Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
461/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on hirveä ajatus vihkiä synnissä elävä homopari, mutta synnissä elänyt ja pahimmassa tapauksessa edellisestä avioliitosta eronnut heteroavoparia voidaan vihkiä ongelmitta, vaikka he harrastaisivat parinvaihtoa ja masturboisivat? 

Vierailija
462/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovainen homo ei voisi päästä taivaaseen? Onko homous pahempi synti kuin muut ja millä perusteella? Kaikki tekevät syntiä, myös heterot. Ei ole ihmisten tehtävä tuomita toisten syntejä vaan Jumalan. 

Kaikki synnit saa tuomita, mutta Jumala tuomitsee ihmiset viimeisellä tuomiolla. 

Heteroseksuaalisuus ei sitten ole mikään vapaalippu elää tahallaan syntielämää, vaan synneistä tulee tehdä parannus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

57% papeista kyselytutkimuksen mukaan tulkitsee kuitenkin Raamatun niin, että homojen vihkimistä avioliittoon ei ole kielletty. Enemmistö päättää mikä on kirkon virallinen kanta. 

Vierailija
464/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus. 

Monesta muustakin elämäntilanteesta voisi kysyä samaa. Jeesus sanoo Raamatussa: "ota ristisi ja seuraa minua". Minä en ole homoseksuaali, mutta minulla on elämässäni oma suuri ristini. Jeesuksen seuraaminen ei Raamatun opetuksen mukaan ole useinkaan ruusuilla tanssimista. 

Juuri näin. Aamen! Meillä kaikilla on syntimme ja ristimme, mutta Jumalan sanan kieltäminen omaa itsekkyyttämme on erityisen paha sellainen. Ihmisen tulee nöyrtyä ja hyväksyä Jumalan sana, vaikka se on joskus vaikea. Ei elämän kuulukaan olla helppoa. 

Aika törkeää heteroilta kirkkain silmin vaatia, että homona ei saa toteuttaa seksuaalisuuttaan, kun itse voi heilutella peittoa vaikka vuorokauden ympäri.

Vierailija
465/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus. 

Monesta muustakin elämäntilanteesta voisi kysyä samaa. Jeesus sanoo Raamatussa: "ota ristisi ja seuraa minua". Minä en ole homoseksuaali, mutta minulla on elämässäni oma suuri ristini. Jeesuksen seuraaminen ei Raamatun opetuksen mukaan ole useinkaan ruusuilla tanssimista. 

Juuri näin. Aamen! Meillä kaikilla on syntimme ja ristimme, mutta Jumalan sanan kieltäminen omaa itsekkyyttämme on erityisen paha sellainen. Ihmisen tulee nöyrtyä ja hyväksyä Jumalan sana, vaikka se on joskus vaikea. Ei elämän kuulukaan olla helppoa. 

Aika törkeää heteroilta kirkkain silmin vaatia, että

He laittavat toisten selkään kuormia, mutta itse eivät halua niihin sormenpäälläkään koskea. Tekopyhät, näitä Jeesus tuomitsi ankarin sanoin.

Vierailija
466/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen tärkein sanoma on lähimmäisenrakkaus. Mä rakastan homoja, heteroita, ateisteja, konservatiivikristittyjä ja kaikkia muita kristittyjä ja uskontokuntia. Meidän tehtävä ei ole tuomita, vaan toimia kuten Jeesus opetti: tärkeintä on rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä. Jeesus rakastaa kaikkia, myös syntisiä.

Vierailija
467/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

439 puhuu asiaa. Olen itse kristitty ja ihmetellyt tätä, että miksi homous nostetaan synneistä erityisasemaan, ihan kuin se olisi pahempi synti kuin muut. Tähän ei ole mitään raamatullisia perusteita. Kirkko vihkii eronneita (syntiä), masturboineita (syntiä), aseksuaaleja (syntiä), alkoholisteja (syntiä). Mutta ei homoja. Miksi homous olisi pahempi synti kuin nuo muut? Kirkon pitäisi ottaa selkeä linja. Joko ei vihitä ketään edellä mainituista, tai vihitään kaikki. 

Mä oon kans sitä mieltä että eron ottanutta ei pitäisi kirkossa siunata uudelleen avioliittoon. Alkoholin käyttö taas ei mitenkään liity avioliittoon.

Mitä sanot anteeksiannosta ,ero ei kylläkään ole synti .

Vierailija
468/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen tärkein sanoma on lähimmäisenrakkaus. Mä rakastan homoja, heteroita, ateisteja, konservatiivikristittyjä ja kaikkia muita kristittyjä ja uskontokuntia. Meidän tehtävä ei ole tuomita, vaan toimia kuten Jeesus opetti: tärkeintä on rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä. Jeesus rakastaa kaikkia, myös syntisiä.

Mutta ei hyväksy syntiä.

Vierailija
469/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

439 puhuu asiaa. Olen itse kristitty ja ihmetellyt tätä, että miksi homous nostetaan synneistä erityisasemaan, ihan kuin se olisi pahempi synti kuin muut. Tähän ei ole mitään raamatullisia perusteita. Kirkko vihkii eronneita (syntiä), masturboineita (syntiä), aseksuaaleja (syntiä), alkoholisteja (syntiä). Mutta ei homoja. Miksi homous olisi pahempi synti kuin nuo muut? Kirkon pitäisi ottaa selkeä linja. Joko ei vihitä ketään edellä mainituista, tai vihitään kaikki. 

Mä oon kans sitä mieltä että eron ottanutta ei pitäisi kirkossa siunata uudelleen avioliittoon. Alkoholin käyttö taas ei mitenkään liity avioliittoon.

Ero ei, välttämättä (siinäkin on ehtoja), mutta eron jälkeen uudelleen avioituminen on huorinteko.

Vierailija
470/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei hyväksy syntiä.

Syntiä ei tarvitse hyväksyä mutta syntisiin ihmisiin voi suhtautua lähimmäisenrakkaudella ja hyväksyvästi. Ihminen on synneistään huolimatta Jumalan kuva. <3 

Vierailija
471/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen tärkein sanoma ei ole lähimmäisenrakkaus.

Ensinmäinen käsky on totella Jumalaa.

Vierailija
472/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57% papeista kyselytutkimuksen mukaan tulkitsee kuitenkin Raamatun niin, että homojen vihkimistä avioliittoon ei ole kielletty. Enemmistö päättää mikä on kirkon virallinen kanta. 

Papit päättää mitä päättää. 

Oleellisinta on kuitenkin Jumalan mielipide.

Vierailija
473/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papit päättää mitä päättää. 

Oleellisinta on kuitenkin Jumalan mielipide.

Olet aivan oikeassa. Herra saa sanoa kantansa heti kun tahtoo. Kovin on vaan ollut hiljaa.

Vierailija
474/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet homot ovat rukoilleet Jeesusta ja Jeesus on vastannut heille, olen lukenut näistä tapauksista. Tai jos rukoilee Jeesukselta puolisoa ja rukousvastauksena saakin samaa sukupuolta olevan puolison? Eihän Jeesus voi antaa vääriä rukousvastauksia. Mä ainakin uskon näihin tarinoihin. Minulle on tapahtunut elämässä uskomattomia asioita kun olen rukoillut Jeesusta. 

Vierailija
475/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskyssä sanotaan rakastaa Jumalaa, eikä totella Jumalaa. Ja seuraavaksi sanotaan: yhtä tärkeä on tämä, rakasta lähimmäistäsi. Opiskele Raamattua huolellisesti. 

Vierailija
476/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ei, välttämättä (siinäkin on ehtoja), mutta eron jälkeen uudelleen avioituminen on huorinteko.

"Teidän sydämenne kovuuden tähden saa erokirjan,mutta alussa ei ollut niin".

Katuva ja parannuksen tekevä saa anteeksi tälläkin alueella.

Vierailija
477/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän.

Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

PS. Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
478/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei hyväksy syntiä.

Ootko koskaan miettinyt, että se ehkä ei ole sinun asiasi määritellä, mikä on syntiä ja mikä ei?

Vierailija
479/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos homoilu on nyt oudosti suurin ja hirvein synti, niin entä masturbointi?

Homouttahan ei Raamatussa selvästi ole synniksi sanottu tai kielletty. Se on Jumalan siunaama ominaisuus yksilössä. Jumala loi ihmisen.

Miksi masturboinnista ei hälistä samalla tavoin. Vielä 1900-luvulla siitäkin tehtiin suuri ongelma, koska Jumala suuttuu jos siemennestettä menee talouspaperille hukkaan. Samalla periaatteella myös homoutta tulkitaan että peräaukkoon menevä siemenneste on aavikkoon laskettua siemennestettä. Siemen tarvitsee hedelmällisen maaperän.

Pahimmillaan lähi-idässä ja muulla hyväksytään raiskaus, koska masturbointi on nin vakava synti, että siemenen on päästävä vaikka väkisin hedelmälliseen maaperään. Silloin eräällä tavalla tulee hätätila ja myöhemmin isä pakkonaittaa raiskatun tyttären raiskaajalleen.

Tämä on suora syy ja seuraussuhde j

Joo, toi masturbointi on "jännä" juttu. Nykytiede sanoo että se on jopa erittäin terveellistä.

Toisaalta monissa eri kulttuureissa ympäri maailmaa sitä pidettiin haitallisena. Siemenneste on edelleen monissa itämaisissa kulttuureissa "elämännestettä" jonka turhanpäiväinen vuodattaminen heikentää miestä. 

Aasian munkeilla on vieläkin jotain harjoitteita että kun "panettaa" niin ne saa jollain tietyillä liikkeillä nostettua tämän lantiossa olevan ylimääräisen "elämänenergian" takaisin kehoon ja elävät näin pitkään nuorina ja vahvoina. 

Vierailija
480/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskyssä sanotaan rakastaa Jumalaa, eikä totella Jumalaa. Ja seuraavaksi sanotaan: yhtä tärkeä on tämä, rakasta lähimmäistäsi. Opiskele Raamattua huolellisesti.

Kun Jumala on etusijalla ja ensimmäinen,silloin teet hänen tahtonsa." Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa"