Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse niitä, mutta porvarit haluaa nämä leikkaukset. Vähän samalla tavalla kuin taapero ei tarvitse jäätelöä, mutta ihan nätin känkkäränkän saa kyllä aikaiseksi kaupassa, jos ei äiti suostu kävelemään jätskihyllylle. Ja äit on sitten tietysti taaperon mielestä pahis. Samalla tavalla ay-liike ja vasemmisto saa henkisesti taaperotasolle jääneiden narsistien vihat niskaansa kun uskaltaa sanoa porvaripossulle ei.
Se taapero on Ay-liike ja oikeistolaiset äiti.
Vierailija kirjoitti:
Työllisyysaste nousi 75%:iin Marinin kaudella, mittaushistorian korkeimmaksi. Ansiotulojen ja pääomatulojen sekä yhteisöveron tuotot nousivat, kun taas toimeentulotuki-, työttömyys- ja asumistukimenot pienenivät.
Orpo sössi hyvän kehityksen ja ottaa vuodelle -24 todellisuudessa yli 20 miljardia uutta velkaa (12+3,2+4) siis myy valtion omaisuutta 4 miljardilla ja otti Marinin hallituksen laskuun ensin syksyllä-23 miljardin (10,1 -> 11,1) ja 3,2 (14,4) miljardia ihan vuoden lopussa, miksi VM:n virkamiehetkään ei "muka" tiennyt oikein miksi, siksi että vuoden velanotto -24 näyttäisi paremmalta.
Jättäis nyt Purra tehtävän kun ei osaamista ole, Orpo myös sivuun. 60 mrd euroa valtionvelkaa + 4 mrd valtion tuottavan omaisuuden myyntiä ja ennätykselliset sopeutukset päälle mm. historiallisen suuret sosiaaliturvan leikkaukset sekä SOTE-kaaos mm. 100 terveyskeskusta alas ja päälle työmarkkinakaaos lakkoineen. Täy
Jos ne ei työllistyny yksityiselle sektorille vientiteollisuuteen niin se oli kannettua vettä kaivossa. Ja varmaan käytännössä kukaan niistä ei työllistyny, suomiteollisuus voi huonosti.
Hallitus ottaa ennätyksellisesti velkaa 60 mrd euroa VM:n ennusteen mukaan..ei edes riitä jos talous ja työttömyys huononee. 55,8 mrd 2023 vuoden lopun jälkeen mutta vuoden 2023 aikana Orpon hallituksen velkaa jo 4,2 mrd euroa syksyllä 1 mrd€ lisäys (10,1 -> 11,1 mrd€) ja joulukuussa 3,2 mrd€ lisäys (14,4 mrd€).
15 miljardia Marinin hallitusta enemmän, vaikka nyt ei ole koronapandemiaa tai energiakriisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ottaa ennätyksellisesti velkaa 60 mrd euroa VM:n ennusteen mukaan..ei edes riitä jos talous ja työttömyys huononee. 55,8 mrd 2023 vuoden lopun jälkeen mutta vuoden 2023 aikana Orpon hallituksen velkaa jo 4,2 mrd euroa syksyllä 1 mrd€ lisäys (10,1 -> 11,1 mrd€) ja joulukuussa 3,2 mrd€ lisäys (14,4 mrd€).
15 miljardia Marinin hallitusta enemmän, vaikka nyt ei ole koronapandemiaa tai energiakriisiä.
Pitää siis leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja
Kuitenkin nämä samat yrittäjät olivat ensimmäisenä vinkumassa tukia kun korona iski Suomeen. Mihin katosi yrittäjän riski.
Onpa harvinaisen typerä viesti vauvaforuminki mittapuulla
1.90% yrittäjistä ei saanu mitään tukia korona-ajasta.
2.ei yrittäjäriskiin lueta kuuluvaks semmonen et valtiovalta estää harjottamasta bisnestä vaikka yrittäjä haluais myydä ja asiakas ostaa.
Totta kai luetaan!!
Samalla tavalla kun te täällä monessa ketjussa annatte suuressa viisaudessa ihmisille ohjeita säästää ja pitämään puskuria työttömyyden varalle kun te irtisanotte työntekijän, vaikka hän haluaisi tehdä töitä se n työntekijän riski, jonka te aiheutatte!
Samalla tavalla teidän riistäjien pitää säästää puskuria puulaakinne yllättäviin tilanteisiin, eikä nostaa rahoja omiin taskuihin osinkoina ja maksattaa tappiot valtiolla!
Joten turpa kiinni siitä yrittäjän vastuusta, sitä on teillä tasan niin kauan, kunnes tulee ongelmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja
Joo, siksi yrityksetkään eivät vaadi yhteiskunnalta mitään tukia eikä yritystoiminnan helpotuksia saati alennuksia yritysveroihin vaan pärjäävät omillaan! Eiku..
Yrittäjiä tässä maassa riittää. Yrittää niin helkutisti, mutta onnistujia siinä joukossa on vähemmän. Niitäkin onneksi on ja ymmätävät, että ei se tulos tule pelkällä
omalla erinomaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Minä maksan elämäni, mutta en silti hyväksy sitä että vain suuryrityksen ääni on se ainoa oikea, mikä nyt on hallituksen ääni ja hyvinvointiyhteiskuntaa tuhotaan hyvää vauhtia.
Maksan ihan mukisematta veroni, olen saanut tähän mennessä veroilleni vastetta ihan hyvin, olin 1,5v noin 40v työkyvyttömänä ja suurissa leikkauksissa, ei se toimeentulo ruhtinaallista ollut kun sairausloma-ajan palkka loppui, mutta hengissä selvittiin, en todella kadehdi ihmisiä jotka yhteiskunnan tuolla elävät, jo pelkästään se stressi toimeen tulosta on hirveä.
Kokoomuksella ja persuilla on vaihtokauppa: kokoomukselle fyrkat ja persuille maamuvastainen politiikka. Tosin saattaa olla että persut tulevat kusetetuiksi lopulta myös tuossa heille tärkeässä teemassaaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella ja persuilla on vaihtokauppa: kokoomukselle fyrkat ja persuille maamuvastainen politiikka. Tosin saattaa olla että persut tulevat kusetetuiksi lopulta myös tuossa heille tärkeässä teemassaaan.
Eipä tänne oo yksityissuihkarilla vielä ainakaan haettu käkkäräpäitä lähi-idästä niinku meidän edellinen ulkoministeri teki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomi tarvitsee leikkaukset. Valtio velkaantuu hurjaa vauhtia.
Puolueiden välillä on toki eroja siinä, miten ne leikkaukset toteuttaisivat. Hallituksen linja on työllisyyden lisääminen.
Työllisyyden lisääminen ilmaistyövoiman ja 4/h työläisten kautta onkin todella järkevää valtion talouden kannalta!
Mut hei, ihmiset tekee töitä! Voi helvetin 16!
Persuille tärkeä muistutus: yhdellekään puolueelle ei ikinä ole käynyt hyvin, jos ovat olleet tukemassa kokoomuslaista pääministeriä samassa hallituksessa.
Jännää kun kaikkien TÖISSÄOLEVIEN tulot kasvaa. Kukas sitä hallitusohjelmaa sitten kritisoi? No ne on nämä "RAJAT AUKI" tyypit jotka haalivat tänne ulkomaan insinöörejä, joiden kanssa nyt jaetaan sossurahoja.
Miten meni idio0tit omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin nämä samat yrittäjät olivat ensimmäisenä vinkumassa tukia kun korona iski Suomeen. Mihin katosi yrittäjän riski.
Ei ole kadonnut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Olet oksettava ihminen! Kerro kuvotus, mistä johtuu, ettei kaikki työtätekevät s
Sinä se siinä pelkäät ja inhoat. Pitää oppia elämään muidenkin ihmisten parissa, ei vaan siellä omassa demaripirtissään.
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjat
Niin väsynyttä...
Eli osui ja upposi. Luulisi muuten että vasureilla olisi joskus edes vahingossa perusteltu ja faktoihin pohjautuva argumentti, mutta nuo tuntuu onnistuvan sataprosenttisesti välttämään tuollaiset nykykeskusteluissa. Kaikki on pelkkää olkiukkoilua, vastapuolen leimaamista ja edellämainitun hokemista.
Tässä ja - kaikissa vastaavan tyyppisissä ketjuissa on vaikka millä mitalla linkkejä ja faktoja. Mutta ilmeisesti te perskokkareet olette täysin lukutaidottomia ja /tai luetun ymmärtäminen on teille ylivoimainen tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan elämäni, mutta en silti hyväksy sitä että vain suuryrityksen ääni on se ainoa oikea, mikä nyt on hallituksen ääni ja hyvinvointiyhteiskuntaa tuhotaan hyvää vauhtia.
Maksan ihan mukisematta v
T. nimim. montakos vasemmiston luomaa olkiukkoa mahtuu yhteen kommenttiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.
Näppäilyvirhe eläkemenoissa, eläkemenot ovat 36 mrd !Niin, julkisissa viroissa on ääretön määrä vasemmisopomoja.
Hyvinvointialueille persuista tuli oikea ryntäys hillotolpille vailla mitään osaamista. Nyt sitten on rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.
Näppäilyvirhe eläkemenoissa, eläkemenot ovat 36 mrd !Niin, julkisissa viroissa on ääretön määrä vasemmisopomoja.
Hyvinvointialueille persuista tuli oikea ryntäys hillotolpille vailla mitään osaamista. Nyt sitten on rahat loppu.
Ajattele tulevaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vauras
Yrityksen tehtävä EI ole työllistää mahdollisimman monta työntekijä vaan tehdä omistajilleen voittoa. Suomessa on ihmeellinen käsitys että yritykset olisi jotain sosiaalitoimistoja
Jokainen yritys päättää itse omat tavoitteensa. Et sinä voi määrätä yrityksille niiden tavoitteita.
Kaikki yritykset eivät tavoittele voittoa. Osalla tavoitteena on ihmisten työllistäminen. Eikö olekin hurjaa.
Itse istun voittoa tavoittelemattoman yrityksen hallituksessa. Tavoitteemme on työllistää ihmisiä. Alunperin tavoitteemme oli vain työllistää itsemme. Jos voittoa tulee, se jaetaan työntekijöille ja hallituksen jäsenille joulubonuksina.
Niin, julkisissa viroissa on ääretön määrä vasemmisopomoja.