Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan tämänkään ketjun kommentoijista käynyt korkeakoulua tai yliopistoa? Ei varmasti ole
Vasemmistolaisista voi sanoa että jos niillä olisi jotain järkeä päässään niin ne ei olisi vasemmistolaisia. Vaan kun ei ole niin nää spämmii räkä pärskyen ties mitä aivotonta hokemista noiden johto käskee aamusta iltaan.
Jos nyt noilla hallituksen pikkupuolueilla olisi edes vähän munaa, pelkän vallanhimon sijaan, ne viheltäisivät pelin poikki lähtemällä hallituksesta.
Vaan se pelko niiden lähdöstä voi olla Orpolle ja purralle se juurisyy leikkausten hillittömille ylilyönneille ja kiireelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan aivan kaikille 4 euroa tunnissa maksimi palkka. Sitten ei tarvi kenenkään maksaa kenenkään ylisuuria palkkoja. :D
Koska Teslat, Koska BMW:t, koska kelomökit.
Ei tule toteutumaan, kuten ei myöskään perustulo. Kaikki mikä viittaa huono-osaisten tukiin on sosialismia, joka pitäisi lopettaa heidän Oppien mukaan. Ihminen voidaan kyllä myydä attentoon säilöttäväksi sänkyyn ja vielä tältä koko eläke-se on businesta a la kokoomus.
Jos minä myyn, niin itse saan, attentto myy kuiteskin minulle paikan ja minä siitä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää leikkauksia tulee pian.
Siitä vaan. Lakkokassoissa on rahaa kuukausien lakkoihin.
Niin SAK:laista... poltetaan lakkokassat demokratian vastustamiseen ja sitten syksyllä ihmetellään, kun ei voidakaan neuvotella isompia palkkoja jäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Missä kuljet kuuntelemassa tuota marinaa. En näe enkä kuule sitä muuallakin kuin tällaisissa ulostuloissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen huonon kilpailukyvyn syynä kyvyttömät johtajat? Silti haetaan muka työntekijöistä syyllistä.
Sinänsä oikein mutta ne huonot johtajat on sekä vasemmiston ministereissä että ay-liikkeessä että mediassamme joka ei muuta saa enää päähänsä paitsi toistella vasurien propagandaa uutisena. Nuo tämän yhteiskunnan on nykyisenlaiseksi yritysvastaiseksi luoneet ja politikoi surutta ikivanhoilla vasemmiston kateus- ja kommunismia henkivillä argumenteilla miettimättä itse näemmä mitä sanovat.
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjatakseen ay-liikkeemme ja vasemmistomme haluaa kaataa loputkin yritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan tämänkään ketjun kommentoijista käynyt korkeakoulua tai yliopistoa? Ei varmasti ole
Vasemmistolaisista voi sanoa että jos niillä olisi jotain järkeä päässään niin ne ei olisi vasemmistolaisia. Vaan kun ei ole niin nää spämmii räkä pärskyen ties mitä aivotonta hokemista noiden johto käskee aamusta iltaan.
Ei, ne on persut ja putinistit.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun persujen ideologiassa koulutus on turhaa. Siksi purra poistaa aikuisopintotuenkin. Jos ei elämämkoululla pärjää, se on oma häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää leikkauksia tulee pian.
Niin SAK:laista... poltetaan lakkokassat demokratian vastustamiseen ja sitten syksyllä ihmetellään, kun ei voidakaan neuvotella isompia palkkoja jäsenille.
Hallitus polkee demokratiaa, kun luulee valtaansa rajattomaksi eikä ymmärrä tekojensa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajille kuuluu työsuhdemersu. Vapaus käydä golffaamassa työajalla ja mikäli työsuhde päätetään, 500 000e kultainen kädenpuristus.
Nämä eduthan on näillä jotka valittaa liian korkeita palkkoja ja liian hyviä työsuhde etuja.
Unelmia, unelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kenen etua tässä tavoitellaan?
Jos kokoomus olisi halunnut päästä helpolla niin se olisi vaan vetänyt 4 vuotta lisää velkaa ja selittänyt joka suuntaan että kaikki sujuu loistavasti, kuten viime hallitus teki. Ongelmathan voi aina lykätä 4 vuotta eteenpäin koska aika ei ole tuota pidempi.
Eli ei nää leikkaukset ainakaan kokoomuksen edun vuoksi tapahdu vaan siksi että nuo yrittää kerrankin tehdä sen homman mikä hallituksessa pitää tehdä eli pistää maan toimimaan.
AY-liike taas koittaa kieltää kaikki muutokset ja pelkästään oman etunsa vuoksi. Nuo pistää joka somepalstan ja median täyteen omaa propagandaansa jota tyhmimmät vasurit toistelee faktana joka puolella vaikkei nuo tee mitään sen paremmin vasurien kuin muunkaan kansan eteen. Kuten maan tilastakin näkee. Ay-liikehän istui viime hallitukse
Nyt persut ja kokoomus istuu hallituksessa, ja ovat onnistuneet ajamaan politiikallaan maan yleislakon partaalle. Kenen etu? Venäjän?
Niin, hallitus tekee työtään. Ay-liike koittaa estää sen. Kenen etu se tosiaan on, varmaan venäjän ainakin. Toki ay-liikkeen omalla vallanhimolla ja rahanhimolla on osansa mutta kukas tuonkin idean on noille antanut lienee jossain itärajan toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen huonon kilpailukyvyn syynä kyvyttömät johtajat? Silti haetaan muka työntekijöistä syyllistä.
Sinänsä oikein mutta ne huonot johtajat on sekä vasemmiston ministereissä että ay-liikkeessä että mediassamme joka ei muuta saa enää päähänsä paitsi toistella vasurien propagandaa uutisena. Nuo tämän yhteiskunnan on nykyisenlaiseksi yritysvastaiseksi luoneet ja politikoi surutta ikivanhoilla vasemmiston kateus- ja kommunismia henkivillä argumenteilla miettimättä itse näemmä mitä sanovat.
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjatakseen ay-liikkeemme ja vasemmistomme haluaa kaataa
Niin väsynyttä...
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt noilla hallituksen pikkupuolueilla olisi edes vähän munaa, pelkän vallanhimon sijaan, ne viheltäisivät pelin poikki lähtemällä hallituksesta.
Vaan se pelko niiden lähdöstä voi olla Orpolle ja purralle se juurisyy leikkausten hillittömille ylilyönneille ja kiireelle.
Sunko mielestä ois hyvä olla ilman toimintakykystä hallitusta vuosia sodan uhan alla?
Kunhan ei vaan sun sosiaalitukia leikata et saat seuraavan pistos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku koulutettu ja/tai keskituloinen kannattaisi vasemmistoa? Hehän haluavat sinun maksaa omat kulunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomi tarvitsee leikkaukset. Valtio velkaantuu hurjaa vauhtia.
Puolueiden välillä on toki eroja siinä, miten ne leikkaukset toteuttaisivat. Hallituksen linja on työllisyyden lisääminen.
Ja sitten kun palaat taas todellisuuteen niin voit nähdä kuinka tämä hallitus on lisännyt työttömyyttä ja velkaa ja syöksykierre vaan jatkuu.
Sori nyt vaan mutta se mitä nyt tapahtuu oli viime hallituksen tekosia. Katsotaan parin vuoden päästä tämän hallituksen saavutuksia. Niissäkin toki pitää ottaa huomioon ay-liittojen lakkoilun negatiivinen vaikutus joka siis sekin menee vasurien piikkiin.
Ylipäänsä en ymmärrä kuka idiotti äänestää vasemmistoa kun noilla ei ole kansalle muuta tarjottavaa kuin 10 eri tavalla syötetty sonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun persujen ideologiassa koulutus on turhaa. Siksi purra poistaa aikuisopintotuenkin. Jos ei elämämkoululla pärjää, se on oma häpeä.
Mä oon opiskellu korkeakoulututkinnon ilman aikuisopintotukea, mitenköhän se voi olla mahdollista? Koulujen idea on et ne käydään nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus polkee demokratiaa, kun luulee valtaansa rajattomaksi eikä ymmärrä tekojensa vaikutusta.
Hallitus toteuttaa demokratiaa käyttämällä vaaleissa saamaansa mandaattia. SAK yrittää estää tämän, koska katsoo valtiovallan kuuluvan itselleen vaalituloksesta riippumatta. Poliittiset lakot on aivan pakko kieltää.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sä niitä yliopistokoulutettuja kaipaat keskusteluun jossa puidaan duunareiden asioita? Justhan tässä keskustellaan niistä asioista mitä yliopiston käyneet ovat duunareille suunnitelleet.
15% porukasta tuo 70% veropotista ja niitä haukutaan siitä ettei ne osallistu...