Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?

Vierailija
11.03.2024 |

Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi. 

Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä. 

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kenen etua tässä tavoitellaan?

Vierailija
2/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Onko tällaisten ihmisten ainoa kanava jota seuraavat persujen somevideot, vai mistä tämä johtuu? 

Vierailija
4/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ja suurituloiset ovat kaikkein ahneimpia, heille ei riitä mitkään rikkaudet, lisää on saatava!

Kaiken lisäksi sama ahneus toimii heidän päässään käänteisesti, mammonasta rikas ihminen, kun kuvittelee olevansa muiden yläpuolella. Hänelle ei riitä, että köyhä on jo köyhä, köyhemmäksi heidän pitää tulla! Kun köyhältä ei ole mitään maallista otettavaa enää, niin sitten köyhän pitää myydä elimiään, että heiltä saadaan lisää leikattavaa, oppiipahan olemaan!

Vierailija
5/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen!  Kerro kuvotus, mistä johtuu, ettei kaikki työtätekevät saa kunnollista toimeentuloa, vaikka itse yrittävät sitä työnteolla ansaita?!

Nimenomaan hel-vetin kuvotus, teidän hyvätuloisten ja rikkaiden yrittäjien ahneuden takia! Teitä ei edes tarvitse "haukkua" te olette AHNEITA!

Onko totuus itsestään noin vaikea hyväksyä!?

Tänne ei tarvita ketään ulkopuolista toteuttamaan rajuja leikkauksia etuihin ja palveluihin te perskokkareet huolehditte siitä ihan itse jo!

Toivon, että tänne tulee IMF mahdollisimman nopeasti, että myös teidän palkkovirkoihin ja hyväveli- järjestelmään alkaa kunnon leikkaukset!

Ja sitä te pelkäätte kuin ruttoa!

Vierailija
6/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen!  Kerro kuvotus, mistä johtuu, ettei kaikki työtätekevät s

Vihainen vasuri, älä valita ja käy muiden kukkarolla. Opiskele itsellesi kunnon koulutus niin palkkakin nousee

Vierailija
7/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä ansaitset rahas valtiontuista ja muut loisii ne.

Ttu sä ole tyhmä jätkä, jos sä tarviit kokoajan valtiolta jotain et sun kuspanen firma pyörii niin sinähän se ossupummi olet.

Vierailija
8/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vaurastuu. Varat nostellaan sitten osinkoina ulos. Onneksi tämä ei koske kaikkia. Tunnen yhden yrittäjän, joka keräsi yrityksen kassaan rahaa, eikä nostanut niitä ulos. Kysyin että mihin yritys tarvitsee varallisuutta. Kertoi että sitten kun tulee huonot ajat niin ei tarvitse lomauttaa henkilöstöä vaan voi maksaa työtekijöiden palkan huonoinakin aikoina. Ei siis pitänyt itseään sen kummempana kuin firmassa olevat duunarit. Työllisti itsensä ja muutaman muunkin.

Vierailija
9/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vaurastuu. Varat nostellaan sitten osinkoina ulos. Onneksi

Yrityksen tehtävä EI ole työllistää mahdollisimman monta työntekijä vaan tehdä omistajilleen voittoa. Suomessa on ihmeellinen käsitys että yritykset olisi jotain sosiaalitoimistoja

Vierailija
10/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja

Vierailija
11/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpolle ja Purralle velka on väline, jolla oikeutetaan hyvinvointivaltion purkaminen ja ammattiyhdistysliikkeen heikentäminen

https://suomenkuvalehti.fi/vallan-mahotonta/orpolle-ja-purralle-velka-o…

Jos velkaantumisesta oltaisiin oikeasti huolissaan, sopeutustoimet olisivat puuttuneet veroasteen laskuun veropuolta vahvistamalla. Vuosina 2023-2027 jää saamatta verotuloja noin 34 miljardia, koska kokonaisveroaste on alhaisempi kuin 2022. 

Vierailija
12/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonatuloiset valittaa kun ei ole tarpeeksi rahaa ja siitä hyvästä 500 euroa kuussa saavalta pitää leikata puolet rahasta pois. Monet huipputuloiset kasvattaa varallisuuttaan pääomalla, jota ei edes veroteta tuloveroprogression kautta. Siksi siis varallisuuserot ovat nopeassa kasvussa.

Monet huipputuloiset haluavat eroon pohjoismaisen mallin peruspiirteistä, kaikille yhtäläisistä palveluista ja oikeuksista, jotka ovat mahdollistaneet sosiaalisen liikkuvuuden.

Tutkijoiden havaintojen mukaan vaurailla on yhä runsaasti myös poliittista valtaa. Tutkimus näyttää, että huipputuloiset vaikuttavat tehokkaasti suomalaisessa eliitissä. rityisesti suurten yritysten johtajat sanovat, että Suomi on edelleen kerho: ammattijohtajilla on vilkkaat verkostot, joissa he rakentavat yhteistä identiteettiä sekä kierrättävät yhteiskunnallisia ja poliittisia ideoita.

Moni huipputuloinenkin tunnistaa Suomen tarjoavan sellaista vakautta ja turvallisuutta, mitä muualta on vaikea saada. Siksi en usko huipputuloisten lähtevän joukolla maasta, vaikka pohjoismaisesta mallista pidettäisiinkin kiinni

Vierailija
13/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vauras

Voiton maksimointi palkkoja polkemalla on ahneiden haave. Työläiset kyykkyyn ja rahat turvaan veroparatiisiin. 

Vierailija
14/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset tehdään rikkaiden mielipiteiden mukaan ja rikkaiden hyväksi. Kaikki muu on toisarvoista. Siksi 3,6 miljardia laitetaan tunnin junaan mutta ei 1,35 miljardia soteen ja julkisen terveydenhuollon ylläpitoon ja kehittämiseen.

Päätöksiä ei tehdä sen mukaan mikä olisi aidosti järkevää tai yhteiskuntaa hyödyttävää. Päätöksiä ei tehdä tutkitun tiedon perusteella, päin vastoin. Monille päätöksille ja niiden väitetyille vaikutuksille ei ole osoittaa minkäänlaista tukea tutkimuksilla.

Vierailija
15/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurit/komukat/demarit taas alapeukuttaa järkevimmät kommentit. Ideologia sumentaa näemmä aivot

Vierailija
16/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne kenellä on mahdollisuuksia, eli suuryritykset jotka väittävät kantavansa Suomea yksinään harteillaan, harjoittavat aggressiivista verosuunnittelua, jolla vältellään verojen maksamista Suomeen.

Vierailija
17/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja

Joo, siksi yrityksetkään eivät vaadi yhteiskunnalta mitään tukia eikä yritystoiminnan helpotuksia saati alennuksia yritysveroihin vaan pärjäävät omillaan! Eiku..

Vierailija
18/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra saksikäsi on Suomen inhotuin poliitikko.

Vierailija
19/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ek nämä leikkaukset on sanellut ja mihin ne kohdistetaan. Koska neljän euron tuntipalkka ja muut heikennykset. Vuorineuvosten tilit kaipaa kipeästi lisää rahaa. Orpo sylikoirana tottelee mitä sedät käskee. Koska kivat kirjekuoret vaihtaneet omistajaa. 

Vierailija
20/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasurit/komukat/demarit taas alapeukuttaa järkevimmät kommentit. Ideologia sumentaa näemmä aivot

Sanoo henkilöt jotka saa tietonsa yhteiskunnan tilasta tiktok videoista eikä edes osaa googlata pitääkö väitteet paikkansa.