Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
221/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lue itse Raamattua, jos asia Sinua vaivaa. Sieltä löytyvät vastaukset ja näet samalla mitä siellä lukee ja mitä ei lue. 

Minulle merkittävimmät kohdat, eivät välttämättä ole Sinulle merkityksellisiä. 

Syntiä on monenlaista. 

En ole parempi kuin lähimmäiseni. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, minäkin. Kun otin Jeesuksen Kristuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajanani, myönsin että olen syntinen enkä voi itseäni pelastaa. Vain Jeesus voi. Hän otti minunkin syntini kannettavakseen.

Olen Raamattua lukenut ja tullut siihen tulokseen, että minun tulee kertoa Hyvää Uutista ja muistaa, että tuomio on yksin Herran. Raamatussa lukee, että menkää kaikkeen maailmaan ja kertokaa Hyvää Uutista. 

Lue ensin Psalmeja ja sitten Johanneksen evankeliumia. 

En voi pakottaa ketään uskomaan, eikä minun tarvitsekaan, vaan ainoastaan johtaa oikean tie

Amen sille, mutta Johanneksen evankeliumi kannattaa jättää viimeiseksi ja aloittaa vanhimmasta eli Markuksen evankeliumista, joka on suunnattu juurikin uusille.

Vierailija
222/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen ateisti, niin melkein salaa toivon että jumala ja helvetti olisi olemassa, niin nämä ihmisoikeuksia polkevat ja vähemmistöjä syrjivät äärikristityt saisivat hämmästyksekseen löytää itsensä helvetin liekkimerestä, sillä polkevat tässä raamatun tärkeimpiä periaatteita: 

"Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan, älä tuomitse jotta sinua ei tuomittaisi, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, joka itsensä ylentää, se alennetaan..." näitähän riittää.

Mutta mitä tekee äärikristitty?! Nousee suorastaan barrikadeille huutamaan ja osoittelemaan sormella millaiseen syntiin kukin heidän ympärillään syyllistyy, jaellen kadotustuomioita. Oletteko todella noin sokeita oman uskontonne periaatteille ja rakkauden sanomalle?! Vai ettekö ole edes uskossa, ja käytätte vain subjektiivisia raamatun tulkintojanne aseena muita vastaan, toteutt

Mitä ihmettä vouhkaat? Taas tuo rakkaus-hokema. Eikö tässäkin ketjussa ole kirjoitettu kristityille homoseksuaaleille todella rakkaudellisia vastauksia heidän viesteihinsä? Tuo asenteesi, että lähimmäisenrakkaus ei ajaisi Raamatun mukaan toimivia, on ihan tuulesta temmattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalisuus ei ole valinta, fetissi tai perversio, vaan synnynnäinen ominaisuus, jota ilmenee pienellä osalla populaatiota myös muilla eläinlajeilla, eli täysin luonnollinen poikkeama. Miksi jumalanne tuomitsisi asian, jonka on itse luonut? Omaa ahdasmielistä agendaanne olette te äärikristityt tässä toteuttamassa, ja käytätte raamattua aseenanne vähemmistöjen syrjintään. Olette kyllä omituista ja kuvottavaa sakkia.

Jos jotain niin rakkautta tämä maailma kaipaa. Antakaa ihmisten rakastaa juuri sitä ihmistä johon rakastuvat, ja tehkää itse samoin. Muiden ihmisten rakkauselämä ei ole teiltä tai jumalaltanne mitään pois.

Vierailija
224/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata koska en ole konservatiivinen kristitty. Pelkästään syntinen ja armoa vailla. Rakkaita ystäviäni on monenkirjavia, myös homoseksuaaleja. 

Kristitty minäkin

Niin. Jeesus armahtaa syntistä mutta tuomitsee synnin. Jos rakastat ystäviäsi, et ainakaan johdata heitä harhaan. 

Vierailija
225/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on paljon tekstiä monesta aiheesta mutta kristinuskon pääteema tuntuu olevan nimenomaan homouden vastustaminen.

Vierailija
226/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tarkoittaa "konservatiivinen" kristitty. Kristitylle homoseksuaalisuus on ilman epäilystäkään synti, koska Raamattu sen sellaiseksi määrittelee.

Vanha Testamentti:

3. Mooseksen kirja 18:22, Jahven lausumana: "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko"

Uusi Testamentti:

Matteus 5:17-20, Jeesuksen lausumana: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa,

Ketä yrität huijata tuolla eläimellisellä himollasi?

Jumalaa? 

Itseäsi? Sitä toista? 

Koska olet homo ja olet päättänyt käyttää homohimoasi akteihin, se on yhtä paha kuin miesseksi. 

Vierailija
227/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aika väsynyt jo uskontoon. Kaikki on niin huteralla pohjalla yleensäkin ja vailla todisteita. Emme voi kysyä lisätietoja mistään vaan joudumme tappelemaan tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista joiden oletetaan sisältävän Jumalan mielipiteitä, että miten niitä tulkitaan ja onko ne ylipäätään oikein. Miksi lopulta laskisin mitään niiden varaan? 

Siksi koska Herran sana on sama eilen, tänään ja huomenna. Muodit ja suuntaukset muuttuu, mutta se pysyy. 

Eihän se kuulemma ole pysynyt. Kirjoituksia on ahkerasti muokattu, siitähän "Sensuroitu Raamattu" kirja ja monet muutkin ovat kirjoittaneet. Vasta myöhemmin sitä on alettu lukea jonain lukkoon lyötynä Jumalan sanana.

Laitapa tähän top-5 muokkaukset, kun kerran asiaa tunnet.

(ei kuitenkaan pidätetä hengitystä... nuo muokkaushullut eivät koskaan kykene muuhun kuin epämääräisiin vihjailuihin, vaikka kuulemma Sanaa on muokattu vaikka kuinka paljon)

Yksi selkeä esimerkki siitä, miten kirkolliskokoukset ovat muuttaneet uskonnollista opetusta ja käytäntöjä, on Nikean kirkolliskokous vuonna 325 jKr. Tässä on lyhyt kuvaus ennen ja jälkeen kirkolliskokouksen:

Ennen Nikean kirkolliskokousta: Ennen Nikean kirkolliskokousta oli laaja opillinen kiista Jeesuksen Kristuksen luonteesta. ja Arius, Aleksandrian papisto, opetti, että Jeesus Kristus oli luotu olento eikä yhtä jumalallinen kuin Isä. että Jeesuksella oli aika, jolloin hän ei ollut olemassa, ja että hän oli luotu Isän tahdosta.

Nikean kirkolliskokouksen muutos: Nikean kirkolliskokous kokoontui vuonna 325 jKr. ratkomaan tätä kiistaa. Kokous päätti vahvistaa ortodoksisen kristillisen opetuksen Jeesuksen jumaluudesta. Se hyväksyi Nikean uskontunnustuksen, jossa tunnustettiin Jeesuksen olevan "Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta". Tämä tarkoitti, että Jeesusta ei pidetty enää luotuna olentona vaan samanarvoisena Isän kanssa ja osana Jumalan kolminaisuutta.

Tämä päätös muutti merkittävästi kristinuskon opetusta ja vakiinnutti kolminaisuusopin osaksi kristillistä uskoa. Nikean kirkolliskokous oli tärkeä askel kohti kristinuskon opillista yhtenäisyyttä ja vaikutti ratkaisevasti kirkon oppiin ja käytäntöihin.

Vierailija
228/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kirkko toimii maallisen lainsäädännön puitteissa eikä kohtele eriarvoisesti pareja. Halu rakastaa ja sitoutua on kuitenkin hyvä asia, joten pitää vihkiä. Hengellisyys on tärkeää monille sateenkaari ihmisillekin. Kirkon tehtävä on ohjata ihmisiä hengellisiin arvoihin eikä ajaa pois.

Silloin kirkko juuri kohteisikin epäreilusti homoseksuaaleja, jos ei kertoisi heille totuutta. Niin, kirkon tehtävä on ohjata hengellisiin arvoihin. Miksi sitten kannustat toimimaan toisin? 

Onko seksuaalinen suuntautuminen ainoa ja tärkein hengellinen arvo?

Ei, mutta seksuaalisuus liittyy läheisesti lisääntymiseen ja Jumalan luomistyöhön. Siksi tämä asia on merkittävä kristinuskon perusopissa. Huom. On aina ollut, tuhansia vuosia ja suurin osa maapallon kristityistä edelleen pitää homoseksuaalisuuden toteuttamista syntinä. 

Vierailija
229/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös omia ristejäni ajatellen tuntuu usein siltä, kuinka omanlaisessaan kuplassa nykyajan suomalainen kristitty ihminen elää ja miten paljon Jeesuksen seuraajat ovat voineet historian saatossa (ja yhä) kärsiä uskostaan.

Kävittekö nyt vasta katsomassa Karmeliittasisaret-oopperan? Tositapahtumiin perustuvassa teoksessa kristitittyjä nunnia vainottiin ja lopulta heidät mestattiin uskonsa vuoksi Ranskan vallankumouksen aikoihin. Ja tuossa on vain yksi tapahtuma poimittuna historiasta. Raamatusta voi lukea, miten paljon myös esim. apostolit saivat kokea vaikeuksia, surua, tuskaa, kipua ja jopa marttyyrikuoleman.

https://oopperabaletti.fi/ohjelmisto/karmeliittasisaret/

Minun on tosiaan usein palattava tähän asiaan ja muistaa suhteellisuudentaju omienkin ristieni kohdalla. 

Niin. Ihmiset voisivat vähän suhteellistaa asioita ennen kuin pitää lähteä jokaista kristinuskon peruspilaria murtamaan. Nyt jo homoseksuaalit saavat elää täysin rauhassa parisuhteissaan, mutta tämä on tätä itsekästä nykyaikaa, mulle kaikki nyt heti, ei voi edes uskon vuoksi uhrautua missään. 

Vierailija
230/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on paljon tekstiä monesta aiheesta mutta kristinuskon pääteema tuntuu olevan nimenomaan homouden vastustaminen.

Ja sekin perustuu kaiken maailman rivinvälitulkintoihin ja oletukseen, että jok'ikinen jonkun muinaishihhulin kirjoittama raamattuun tungettu kirjekin on olevinaan jumalan sanaa. Ihminen uskoo mihin haluaa uskoa, ja yksinkertainen ja ahdas on äärihihhulin mieli.

Vierailija
231/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin perustuu kaiken maailman rivinvälitulkintoihin ja oletukseen, että jok'ikinen jonkun muinaishihhulin kirjoittama raamattuun tungettu kirjekin on olevinaan jumalan sanaa. Ihminen uskoo mihin haluaa uskoa, ja yksinkertainen ja ahdas on äärihihhulin mieli.

Jos suhtautuu jonkin uskonnon pyhään kirjaan noin, miksi haluaisi edes vihkiä itsensä ko. uskonnon kirkossa? Niin, alan ymmärtää, tässä on ilmeisesti tarkoitus ennen kaikkea kiusata uskovia ihmisiä. 

Vierailija
232/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinä ap. mitä minun pitää tehdä kun jumala on luonut minut pedofiiliksi? Ei ole minun omaa syytäni.

Pedofilialla voidaan tehdä toiselle ihmiselle pahaa. Homoseksuaalisuus ei satuta ketään.

Homoseksuaalisuus satuttaa Jumalaa. Mitä väliä muulla? (ja kyllä homous satuttaa yhteiskuntaa ja yksilöä vakavasti)

Miten homous satuttaa Jumalaa ja yhteiskuntaa? Ei ole ainakaan kenenkään homous minua heteronaista satuttanut. (Tai no ehkä pikkaisen ollut paha mieli kun joku upea ja kiva mies johon olen ollut ihastunut onkin paljastunut homoksi.)

Etenkin nyt kun maapallomme on ylikansoitettu niin eikös ole oikein hyvä asia että on vähemmän ihmisiä, jotka lisääntyvät keskenään.

Miksi homot ja muut epänormaalit sitten tunkevat sitä äärimmäisen ärsyttävää PRIDEÄÄN joka paikkaan ja ovat röyhkeydellään soluttautuneet moniin kouluihin, pilanneet lapset ja seurakuntiinkin ja vaativat kirkollisia menoja häpeälliselle synnilleen, joka on vastoin Jumalan säätämystä. 

SIKSI. Muuten en välittäisi puupennin vertaa, mitä kukin sänkykamarissaan tekee. 

T: Uzkiz, jo lähes 40 vuotta

Vierailija
233/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhtautuu jonkin uskonnon pyhään kirjaan noin, miksi haluaisi edes vihkiä itsensä ko. uskonnon kirkossa? Niin, alan ymmärtää, tässä on ilmeisesti tarkoitus ennen kaikkea kiusata uskovia ihmisiä. 

Jospa joku homoseksuaali kokee asian niin, että kelpaa jumalallenne sellaisena kuin on?! Jospa antaisitte jumalanne hoitaa tuomaroinnin kuten raamatussakin todetaan, ja keskittyisite omien syntienne pohdiskeluun muiden ihmisten syyttelyn ja osoittelun sijaan?!

Vai koetteko todella olevanne niin synnittömiä ja täydellisiä, että olette oikeutettuja kivittämään "itseänne huonompia" ihmisiä raamattua heristellen? Ettekö te juuri siinä syyllisty syntiin itsekin, ylentäessänne itsenne ja tuomitessanne muita?

Vierailija
234/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa joku homoseksuaali kokee asian niin, että kelpaa jumalallenne sellaisena kuin on?! Jospa antaisitte jumalanne hoitaa tuomaroinnin kuten raamatussakin t

Kyllä Raamatussa kehotetaan nuhtelemaan lähimmäistä, jos tämä tekee syntiä. Eli kirkko ei saisi saarnata syntiä synniksi? Mikä kirkko se sellainen on, joka hyväksyy kaiken, myös oman sanansa vastaisen toiminnan? 

Vierailija
235/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala itse kyllä vartioitsee sanaansa, ettei sitä väännellä ihmisen mielen mukaan. 

Sehän on vain uskomus, miksi varjelisi. Onhan tutkimuskin osoittanut että jotain VT:n kirjaa on saattanut satakin ihmistä kirjoittaa, niitä on kirjoitettu toisen nimissä ym Kaikissa vanhoissa kirjoissa on puutteita ja Raamatun kirjatkin on kopioiden kopioita. Vielä kun miettii sitä että uskontoa käytetään ihmisten hallitsemiseen niin voi olla tosi paljon muokattua ja keksittyä ja paljonko on jätetty pois? Kukaan ei tiedä miten oikeasti asiat ovat menneet. Minäkin tykkäisin helpoista ja mustavalkoisista totuuksista mutta asiat harvoin ovat sellaisia.

No laitappas vaikka top-5 muutokset tähän.

No tässäpä on 18 kpl Raamatun muokkauksia, ole hyvä

https://historycollection.com/18-alteration-made-to-the-bible-and-its-c…

Vierailija
236/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kieltää uskonnollisten temppelien rakentamisen, ja mm. papiston ylentämisen muiden yläpuolelle, sillä kaikki ihmiset ovat (homoseksuaalit mukaan lukien) samanarvoisia. Miksi meuhkaatte kirkkolaitoksestanne jota ei raamatun mukaan pitäisi olla edes olemassa?! Kirkot rakennettiin keskiajalla kansan alistamiseen, tuomitsemiseen ja verottamiseen, ja nyt te nykyhihhulit pidätte moisia kidutuskammioita jumalan pyhinä huoneina?! Miten ihmeessä voitte olla oman pyhän kirjanne suhteen niin pihalla, että jopa kaltaiseni ateisti tuntee raamatun teitä paremmin?!

Vierailija
237/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kieltää anaaliseksin mikä on ymmärrettävää terveydellisistä syistä. Itse olen homomies enkä harrasta sitä. Kädet ja suu toki ovat käytössä ahkeraan 😛

Zzz xx cvvvvvvnnnmmmm 

Ketä yrität huijata tuolla eläimellisellä himollasi?

Jumalaa? 

Itseäsi? Sitä toista? 

Koska olet homo ja olet päättänyt käyttää homohimoasi akteihin, se on yhtä paha kuin miesseksi. 

Vierailija
238/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos kirkko ryhtyy homoja vihkimään, siinä kärsivät kaikista eniten he itse, kun voivat paremmin tuudittautua valheelliseen totuuteen, että asia olisi Jumalan silmissä ok.

Meidän muiden on sitten siirryttävä toiseen kirkkoon tai saa nähdä, jakutuuko nykyinen kirkko jotenkin.

En itse ymmärrä, miksi seta-porukan on pakko horjuttaa koko yhteiskuntaa. Tunkevat kouluihin, kirkkoihin. Piispatkin taipuvat heidän vaatimustensa alla. Toivon, että tuo esitys ei kuitenkaan menisi nyt läpi. Ainakaan vielä.

Mutta rauhoittuisitte ja jättäisitte kirkon rauhaan. Se on pyhä paikka, miksi teidän pitää tulla sekoittamaan asioita sinnekin? 

Vierailija
239/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kieltää uskonnollisten temppelien rakentamisen, ja mm. papiston ylentämisen muiden yläpuolelle, sillä kaikki ihmiset ovat (homoseksuaalit mukaan lukien) samanarvoisia. Miksi meuhkaatte kirkkolaitoksestanne jota ei raamatun mukaan pitäisi olla edes olemassa?! Kirkot rakennettiin keskiajalla kansan alistamiseen, tuomitsemiseen ja verottamiseen, ja nyt te nykyhihhulit pidätte moisia kidutuskammioita jumalan pyhinä huoneina?! Miten ihmeessä voitte olla oman pyhän kirjanne suhteen niin pihalla, että jopa kaltaiseni ateisti tuntee raamatun teitä paremmin?!

Höpö, eikä kiellä. Jeesuskin ajoi kauppiaat pois temppelistä, sillä se on pyhä paikka. 

Vierailija
240/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko synnynnäiseen homoseksuaalisuuteen. En silti ala paasaamaan homoille kuinka heidän pitää kääntyä heteroiksi väkisin. Live and let live. Jokaisella on oma elämänsä, omat syntinsä, omat demoninsa.