Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
401/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla vanhempi. Se on sisäsyntyinen asia aivan samalla tavalla kuin jos joku haluaa olla vanhempi.

Lapsettomuutta tukee monet asiat:

En koe mitään kiinnostusta lapsiperhe-elämää kohtaan.

En halua, että minulla on vastuu toisesta ihmisestä. 

Vapaus on minulle tärkeää.

Elämälläni on merkitys ilman lasta.

En koe tarvetta investoida taloudellisesti lapsiperheeseen.

Haluan elää mahdollisimman stressitöntä elämää.

En halua olla jatkuvasti huolissani.

Pelkään synnyttämistä.

En halua olla raskaana.

En halua synnyttää.

En halua hoivata.

En halua kasvattaa toista ihmistä.

Tunnen panistavani yhteiseen hyvään, kun en lisäänny (ilmastoteko).

En halua naiselle lankeavaa vanhemmuuden taakkaa. 

Aivan joka päivä olen pohjattoman kiitollinen että minulla ei ole lasta.

Olen pian 50

Hyvä Sinä!

Vierailija
402/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna haluaisin lapsia jos olisin mies. Mutta koska olen nainen en halua. En halua olla raskaana enkä synnyttää. 

Jos olisit mies, veisi nainen erossa lapset ja sulle jäisi maksut vailla mitään oikeuksia.

Mistä päästäänkin siihen miksi lapsia on minulla vain yksi. En ole häntä tavannut kymmeneen vuoteen äidin oikkujen takia - lastenvalvojat vain levittelivät käsiään.

Ja tiedoksenne että minä olin se, joka lapsesta huolehti, jopa syötin öisin vastasyntyneenä, kun niin sanottu äiti ei viitsinyt edes ruokkia. Eli omasta omistautumisen puuteesta homma ei ollut kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna haluaisin lapsia jos olisin mies. Mutta koska olen nainen en halua. En halua olla raskaana enkä synnyttää. 

Jos olisit mies, veisi nainen erossa lapset ja sulle jäisi maksut vailla mitään oikeuksia.

Mistä päästäänkin siihen miksi lapsia on minulla vain yksi. En ole häntä tavannut kymmeneen vuoteen äidin oikkujen takia - lastenvalvojat vain levittelivät käsiään.

Ja tiedoksenne että minä olin se, joka lapsesta huolehti, jopa syötin öisin vastasyntyneenä, kun niin sanottu äiti ei viitsinyt edes ruokkia. Eli omasta omistautumisen puuteesta homma ei ollut kiinni.

Jokaisessa asiassa jossa on kaksi osapuolta on myös kaksi tarinaa. Tämä sinun, mikähän olisi se vaimon tarina?

Kuinka paljon oleellista asiaa jää kertomatta kun vain yksi katkeroitunut kertoo asian omasta näkökulmastaan, ja toisen näkökulma jää kokonaan kuulematta.

Itse olen tässä maailmassa oppinut ainakin sen jos en muuta, että koskaan ei mitään voi perustaa yhden ihmisen tarinalle jos asiaan liittyy useampi osapuoli.   Aina, ihan aina asia muuttuu, usein ihan oleellisestikin kun kuulee sen toisenkin tarinan.

Vierailija
404/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vain tarkistamaan että valkoihoislapsettomat naiset öyhöttää ilmastosta ja väestönkasvusta

Vierailija
405/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat nykyajan ihmiset eivät pysty elää elämää lasten ehdoilla ja laittaa omia tarpeita syrjään. Se on varmaan suurin syy lapsettomuuteen?

Vierailija
406/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se syy, että tästä asiasta jaksetaan jauhaa päivästä toiseen?

Vierailija
407/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla vanhempi. 

YYYYHYY MÄ EN HALUUUUU😩😫

Mikä siinä harmittaa että kaikki eivät halua samoja asioita kuin sinä?

Kahleissa olevia harmittaa🤭

Vierailija
408/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että sivustolla jonka nimi on vauva.fi ollaan näin lapsivihamielisiä.

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen on vihamielistä kaikkia muita kohtaan. Ovat niin helvetinmoinen kuluerä yhteiskunnalle ja sairaalloinen häiriötekijä kaikenlisäksi

Vierailija
409/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se syy, että tästä asiasta jaksetaan jauhaa päivästä toiseen?

Eläkeläiset ja tukielätit ovat hädissään kun pyramidihuijaukset romahtavat.

Vierailija
410/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneepäs taas valkoihoislapsettomilla naisilla tunteisiin

nautin

Vierailija
411/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulin vain tarkistamaan että valkoihoislapsettomat naiset öyhöttää ilmastosta ja väestönkasvusta

Tulin vaan tarkastamaan, että yhteiskunnan elöttämö ikinö naista saamaton peräkammarin runkkari sössöttää naistenlehden keskustelupalstalla.

Vierailija
412/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan oikeasti kannata tehdä tänne lapsia. Tämä maailma on todella pahojen ihmisten käsissä.

Ja loppua kohti mennään. Ei tule olemaan hauskaa lapsilla eikä aikuisilla. 

Kannattaa siis nauttia täysillä ja elää hetkessä! 

Vierailija
413/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lasta tähän pskamaahan mistä lapsilta revitään merkkivaatteet päältä ja talous kyykkää niin ettei sieltä ikinä nousta ja elinkustannukset vaan nousee kokoajan!

Vierailija
414/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jännä, kuinka täällä anonyymina netissä on liuta näitä vuoden isiä, jotka ovat synnytystä lukuunottamatta hoitaneet ja tehneet kaiken lapsen eteen ja sitten vain "lapset viedään" tämän välinpitämättömän äidin toimesta. Oikeassa elämässä eron sattuessa hyvillä isillä näyttää kategorisesti olevan toimiva 50/50 huoltajuus ja isyyskarkurit ovat ihan itse vieraannuttaneet itsensä lapsistaan.

Vierailija
415/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat nykyajan ihmiset eivät pysty elää elämää lasten ehdoilla ja laittaa omia tarpeita syrjään. Se on varmaan suurin syy lapsettomuuteen?

Ei ole yhtään kenenkään etu että äiti laittaa omat tarpeensa syrjään. Sinulla ei taida olla lapsia, jos tuollaisia kuvittelet. 

Vierailija
416/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. 

Vierailija
417/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikansoittuminen on maapallon suurin ongelma, ja lapsia pitäisi tehdä lisää? Varsin nurkkakuntaista ajattelua.

Vierailija
418/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. Minun elämäni. Minun valintani. Ei kuulu kenellekkään minun asiani.

Vierailija
419/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut lapsia. Minun elämäni. Minun valintani. Ei kuulu kenellekkään minun asiani.

Kai ymmärrät että sinun ei olisi ollut pakko vastata mitään? Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan asioista. 

Vierailija
420/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt miestä, jonka kanssa perustaisin perheen

N36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän