Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien hiusten leikkaaminen itse

Vierailija
24.03.2024 |

Minulla on polkkatukka jonka pituus ei ole läheskään olkapäähän asti. Hiukset ovat ohuet mutta kasvavat melko nopeasti. Otsatukkakin on suora eli kokonaisuus on mahdollisimman helppo leikata kampaajalle. Minulla on aika pitkään ollut ikävä olo aina siinä vaiheessa, kun pitäisi varata aika kampaamoon.Vaikka olen sanonut, että on pieni työ niin varaa aina puoli tuntia ja hinta on sen mukainen. Kampaaja koettaa leikatessaan parhaansa mukaan vitkutella, että saisi aikaa kulumaan.

Kun minulle tuli liian huono niin päätin leikata hiukseni itse suihkun jälkeen, kun tukka on märkä. Olipas helppo homma ja jäljessäkään ei ole valittamista. Siihen meni korkeintaan 10 minuuttia (ehkä 5 min.) Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni! Muistelen hyvin pettyneenä erästä paikkaa, jossa poikkesin uutena asiakkaana ja ei tullut kysyttyä hintaa etukäteen. Maksaessa näin hinnastosta, että otti korkeimman hinnan. Erittäin kummallista, kun leikattavia malleja on kuitenkin huomattavasti vaativampiakin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahaavat omaa oksaansa. Mä käyn tasauttamassa pitkän tukkani latvat parin vuoden välein arabiparturilla joka ottaa parikymppiä hommasta.

Vierailija
2/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan myös itselleni polkkatukan, ja menee 5 min. kuukaudessa. Eikä voi syyttää kuin itseään, jos epäonnistuu, eikä edes epäonnistu, kun on helppo malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina leikannut omat hiukseni. Yleensä ihmiset ihastelee ja kysyy missä olen käynyt leikkauttamassa. Sanon että itse leikkaan.

Vierailija
4/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen myös vuosia leikannut itse. Aika nopeaa ja helppoa.

Vierailija
5/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneella nahkaa myöden kerran viikossa since 1999.

Vierailija
6/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on  paljon video-ohjeita, miten leikata omaa tukkaa. Pitkä tai joku pokkka on kai helpoin leikattava. Kaverini kertoi menevänsä ammeen viereen ja siinä pää alaspäin harjaa hiukset ja leikkaa sitten suoraan latvoista pois ja tulee samlla ohennukset tehtyä.

Vierailija
7/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen leikannut ja värjännyt vuosia. Niin pettynyt olen ollut kampaajiin. Viimeksi oli niin tylyä kommenttia hiuksistani, että päätin etten enää mene. 

Vierailija
8/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kampaaja Mondo näyttää netissä mitä erilaisimpia malleja kotona leikattavaksi. 

Vierailija
9/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut hiukseni itse viimeiset 12 vuotta ja säästänyt siinä rahaa todella paljon. En aio enää koskaan käyttää kampaamoiden palveluita. 🙂

Vierailija
10/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voin kertoa kun kävin Nummelan Hiustalon kampaajalla ja halusin vain leikata huonot latvat pois, eli vain pelkkä tasoitus. Niin kampaaja kehtasi pyytää 50 €, toki valitin hänelle asiasta, että ei ollut mikään mikään muontoon leikkaus kyseessä ja alensi sen jälkeen hintaa. Mutta itki, että leikkaukseen kuluin paljon aikaa eli puoli tuntia. Se puoli tuntia kului siihen, että puhuu paljon ja selittää, että nyt tehdään hyvä leikkaus sinulle? Siis kun pyysin vain tasausta latvojen suhteen? Kun katsoin tulosta kotona, niin toinen puoli hiuksista oli ylipitkä ja toinen puoli lyhyt? Miten voi oikeasti päästä kampaajaksi, kun ei osaa edes leikata hiuksia tasan molemmilta puolilta. Ja kun pyydän Nummelan kampaajalta, että jakaus ei mene minulla siitä ihan keskellä, kun omat hiusten jakaus menee tois puoliseksi. Mutta eivät kuuntele lainkaan ja saa lähes vähettelyä ja haukkumista tästä? Jos miehellä menee hiusraja toisin puoliseksi, niin pakottavatko kampaajat, että ihan keskellä se hiusraja menee. Näin myös naisilla se menee. Todella törkeää toimintaa näin Nummelassa. Olen vain yhden kampaajan löytänyt Vihdistä, joka on nainen ja eläkkeellä ja tekee todella hyvää työtä. 

Vierailija
11/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut vuosia itse. Helppo juttu kun katsoo vähän Youtubesta ohjetta. Teen siis näin (puolipitkät): istun tuolilla pää alaspäin, harjaan hiukset päälaelle ponnarille. Sitten peilin eteen ja ponnarin pää sormien väliin ja siitä vaan haluttu pituus pois. Tulee kiva kerrostus todella helposti. Leikkaan itse myös suoran otsatukan.

Vierailija
12/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just värjäsin hiukseni ja leikkasin itse. Kelpaa mulle. Kampaaja kun olis ottanu noista reilusti yli 100e ja värini maksoi n. 7e.

Vierailija
13/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen leikannut vuosia itse. Helppo juttu kun katsoo vähän Youtubesta ohjetta. Teen siis näin (puolipitkät): istun tuolilla pää alaspäin, harjaan hiukset päälaelle ponnarille. Sitten peilin eteen ja ponnarin pää sormien väliin ja siitä vaan haluttu pituus pois. Tulee kiva kerrostus todella helposti. Leikkaan itse myös suoran otsatukan.

Mulla oli sama tekniikka ennen. Sitten löysin netistä Brad Mondo butterfly cut ja leikkaan niillä ohjeilla. Olen saanut paljon huomiota hyvästä leikkauksesta. Kannattaa katsoa. 

Vierailija
14/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin leikkaan tuon butterfly cutin mukaan ja lopputulos on aina hyvä. Vuosien mittaan olen säästänyt varmaan tonnin. 

Vierailija
15/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä säästökeino!

Vierailija
16/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kampaajaa!

Vierailija
17/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle on koittamassa kovat ajat, koska palvelu on sellainen että sitä ei välttämättä tarvita lainkaan.

Vierailija
18/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tekniikka ennen. Sitten löysin netistä Brad Mondo butterfly cut ja leikkaan niillä ohjeilla. Olen saanut paljon huomiota hyvästä leikkauksesta. Kannattaa katsoa. 

Ai tämä:

?

Näyttää kyllä kivalta leikkaukselta. Pitääkin kokeilla seuraavalla kerralla tuota. 👍

Vierailija
19/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaihto. Paikkakunnan muuttojen takia olen kokeillut useita ja kaikki on ihan samanlaisia. Jotkut ovat tainneet jopa vähän närkästyä kun olen varausajasta maininnut.

Vierailija
20/61 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ihan älytöntä kynityttää lyhyt poikatukka jota saa sitten kuukauden välein käydä kampaajalla lyhentämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi