Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vaurastuu. Varat nostellaan sitten osinkoina ulos. Onneksi
Millä tavalla työntekijöitä riistetään ja miksi liitto ei puutu siihen?Vai onko riisto ja orjatyö vassarien omassa päässä?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Kokoomus muuttaa nimensä Ekoomukseksi. Kuvaisi paremmin ja totuudenmukaisemmin sitä minkä kohderyhmän agendaa se ajaa?
Perussuomalaiset voisivat myös muuttaa nimensä.
PERUSVENÄLÄISET olisi totuudenmukaisempi, koska pelaavat lähinnä putinin pussiin perinteitään kunnioittaen.
Vassari lakkoinen pelaa Putinin pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtion talous ei ole tasapainossa, voitaisiin aloittaa siitä, että ei ainakaan kevennetä verotusta. Sitten voitaisiin leikata yritystukia 2-3 miljardilla, koska on tiedossa, että useimmat yritystuet ovat haitallisia ja vääristävät kilpailua. Pistetään saman tien lisää rahaa harmaan talouden torjuntaan ja panostetaan veronkierron ja muun talousrikollisuuden selvittämiseen. Sovitaan vähintään EU-tasolla, mieluiten maailmanlaajuisesti, että yrityksiä verotetaan kaikkialla samalla tavalla, jotta yrityksiltä katoaa mahdollisuus keplotella voitot maihin, joissa yritykset eivät maksa veroja.
Hei haloo. Suomi sopii maailmanlaajuisesti miten yrityksiä verotetaan? Luitko viestiäsi ollenkaan ennen kuin lähetit sen?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ottaa ennätyksellisesti velkaa 60 mrd euroa VM:n ennusteen mukaan..ei edes riitä jos talous ja työttömyys huononee. 55,8 mrd 2023 vuoden lopun jälkeen mutta vuoden 2023 aikana Orpon hallituksen velkaa jo 4,2 mrd euroa syksyllä 1 mrd€ lisäys (10,1 -> 11,1 mrd€) ja joulukuussa 3,2 mrd€ lisäys (14,4 mrd€).
15 miljardia Marinin hallitusta enemmän, vaikka nyt ei ole koronapandemiaa tai energiakriisiä.
Tuhlaajien lainojen korot pitää maksaa.ja korot on nousseet .Vai pitäisikö leikata ennemmin tuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Kokoomus muuttaa nimensä Ekoomukseksi. Kuvaisi paremmin ja totuudenmukaisemmin sitä minkä kohderyhmän agendaa se ajaa?
Perussuomalaiset voisivat myös muuttaa nimensä.
PERUSVENÄLÄISET olisi totuudenmukaisempi, koska pelaavat lähinnä putinin pussiin perinteitään kunnioittaen.
Sosialidemokraatit ja Vihreät vois olla Profeetta Muhammed ja Allah
Nuo tyypit kun ovat maailmanlaajuisesti todella suosittuja ja kannatettuja tyyppejä.
Vaatimattomasti toteamme, että tiedämme kyllä nauttivamme suurempaa suosiota kansan keskuudessa kuin hallitus, puolustaessamme työntekijöiden oikeuksia ja vastustamalla
leikkauksia köyhiltä ja heikossa asemassa olevilta.
Mutta lämmittäähän se, kun tekin perskokkareissa sen myönnätte osuvin mielikuvin.
Vasemmistonkin olisi hyvä muistaa, että yritykset maksavat veroa voitosta. Ja lisäksi omistajatahot osingoistaan. Jos ei ole voittoa, ei ole osinkoa eikä verotuloja. Myös investoinnit rahoitetaan katteesta. Investoinnit ja niiden puute onkin yksi parhaista indikaattoreista ja Suomessa on jo vuosikymmeniä ollut investointivajetta ja koneet ja laitteet happanee käsiin. Yritykset investoivat sinne, missä he saavat suurimmat voitot ja se ei todellakaan ole Suomi. Suomessa on 2000-luvulla suljettu parikymmentä paperikonetta ja tilalle tullu pari suurempaa sellukattilaa.
Vierailija kirjoitti:
Leikataan porvarien suuret eläkkeet niin porvarikin pääsee osallistumaan talkoisiin.
Tämä on kannatettavaa, sillä duunarit eivät eläkkeistään kauaa nauti. He kuolevat huomattavasti nuorempina, koska on ollut raskaampi työ, eikä ole itseään ollut varaa hoidella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vauras
On vassarin omassa päässä. Siellä on vaikka mitä harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.
Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.
Olisihan se, harmi vaan että nykyinen hallitus velkaantuu holtittomammin kuin yksikään aikaisemmin. Ei ole näillä mitään rajaa velanotossa!
Ja kun vain velkaantuisi, mutta kun se hölmöilyllään saa koko yhteiskunnan pysähtymään, aiheuttaen vielä miljardien tuotannon menetykset yrityksille. Sellaista se on kun hallituksessa istuu kaikenmaailman youtube, tiktok, ja bigbrother -julkkiksia. Jälki on sen mukaista.
Täytyy nyt muistaa, että tässä ei hallitus ole lakossa.
Sinulla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä johdon yleisestä palkkatasosta tai kykysi laskea on ihan pielessä. Työskentelen yrityksessä jossa on lähes 100 työntekijää. "Johtajan palkkaa" nauttivia on tässä yrityksessä 2 henkilöä. Johtajien palkat ovat tässä yrityksessä yhteensä korkeintaan 20 000€ kuukaudessa. Jos kummankin johtajan palkasta leikattaisiin puolet, ei siitä tulisi muille työntekijöille kuin 100€ enemmän palkkaa per kuukausi ja tästä käteen jäisi alle 50€. Tai vastaavasti tuolla summalla voitaisiin palkata korkeintaan kaksi työntekijää lisää. Ongelmaksi muodostuisi myös se ettei kukaan haluaisi tehdä johtajan hommia lähes samalla palkalla kuin muut. Suomessa suurin osa yrityksiä on tällaisia, jossa johtajilla ei oikeasti ole niin suuret palkat että niistä juurikaan riittäisi tuntuvaa jaettavaa työntekijöiden kesken. Yleisesti, mitä pienempi yritys, sitä pienempi on myös johtajan palkka.
Niissä yrityksissä missä johtajat saavat niin kovaa palkkaa, että palkan leikkaaminen tuottaisi jonkin suuremman summan, on usein useita tuhansia työntekijöitä. Näitä ei edes ole Suomessa niin montaa että niillä Suomea pelastettaisiin. Ehkä voisit myös kysyä itseltäsi, millä summalla sinä olisit valmis olemaan työpaikkasi käytettävissä joka ikinen päivä, myös loma-aikoina ja menemään sitten vankilaan kun joku työntekijöistäsi munaa oikein kunnolla.