Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Suomen huonon kilpailukyvyn syynä kyvyttömät johtajat? Silti haetaan muka työntekijöistä syyllistä.
En usko. Suomen yliopistot on melko korkeilla sijoilla kansainvälisissä vertailussa.
Työläisen työn jälki ei kuitenkaan oo välttämättä 3 kertaa täällä parempaa ku Puolassa vaikka työläinen vaatii täällä 3 kertaa paremmat edut.
Yritykset ja yrittäjät ovat kilpaa vinkumassa kaikenlaisia tukia ja helpotuksia, ihan kuin elettäisiin jossain neuvostoliitossa. Yrittäjät leikkivät mielellään kapitalisteja, mutta toiminta on kuin sosialisteilla. Kaikki annettu tuki menee suoraan osakkeen omistajien liiveihin. Aika paradoksaalista kuormasta syömistä suoraan veronmaksajilta.
Vierailija kirjoitti:
EK:n edunvalvonta vauvafoorumissa jyllää jälleen! Eikö ne epätoivossaan parempaan enää pysty? 😂
Eiköhän ne oli turkkilan puoluetuilla palkkaamat somesotureita, mehän noitakin elätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomi tarvitsee leikkaukset. Valtio velkaantuu hurjaa vauhtia.
Puolueiden välillä on toki eroja siinä, miten ne leikkaukset toteuttaisivat. Hallituksen linja on työllisyyden lisääminen.
Ja sitten kun palaat taas todellisuuteen niin voit nähdä kuinka tämä hallitus on lisännyt työttömyyttä ja velkaa ja syöksykierre vaan jatkuu.
Lisää leikkauksia tulee pian.
Yritystukia maksettiin 1991 miljoonaa. Yli 40 000 yritykselle.
Eikö yrittäjät pysty itse elättämään itseään omalla työllään. Ilmeisesti ei.
Onkohan kukaan tämänkään ketjun kommentoijista käynyt korkeakoulua tai yliopistoa? Ei varmasti ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2024 budjetista: hyvinvointialueet 21 mrd, eläkkeet 6 mrd, kuntien tukeminen 3.4 mrd, sosiaalikulut 16 mrd, opetus 8 mrd, puolustus 6 mrd, kehitysrahat 0.9 mrd jne.
Unohdit yritystuet, suorat ja kilpailua vääristävät epäsuorat, vähintään 10 mrd.
Höpö höpö, yritystuet n. 900M eli sama kun kehitys"apu"
Yhteenlaskettuna tukisumma nousee huimaan 8,76 miljardiin euroon.
Laskelma on peräisin edunsaajataholta eli Teknologiateollisuudelta. Tuet ja luvut ovat valtiovarainministeriöltä, joka itse ei pidä perusteltuna laskea yhteen yritysten verohyötyjä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009604239.html
Miksi ette itse ala yrittäjiksi kun yrittäjät kerran tienaavat niin paljon enemmän kuin työntekijät ja nostavat ansiottomia tukia. Kaikilla on mahdollisuus alkaa itse yrittäjäksi. Jos ei ole itsellä rahkeita tai rohkeutta alkaa yrittäjäksi niin kannattaisi pitää suunsa kiinni. Ilman yrittäjiä ei tämä maa pyörisi. Itse en ala yrittäjäksi ja tehdä ympäripyöreää päivää vaan haluan nauttia työntekijän eduista. Nostan hattua kaikille yrittäjille, te olette tulonne kovalla työllä ja rohkeudella ansainneet. Antaa kateellisten kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia maksettiin 1991 miljoonaa. Yli 40 000 yritykselle.
Eikö yrittäjät pysty itse elättämään itseään omalla työllään. Ilmeisesti ei.
Suomessa on 440 000 yritystä, eli alle 10% sai. Ne oli varmaan Mika Lintilän kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Nykyisin on yleistynyt käytäntö että yritys riistää työntekijöitä, joita ilman koko yritys ei edes menestyisi. Pitäisi vain orjan asemassa olla että yritys vauras
Niin, yleensä maailma pyörii vastavuoroisuudella, jossa kaikki osapuolet hyötyy niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Suomessa on paljon kapitalistisikoja jotka mielellään ottavat äkkiä rusinat pullasta. Eli oikeuksia on kuin keskenkasvuisella teinillä, vastuun oton kanssa on sitten vähän niin ja näin, tai kun sattuu itselle sopimaan, muista viis.
OrpoPurraSatosen työelämän "taksiuudistus"
OrpoPurraSatonen tekevät työelämälle saman mitä edellinen oikeistohallitus SipiläOrpoSoini teki taksialalle. "Uudistus" olikin tolkunpurku.
Seuraavaksi sosiaaliturva ja SOTE-palvelut ajetaan kaaokseen.
Te jotka puolustattd leikkauksia valtion velan vähentämisellä, mitä kohtaa te ette ymmärrä, että Petteri on ottanut lisää velkaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette itse ala yrittäjiksi kun yrittäjät kerran tienaavat niin paljon enemmän kuin työntekijät ja nostavat ansiottomia tukia. Kaikilla on mahdollisuus alkaa itse yrittäjäksi. Jos ei ole itsellä rahkeita tai rohkeutta alkaa yrittäjäksi niin kannattaisi pitää suunsa kiinni. Ilman yrittäjiä ei tämä maa pyörisi. Itse en ala yrittäjäksi ja tehdä ympäripyöreää päivää vaan haluan nauttia työntekijän eduista. Nostan hattua kaikille yrittäjille, te olette tulonne kovalla työllä ja rohkeudella ansainneet. Antaa kateellisten kitistä.
Aika paljon on yrittäjiä joita ilman pärjäisimme jopa paremmin, esim. turkistarhaajat jotka saavat tukiaisia enemmän kuin tuottavat verotuloa. Sivutuotteena vielä lintuinfluenssat ja ympäristövahingot, eläinten kärsimystä unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka puolustattd leikkauksia valtion velan vähentämisellä, mitä kohtaa te ette ymmärrä, että Petteri on ottanut lisää velkaa
Mitä kohtaa sinä et ymmärrä siitä että jos leikkauksia ei toteuteta, joudutaan sitä velkaa ottamaan vielä paljon enemmän. Siitä piti edellinen hallitus huolen kun sössi soteuudistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ja suurituloiset ovat kaikkein ahneimpia, heille ei riitä mitkään rikkaudet, lisää on saatava!
Kaiken lisäksi sama ahneus toimii heidän päässään käänteisesti, mammonasta rikas ihminen, kun kuvittelee olevansa muiden yläpuolella. Hänelle ei riitä, että köyhä on jo köyhä, köyhemmäksi heidän pitää tulla! Kun köyhältä ei ole mitään maallista otettavaa enää, niin sitten köyhän pitää myydä elimiään, että heiltä saadaan lisää leikattavaa, oppiipahan olemaan!
Voi teitä tolloja kun ette tajua, että juuri rikkaat ja suurituloiset rahoittavat teidänkin elämänne. Sekö on teidän mielestä ok, että toiset maksavat elämisenne? Tähän ei koskaan kukaan osaa järkevästi vastata, aina vain suuta soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin kenen etua tässä tavoitellaan?
Jos kokoomus olisi halunnut päästä helpolla niin se olisi vaan vetänyt 4 vuotta lisää velkaa ja selittänyt joka suuntaan että kaikki sujuu loistavasti, kuten viime hallitus teki. Ongelmathan voi aina lykätä 4 vuotta eteenpäin koska aika ei ole tuota pidempi.
Eli ei nää leikkaukset ainakaan kokoomuksen edun vuoksi tapahdu vaan siksi että nuo yrittää kerrankin tehdä sen homman mikä hallituksessa pitää tehdä eli pistää maan toimimaan.
AY-liike taas koittaa kieltää kaikki muutokset ja pelkästään oman etunsa vuoksi. Nuo pistää joka somepalstan ja median täyteen omaa propagandaansa jota tyhmimmät vasurit toistelee faktana joka puolella vaikkei nuo tee mitään sen paremmin vasurien kuin muunkaan kansan eteen. Kuten maan tilastakin näkee. Ay-liikehän istui viime hallituksessa ja tuon sählinkien seurauksia tässä korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK:n edunvalvonta vauvafoorumissa jyllää jälleen! Eikö ne epätoivossaan parempaan enää pysty? 😂
Eiköhän ne oli turkkilan puoluetuilla palkkaamat somesotureita, mehän noitakin elätetään.
Turkkilan vajaamieliset länkyttäjät ovat kieltämättättä sitä porukkaa, jossa yhteiskunnan verovaroista tehty panostus voidaan samaistaa seteleiden heitoksi takkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kenen etua tässä tavoitellaan?
Jos kokoomus olisi halunnut päästä helpolla niin se olisi vaan vetänyt 4 vuotta lisää velkaa ja selittänyt joka suuntaan että kaikki sujuu loistavasti, kuten viime hallitus teki. Ongelmathan voi aina lykätä 4 vuotta eteenpäin koska aika ei ole tuota pidempi.
Eli ei nää leikkaukset ainakaan kokoomuksen edun vuoksi tapahdu vaan siksi että nuo yrittää kerrankin tehdä sen homman mikä hallituksessa pitää tehdä eli pistää maan toimimaan.
AY-liike taas koittaa kieltää kaikki muutokset ja pelkästään oman etunsa vuoksi. Nuo pistää joka somepalstan ja median täyteen omaa propagandaansa jota tyhmimmät vasurit toistelee faktana joka puolella vaikkei nuo tee mitään sen paremmin vasurien kuin muunkaan kansan eteen. Kuten maan tilastakin näkee. Ay-liikehän istui viime hallituksessa ja tuon sählinkien seurauksia tässä korjataan
Nyt persut ja kokoomus istuu hallituksessa, ja ovat onnistuneet ajamaan politiikallaan maan yleislakon partaalle. Kenen etu? Venäjän?
Vierailija kirjoitti:
Eli vaatiiko vasemmisto nyt sitten että neljän miljardin leikkausten sijaan olisi pitänyt leikata kerralla 12 miljardia jolla tuohon velanoton lopettamiseen olisi päästy jo tänä vuonna?
Hyvä tietää että oikeasti vasemmisto siis vaatii moninkertaisia leikkauksia. Seuraavaksi nuo voisi kertoa että mistä leikataan että päästään velattomuuteen heti ekana vuotena.
Kuntien määrää pitäisi karsia ja se onnistuisi nyt kun kepu ei ole hallituksessa.