Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Kokoomus ja EK tarvitsevat leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.
Eli terveys/sosiaalikulut on n.50% budjetista, huh!
Terveydenhuollon 230000 työntekijää ei tee sen ilmaisempaa työtä kuin muutkaan. Mutta pahimmat menoerät löytyy hallintohimmeleistä johon kuluu 70% palkkapotista.
Ja he ovat vasemmiston virkamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen huonon kilpailukyvyn syynä kyvyttömät johtajat? Silti haetaan muka työntekijöistä syyllistä.
Sinänsä oikein mutta ne huonot johtajat on sekä vasemmiston ministereissä että ay-liikkeessä että mediassamme joka ei muuta saa enää päähänsä paitsi toistella vasurien propagandaa uutisena. Nuo tämän yhteiskunnan on nykyisenlaiseksi yritysvastaiseksi luoneet ja politikoi surutta ikivanhoilla vasemmiston kateus- ja kommunismia henkivillä argumenteilla miettimättä itse näemmä mitä sanovat.
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjatakseen ay-liikkeemme ja vasemmistomme haluaa kaataa
Onhan meillä ollut vasemmistohallituksia vaikka kuinka paljon.
Yrityksillä on mennyt silloin ihan hyvin. Nokiankin menestys syntyi vasemmistohallituksen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen huonon kilpailukyvyn syynä kyvyttömät johtajat? Silti haetaan muka työntekijöistä syyllistä.
Sinänsä oikein mutta ne huonot johtajat on sekä vasemmiston ministereissä että ay-liikkeessä että mediassamme joka ei muuta saa enää päähänsä paitsi toistella vasurien propagandaa uutisena. Nuo tämän yhteiskunnan on nykyisenlaiseksi yritysvastaiseksi luoneet ja politikoi surutta ikivanhoilla vasemmiston kateus- ja kommunismia henkivillä argumenteilla miettimättä itse näemmä mitä sanovat.
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjat
Niin väsynyttä...
Eli osui ja upposi. Luulisi muuten että vasureilla olisi joskus edes vahingossa perusteltu ja faktoihin pohjautuva argumentti, mutta nuo tuntuu onnistuvan sataprosenttisesti välttämään tuollaiset nykykeskusteluissa. Kaikki on pelkkää olkiukkoilua, vastapuolen leimaamista ja edellämainitun hokemista.
Vierailija kirjoitti:
15% porukasta tuo 70% veropotista ja niitä haukutaan siitä ettei ne osallistu...
Kiittämättömyys on ainoa palkka, jonka vassarilta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä kun tätä maata katsoo niin ihme että kukaan täysjärkinen enää yrittää täällä mitään. Aika moni valitseekin naapurimaat yrityksensä kotimaaksi tai lopettaa yrittämisen kokonaan. Suomeen jää vain työttömyys ja paisuvat sosiaaliturvamenot, jota korjat
Ei sillä vasemmistohallituksella ollu mitään tekemistä sen kanssa.
Suomen vauraudesta on luonu 80% kaks tyyppiä: Pekka Herlin ja Kari Kairamo ku ne oli niin älykkäitä. Ja neki kävi koulunsa kansakoulujärjestelmän aikaan ilman opintotukea. Me muut ollaan vaan siipeilty niiden älykkyydellä,
Kokoomus voitti vaalit
Demarit ei osallistu hallitusneuvotteluihin
AY-liike on vuosikymmeniä kieltäytynyt uudistuksista
Niin kokoomusko oli tässä se pahis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. P
Keskenkasvuisiahan he ovatkin, niinkuin kaikki työläispomot.
Helpompi on löytää neula heinäsuovasta kuin vassarilta keinoja yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi.
Kukaan ei tarvitse niitä, mutta porvarit haluaa nämä leikkaukset. Vähän samalla tavalla kuin taapero ei tarvitse jäätelöä, mutta ihan nätin känkkäränkän saa kyllä aikaiseksi kaupassa, jos ei äiti suostu kävelemään jätskihyllylle. Ja äit on sitten tietysti taaperon mielestä pahis. Samalla tavalla ay-liike ja vasemmisto saa henkisesti taaperotasolle jääneiden narsistien vihat niskaansa kun uskaltaa sanoa porvaripossulle ei.
Niin kokoomusta ja persuja äänestäviltä duunareilta ne edut pois, me järjestäytyneet 1 500 000 ammattityöläistä pidämme ne edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi on löytää neula heinäsuovasta kuin vassarilta keinoja yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi.
Minulla on yksi: Pienemmät palkat pomoille ja rahat jakoon työntekijöille, saadaan lisää työpaikkoja ja siedettävämmät työolot, vähemmän stressiä, ja firmoille maksavia asiakkaita, kun kansalaisilla on varaa shoppailla. Tadaa!
Rahat on loppu ja maailmantalous kyykkää. Suomen julkinen talous on paisunut yli säiliön ja tuosta ei enää pullaa leivo erkkikään. Julkisella taloudella pitäisi joskus päästä viivan päällekin, mutta pienen Suomen touhu on ollut 90-luvun alusta hieman liian... sanotaanko, kansainvälistä.
Vierailija kirjoitti:
2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.
Näppäilyvirhe eläkemenoissa, eläkemenot ovat 36 mrd !
Työllisyysaste nousi 75%:iin Marinin kaudella, mittaushistorian korkeimmaksi. Ansiotulojen ja pääomatulojen sekä yhteisöveron tuotot nousivat, kun taas toimeentulotuki-, työttömyys- ja asumistukimenot pienenivät.
Orpo sössi hyvän kehityksen ja ottaa vuodelle -24 todellisuudessa yli 20 miljardia uutta velkaa (12+3,2+4) siis myy valtion omaisuutta 4 miljardilla ja otti Marinin hallituksen laskuun ensin syksyllä-23 miljardin (10,1 -> 11,1) ja 3,2 (14,4) miljardia ihan vuoden lopussa, miksi VM:n virkamiehetkään ei "muka" tiennyt oikein miksi, siksi että vuoden velanotto -24 näyttäisi paremmalta.
Jättäis nyt Purra tehtävän kun ei osaamista ole, Orpo myös sivuun. 60 mrd euroa valtionvelkaa + 4 mrd valtion tuottavan omaisuuden myyntiä ja ennätykselliset sopeutukset päälle mm. historiallisen suuret sosiaaliturvan leikkaukset sekä SOTE-kaaos mm. 100 terveyskeskusta alas ja päälle työmarkkinakaaos lakkoineen. Täystuhopolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi: Pienemmät palkat pomoille ja rahat jakoon työntekijöille, saadaan lisää työpaikkoja ja siedettävämmät työolot, vähemmän stressiä, ja firmoille maksavia asiakkaita, kun kansalaisilla on varaa shoppailla. Tadaa!
Pian alkaisi itku huonoista pomoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näppäilyvirhe eläkemenoissa, eläkemenot ovat 36 mrd !
Mitä mielestäsi eläkkeiden suurelle summalle pitäisi tehdä? Sano suoraan, porvari. Ei kukaan järkyty sinun pahuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian alkaisi itku huonoista pomoista.
?
Vierailija kirjoitti:
Työllisyysaste nousi 75%:iin Marinin kaudella, mittaushistorian korkeimmaksi. Ansiotulojen ja pääomatulojen sekä yhteisöveron tuotot nousivat, kun taas toimeentulotuki-, työttömyys- ja asumistukimenot pienenivät.
Orpo sössi hyvän kehityksen ja ottaa vuodelle -24 todellisuudessa yli 20 miljardia uutta velkaa (12+3,2+4) siis myy valtion omaisuutta 4 miljardilla ja otti Marinin hallituksen laskuun ensin syksyllä-23 miljardin (10,1 -> 11,1) ja 3,2 (14,4) miljardia ihan vuoden lopussa, miksi VM:n virkamiehetkään ei "muka" tiennyt oikein miksi, siksi että vuoden velanotto -24 näyttäisi paremmalta.
Jättäis nyt Purra tehtävän kun ei osaamista ole, Orpo myös sivuun. 60 mrd euroa valtionvelkaa + 4 mrd valtion tuottavan omaisuuden myyntiä ja ennätykselliset sopeutukset päälle mm. historiallisen suuret sosiaaliturvan leikkaukset sekä SOTE-kaaos mm. 100 terveyskeskusta alas ja päälle työmarkkinakaaos lakkoineen. Täy
Marinin hallitus lisäsi vuosittaista velanottoa 1 miljardista 10 miljardiin. Nyt on pakko leikata ankarasti.
Hanki monipuolisempi kaveripiiri. Olet kuplautunut itse jonnekin vasurikuplaan jossa ei vääriä mielipiteitä kuule koska sieltä savustetaan tuollaiset ulos heti alussa.