Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
161/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa. 

Vierailija
162/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle syy olisi ollut se, että olin miehen kanssa joka ensin laittoi minut odottamaan vuosia jahkaillessaan kunnes sitten ilmoitti, ettei missään tapauksessa halua lapsia. Onneksi olin vielä sen verran nuori että pystyin lapsia saamaan, toisen miehen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen on itsekästä omien tarpeiden tyydyttämistä. Väkisin synnytetään toinen valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, jotta saa itse helpotusta primitiivisille tarpeilleen ja eksistentiaaliseen kriisiin.

Siksi epäitsekkäitä ihmisiä ei ole vanhempina.

Vierailija
164/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen.

Vierailija
165/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten vapaaehtoinen hankkimattomuus on ongelma, mutta valtion määräämä lapsiluku ja lapsen sukupuoli kääntyy länsimaisen akankin mielestä vapaudeksi? Miksi tyttöjen syrjintään "ei voi puuttua" mutta syntyvyyden alhaisuuteen voi?

Ei kuulu valtiolle säädellä lasten hankintaa, emme ole diktatuurissa. Miksi annatte miesten aina käskyttää? Kun mies haluaa vain poikia, alkaa akka abortoimaan tytöt. Sitten kun akka ei hanki lapsia, tulee mies taas käskyttämään synnyttämään.

Miten jaksatte tätä miesten jatkuvaa kaksinaamaisuutta ja itsekkyyttä?

Vierailija
166/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain yksi lapsi. Mies ei halunnut seksiä enempää.

Vierailija
167/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla, ja lisää voisin iän puolesta tehdä ja haluaisinki vaan en tee. Tämä maa vain kiusaa lapsiperheitä, joten ei kiitos. Lasuja voi tehdä kuka huvittaa ilman rangaistusta perättömistä puheista, tuet viedään ja varhaiskasvatus sillä tolalla ettei sinne kukaan halua lasta viedä että vanhemmat pääsevät takaisin töihin. Mammutit saa rellestää ja touhuta mitä tykkää kantalasten kustannuksella ilman rangaistusta.

Vierailija
168/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään tästä. 

Mies tai nainen = normaalia

Jokin muu sukupuoli = epänormaalia

Hetero= normaalia

Homous= epänormaalia

Vaisto/kyky lisääntyä= normaalia

Ei halua lapsia = epänormaalia, viallinen

Oliko muuta? 

T. Psykiatri Pirkanmaalta

PE.RSKUTARALLAA JA TROLOLOOOO

Vierailija
169/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko täällä haikaillaan lisää perhesurmia, vai mikä teitä pakkomielteisiä lisääntyjäelukoita riivaaa?

Vierailija
170/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua lapsia. En halua koiraakaan tai hevosta.

Miksi sinulla ei ole hevosta? Tai koiraa?

Vierailija
171/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ois jees mutta ei mieslapsi.

Vierailija
172/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut, että puolisoni olisi valmis isäksi. Nyt itselläni ikää 40, lapsettomuushoidot menossa eikä mies ole edelleenkään tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseensa.

Vierailija
173/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole liikakansoitusta joten maapallon pelastaminen aika huono syy olla täällä ilman lapsia.

Vierailija
174/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä niillä kakaroilla tekisin? Heittäisin ikkunasta pihalle?

Vierailija
175/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään tästä. 

Hetero= normaalia

Homous= epänormaalia

Oliko muuta? 

Aika kätevää, että netissä voi anonyymina väittää olevansa vaikka Urho Kekkonen. Eri asia sitten, onko se oikeasti uskottavaa.

Vierailija
176/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä lapsista, enkä ole koskaan kokenut halua tulla äidiksi. Miksi "hankkisin" lapsen joka olisi ei toivottu? Joo, voisinhan olla toisissa ajatuksissa sitten kun olisin raskaana tai kun lapsi syntyisi, mutta en todellakaan ottaisi sitä riskiä ettei mieli muutukaan. En voi sietää lapsen itkua, kitinää ja väninää. Eniten inhottaa 4-5 vuotiaat tyttölapset. Kaupassakin tekisi mieli huutaa kiukuttelevalle lapselle että turpa kiinni. 

Ja tämä oli rehellinen vastaus, eikä tarkoitettu kenellekään loukkaukseksi.

Miten kehtaatte peukuttaa tätä naisvihaa? Jos joku ei halua poikaa, tulette heti kirkumaan ja puolustamaan, sen sijaan annatte aina kaikkien syrjiä, halventaa ja yleistää tyttöjä. Mistä edes tiedät tuntemattoman lapsen sukupuolen kun sukupuoliset piirteet kehittyy vasta murrosiässä?

Vierailija
177/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole liikakansoitusta joten maapallon pelastaminen aika huono syy olla täällä ilman lapsia.

Koska Suomi ei sijaitse maapallolla. Ok, vaj.akki.

Vierailija
178/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään tästä. 

Hetero= normaalia

Homous= epänormaalia

Oliko muuta? 

No tämä ainakin selittää psykiatrian palveluiden tason Pirkanmaalla. Jos ei muuta. 

T. lastensuojelun sosiaalityöntekijä PIrkanmaalta

Vierailija
179/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä lapsista, enkä ole koskaan kokenut halua tulla äidiksi. Miksi "hankkisin" lapsen joka olisi ei toivottu? Joo, voisinhan olla toisissa ajatuksissa sitten kun olisin raskaana tai kun lapsi syntyisi, mutta en todellakaan ottaisi sitä riskiä ettei mieli muutukaan. En voi sietää lapsen itkua, kitinää ja väninää. Eniten inhottaa 4-5 vuotiaat tyttölapset. Kaupassakin tekisi mieli huutaa kiukuttelevalle lapselle että turpa kiinni. 

Ja tämä oli rehellinen vastaus, eikä tarkoitettu kenellekään loukkaukseksi.

Miten kehtaatte peukuttaa tätä naisvihaa? Jos joku ei halua poikaa, tulette heti kirkumaan ja puolustamaan, sen sijaan annatte aina kaikkien syrjiä, halventaa ja yleistää tyttöjä. Mistä edes tiedät tuntemattoman lapsen sukupuolen kun sukupuoliset piirteet kehittyy vasta murrosiässä?

Mitä ihmettä sekoilet? Naisvihaa on nimenomaan se, että kuvitellaan, että kaikki naiset pitäisivät lapsista ja painostetaan naisia hankkimaan lapsia.

Vierailija
180/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että olisin hyvä äiti. Minulla on jonkinlainen hoivavietti, olen vastuullinen ja asiallinen sekä kasvatustyössäni hyvä.

En ole kuitenkaan ikinä halunnut lapsia. En koe sitä omakseni, ja yhdyn suurimpaan osaan tämän ketjun syistä lapsettomuuteen. Ei ole jaksamista, halua, varaa, ja tulevaisuus pelottaa. En kestäisi saada sairasta lasta tai vaikkapa sellaista, josta ei kasvaisi kunnollista kansalaista. Väsyn helposti ja kaipaan paljon omaa tilaa. En ole tarpeeksi läsnä edes lemmikeilleni, ja ärsyynnyn heidän tarvitsevuudestaan.

Matkustelua ym "vapaata elämää" en kaipaa. Koen, että ihmisen elämän syvin merkitys löytyy siitä, että antaa omastaan muille ja pitää muista huolta. Toivon, että voin tehdä tätä ystäville ja ystävien + sukulaisten lapsille. 

Yksinäistä vanhuutta pelkään. Pelkään, että kadun valintaani. Olen tässä ihan rehellinen. Mutta en voi ottaa sitä riskiä että pilaan upean parisuhteeni, oman elämän ja syntymättömän lapsen elämän lisääntymällä vain jonkun "entä jos olen yksinäinen kaheksankymppisenä" ajatuksen vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi