Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
421/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli jo sanoa että ok, pitäkää tunkkinne ja kirkkonne ja opettakaa miten haluatte. Onneksi on vielä viimeisten mohikaanien saareke, lestadiolaiset. Ja taitaa olla myös esim. Sley. Tämä raivoisuus, jolla pyritte tuomaan vieraat käsitykset kirkkomme sisälle, uuvuttaa ja masentaa. En tykkää tapella, haluaisin vain uskoa rauhassa niin kuin Raamatussa opetetaan. Ja ei, sitä ei voi tehdä yksin, ihminen tarvitsee uskonsa tueksi myös seurakunnan Raamatunkin mukaan.

Tässä on yksi, joka luovutti. Olkaa hyvät, saatte riemuita. 

Vierailija
422/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä raivoisuus, jolla pyritte tuomaan vieraat käsitykset kirkkomme sisälle, uuvuttaa ja masentaa."

Siis kirkkoon kuulumattomat tuovat vieraita käsityksiä kirkon sisälle? Tarkoitatko, että ne piispat eivät kuulu kirkkoon? Kyllä se muutos on tehty ihan teidän kirkon sisällä, kirkon jäsenten toimesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toisten tuomitsemisesta ei seuraa mitään hyvää. Vaikka ajattelisi homouden olevan syntiä tai väärin, voi ajatuksen pitää itsellään ja suhtautua toisiin kuitenkin lähimmäisenrakkaudella. 

Täällä on moneen kertaan kerrottu siitä, kuinka Raamattu itse asiassa tuomitsee sen, jos lähimmäistään ei nuhtele synnistä. 

Vierailija
424/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskovainen homo ei voisi päästä taivaaseen? Onko homous pahempi synti kuin muut ja millä perusteella? Kaikki tekevät syntiä, myös heterot. Ei ole ihmisten tehtävä tuomita toisten syntejä vaan Jumalan. 

Vierailija
425/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä raivoisuus, jolla pyritte tuomaan vieraat käsitykset kirkkomme sisälle, uuvuttaa ja masentaa."

Siis kirkkoon kuulumattomat tuovat vieraita käsityksiä kirkon sisälle? Tarkoitatko, että ne piispat eivät kuulu kirkkoon? Kyllä se muutos on tehty ihan teidän kirkon sisällä, kirkon jäsenten toimesta. 

Kyllä ne vieraat käsitykset voivat tulla myös kirkon sisältä. Eliväthän paavitkin ihan järkyttävässä syntielämässä ennen uskonpuhdistusta. 

Vierailija
426/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toisten tuomitsemisesta ei seuraa mitään hyvää. Vaikka ajattelisi homouden olevan syntiä tai väärin, voi ajatuksen pitää itsellään ja suhtautua toisiin kuitenkin lähimmäisenrakkaudella. 

Täällä on moneen kertaan kerrottu siitä, kuinka Raamattu itse asiassa tuomitsee sen, jos lähimmäistään ei nuhtele synnistä. 

Jeesus: Älä tuomitse, ettei teitä tuomittaisi.

Vierailija
427/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovainen homo ei voisi päästä taivaaseen? Onko homous pahempi synti kuin muut ja millä perusteella? Kaikki tekevät syntiä, myös heterot. Ei ole ihmisten tehtävä tuomita toisten syntejä vaan Jumalan. 

Täällä on moneen kertaan sanottu sekin, että homous itsessään ei ole synti ja kaikki ihmiset ovat yhtä syntisiä perisynnin vuoksi.

Vierailija
428/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vain tämä yksi lause poimittuna tuhansien sivujen joukosta. Jeesus sanoo myös paljon muutakin. 

Vierailija
429/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, mitä konservatiivit aikuiset uskovat ja puhuvat keskenään, mutta voisitteko lakata pilaamasta seksuaalivähemmistöön kuuluvien nuorten elämiä? Kun uskottelette heille, että heidän seksuaalisuutensa on sairasta ja syntistä, voitte pahimmillaan ajaa heidät itsem*rhaan. Niin kauan, kun tällainen toiminta jatkuu, pitäisi minusta uskonnonharjoittaminen kieltää sen vaarallisuuden vuoksi. Jostain syystä kun ihmisille ei riitä se, että he itse noudattavat oman uskontonsa sääntöjä vaan myös vaikutuksille alttiit nuoret pitää saada uskomaan niihin ja elämään niiden mukaan. 

Tää on ihan totta. Jo seurauksia katsomalla voi päätellä, mitä seksuaalivähemmistöjen syrjiminen aiheuttaa. 

PR on saanut haukkumista ja solvaamista enemmän kuin kukaan  homo. 

Nää tekee itse sitä mistä kristittyjä syyttää.

Vierailija
430/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkossa enemmistö on sitä mieltä että homot voidaan vihkiä kirkossa, niin miksi siitä pitää nostaa tällainen meteli? Enemmistön päätöksellä mennään, näin demokratia toimii. Jos päätös ei kelpaa niin sitten voi lähteä pois. 

Vierailija
431/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli jo sanoa että ok, pitäkää tunkkinne ja kirkkonne ja opettakaa miten haluatte. Onneksi on vielä viimeisten mohikaanien saareke, lestadiolaiset. Ja taitaa olla myös esim. Sley. Tämä raivoisuus, jolla pyritte tuomaan vieraat käsitykset kirkkomme sisälle, uuvuttaa ja masentaa. En tykkää tapella, haluaisin vain uskoa rauhassa niin kuin Raamatussa opetetaan. Ja ei, sitä ei voi tehdä yksin, ihminen tarvitsee uskonsa tueksi myös seurakunnan Raamatunkin mukaan.

Tässä on yksi, joka luovutti. Olkaa hyvät, saatte riemuita. 

Ehkä tosiaan on parempi luovuttaa jossakin välissä ja siirtyä johonkin sellaiseen paikkaan, jossa energiaa ei mene tällaisiin asioihin ja saa vain uskoa rauhassa. 

Vierailija
432/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että synnin sanominen synniksi on tuomitsemista.

Vierailija
433/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen tietää konservatiivisten kristittyjen suhtautumisen asiaan ilman, että sitä sanoo. Jokainen voi sitten itse päättää, haluaako elää teidän tavalla vai ei. 

Nuhtelethan muuten myös esiaviollista seksiä harrastavia heteroita? 

Vierailija
434/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vain tämä yksi lause poimittuna tuhansien sivujen joukosta. Jeesus sanoo myös paljon muutakin. 

Älä makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa on myös yksittäinen lause poimittuna Raamatusta, Jeesus sanoo paljon muutakin. 

Vierailija
435/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Vanha testamentti, Uusi testamentti, olisiko aika tehdä päivityksiä ja koota Uudempi testamentti? Totisesti. 

Ei.

Kohta superpahuuden aika alkaa, koska tämä maailmanaika on päättymässä ja kalojen aika päättyy = kristittyjen tempaus. 

Alkaa vesimiehen 7 vuotta kestävä ahdistuksen aika, eli Antikristuksen aikakausi. 

Vierailija
436/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että synnin sanominen synniksi on tuomitsemista.

Jos toista menee haukkumaan syntiseksi ja tuomitsemaan helvettiin, niin kyllä se on tuomitsemista. 

Vierailija
437/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pelkäätte sitä syntienne tuomitsemista , on evankeliumin ilouutinen. 

Teille on syntynyt Vapahtaja.

Vierailija
438/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ja seksi ovat kaksi aivan eri asiaa. Rakkauteen ei liity seksi millään tavalla.

Rakkaus on hengellistä.

Seksi on lihallista. 

Tämä. Kiitos ja amen.

Vierailija
439/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:No kyllä minä siitäkin älähtäisin, jos kirkko sanoisi että valehtelu ja tappaminen on ok. 

Juu. Mutta homoilu on saanut suhteettoman tilan kristillisessä keskustelussa syntinä. Se on hyvin kyseenalainen synti, koska Paavali mainitsi asiasta ohimennen kirjeessä ja homoilu on ollut aina hyvin yleistä ja suvaittua toimintaa välimeren ja lähi-idän maissa antiikin aikana. 

Se on ihmisille tyypillistä toimintaa ja sitä on ilmennyt aina erilaisissa kultuureissa kautta aikain.

Se on saanut suhteettomasti huomiota siihen nähden että se olisi edes mitään syntiä. Sodoman ja Gomoran tarinassakin viitataan eläimiin sekaantumiseen ja raiskailuihin lähinnä, sekä huorintekoon.

Jos mies valuttaa siemenensä aavikkoon, joka viittaa masturbointiin, niin miksi masturbointi ei saa samaa huomiota kuin homoilu? Kun siemenen tuhlaaminen suututtaa Jumalan ja hän iskee itsensä saastuttajan maahan littanaksi, jos ei harrasta seksiä veljensä vaimon kanssa, koska veli kuoli.

Nykyään kristitykin hyväksyy masturboinnin ja ei siitä mielivaltaisesti raivota kuten homoilusta raivotaan.

Syntinä homoilu ja masturbointi on hyvin kyseenalaisia, kun selviä syntejä on kymmenessä käskyssä ja vuorisaarnassa annetut ohjeet.

Meidän hallituksen leikkaukset ja kristillisdemokraattien hyväksyntä hallituksen toimiin on sen sijaan selviä syntejä.

Alkaen valehtelusta äänestäjiä kohtaan. Mutta silti porukka keskittyy lähinnä homoilun pohdintaan, että se olisi syntiä.

Vierailija
440/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä te syntiset helvetin tuleen tuomitut homostelijat ! Jo Sanassa on kirjoitettuna, että homoilu on kauhistuttava synti ! Samassa kohdin kuin uskovilta sianlihan syönti ja pukeutuminen kahdenlaisesta kankaasta tehtyyn kimonoon kielletään. Mitään niistä kauhistuttavista synneistä älkäämme siis harjoittako, että pääsemme Taivaan kirkkauteen valkeissa vaatteissa... AH !

1Kor 10: 25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Kangasjutut kuului Vanhaan Testamenttiin.