noudatatteko, konservatiivit, kaikkia näitä? Koko pitkää listaa? Jos noudatatte, niin silloin mun mielestä teillä on "oikeus" sanoa, että myös tuota yksittäistä homokohtaa pitää noudattaa. Jos ette noudata, niin aika tekopyhää ottaa listasta se yksi ainoa lyhyt kohta, ja ruveta siitä noin meuhkaamaan ja lyömään Raamatulla toisia päähän.

Ja on älyllistä epärehellisyyttä sanoa, että kaikki nuo muut on vanhentuneita sääntöjä. Jos ovat vanhentuneita, niin sitten on koko lista. Ei sieltä voi lähteä valikoimaan oman mielen mukaan. Se on koko

Voin vastata sinulle lisää, kun ehdin, mutta asiaa voi myös esim. googlata. Täälläkin on useassa ketjussa selitetty sama asia jo moneen kertaan.

https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/homoseksu…

Vierailija
173/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan? 

Vierailija
174/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä miksi homoseksuaalisuutta harjoittavat vaativat kristillistä avioliittoon vihkimistä tai siunaamista, kun mahdollisuus avioliiton solmimiseen maistraatissa on. Saati miksi ev.lut. kirkko muuttaa oppejaan ja tekee sen mahdolliseksi Raamatun vastaisesti. Eivät homoseksuaalisuutta harjoittavat vaadi muidenkaan uskontojen siunausta liitolleen esim islamin, eikä varmaan kukaan kokisi syrjintänä jos oppiinsa perustuen se ei olisi mahdollista kuten ei olekaan. T. Se homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty 

Samaa ihmettelen usein itsekin. Miksi esim. ortodoksinen ja katolinen kirkko saavat olla täysin sitä mieltä mitä haluavat ja ihmiset eivät vaadi niitä muuttamaan perimmäisiä opetuksiaan? Miksi Suomessakin juuri ev.lut. kirkon arvovaltaa pitää yrittää horjuttaa jatkuvasti? Ihmettelen myös näitä mauttomia meemejä, twiittejä yms. Muut kirkot tuntuvat ottavan sanomansa ja asiansa paljon vakavammin.

Toki ev.lut.kirkon sisällä kaikki eivät ole Kanala-tyyppejä, mutta harmi, kun he saavat usein eniten näkyvyyttä. 

Vierailija
175/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan? 

Niin, siinä kysytäänkin juuri uskoa. Mutta voin vakuuttaa, että olosi ei olisi ainakaan yhtään vähemmän hutera kirkon suhteen, jos kristilliset traditiot murennetaan. 

Vierailija
176/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että kirkko toimii maallisen lainsäädännön puitteissa eikä kohtele eriarvoisesti pareja. Halu rakastaa ja sitoutua on kuitenkin hyvä asia, joten pitää vihkiä. Hengellisyys on tärkeää monille sateenkaari ihmisillekin. Kirkon tehtävä on ohjata ihmisiä hengellisiin arvoihin eikä ajaa pois.

Vierailija
177/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kirkko toimii maallisen lainsäädännön puitteissa eikä kohtele eriarvoisesti pareja. Halu rakastaa ja sitoutua on kuitenkin hyvä asia, joten pitää vihkiä. Hengellisyys on tärkeää monille sateenkaari ihmisillekin. Kirkon tehtävä on ohjata ihmisiä hengellisiin arvoihin eikä ajaa pois.

Silloin kirkko juuri kohteisikin epäreilusti homoseksuaaleja, jos ei kertoisi heille totuutta. Niin, kirkon tehtävä on ohjata hengellisiin arvoihin. Miksi sitten kannustat toimimaan toisin? 

Vierailija
178/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahaa ja valtaa ei ole, uskonto on se keino millä kuka tahansa talliainen voi nostaa itsetuntonsa siihen asemaan, että voi kokea olevansa parempi kuin muut, ilkkua ja haukkua muita, pyrkiä kertomaan miten muiden pitäisi elää elämäänsä jne.

Eipä nämä uskovaiset ole KOSKAAN ollut puhumassa rauhasta, rakkaudesta, sovusta, ymmärryksestä, keskinäisestä kunnioituksesta yms.

Se on AINA haukkumista, ilkkumista, syrjään työntämistä, tuomitsemista, vihaa yms. Aina.

Vierailija
179/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rahaa ja valtaa ei ole, uskonto on se keino millä kuka tahansa talliainen voi nostaa itsetuntonsa siihen asemaan, että voi kokea olevansa parempi kuin muut, ilkkua ja haukkua muita, pyrkiä kertomaan miten muiden pitäisi elää elämäänsä jne.

Eipä nämä uskovaiset ole KOSKAAN ollut puhumassa rauhasta, rakkaudesta, sovusta, ymmärryksestä, keskinäisestä kunnioituksesta yms.

Se on AINA haukkumista, ilkkumista, syrjään työntämistä, tuomitsemista, vihaa yms. Aina.

Sinulla on kyllä todella vääristynyt kuva (kristin)uskosta. 

Vierailija
180/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös omia ristejäni ajatellen tuntuu usein siltä, kuinka omanlaisessaan kuplassa nykyajan suomalainen kristitty ihminen elää ja miten paljon Jeesuksen seuraajat ovat voineet historian saatossa (ja yhä) kärsiä uskostaan.

Kävittekö nyt vasta katsomassa Karmeliittasisaret-oopperan? Tositapahtumiin perustuvassa teoksessa kristitittyjä nunnia vainottiin ja lopulta heidät mestattiin uskonsa vuoksi Ranskan vallankumouksen aikoihin. Ja tuossa on vain yksi tapahtuma poimittuna historiasta. Raamatusta voi lukea, miten paljon myös esim. apostolit saivat kokea vaikeuksia, surua, tuskaa, kipua ja jopa marttyyrikuoleman.

https://oopperabaletti.fi/ohjelmisto/karmeliittasisaret/

Minun on tosiaan usein palattava tähän asiaan ja muistaa suhteellisuudentaju omienkin ristieni kohdalla. 

1900-luvulla syntyi enemmän marttyyreita kuin koko siihen astisessa historiassa yhteensä.