Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta
Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu saa kyllä tuntemaan suurta kiitollisuutta siitä, että en syntynyt konservatiiviseen perheeseen eikä minua neuvottu tukahduttamaan seksuaalisuuttani syntinä, vaan minut hyväksyttiin sellaisena kuin olen ja iloittiin, kun löysin elämäni rakkauden toisesta naisesta. Moni ikäiseni (ja moni nuorikin) homo ja lesbo ei ole yhtä onnekas.
Kun itse tajusin lesbouteni teini-iän kynnyksellä, homoseksuaalisuus oli vielä rikos. Hienosti ollaan onneksi tultu eteenpäin niistä ajoista.
N65
Nykyään eheytystoimintaa harjoittavatkin Seta ja vihervasemmisto, jotka tuputtavat homoseksuaaleille suuntautumisen vastaisia transkumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Hom oilu ei ole suuntautuminen vaan sairaus josta voi parantua. Sairauteen on erilaisia hoitoja esim. eheytys, siedätys ym. Mutta tehokkaimmaksi on koettu olazapin+ketipinor+risperdal+leponex-kombo.
Tuli mieleen yksi ketju. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus.
Monesta muustakin elämäntilanteesta voisi kysyä samaa. Jeesus sanoo Raamatussa: "ota ristisi ja seuraa minua". Minä en ole homoseksuaali, mutta minulla on elämässäni oma suuri ristini. Jeesuksen seuraaminen ei Raamatun opetuksen mukaan ole useinkaan ruusuilla tanssimista.
Vaatiiko Jeesuksen seuraaminen elämistä selibaatissa ja ilman parisuhdetta? Mikä sinun uhrauksesi on yhtä suuri?
Niin, nykyihmisellehän seksi on asia numero ja prioriteetti 1. Virkkeesi kertoo paljon nykymaailmasta: tärkeintä on oman moninaisen seksuaalisuutensa pidäkkeetön toteutus.
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus ominaisuutena ei ole synti eikä sille mitään voi. Ns. eheytys"hoidot" ovat julmaa henkistä ja hengellistä väkivaltaa ja moni on tehnyt itsemurhan niiden takia. Se on elämänmittainen taistelu eikä taatusti helppoa elää tuon ominaisuuden kanssa. En tiedä mitä siinä voi tehdä kun ei Raamattu anna lupaa olla homoseksuaalisessa suhteessa. Tuskaista taistelua on.
En tiedä oletko uskossa. Ymmärrän jos joku joka ei ole uskossa, yrittää väkisin jonkun muun mieleksi luopua jostain mistä ei halua luopua. Ainoa peruskallio mikä kestää on Jeesus Kristus ja Raamattu. Jos laitat luottamuksesi vain ihmisiin, voi olla että menet vahingossa johonkin eheytyshoitoon, joka ei olekaan hyvä. Mikä tahansa ryhmä, terapia, seurakunta voi olla hyvä tai huono. Mutta jos tunnet Raamatun ja olet uudesti syntynyt ja sinulla on Raamatun sanan tuntemisen lisäksi Pyhä Henki, erotat, jos jossain ryhmässä joku puhuu asiaa joka ei ole linjassa Raamatun kanssa. Mitä tulee uskossa oloon, ei ole turvallista kävellä kahta tietä. Mutta jos mietit ja ymmärrät mistä Jeesus pelastaa ja miten suuri Jumalan rakkaus on ja löydät armon, ymmärrät että sinulla on puolustaja ja auttaja, eikä sinun tarvitse omin vaoimin taistella elämässä. Jumala rakastaa jokaista ihmistä ihan käsittämättömän paljon. Et tiedä miten arvokas olet Jumalalle.
Ja kaikki on lahjaa sinulle. Jeesus antaa tulevaisuuden ja toivon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan.
Seuraa sä hullu 👵🏻huora pillunhajuas!
Otatko nyt ne lääkeet vai laitanko Apua tulemaan ?
Nyt ei ole
Seuraa,seiskaa eikä hymyä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kristityille:
Jos kaksi homoseksuaalisista ihmistä ovat suhteessa keskenään ja harrastavat seksiä kummankin suostumuksella, kenelle siitä on varsinaisesti haittaa? Sanotaan, että on syntiä, mutta MIKSI tämä on Jumalan mielestä syntiä ja miksi Jumala hermostuu niin kovasti siitä?
Se on syntiä, koska se on kapinaa Jumalan tahtoa ja järjestystä vastaan.
Hän EI luonut miestä ja miestä, tai naista ja naista - vaan hän loi miehen ja naisen yhtymään ja täyttämään maan.
Ja jos ei tahdo toimia Jumalan järjestyksen mukaan, elää Jumalan ulkopuolella, tuuliajolla, pimeydessä ja ikuisesti piinattuna tulessa.
Sinä et sitten ole harrastanut seksiä kuin lisääntymistarkoituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus.
Monesta muustakin elämäntilanteesta voisi kysyä samaa. Jeesus sanoo Raamatussa: "ota ristisi ja seuraa minua". Minä en ole homoseksuaali, mutta minulla on elämässäni oma suuri ristini. Jeesuksen seuraaminen ei Raamatun opetuksen mukaan ole useinkaan ruusuilla tanssimista.
Vaatiiko Jeesuksen seuraaminen elämistä selibaatissa ja ilman parisuhdetta? Mikä sinun uhrauksesi on yhtä suuri?
No, sanotaanko että ihminen voi joutua olemaan selibaatissa ja ilman parisuhdetta, vaikka ei olisikaan homoseksuaali. Oma tilanteeni on tällainen. Koen,
Tavallaan ja tavallaan ei. On paljon uskovaisia, joilla ei vain ole omaa puolisoa. Siinä kohtaa se teoreettinen mahis "saada seksiä" ei auta.
On myös ihmisiä, joilla seksivietti ei ole valtavan voimakas. Ei kaikki homotkaan mieti pelkkää seksiä, toivottavasti ei ollut ullatuus.
Mutta Jeesukselle olisi ok, jos sinulla olisi parisuhde ja seksiä, mutta homoseksuaalille ei missään skenaariossa. Ei mitenkään rinnasteiset tilanteet.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Tarkoittanet miehen ja naisen välistä avioliittoa - se on ainoa mikä käy kristityillä.
Pelkkä parisuhde, ilman avioliittoa olisi huoruuden synnissä asumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eheytyminen pitää olla aina ihmisen oma toive, ei koskaan painostettu toimi!"
Omakaan toive ei valitettavasti tässä auta. Tuloksena on usein henkisesti rikki menneitä ihmisiä jotka ovat edelleen homoja. Patrick Tiainenkin oli kymmenen vuotta eheytysputkessa tuloksetta. Entäpä jos uskoisit ihan tieteeseen ja siihen mitä ammattilaiset ja tutkittu tieto asiasta sanoo?
Moni homo on eheytynyt transkumppanin kanssa. Homomiehet ovat innoissaan transmiesten vaginoista ja lesbot transnaisten ladypeniksistä, kun vähän ohjaa oikeaan suuntaan.
Hyiii, todella sickiä. 🤮
Setalta ja muilta transjärjestöiltä saa lisätietoa. Seta ei ole ollut homojen asialla vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nykyihmisellehän seksi on asia numero ja prioriteetti 1. Virkkeesi kertoo paljon nykymaailmasta: tärkeintä on oman moninaisen seksuaalisuutensa pidäkkeetön toteutus.
Sulta jäi huomaamatta varmaankin vahingossa toinen mainittu asia, eli parisuhde. Tuleeko sinulle useinkin muiden ihmisten seksielämä ensimmäisenä mieleen?
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee
iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.
Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!
PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee
iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!
PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi
Nimenomaan kaikki kirkot pitäisi lakkauttaa ja kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Omakaan toive ei valitettavasti tässä auta. Tuloksena on usein henkisesti rikki menneitä ihmisiä jotka ovat edelleen homoja. Patrick Tiainenkin oli kymmenen vuotta eheytysputkessa tuloksetta. Entäpä jos uskoisit ihan tieteeseen ja siihen mitä ammattilaiset ja tutkittu tieto asiasta sanoo?
Ihmiset ollaan erilaisia. Joku juoppo raitistuu tultuaan uskoon, toinen ei. Kaikki eivät eheydy, mutta eheytyneitäkin mielenterveyden säilyttäneitä ja naimisissaoleviakin on.
Mutta jos Jumala ei pyynnöistä huolimatta "eheytä", tai paranna alkoholismista, niin sitten ei. Ei kaikki parane.
"Tavallaan ja tavallaan ei. On paljon uskovaisia, joilla ei vain ole omaa puolisoa. Siinä kohtaa se teoreettinen mahis "saada seksiä" ei auta.
On myös ihmisiä, joilla seksivietti ei ole valtavan voimakas. Ei kaikki homotkaan mieti pelkkää seksiä, toivottavasti ei ollut ullatuus."
Hieno maalitolpan siirto. On kaksi täysin eri asiaa, että puuttuuko joltain parisuhde olosuhteiden vuoksi, vai onko se häneltä kategorisesti kielletty. Heterolle parisuhde ja seksi ovat sallittuja, jos kortit menevät oikein, mutta homoseksuaalille ei missään tapauksessa. Olisit edes rehellinen. Sinulta ei edellytetä mitään vastaavaa uhrausta Jeesuksen seuraamiseksi.
"Hän EI luonut miestä ja miestä, tai naista ja naista - vaan hän loi miehen ja naisen yhtymään ja täyttämään maan."
Hän loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, ei mieheksi tai naiseksi. Uskon että sielu itsessään on sukupuoleton. Sukupuoli ei ole ratkaisevaa rakkaudessa vaan tunteen aitous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ollaan erilaisia. Joku juoppo raitistuu tultuaan uskoon, toinen ei. Kaikki eivät eheydy, mutta eheytyneitäkin mielenterveyden säilyttäneitä ja naimisissaoleviakin on.
Mutta jos Jumala ei pyynnöistä huolimatta "eheytä", tai paranna alkoholismista, niin sitten ei. Ei kaikki parane.
Piti jatkua: ei kaikki parane syövästäkään, vaikka kuinka rukoilee. Elämme epätäydellisessä maailmassa.
Homot transnainen ja transmies ovat sairaita ja vielä enemmän he jotka eivät näe siinä mitään Väärää
Hyiii, todella sickiä. 🤮