Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?

Vierailija
11.03.2024 |

Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi. 

Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä. 

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan porvarien suuret eläkkeet niin porvarikin pääsee osallistumaan talkoisiin.

Vierailija
162/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja

Yrittäjä ei mitään riskiä suomessa kanna :D Yritys menee konkkaan niin siinä menee. Ihan perus juttuja nyt hei valoja......

Se on yrityksen perus juttuja että omistajan ja yrityksen talous eritelty siinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan tämänkään ketjun kommentoijista käynyt korkeakoulua tai yliopistoa? Ei varmasti ole

Katsos kun persujen ideologiassa koulutus on turhaa. Siksi purra poistaa aikuisopintotuenkin. Jos ei elämämkoululla pärjää, se on oma häpeä.

Mä oon opiskellu korkeakoulututkinnon ilman aikuisopintotukea, mitenköhän se voi olla mahdollista? Koulujen idea on et ne käydään nuorena.

Sinusta huomaa, ettei koulusivistys kerro mitään luonteesta. 

Vierailija
164/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan tämänkään ketjun kommentoijista käynyt korkeakoulua tai yliopistoa? Ei varmasti ole

Katsos kun persujen ideologiassa koulutus on turhaa. Siksi purra poistaa aikuisopintotuenkin. Jos ei elämämkoululla pärjää, se on oma häpeä.

Mä oon opiskellu korkeakoulututkinnon ilman aikuisopintotukea, mitenköhän se voi olla mahdollista? Koulujen idea on et ne käydään nuorena.

Ethän sä tiedä ees kuka oon.

Eikä se mun tutkinto juuri sivistäny mua

Vierailija
165/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. P

Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiölain tehtävä on tuottaa voittoa.

Jos ei oo, niin se on säätiö.

Vierailija
166/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi on löytää neula heinäsuovasta kuin vassarilta keinoja yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi.

Riistäjä perskokkare yrittäjä ei selviä edes oman puulaakinsa huolehtimisesta, saati sitten Suomen talouden hoidosta!

Ymmärrän täysin, että anelette apuammme. Olettehan saaneet maan kaaokseen!

Kannattaisi maksaa työläisille kunnon palkkaa niin olisi ehkä haluja auttaakin.

Vierailija
167/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n lakeijat täällä saa itkupotkuraivareita, kun hallitus ei saa heidän toiveita toteutettua ilman miljardien tappioita 😂😂😂

Eikö vauvafoorumi ole teillä hiukan koominen vaikutuskanava?

Vierailija
168/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiölain tehtävä on tuottaa voittoa.

Jos ei oo, niin se on säätiö."

Kaikki yritykset eivät ole osakeyhtiöitä.

Vierailija
169/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai osuuskunta, kuten S-Ryhmä.

Vierailija
170/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK:n lakeijat täällä saa itkupotkuraivareita, kun hallitus ei saa heidän toiveita toteutettua ilman miljardien tappioita 😂😂😂

Kun suomiteollisuus voi hyvin, Suomi voi hyvin. Sunki kannattas toivoa et Kone Oyj tekis isoa voittoa ku sillä ois meille kaikille positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
171/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä kantaa kaikki riskit, mukaan lukien työntekijöiden palkkaus. Miksi hänen pitäisi jakaa voittonsa muille joilla ei ole mitään riskejä, pelkkiä työntekijöiden etuja

Yrittäjä ei mitään riskiä suomessa kanna :D Yritys menee konkkaan niin siinä menee. Ihan perus juttuja nyt hei valoja......

Kuule, parei olla väheksymättä.

Vierailija
172/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.

Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.

Olisihan se, harmi vaan että nykyinen hallitus velkaantuu holtittomammin kuin yksikään aikaisemmin. Ei ole näillä mitään rajaa velanotossa!

Ja kun vain velkaantuisi, mutta kun se hölmöilyllään saa koko yhteiskunnan pysähtymään, aiheuttaen vielä miljardien tuotannon menetykset yrityksille. Sellaista se on kun hallituksessa istuu kaikenmaailman youtube, tiktok, ja bigbrother -julkkiksia. Jälki on sen mukaista.

Vierailija
173/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksella ja persuilla on vaihtokauppa: kokoomukselle fyrkat ja persuille maamuvastainen politiikka. Tosin saattaa olla että persut tulevat kusetetuiksi lopulta myös tuossa heille tärkeässä teemassaaan. 

Eipä tänne oo yksityissuihkarilla vielä ainakaan haettu käkkäräpäitä lähi-idästä niinku meidän edellinen ulkoministeri teki.

Sitä varten on perussuomalaisten sini-valkoinen siirtymä, jossa tulijat tulevat polkupyörällä rajan yli. Hiilijalanjälki on pienempi. 

Vierailija
174/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä tiedä ees kuka oon.

Eikä se mun tutkinto juuri sivistäny mua

Hei älynjättiläinen. Vahvistit juuri sen, minkä edellinen totesi. 

Vierailija
175/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toiminimi. Tarkalleen ottaen minkään yrityksen ei tarvitse tehdä voittoa pystyssä pysyäkseen. Riittää kun viivan alle jää tulojen ja menojen jälkeen nolla.

Vierailija
176/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomiteollisuus voi hyvin, Suomi voi hyvin. Sunki kannattas toivoa et Kone Oyj tekis isoa voittoa ku sillä ois meille kaikille positiivisia vaikutuksia.

Liittyy edelliseen kommenttiin miten? 😂😂😂

Vierailija
177/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikataan porvarien suuret eläkkeet niin porvarikin pääsee osallistumaan talkoisiin.

Tässähän niihin nyt sitten väkisinkin joutuu osallistumaan.

Vierailija
178/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.

Näppäilyvirhe eläkemenoissa, eläkemenot ovat 36 mrd !

Niin, julkisissa viroissa on ääretön määrä vasemmisopomoja.

Miten niitä voi olla ääretön määrä? Eihän maailmassa ole kuin 8 miljardia ihmistäkään, eli ei lähellekään ääretöntä. 

ps. Tyhmään kommenttiin oikein kerjäät tyhmän vastineen, ole hyvä.

Vierailija
179/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, parei olla väheksymättä.

Parei?? Jotain persuslangia? 😂😂😂

Vierailija
180/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toiminimi. Tarkalleen ottaen minkään yrityksen ei tarvitse tehdä voittoa pystyssä pysyäkseen. Riittää kun viivan alle jää tulojen ja menojen jälkeen nolla.

Lisäksi on yhteiskunnallisia yrityksiä. Niillä voi olla mikä yritysmuoto hyvänsä, myös osakeyhtiö. 

https://arvoliitto.fi/mika-on-yhteiskunnallinen-yritys/