Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?
Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.
Asiallista keskustelua, kiitos.
Kommentit (547)
afrikassa naisilla 10 lasta ja Suomessa vaan keksitään tekosyitä ja selityksiä
Raskaus on blondeille toivottua. Niin kauniita.
Itse olenkin taas raskaana 💋
Vierailija kirjoitti:
Juu, pakosti niitä tulee kun naitetaan 12-vuotiaana ja ukko rais-kaa. Eli lapsiavioliitoilla ja r-aiskauksien laillistamisella Suomi nousuun, sitäkö suuri ajattelija meinaa?
Äitini oli perhepäivähoitaja, joten opin että lapset ovat meluisia ja ärsyttäviä, mieluummin pysyttelen turvallisen etäisyyden päässä koko ikäni. En myöskään olisi edes teoriassa voinut tehdä lapsia enää kymmeneen vuoteen.
Olen vissii tänne palstalle joskus kirjoittanutkin omat "syyt" mutta sanon nyt uudestaan.
1. Olen ikisinkku eli ei ole kumppania
2. En tiedä nauttisinko vaippojen vaihdosta, yöheräilystä ja siitä että olisin jonkun toisen ihmisen holhooja 18 vuoden ajan
3. Lapsi rajoittaisi elämää tosi paljon
4. Palkkaa pitäisi saada enempi töistä koska rahaa lapsi vie ja tarvitsee sekä suomi on kallis maa asua
M33
Vierailija kirjoitti:
Miksi viljelet tällaista hevonpas kaa jonka jokainen voi googlettamalla todeta vääräksi? Koko Afrikan mantereen keskimääräinen kokonaishedelmällisyysluku on 4,5 ja pienenee koko ajan.
"And these rates has been falling across the continent. In the Sahel, for example, the region with the highest fertility rates, the number of children per woman has dropped from 7 to 5.7 since 1980. The most spectacular drop has been in North Africa, where the rate was cut in half in 37 years, from 6 children per woman to 3."
https://www.afd.fr/en/actualites/dramatic-drop-fertility-across-africa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viljelet tällaista hevonpas kaa jonka jokainen voi googlettamalla todeta vääräksi? Koko Afrikan mantereen keskimääräinen kokonaishedelmällisyysluku on 4,5 ja pienenee koko ajan.
"And these rates has been falling across the continent. In the Sahel, for example, the region with the highest fertility rates, the number of children per woman has dropped from 7 to 5.7 since 1980. The most spectacular drop has been in North Africa, where the rate was cut in half in 37 years, from 6 children per woman to 3."
fake news
Vierailija kirjoitti:
Niin, siellä onkin ehkäisy ja vanhistenhoito järjestetty erinomaiseti. Afrikkalaisilla on myös erinomainen näkö, silmälaseja on harvalla.
Sodan uhka, lapsiperheitä ei arvosteta, lapsiperheköyhyys kasvaa, päivähoitomaksut veisivät puolet palkasta, lapsiin- ja nuoriin kohdistuva rikollisuus (varastetaan vaatteet päältä, kun ja jos liikkuu väärissä paikoissa), lasten- ja nuorten mielenterveysongelmat ja niihin saatava apu heikoissa kantimissa, terveydenhuolto huonossa hapessa ym.ym.
Vierailija kirjoitti:
netissä roikkujista 95% mt ongelmaisia joten ei ihme miten tärähtänyttä juttua täällä saa lukea
Niin, tämä sinunkin viestisi esimerkiksi. Oletko muuten ikinä välimerkeistä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fake news
Möngi nyt persu takaisin sinne kiven alle mistä aamulla nousitkin.
Miehenä on vaikea synnyttää joten jos se oleellinen ongelma eli synnytyshaluisen naisen löytyminen ratkeaisi niin minäkin tehtailisin uusia suomalaisia. Tosin alan miehenäkin olla jo liian vanha perhettä perustamaan.
Tukiverkottomuus on yksi syy, paikkakunnalla asuvilta isovanhemmilta ei saa apua, eikä keneltäkään muultakaan. Synnytyskokemukset ovat toinen syy. Matka on liian pitkä, ja henkilökunta liian kiireistä. Kipuja ei keretä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tämäkin turha paskaketju on täällä?
Vieläkö sinäkin turha paskanjauhaja olet täällä?
Vierailija kirjoitti:
naurattaa tä selityksen määrä
Kysyttiin syitä.
Kertokaa nyt edes joku teistä miehistä jotka ulisette naisten haluttomuudesta hankkia lapsia, miksi se teille on niin vaikea ja paha paikka?
Ettehän te ole kykeneviä vastuuseen ja sitotumaan mitä vaaditaan lapsen vanhemmalta ja perheenisältä.
Olisitteko itse valmiita synnyttämään lapsen tietäen että kohta olette yksin kaiken vastuun kanssa, toinen huitelee pitkin maailmaa huolettomana? Tietäen että se toinen ei ole p-skan vertaa kiinnostunut jälkikasvustaan, sitä kiinostaa vain oma vapaus?
Mikä ihmeen kiima teillä on yrittää pakottaa naiset lastenhankintaan kun itse sanoudutte irti projektista kun nainen on raskaana? Onko siis koko jutun juju siinä että teidän olematonta miehuuttanne jotenkin nostaa se, että voitte maailmalle näyttää että joku pentu tässä on itsekin tullut tehtyä? Että olen sitä minäkin MIES! Ja kun naiset ei siihen ansaan putoa, olette raivoissanne.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt edes joku teistä miehistä jotka ulisette naisten haluttomuudesta hankkia lapsia, miksi se teille on niin vaikea ja paha paikka?
Ettehän te ole kykeneviä vastuuseen ja sitotumaan mitä vaaditaan lapsen vanhemmalta ja perheenisältä.
Olisitteko itse valmiita synnyttämään lapsen tietäen että kohta olette yksin kaiken vastuun kanssa, toinen huitelee pitkin maailmaa huolettomana? Tietäen että se toinen ei ole p-skan vertaa kiinnostunut jälkikasvustaan, sitä kiinostaa vain oma vapaus?
Mikä ihmeen kiima teillä on yrittää pakottaa naiset lastenhankintaan kun itse sanoudutte irti projektista kun nainen on raskaana? Onko siis koko jutun juju siinä että teidän olematonta miehuuttanne jotenkin nostaa se, että voitte maailmalle näyttää että joku pentu tässä on itsekin tullut tehtyä? Että olen sitä minäkin MIES! Ja kun naiset ei siihen ansaan putoa, olette raivoissanne.
<
Kuka meidän eläkkeet maksaa? Kyllä naisten pitäisi tehdä lapsia se 3 vähintään jotta eläkkeet ei olisi vaarassa ja joku vaihtaisi meidän vaippoja vanhana.
Pohjimmainen syy on, etten vain halua. Ihan samalla tavalla lapsia hankkivien pohjimmainen syy on oma halu. Toki omaa stanssia tukevia asioita voi luetella, esim.
- Oman tilan, rauhan ja unen kaipuu
- Koulujen ja terveydenhuollon tila
- Huoli siitä, millaiseen maailmaan lapsi joutuu
- Taloudellinen pärjääminen
- Olen vapaa sielu, esim. olen kaksi kertaa vain irtisanoutunut tyhjän päälle sekä vietän välillä pidempiä aikoja ulkomailla. Jos olisi huollettavia, ei olisi niin helppoa.
- Oma masennustaipumus, en halua siirtää samanlaisia geenejä eteenpäin
- En koe mitään halua ohjata, kasvattaa ja opastaa pientä lasta. Puhumattakaan teinivaiheesta, jos onkin paha teini-ikä ja päihteet yms. alkaa maistua turhan hyvin ja huono seura vetää puoleensa
Aikuinen lapsi voisi tietty olla ihan mukavaa seuraa, mutta ei siitäkään ole mitään takeita, että oltaisiin hyvissä väleissä silloin tai että meillä persoonallisuudet osuisi yhteen. Tai että aikuinen lapsi ei olisi muuttanut vaikka Australiaan ja eläisi siellä perheensä kanssa.