Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta
Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli Vanha testamentti, Uusi testamentti, olisiko aika tehdä päivityksiä ja koota Uudempi testamentti? Totisesti.
Tai ainakin ymmärtää, etteivät ole jumalan sanelemaa tekstiä, vaan oman aikakutensa paimentolaisten ajatuksia, jossa pohjana senaikainen ymmärrys maailmasta.
Sanot noin, koska et tunne Jumalaa.
Minä olen tuntenut hänet pian 40 vuotta ja todella voin sanoa, että Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki elää - ja ilman kolmiyhteistä Jumalaa olisin täysin hukassa kaikella tavalla.
Vaikka olen ateisti, niin melkein salaa toivon että jumala ja helvetti olisi olemassa, niin nämä ihmisoikeuksia polkevat ja vähemmistöjä syrjivät äärikristityt saisivat hämmästyksekseen löytää itsensä helvetin liekkimerestä, sillä polkevat tässä raamatun tärkeimpiä periaatteita:
"Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan, älä tuomitse jotta sinua ei tuomittaisi, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, joka itsensä ylentää, se alennetaan..." näitähän riittää.
Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö ole edes uskossa, ja käytätte vain subjektiivisia raamatun tulkintojanne aseena muita vastaan, toteuttaaksenne ahdasmielisiä agendojanne?!
Häpeäisitte!
Jumala itse kyllä vartioitsee sanaansa, ettei sitä väännellä ihmisen mielen mukaan.
Sehän on vain uskomus, miksi varjelisi. Onhan tutkimuskin osoittanut että jotain VT:n kirjaa on saattanut satakin ihmistä kirjoittaa, niitä on kirjoitettu toisen nimissä ym Kaikissa vanhoissa kirjoissa on puutteita ja Raamatun kirjatkin on kopioiden kopioita. Vielä kun miettii sitä että uskontoa käytetään ihmisten hallitsemiseen niin voi olla tosi paljon muokattua ja keksittyä ja paljonko on jätetty pois? Kukaan ei tiedä miten oikeasti asiat ovat menneet. Minäkin tykkäisin helpoista ja mustavalkoisista totuuksista mutta asiat harvoin ovat sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan Raamatusta löytyy seitsemän kohtaa, jotka suoraan viittaavat homoseksuaalisiin tekoihin . Viittauksia on sekä Uudessa että Vanhassa testamentissa.
Jeesuksesta tai hänen opetuksistaan kertovista teksteistä ei löydy selkeää homoseksuaalisten tekojen kieltoa.
Raamatusta voi esimerkiksi myös löytää yli 100 orjuuden sallivaa tai aihetta käsittelevää jaetta. Orjuus on siis ok.
Jos käännetään sanatarkasti, me olemme Jumalan orjia (ei palvelijoita). Meidän pitäisi antaa elämämme Jumalalle ja tehdä hänen tahtonsa mukaan asioita. Me emme tee mitä me haluamme tehdä, vaan teemme mitä Herra haluaa meidän tekevän.
Jeesus kuitenkin sanoo, ettemme enää ole orjia vaan ystäviä. Ero tässä on, että ystävä tietää herransa teot ja ajatukset, kun taas orja tekee herransa käskyt tuntematta herraansa.
Voi teitä te syntiset helvetin tuleen tuomitut homostelijat ! Jo Sanassa on kirjoitettuna, että homoilu on kauhistuttava synti ! Samassa kohdin kuin uskovilta sianlihan syönti ja pukeutuminen kahdenlaisesta kankaasta tehtyyn kimonoon kielletään. Mitään niistä kauhistuttavista synneistä älkäämme siis harjoittako, että pääsemme Taivaan kirkkauteen valkeissa vaatteissa... AH !
En voi vastata koska en ole konservatiivinen kristitty. Pelkästään syntinen ja armoa vailla. Rakkaita ystäviäni on monenkirjavia, myös homoseksuaaleja.
Kristitty minäkin
Uskovaisen tulisi ajatella niin että, avioliitto on vain biologisen miehen ja biologisen naisen välinen. Ne muut eivät ole avioliittoja eikä niihin tule suhtautua avioliittoina. Tässä kohtaa raamattu menee maallisen lain yläpuolelle joten lakikirjan tekstejä muuttamalla tätä asiaa ei muuteta uskovaisten maailmankatsomuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen ateisti, niin melkein salaa toivon että jumala ja helvetti olisi olemassa, niin nämä ihmisoikeuksia polkevat ja vähemmistöjä syrjivät äärikristityt saisivat hämmästyksekseen löytää itsensä helvetin liekkimerestä, sillä polkevat tässä raamatun tärkeimpiä periaatteita:
"Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan, älä tuomitse jotta sinua ei tuomittaisi, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, joka itsensä ylentää, se alennetaan..." näitähän riittää.
Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö ole edes uskossa, ja käytätte vain subjektiivisia raamatun tulkintojanne aseena muita vastaan, toteutt
Synnin saa aina tuomita, se ei ole väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jumala itse kyllä vartioitsee sanaansa, ettei sitä väännellä ihmisen mielen mukaan.
Sehän on vain uskomus, miksi varjelisi. Onhan tutkimuskin osoittanut että jotain VT:n kirjaa on saattanut satakin ihmistä kirjoittaa, niitä on kirjoitettu toisen nimissä ym Kaikissa vanhoissa kirjoissa on puutteita ja Raamatun kirjatkin on kopioiden kopioita. Vielä kun miettii sitä että uskontoa käytetään ihmisten hallitsemiseen niin voi olla tosi paljon muokattua ja keksittyä ja paljonko on jätetty pois? Kukaan ei tiedä miten oikeasti asiat ovat menneet. Minäkin tykkäisin helpoista ja mustavalkoisista totuuksista mutta asiat harvoin ovat sellaisia.
No laitappas vaikka top-5 muutokset tähän.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö ole edes uskossa, ja käytätte vain subjektiivisia raamatun tulkintojanne aseena muita vastaan, toteutt
Ihminen ei tuomitse. Jos ihminen kertoo mitä Raamatussa sanotaan, ei hän puhu omiaan eikä tuomitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö ole edes uskossa, ja käytätte vain subjektiivisia
Tuomitse vain omat syntisi, älä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan?
Siksi koska Herran sana on sama eilen, tänään ja huomenna. Muodit ja suuntaukset muuttuu, mutta se pysyy.
Eihän se kuulemma ole pysynyt. Kirjoituksia on ahkerasti muokattu, siitähän "Sensuroitu Raamattu" kirja ja monet muutkin ovat kirjoittaneet. Vasta myöhemmin sitä on alettu lukea jonain lukkoon lyötynä Jumalan sanana.
Laitapa tähän top-5 muokkaukset, kun kerran asiaa tunnet.
(ei kuitenkaan pidätetä hengitystä... nuo muokkaushullut eivät koskaan kykene muuhun kuin epämääräisiin vihjailuihin, vaikka kuulemma Sanaa on muokattu vaikka kuinka paljon)
Persnainti ja nyrkkipano yezz. Ei liity elämänkatsomuksiin.
Elämänkatsomus kohdistuu ensijaisesti valkovaseliiniin ja nyrkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö
Tuomitse vain omat syntisi, älä muiden.
KAIKKI synnit saa tuomita, koska ne ovat Herran tahtoa vastaan. Ihmiset toki sitten tuomitsee Herra viimeisellä tuomiolla.
Mutta ylinopeudesta varoittaminen on eri kuin ylinopeudesta sakottaminen. Ymmärrättekö? Lain rikkomisesta on syytä varoittaa ajoissa, vaikka ei itse tuomioita jakaisikaan.
Raamatulla voi heittää vesilintua, mutta homous on irstasta ja kertakaikkiaan ei hyväksyttävää sukupuolen väärinharjoitusta. Helvetti odottaa, ikuinen ruoskinta ja kiirastulessa käristäymisen.
Et...ihan miten vaan.
Ap, lue itse Raamattua, jos asia Sinua vaivaa. Sieltä löytyvät vastaukset ja näet samalla mitä siellä lukee ja mitä ei lue.
Minulle merkittävimmät kohdat, eivät välttämättä ole Sinulle merkityksellisiä.
Syntiä on monenlaista.
En ole parempi kuin lähimmäiseni. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, minäkin. Kun otin Jeesuksen Kristuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajanani, myönsin että olen syntinen enkä voi itseäni pelastaa. Vain Jeesus voi. Hän otti minunkin syntini kannettavakseen.
Olen Raamattua lukenut ja tullut siihen tulokseen, että minun tulee kertoa Hyvää Uutista ja muistaa, että tuomio on yksin Herran. Raamatussa lukee, että menkää kaikkeen maailmaan ja kertokaa Hyvää Uutista.
Lue ensin Psalmeja ja sitten Johanneksen evankeliumia.
En voi pakottaa ketään uskomaan, eikä minun tarvitsekaan, vaan ainoastaan johtaa oikean tiedon äärelle ja kertoa:
Kaikki on jo tehty. Syntiongelma on jo ratkaistu. Otatko Jeesuksen vastaan?
Sen lisäksi rukoilen, Sinunkin puolestasi ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kristityille:
Jos kaksi homoseksuaalisista ihmistä ovat suhteessa keskenään ja harrastavat seksiä kummankin suostumuksella, kenelle siitä on varsinaisesti haittaa? Sanotaan, että on syntiä, mutta MIKSI tämä on Jumalan mielestä syntiä ja miksi Jumala hermostuu niin kovasti siitä?
Se on syntiä, koska se on kapinaa Jumalan tahtoa ja järjestystä vastaan.
Hän EI luonut miestä ja miestä, tai naista ja naista - vaan hän loi miehen ja naisen yhtymään ja täyttämään maan.
Ja jos ei tahdo toimia Jumalan järjestyksen mukaan, elää Jumalan ulkopuolella, tuuliajolla, pimeydessä ja ikuisesti piinattuna tulessa.
Sinä et sitten ole harrastanut seksiä kuim
lisääntymistarkoituksessa?
Jumala on luonut avioseksin miehen ja naisen välille ja se on hyvin nautittavaa usein ja Jumalan mielenmukaista.
Hae vaikka PubMedistä.