Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
361/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan edelleen, missä jakeessa selkeästi kielletään kahden samaa sukupuolta olevan monogaaminen sitoutunut avioliitto. Irtosuhteet on kielletty, ja avioliitto naisen ja miehen välillä sallittu, tämä on selvää. Mutta missä ilmaistaan selkeästi että avioliitto kahden samaa sukupuolta olevan välillä on kielletty? 

Vierailija
362/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kielletään miehiltä miesten kanssa makaaminen, ei samaa sukupuolta olevan kanssa avioliittoon meneminen. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Et heterollakaan vertaisi mitään jokaviikonloppuisia kännipanoja sitoutuneeseen rakkaudelliseen avioliittoon. 

Avioliittoon kuuluu se, että mies ja nainen "tulevat yhdeksi lihaksi". On siis itse asiassa jumalallinen velvollisuus harrastaa seksiä avioliitossa. 

Niin, mies ja nainen. Ei vain mies ja nainen, tai että ei missään nimessä mies ja mies, tai nainen ja nainen. Eihän tuossa jakeessa ole mitenkään kielletty homoseksuaalisuutta.

Vastaa ihan rehellisesti sydämestäsi, mitä haet tällä vänkäämiselläsi? Miksi haluat juuri kristittyjen hyväksyntää elämänvalinnoillesi?&nbsp

Mä olen hetero ja kristitty, mutta haluan tietää missä on tämä Raamatun jae, koska en ole sitä itse löytänyt. Mä haluan mielipiteissäni seurata juuri Jeesusta, en uskontoja, uskovaisia tai heidän mielipiteitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kielletään miehiltä miesten kanssa makaaminen, ei samaa sukupuolta olevan kanssa avioliittoon meneminen. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Et heterollakaan vertaisi mitään jokaviikonloppuisia kännipanoja sitoutuneeseen rakkaudelliseen avioliittoon. 

Avioliittoon kuuluu se, että mies ja nainen "tulevat yhdeksi lihaksi". On siis itse asiassa jumalallinen velvollisuus harrastaa seksiä avioliitossa. 

Niin, mies ja nainen. Ei vain mies ja nainen, tai että ei missään nimessä mies ja mies, tai nainen ja nainen. Eihän tuossa jakeessa ole mitenkään kielletty homoseksuaalisuutta.

Kuten joka ikisessä Raamattua koskevassa keskustelussa sinulle on huomautettu, Raamattua ei lueta noin. Että yksi jae, jonka perusteella tehdään kokonainen päätelmä. Sitä luetaan kuin kirjaa. Siinä on useita peräkkäisiä lauseita ja virikkeitä, jotka muodostavat kuvan siitä mistä on kyse. Aina kun Raamatussa puhutaan avioliitosta, puhutaan miehestä ja naisesta. Se on kontekstista ilmenevä itsestäänselvyys, että Raamatun avioliitto on yhtä kuin miehen ja naisen avioliitto. 

Vierailija
364/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää, miten saat tämän käännettyä noin monimutkaisesti:

"Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."'

Tuohan on parittelua, ei mikään kehotus solmia avioliitto. 

Vierailija
365/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen lukenut koko keskustelun ja kukaan ei ole laittanut tänne sitä jaetta jossa Jeesus kieltää"

Sellaista ei varmaan ole. Uskontojen ongelma on juuri siinä että opeista voi riidellä vaikka loppuelämän. Koskaan ei ole niin selkeitä vastauksia joissa ei olisi tulkinnan varaa.

Koko Raamatun sanoma on Jumalan ja Jeesuksen sanomaa. Itse olen nähnyt täällä kyseiset  Raamatunjakeet.

Vierailija
366/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa ihan rehellisesti sydämestäsi, mitä haet tällä vänkäämiselläsi? Miksi haluat juuri kri

Mikä "jae"? Raamattu on kokonainen kirja. Itse asiassa se koostuu monesta kymmenestä kirjasta. Jos sitä haluaa ymmärtää, se kannattaa lukea. Ja edes yrittää sisäistää jotain, eikä lukea "jae" kerrallaan. 

Vierailija
367/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi siihen ottaa serkkupojankin mukaan. Ei niin tarkkaa kuka rööriä ronklaa tai mukaan myös sen piilohåmån Åken naapurista silloin kun vaimonsa ja lapsensa kauppareissulla.

Vierailija
368/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."'

Kyllä, siinä puhutaan aviollisesta seksistä naisen ja miehen välillä. 

Vierailija
369/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata koska en ole konservatiivinen kristitty. Pelkästään syntinen ja armoa vailla. Rakkaita ystäviäni on monenkirjavia, myös homoseksuaaleja. 

Kristitty minäkin

Niin. Jeesus armahtaa syntistä mutta tuomitsee synnin. Jos rakastat ystäviäsi, et ainakaan johdata heitä harhaan. 

Johdata harhaan? En johdata ystäviäni yhtään mihinkään. Olen ystävä, kuuntelija, rinnalla kulkija....  ja niin ovat ystävänikin minulle. Ei siinä juuri hameen alle tai sepalusta tarkistetaan. Kukin on vastuussa omasta elämästään ja kaikilla on omat ristinsä.

Vierailija
370/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirrytte pimeydestä valkeuteen,teille avautuu Raamattu Pyhän Hengen ohjaamana.Ei ennemmin.

Vierailija
371/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtäkään avioliitosta kertovaa Raamatun kohtaa, jossa puhuttaisiin samansukupuolisten suhteista. Aina, ihan aina, puhutaan miehestä ja naisesta. 

Vierailija
372/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän.

Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

PS. Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
373/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet uros ja naaras parittelevat = pelkkää lihaa.

Ihmisten välinen sidos henkisfyysinen. Naamalla, aivoilla(kin) on väliä, kuka hän on. Hänen kanssaan sitoudutaan henkisfyysisesti.

Vierailija
374/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joka ikisessä Raamattua koskevassa keskustelussa sinulle on huomautettu, Raamattua ei lueta noin. Että yksi jae, jonka perusteella tehdään kokon

Eli siis koska Raamatussa puhutaan useita kertoja orjuudesta, niin myös orjuus on tällöin ok asia? Vai olisiko niin että Raamatussa näkyy myös kyseisen ajan ihmisten elämänarvot? Siihen aikaan on avioliitto ollut miehen ja naisen välinen, siihen aikaan on ollut orjia. Raamatussa ei Jumala ole sallinut älypuhelimia tai lentokoneita, miksi käytät sellaista? Raamattua pitää soveltaa nykyaikaan. 

Vierailija
375/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
376/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siirrytte pimeydestä valkeuteen,teille avautuu Raamattu Pyhän Hengen ohjaamana.Ei ennemmin.

Siksi näiden vänkääjien kanssa on ihan turha keskustella. He eivät ole saaneet Pyhää Henkeä. Eivätkä he sitä edes halua. Heitä harmittaa muiden usko, ja heitä ärsyttää että Raamattua ei ole kirjoitettua kuin jonkun teknisen laitteen käyttöopasta. 

Vierailija
377/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joka ikisessä Raamattua koskevassa keskustelussa sinulle on huomautettu, Raamattua ei lueta noi

Ei pidä. Raamattu on Jumalan sana. "Nykyaikaa" ihailevat maallikot eivät pääse sanelemaan miten uskovat Pyhän Hengen ohjaamat tulkitsevat Raamattua. Yritä ihminen elää sen faktan kanssa. Et voi vaikuttaa meihin. 

Vierailija
378/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtäkään avioliitosta kertovaa Raamatun kohtaa, jossa puhuttaisiin samansukupuolisten suhteista. Aina, ihan aina, puhutaan miehestä ja naisesta. 

Heterosuhteita on enemmistö. Mutta Jeesus ei kertaakaan kiellä kahden samaa sukupuolta olevan sitoutunutta rakkaussuhdetta. Tuomitsemisen hän kieltää, aivan yksiselitteisesti: Älä tuomitse. 

Vierailija
379/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ihailette nykyaikaa, niin ihan tiedoksi, että kristittyjen mielestä nykyaika on saatanasta ja elämme käytännössä lopun aikoja. Eli juu, Raamattua ei tulla muuttamaan nykyajan mukaiseksi. Uskokaa se ja hyväksykää se. Lopettakaa kristittyjen vainoaminen. Jumala ei katso sitä hyvällä. 

Vierailija
380/699 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kristittynä vaikea ymmärtää monia asioita. Esim sitä että Jumala on luonut monenlaisia seksuaalisuuteen liittyviä hyvän olon pisteitä ihmisen ruumiiseen. Esim. miksi miehet saavat huikean eturauhasorgasmin peppuunsa tunkeutumisesta? 

Miksi toiset kiihottuvat jostain fantasioista ja toiset aivan toisista?

Uskis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan