Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?
Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.
Asiallista keskustelua, kiitos.
Kommentit (547)
Olen lapseton koska maailmassa on miljardeja ihmisiä liikaa. Olen eläinten ja luonnon ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miestä ja hädin tuskin pärjään palkallani. Miksi vtussa alkaisin poikimaan jonkun natsin pakotukssta?
Jos valtio haluaa vauvoja, maksakoon.
Sieg Heil ja niin edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Koska mies on tutkitusti ja tilastollisesti onnellisin sinkkuna. Siksi olen vapaaehtoisesti sinkku vela.
Jos joskus n. nelikymppisenä haluan asettua aloilleni, niin olen siinä vaiheessa elänyt Japanissa n. 10 vuotta, joten tulevat lapseni eivät synny suomalaiselle naiselle. M25
Se on oikein, koska japaniassa on naiset normaalipainoisia, eikä sieltä löydy ensimmäistäkään suomalaista demarifemakkoa.
En halua synnyttää, en halua lapsia, en halua olla äiti, en halua elää sitä lapsiperhearkea.
Eiköhän tossa ole jo tarpeeksi syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni lapseton käy kuitenkin ulkomailla? (ilmastoteko) vai sittenkin vain itsekkyyttä ja vastuuttomuutta
Niin tai pitää laumaa koiria.
Omat kaksi lastani syntyivät 1990-2000 lukujen taitteessa. Silloin vielä oli uskoa tulevaisuuteen.
Nyt kun he ovat päälle parikymppisiä nuoria miehiä, ei tulevaisuus Suomessa ruusuiselta näytä.
Vakituisen työn saamisen mahdollisuudet ?
Omistusasunnon hankkiminen?
Entä Venäjä, joutuvatko rintamalle?
Kesätöitäkään ei ole, juniorini pääsi entiseen paikkaansa.
(Haki ennen sitä useampaan paikkaan).
Kotimaisia ei oteta töihin, kun monessa paikassa halutaan ulkomaisia halpistyöntekijöitä.
Lyhytnäköistä vai toisaalta laskelmoidun härskiä?
Maailma on liian kamala paikka, että haluaisin tuoda tänne uutta ihmistä kärsimään. Lisäksi lasten hankkiminen on epäeettistä. Liikakansoitus. Onko kukaan kuullut moisesta? Ulkomailta saadaan kyllä väkeä jos sitä tarvitaan.
Ei ole varaa lapsettomuushoitoihin. Kela-korvaukset hoidoista poistettu Suomen hallituksen toimesta. En näe velvollisuudekseni laittaa omaa rahaa kymmeniä tuhansia euroja kiinni, jotta saadaan uusi veronmaksaja Suomeen. Adoptio tehny äärimmäisen vaikeaksi, hitaaksi ja kalliiksi prosessiksi.
Hyvän rakastavan, turvallisen ja omillaan toimeentulevan (ei yhteiskunnan tuilla elävän) perheen olisimme jollekin pienelle pystyneet tarjoamaan.
Onpahan nyt aikaa matkustamiseen ja tehdä kaikkea muuta mukavaa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin miehen ja pari lasta, mutta en enää uskalla alkaa parisuhteeseen. Olen tullut petetyksi useamman kerran joten en enää jaksa luottaa miehiin. Ei kiinnosta tulla taas petetyksi, lasten perhe hajoaa.
Lapsen voit hankkia itsellisesti, niin ei tarvitse olla miehen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hankin lapsia heti kun löydän itselleni sopivan miehen niiden tekoon.
Älä lykkää lapsitoiveitasi liian myöhäiseksi. Lapsia voit saada myös hedelmöityshoidoilla ilman parisuhdetta.
Olen ruma mies joten en voi saada lapsia koska en saa naistakaan. Naiset tekee lapsia alkoholistein ja huumeita käyttävien idioottien kanssa kuten sen 4 vuotiaan tappaneen äitin ihana poikaystävä siellä joensuussa.
Ketjun vastauksista päätellen Frankfurtin koulukunnan vuosikymmeniä kestänyt kulttuurin mädätys alkaa tehdä tehtävänsä ja ihmiset ovat taantuneet aika alhaiselle ja kyvyttömälle tasolle.
Ettei julkisen puolen lastensuojelun ja psykiatrian loiset pääse loisimaan enempää.
Suomen syntyvyys oli toissa v. nälkävuosien tasolla,
dc
Onkohan Etelä-Koreassa (missä vielä Suomeakin alhaisempi syntyvyys) samanlaisia nettikeskusteluita asiasta?
Mielenkiintoista olisi nähdä mikä maailman väestötilanne on esim. sadan vuoden päästä.
Olen transmies, enkä halua olla raskaana tai synnyttää, koska ne ovat naisille kuuluvia asioita. Jos tulisin raskaaksi niin varmaan heti lapsen synnyttyä tekisin itsarin.
En halua levittää pas koja geenejäni yhtään enempää. Mielenterveysongelmia löytyy vaikka muille jakoon asti, joten vastuullisempaa on olla lisääntymättä.
Olisin surkeä äiti. Hädin tuskin pystyn pitämään itsestäni huolta.
Ei ole kumppania. Mietin kyllä lapsen tekemistä yksin.
Ei ole löytynyt kumppania jonka kanssa yrittää. Kaikki suhteet on päättyneet ennen kuin perheen perustamiseen on päästy.